اولین فیسلیفت مهم سایپا کوییک، خودرویی با نام اطلس بود که در اواخر اسفندماه 1402 تحویل آن به مشتریان، در قالب تیپ G آغاز شد. اطلس دقیقا شش سال پس از کوییک متولد شد و علیرغم تغییر چراغها، سپرها و جلوپنجرهاش که با الهام از پوزه کوسه طراحی شده، اما همچنان میتوان کوییک درونش را از فاصله دهها متری دید!
با
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.2
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پیشرانه بهبودیافته M15i نسبت به کوییک
بهبود آپشنها نسبت به کوییک اس
فضای صندوق 285 لیتری
سیستم ESC و HSA بصورت استاندارد
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
ایرادات مونتاژی متعدد
موتور 8 سوپاپ
پلتفرم قدیمی X200
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر بهبودیافته (M15i)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
91 اسببخارگشتاور
137 نیوتنمترشتاب
12.7 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچبک کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4020 میلیمترعرض
1685 میلیمترارتفاع
1537 میلیمترفاصله محوری
2410 میلیمتروزن
1065 کیلوگرمحجم باک
42 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم دو رنگ - کفپوش سه بعدیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - سقف رنگی - آنتن کوسهای - باربند اسپرت درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Roozbeh2542 3 روز پیش
چهار سال پیش ماشینمو میخواستم عوضش کنم پراید رو فروختم بعلاوه پس اندازم که جمعا ۱۷۵ تومن میشد، به چندتا گزینه فکر میکردم کوییک صفر کیلومتر ، النود، مزدا۳۲۳ ، هیوندای ورنا ، فولوکس گل، ریو. همه رو از نزدیک دیدم و واقعا کوییک صفر پیش اونها مثل جعبه گوجه فرنگی بود! اصلا خنده داره که همچین گزینه ای هم داشتم. مابقی همه ماشین های خوبی بودن و در نهایت قسمت شد یه النود گرفتم و خدارو شکر راضی هستم ماشین گردن کلفت و بادوومیه. کوییک رو مثال زدم چون با این اطلس غیر از ظاهر هیچ تفاوتی نداره.
پاسخ
0
0
0
shrvh 1404/8/25
تارا بخر
پاسخ
0
0
0
میلادرهگذر 1404/8/15
منم یکساله سوارم پونزده هزارتا کارکرده
تجربهام کاملا با کاربری که با نام رضا۲ نظر گذاشته متفاوته، روی هم رفته ازش راضیام، خصوصا به قیمتش
فقط کمی خشکه
پاسخ
0
0
0
Reza2nfr 1404/8/11
من الان یک ساله سوار این ماشین هستم ، همه جا هم باهاش رفتم
سعی میکنم فقط ایرادات رو براتون بنویسم
ماشین فوق العاده ریپ میزنه و کپ میکنه
کولر ک بزنید دیگه راه نمیره
اگه چندتا سرنشین داخل ماشین باشه و بخواید با کولر سبقت بگیرید به هیچ وجه نمیتونید
این ایرادات با ریمپ داینو هم رفع نشد
داشبورد و اتاق بعد 5 هزار کیلومتر به صدا میوفته ، انواع صدا رو میشنوید
صدای موتور میاد داخل اتاق
سیستم صوتی خیلی ضعیف که حتی ی نرم افزار نشان رو به زور باز میکنه
خلاصه ک عیب و ایراد ریز زیاد داره
پاسخ
0
1
1
Hesammmm 1404/7/29
با سلام
خواستم نظراتم رو نسبت به این ماشین بزارم که شاید بتونم کمکی کنم به کسی که میخواد ماشین رو بخره
در حال حاضر در مهر ۱۴۰۴ قیمت اطلس G حدودا ۷۵۰ میلیون هست
و اینکه من نظرات رو دارم نسبت به ماشین های هم قیمت خودش عرض میکنم
از نظر ظاهری خب سلیقه ای اما یه ظاهر مدرن و قشنگ رو داره و زیبایی کابین هم فوق العاده عالیه
از نظر فنی باهاش ۱۸ هزار تا رفتم هیچ مشکلی بر نخوردم ، از لحاظ شتاب و سرعت خیلی خوبه و در سر بالایی هم به هیچ وجه کم نمیاره و خرجی هم نداشته
و گشتاور تقریبا یکسانی با موتور tu5 داره ، به طور کلی موتور همون موتور شاهین G بدون توربو هست
به اندازه یک هاچ بک فضای خوبی رو در اختیارتون قرار میده
کنترل ایستایی فوق العاده خوبی داره که پدال ترمز رو تا آخر بگیرید فعال میشه و حساسیت بالایی داره و خیلی داخل سر بالایی مخصوصا ترافیک دار کمکتون میکنه
همچنین کنترل پایداری رو داره که به نسبت خیلی خوبه
آپشن های ماشین واقعا به نسبت رقیب هاش یک سر و گردن بالاتره
کنترل پایداری
کنترل ایستایی
کنترل کشش
سانروف (G)
فرمان Dcut
کنترل روی فرمان
ضبط تصویری
دوربین دنده عقب
GSI
آینه تاشو برقی و چراغ بدرقه
دزدگیر با بوق
و اما یکسری نکات منفی هم داره ماشین که خدمتتون عرض میکنم ، ماشین از پلاستیک خشک مثل اکثر ماشین های ایرانی ساخته شده و خب کمی به سر و صدا میوفته و باید برید صدا گیری کنید
فرمون هیدرولیک اما کمی سفته
بخوام خلاصه بگیم نسبت به رقیب های خودش که میشه مثلا ۲۰۷ tu3 ارزش خرید خیلی بالاتری داره
پاسخ
0
3
1






