پس از چند بار انتشار تصاویر لو رفته از این خودرو در اینترنت، فراری 488 پیستا بالاخره به صورت رسمی رونمایی شد تا شما را از خرید یک پورشه 911 GT2-RS بازدارد! کمپانی در بیانیه مطبوعاتی خود مشخصات فنی 488 پیستا را هم به طور کامل اعلام کرده، از این رو ما با یک نسخه قویتر و بسیار سبکتر از 488GTB روبرو هستیم.
”فراری 488 پیستا صفر تا دویست را در 7.6 ثانیه پر میکند.“لاغرتر از همیشه
مهندسان فراری پیستا را به باشگاه بدنسازی مارانلو فرستاده و توانستهاند 90 کیلوگرم آن را در مقایسه با 488GTB لاغرتر کنند. این خودرو اکنون با احتساب تمامی تجهیزات و آپشنهای سبک خود، وزن خشکی معادل 1280 کیلوگرم دارد.
افزایش نیرو و گشتاور
پس از کاهش وزن خودرو، مهندسان کمپانی 50 اسببخار نیروی آن را افزایش و به 711 اسببخار رساندند که طبق ادعای کمپانی، بزرگترین افزایش نیروی پیشرانه در یک خودرو سری ویژه فراری به حساب میآید. قدرتمندترین پیشرانه هشت سیلندر خورجینی در تاریخ فراری، با ظرفیت 3.9 لیتر که به توربوشارژر مجهز است و در مقایسه با مدل GTB ده نیوتنمتر گشتاور بیشتری هم دارد و مجموع گشتاور آن به 770 نیوتنمتر رسیده است.
پرفورمنسی کمنظیر
اکنون و با این توصیفها، پیستا برای این که از حالت سکون خود را به سرعت 100 کیلومتربرساعت برساند فقط به 2.85 ثانیه زمان نیاز دارد و قادر است ظرف فقط 7.6 ثانیه صفر تا دویست را پر کند. حداکثر سرعت این خودرو برابر با 340 کیلومتربرساعت است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، GTB برای رسیدن به 100 کیلومتربرساعت 3 ثانیه و برای دویست کیلومتربرساعت به 8.3 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن معادل 330 کیلومتربرساعت است.
آیرودینامیک بهتر
با توجه به تجارب خوبی که مهندسان فراری از طراحی و به کارگیری دو مدل 488GTE و 488Challenge در مسابقات جهانی قهرمانی استقامت FIA به دست آوردهاند، موفق شدهاند نیروی داون فورس پیستا را در مقایسه با GTB تقریبا 20 درصد بهبود ببخشند.
در مقایسه با GTB، این خودرو طراحی بدنه تهاجمیتری دارد و در همه دندهها سروصدای آن نیز بیشتر است.
روز 15 اسفند فراری 488 پیستا در هشتادوهشتمین نمایشگاه خودرو ژنو برای معرفی جهانی خود حضور پیدا خواهد کرد.