مشخصات فنی اطلس G دنده ای سال 1402 - 1403

32 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
اولین فیس‌لیفت مهم سایپا کوییک، خودرویی با نام اطلس بود که در اواخر اسفندماه 1402 تحویل آن به مشتریان، در قالب تیپ G آغاز شد. اطلس دقیقا شش سال پس از کوییک متولد شد و علی‌رغم تغییر چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره‌اش که با الهام از پوزه کوسه طراحی شده، اما همچنان می‌توان کوییک درونش را از فاصله ده‌ها متری دید! با
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
4/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پیشرانه بهبودیافته M15i نسبت به کوییک
بهبود آپشن‌ها نسبت به کوییک اس
فضای صندوق 285 لیتری
سیستم ESC و HSA بصورت استاندارد

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
ایرادات مونتاژی متعدد
موتور 8 سوپاپ
پلتفرم قدیمی X200

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر بهبودیافته (M15i)

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

91 اسب‌بخار

گشتاور

137 نیوتن‌متر

شتاب

12.7 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

هاچبک کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4020 میلی‌متر

عرض

1685 میلی‌متر

ارتفاع

1537 میلی‌متر

فاصله محوری

2410 میلی‌متر

وزن

1065 کیلوگرم

حجم باک

42 لیتر

چرخ جلو

185/65R14

چرخ عقب

185/65R14

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

MirrorLink

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تعویض دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم دو رنگ - کفپوش سه بعدی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - سقف رنگی - آنتن کوسه‌ای - باربند اسپرت
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای اطلس G دنده ای در بازار

