اولین فیسلیفت مهم سایپا کوییک، خودرویی با نام اطلس بود که در اواخر اسفندماه 1402 تحویل آن به مشتریان، در قالب تیپ G آغاز شد. اطلس دقیقا شش سال پس از کوییک متولد شد و علیرغم تغییر چراغها، سپرها و جلوپنجرهاش که با الهام از پوزه کوسه طراحی شده، اما همچنان میتوان کوییک درونش را از فاصله دهها متری دید!
با
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پیشرانه بهبودیافته M15i نسبت به کوییک
بهبود آپشنها نسبت به کوییک اس
فضای صندوق 285 لیتری
سیستم ESC و HSA بصورت استاندارد
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
ایرادات مونتاژی متعدد
موتور 8 سوپاپ
پلتفرم قدیمی X200
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر بهبودیافته (M15i)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
91 اسببخارگشتاور
137 نیوتنمترمصرف ترکیبی
6.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچبک کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4020 میلیمترعرض
1685 میلیمترارتفاع
1537 میلیمترفاصله محوری
2410 میلیمترحجم باک
42 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم دو رنگ - کفپوش سه بعدیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - سقف رنگی - آنتن کوسهای - باربند اسپرت درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناخته 1403/12/18
سلام
همه نظرات دوستان درسته
ولی یک مشکل بد داره
اونم اینه که، اگر بخوای دنده عقب توی پارکینک به دیوار به چسبانی، اول در صندوق عقب به دیوار میخوره، له میشه، بعد تازه میرسه به سپر.....
هر کی داره مواظب این نکته باشه!
پاسخ
0
1
3
ناشناس 1403/11/30
بروز رسانی کامنتم بعد از ۲۳۰۰ کیلومتر رانندگی شهری:
از نظر فنی و عملکردی مشکلی نبوده، موتورش و بقیه قطعات اوکیه، من توی کیلومتر ۱۸۰۰ فیلتر روغن و روغن موتور رو با ساکشن تعویض کردم خارج از نمایندگی و بجاش روغن API SN ریختم که واسه آببندی موتور بهتره، مث اینکه نمایندگی ها روغن بیکیفیت Sj سایپایی میریزن و برای تعویض کیلومتر ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ رو گفتن که واقعا زمان زیادیه. درضمن روغنی که سایپا تو موتور ماشین من ریخته بود فقط یه مقدار کوچولو از حداقل مجاز بیشتر بود و این اصلا خوب نیست( نزدیک علامت L گیج روغن بود).
تسمه دینام یه مقدار شل بود که باطری سازی تو پنج دیقه اوکیش کرد و کاملا مشکلم حل شد، ولی برای حل شدنش توی نمایندگی میخواستن حداقل ۱۰ روز علافم کنن و اصلا رفتارشون خوب نبود و بیخیال نمایندگی شدم.
ترمز تپه یا HAS موقع نیمکلاج کردن تو سربالایی و سرپایینی عملکردش عالیه، حتما قبلش باید کلاچ و ترمز رو فول پدال کنید و ازش لذت ببرید، حساسیتش هم بالاعه و توی شیب های کم هم فعال میشه.
مالتیمدیا ماشین ساخت کروزه مدل RN7200 و میگن با مانیتور شاهین های دستی یکیه و قابلیت MirrorLink بی سیم با برنامه CarbitLink رو داره، سیستم عاملش بر پایه اندرویده ولی اجازه نصب برنامه نمیده، مسیریاب نشان و گوگل مپ داره که خوب کار میکنه ولی بعضی موقع ها کنده عملکردش، اسپیکر ها درحد پرایده و خیلی چیز خاصی نیست ولی توی اکولایزر Rock تا حدی صداش خوب میشه، SoundField گرافیکی هم داره که میتونید مشخص کنید هرکدوم از اسپیکر های ماشین چقدرصدا داشته باشه.
سانروفش هم اوکیه، قبل از خرید نگران آببندیش بودم، ولی خیالم راحت شد، هم زیر بارون شدید و هم بعد از کارواش یک قطره هم از سانروف آب داخل نیومد، کاملا قابل اعتماده، وقتی با ریموت قفل میکنی هم خودکار بسته میشه.
