بهبود عملکرد فنی و مشخصه‌های آیرودینامیکی

فراری 488 Pista با تیونینگ نوویتک

23 مرداد 1398 11:30

پس از معرفی نمونه تقویت‌شده از تسلا مدل 3 توسط شرکت تیونر معروف آلمانی یعنی نوویتک، نوبت به معرفی خودروی دیگری رسیده که از مدت‌ها پیش متخصصان این شرکت مشغول به کار روی آن بوده‌اند. پس از سال‌ها تقویت و تغییر محصولات گوناگون فراری، به نظر می‌رسد اکنون متخصصان شرکت نوویتک می‌دانند تا چد حد و چگونه باید ظاهر محصولات این خودروساز ایتالیایی را تغییر دهند تا به کلیات چهره این آثار هنری خدشه‌ای وارد نشود.

نوویتک با تقویت این خودرو اثبات کرده که برای معرفی محصولی جالب، نیازی به نصب قطعات عجیب روی بدنه آن وجود ندارد.اگر قرار باشد واضح‌تر صحبت کنیم، باید به جدیدترین محصول نوویتک اشاره کنیم که چیزی نیست جزء نمونه تغییر یافته از فراری 488 Pista، خودرویی که شاید در نگاه اول متوجه تحولات ظاهری آن نشویم ولی با دقت بیشتر می‌توان قطعات فیبرکربنی نصب شده روی بدنه آن را مشاهده کرد. البته نباید این‌گونه تصور شود که این قطعات اضافی تنها به منظور زیبایی نصب شده‌اند بلکه تمام آن‌ها در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تا حداکثر میزان بهره‌وری آیرودینامیکی خود را به نمایش بگذارند.

برای مثال می‌توان اسپویلر جلو را مثال زد که به واسطه ورودی‌های جدید، مقاومت جریان هوا در مقابل خودرو در سرعت‌های زیاد را کاهش می‌دهد. از قطعات فیبرکربنی برای ساخت قطعات کناری بدنه، پوشش آئینه‌های جانبی و لچکی‌های کنار پنجره‌ها نیز استفاده شده است. در نمای عقب نیز نوویتک اقدام به اضافه نمودن لبه‌ای برای اسپویلر عقب به همراه حاشیه‌ای فیبرکربنی برای چراغ‌های عقب کرده است. زمینه چراغ سوم ترمز و چراغ‌های راهنمای جانبی نیز تیره‌تر از حالت استاندارد شده است.

 

فراری 488 Pista با تیونینگ نوویتک

رینگ‌های استاندارد فراری 488 Pista را فراموش کنید چراکه نوویتک اقدام به نصب رینگ‌های اختصاصی خود روی این خودرو کرده که در محور جلو 21 اینچ و در محور عقب با اندازه 22 اینچ نصب خواهند شد. این رینگ‌ها در کنار سیستم تعلیق هیدرولیک جدیدی عرضه شده‌اند که ارتفاع کلی فراری 488 Pista را با هدف افزایش فرمان‌پذیری، به میزان 35 میلیمتر کاهش داده است. این تعلیق سفارشی در مواقع لزوم که امکان آسیب رسیدن به بخش زیرین خودرو محتمل باشد، امکان افزایش ارتفاع دماغه فراری 488 Pista تا حداکثر 40 میلی‌متر را دارا خواهد بود.

تا اینجای مطلب تنها درباره تغییرات ظاهری فراری 488 Pista نوویتک صحبت کردیم اما مطمئناً در چنین خودرویی اهمیت بخش فنی کمتر از ظاهر آن نخواهد بود. نوویتک به منظور اعمال تغییر بر فراری 488 Pista، پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو 3.9 لیتری آن را که در حالت استاندارد 711 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، به گونه‌ای مورد تغییر قرار داده که قدرت به 791 اسب‌بخار و گشتاور به 898 نیوتن‌متر افزایش یابد.

به لطف این افزایش قدرت، شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت این خودرو از 2.85 ثانیه در حالت استاندارد به 2.7 ثانیه کاهش یافته و رقم حداکثر سرعت نیز با 5 واحد افزایش به 345 کیلومتر برساعت رسیده است.

البته اگر خواهان یک فراری هشت سیلندر باشید که بتواند در مدت زمان سریع‌تری نسبت به این خودرو به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد، باید برای خرید فراری SF90 استرادال اقدام کنید چراکه این خودرو به لطف 1000 اسب‌بخار نیروی حاصل از پیشرانه خود، می‌تواند تنها در 2.5 ثانیه به خواسته شما جامه عمل بپوشاند.

دیدگاه کاربران