پژو 206 تیپ 2

پژو 206 تیپ 2

مقایسه
کوییک GX L دنده ای

کوییک GX L دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
11MohammadReza 3 روز پیش
سلام ماشین من 1500 تا بیشتر نرفته ولی بیشتر 120 تا میرم چراغ چک شروع به چشمک زدن می‌کنه و ماشین دیگه گاز نمیخوره حتما باید ماشین رو نیم ساعت خاموش کنم تا درست بشه چندین بار هم برام اتفاق افتاد اما بعضی روز ها هم نه تا 140 میرم هیچ اتفاقی نمی افته اگه کسی می دونه باید چکار کنم بگه ممنون میشم
پاسخ
0
0
0
Raaminn 1404/2/4
دوستان عزیز کسایی ک اطلس و سهند ثبت نام کردن مهر آبان آذر دی بهمن اسفند ک هنوز فاکتور نشده اند یا دعوتنامه تکمیل وجه شأن نیومده 1404 2 6 ساعت ۹  صبح جلوی درب کارخانه سایپا تجمع میکنیم هر دوست عزیزی ک دنبال حقشه بسم الله با یاری خدا❤️ آدرس: جاده لشگری قبل خیابون پنجاه پنج کارخونه سایپا
پاسخ
0
0
0
رضاkh 1404/1/22
۲۰۶-پراید - ۴۰۵-پرشیا -ام وی ام x55 پرو- داشتم ،الانم با نگرانی و البته تجربه گذشته انتخابم بین شاهین و دنا و ۲۰۷ و رانا، اطلس بود ، نکته هاش اینجاست که ضعف موتورهای پژو سرسیلندرشونه معروفن به موتورهای داغ برای مناطق سردسیر تقریبا مناسبن اما موتور پراید که ساخت امریکا هست که در گذشته همون موتور کومنز میگفتن که امتیازشو داد کره تحت نظر خود شرکت امریکایی و بعد داد چین که ایران یکی از مشتریاش بود، موتور پراید موتور سرد هست مناسب مناطق گرمسیره تو هوای گرم این موتور داغ نمیکنه همیشه امپر اب پایینه و حتی شیلنگی پاره بشه بدون اب میشه رسوندش مکانیکی بدون اینکه واشر سر سیلندر بسوزه این خیلی با ارزشه برای صاحب ماشین و دمای پایین فقط به موتور اسیب نمیزنه بلکه سنسورها و شیلنگها و تمام قطعات خودرو زیر فشار دمای بالا قرار میگیرن و زود فرسوده و خراب میشن. اطلس ،کوییک،ساینا،پراید،ریو،تویوتا،شورلت و از این قبیل خودروها که موتور سرد دارن همیشه طول عمر بیشتر و عملکردی بهتر دارن و صرفه اقتصادی هم برای رانندش داره. پس نتیجه میگیریم همه چیز شتاب سرعت نیست . یه شورلت اتومات دارم مال ۵۰ سال پیشه هنوز موتور گیربکس پلمپ هست و دارم استفادش میکنم بخاطر مصرف سوخت بالا به ندرت سوار میشم. ماشین زیر پام الان اطلس G هست ۱۰ هزارتا راه رفتم باهاش هنوز مشکلی ندیدم دلیلش موتور سرد بودنشه و همیشه امپر آب به خط اول هم نمیرسه این خیلی خوبه و عمر موتور ماشین رو زیاد میکنه و استعلاک رو کم میکنه. در ظمن بنده ۳۰ ساله که مکانیک هستم و تجربه دارم. ممکنه سوال براتون پیش بیاد که قطعات کیفیت ندارم ،بله درسته اما ماشینهایی با موتور سرد همون قطعات بی کیفیتو کمتر و دیرتر خراب میکنه و از بین میبره اما موتورهای داغ همین قطعات بی کیفیت رو زودتر خراب میکنه و از بین میبرتشون، و نکته اخر در مورد ماشین اطلس G این خودرو موتورش نسبت به کوییک تغیراتی داشته که در کوییک ضعف داشت، یکی رینگ های پیستون موتور اطلس از جنس اصلی کره ای استفاده شده بخاطر اینکه تو کوییک و ساینا و تیبا زودتر از بین میرفت و به روغن سوزی میفتاد، دوم یاتاقانهای اصلی تقویت شده کره ای در موتور اطلس استفاده شده چون در ساینا کوییک و تیبا ضعیف بودن و موتور زودتر به تق تق میفتاد، سوم در موتورهای ساینا کوییک و تیبا بعلت اینکه دمای اب موتور باعث میشد موتور داغ تر بشه و استعلاک رو بالا میبرد اومدن در اطلسG این گردش اب رو اصلاح کردن و دمای موتور همیشه رو خط اول هست و با یه فن کردن ساده امپر سریع پایین میاد، چهارم سیستم متقیر سوپاپ گذاشتن و هدرز گذاشتن که همین هدرز دمای داخل موتور رو سریع تر تخلیه میکنه و باعث سرد بودن موتور اطلس میشه و فضای باز داخل کابین موتور یکی از ایده های خوبی هست که باعث میشه هوای خنک داخل و دور موتور به خوبی گردش کنه و دمای موتورو بیاره پایین. در کل اطلس ماشین خوبیه بی خرج و کم خرج و کم استعلاک هست، دلایل زیاد دیگه ای هم داره که بعدا مالکین خودشون متوجه میشن
پاسخ
1
1
1
fraz 1404/2/3
برادر من چرا اطلاعات اشتباه میدی به مردوم سرد و گرم شدن ماشین به یه ترموستات بستگی داره اگر ترموستات ماشین نو باشه زودتر باز میشه آب به رادیات می‌رسه و نمی‌ذاره آمپر بره بالا و اگر آمپر رفت بالا یعنی ترموستات خرابه چرا این همه توضیح میدی برای موتور سرد و گرم و این همه مراه می‌کنی مردمو آخه موتور کوییک کی گفته که رینگ و پیستون اطلس از ورس و نمی‌دونم یه جاش از آلمانه و اصلاً این چیزا نیست همون قطعاتی که مال کوییک بوده دقیقاً همونا رو وصل کردن به اطلس من ۱۰ ساله مکانیکم طم پراید و تیبا و کوییک و اطلس و نمی‌دونم شاهین و این ماشینا رو من تعمیر می‌کنم و تمام قطعات شرکتیه یچ قطعه‌ای برای ماشین‌های جدید از تیوفایو بگیر تا موتور پراید تا سمند سوران af7 تمام قطعات شرکتیه فقط ماشین‌هایی که مثل af7 یا ایکس یو سون و یا تیوفایو که مال ۱۰ سال پیش بوده قطعات از آلمان و اینور اونور آوردن الان تمام قطعات خودشون دارن می‌زنن عزیز مردمو گمراه نکن برای ترموستات ساده
1
0
mohammad_2025 1404/1/5
سلام یه ام وی ام ۵۳۰ مدل ۹۳ با ۱۱۵ هزارتا کار دارم میخواستم بفروشم یه اطلس بگیرم چون با ماشین صفر بیشتر حال میکنم ولی دودلم چون قطعا کیفیت اطلس به ۵۳۰ نمیرسه ولی اطلس خودروی مدل بالاتر و بروز تری هستش.نظر شما چیه ؟ به نظرتون میرزه ؟
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1404/1/15
داداش دقیقا منم باهات موافقم، تصمیم گیرنده خودتی
0
0
ناشناخته 1403/12/18
سلام همه نظرات دوستان درسته ولی یک مشکل بد داره اونم اینه که، اگر بخوای دنده عقب توی پارکینک به دیوار به چسبانی، اول در صندوق عقب به دیوار می‌خوره، له‌ میشه، بعد تازه میرسه به سپر..... هر کی داره مواظب این نکته باشه!
پاسخ
0
1
4