در های ماشین ریگلاژ خوبی ندارن و هر دفعه باید محکم ببندی تا بسته بشه.
کیفیت ساخت ادوات داشبورد هم خنده داره، واقعا آدم حس میکنه که هر لحظه میخواد کنده بشه، ولی دستگیره ها محکم هستن.
توی سرعت های بالای صد کیلومتر، صدای باد میاد داخل که ب خاطر آینه های بزرگشه، صدای موتور هم بعد از دور موتور ۲۰۰۰ همیشه آزار دهنده هستش، انگار موتور نشسته رو صندلی شاگرد!
چراغ های جلو واقعا نور خوبی دارن، خط کات مرتب و پخش نور عالی، لنز ها جلو واقعا کارشون رو درست انجام دادن، نور چراغ های راهنما هم خیلی زیاده و کاملا دیده میشه.
در کل،از کاردستی سایپا بیشتر از این انتظار نمیره، امیدوارم یه روزی همه بتونیم ماشینهای روز دنیا رو سوار بشیم.
پاسخ
0
0
2
Mehdighkkkk 1403/11/23
خط تولید اطلس سه ماهی هست که خوابیده تولید نداره سایپا چون قطعات رو نتوانسته تامین کنه، شاهین هم همینطور، بنظر میرسه وضعیت خوبی نداره سایپا. الان فقط ساینا و کوییک تولید میشه و احتمالا خط تیبا مجددا فعال بشه...دولت باید به داد سایپا برسه
پاسخ
1
2
0
ناشناس 1403/11/30
کوییک و ساینا روی خط تولید سابق تیبا تولید میشن پس تولید مجدد تیبا امکان نداره، در مورد اطلس هم تولیدش کم شده تا کوییک های باقی مونده رو تولید کنن و احتمالا سال آینده که قراره اطلس پلاس تولید بشه ظرفیت تولید رو بیشتر کنن، کاهش اولید اطلس ب خاطر وضعیت کم طرفدارش تو بازاره، میخوان گرونش کنن وگرنه قطعات کمیابی نداره.
0
0
ناشناس 1403/9/9
دوستان یجوری میگن «ارزش خرید نداره» انگار ما بین تویوتا کرولا صفر کیلومتر و اطلس حق انتخاب داریم، یا مثلا تا دیروز سایپا و ایرانخودرو ماشین «خوب» تولید میکردن و فقط اطلس خوب نیست! دوستان عزیز همه مون میدونیم ماشین ایرانی چیه و چرا میخریم و چرا ماشین دست دوم بجاش نمیخریم و......
در مورد ماشین، اطلس همون کوییکه، (کوییک هم همون تیبا عه و تیبا هم همون ترکیب سمی پراید و ریو و بقیه دوستان هستش) فقط یک سری مشکلات توی اطلس حل شده و چنتا ویژگی کاربردی و به درد بخور داره.
آپشن های دوربین دنده عقب و لنز چراغ های جلو، بیشتر از چیزی که فکرش رو میکنید به کارتون میاد و بودنشون خیلی خوبه، بخصوص اگه از پشت یه ماشین تو ابعاد ۴۰۵ بشینی پشتش و بخوای دنده عقب بری متوجه میشی بدون دوربین، دیدِ عقب این هاچبک کوچولو خیلی کمه.
وجود آپشن های کنترل پایداری و ترمز تپه و بقیه چیزمیز های استاندارد ۸۵گانه هم که خیلی خوبه.
با اینکه همهی ماشین های ایرانی به نظر من مفت گرون هستن و کیلومتر ها از استانداردهای دنیا فاصله دارن، توی شرایط الان با این بودجه بهترین گزینه همین اطلس هستش.
پاسخ
0
0
5
abbaskhalili1 1403/8/27
این ماشین خوبی هست آیا؟
پاسخ
1
0
2
alisalamati 1403/8/28
فرق چندانی با کوییک نداره ولی با هزینه بیشتری که شما میپردازید باعث میشه از امکانات رافاهی بیشتر ی استفاده کنید در کل که ماشین بدی نیست نسبت به قیمتش ولی نباید با 206 تیپ5 مقایسه اش کرد میتونید با 206 تیپ 2 مقایسه کنید
1
1