مشخصات فنی اطلس G دنده ای سال 1402 - 1403
سال
اولین فیسلیفت مهم سایپا کوییک، خودرویی با نام اطلس بود که در اواخر اسفندماه 1402 تحویل آن به مشتریان، در قالب تیپ G آغاز شد. اطلس دقیقا شش سال پس از کوییک متولد شد و علیرغم تغییر چراغها، سپرها و جلوپنجرهاش که با الهام از پوزه کوسه طراحی شده، اما همچنان میتوان کوییک درونش را از فاصله دهها متری دید!
با
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پیشرانه بهبودیافته M15i نسبت به کوییک
بهبود آپشنها نسبت به کوییک اس
فضای صندوق 285 لیتری
سیستم ESC و HSA بصورت استاندارد
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
ایرادات مونتاژی متعدد
موتور 8 سوپاپ
پلتفرم قدیمی X200
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر بهبودیافته (M15i)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
91 اسببخارگشتاور
137 نیوتنمترمصرف ترکیبی
6.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچبک کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4020 میلیمترعرض
1685 میلیمترارتفاع
1537 میلیمترفاصله محوری
2410 میلیمترحجم باک
42 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم دو رنگ - کفپوش سه بعدیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - سقف رنگی - آنتن کوسهای - باربند اسپرت درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
خودروهای مشابه
ناشناس 1403/9/9
دوستان یجوری میگن «ارزش خرید نداره» انگار ما بین تویوتا کرولا صفر کیلومتر و اطلس حق انتخاب داریم، یا مثلا تا دیروز سایپا و ایرانخودرو ماشین «خوب» تولید میکردن و فقط اطلس خوب نیست! دوستان عزیز همه مون میدونیم ماشین ایرانی چیه و چرا میخریم و چرا ماشین دست دوم بجاش نمیخریم و......
در مورد ماشین، اطلس همون کوییکه، (کوییک هم همون تیبا عه و تیبا هم همون ترکیب سمی پراید و ریو و بقیه دوستان هستش) فقط یک سری مشکلات توی اطلس حل شده و چنتا ویژگی کاربردی و به درد بخور داره.
آپشن های دوربین دنده عقب و لنز چراغ های جلو، بیشتر از چیزی که فکرش رو میکنید به کارتون میاد و بودنشون خیلی خوبه، بخصوص اگه از پشت یه ماشین تو ابعاد ۴۰۵ بشینی پشتش و بخوای دنده عقب بری متوجه میشی بدون دوربین، دیدِ عقب این هاچبک کوچولو خیلی کمه.
وجود آپشن های کنترل پایداری و ترمز تپه و بقیه چیزمیز های استاندارد ۸۵گانه هم که خیلی خوبه.
با اینکه همهی ماشین های ایرانی به نظر من مفت گرون هستن و کیلومتر ها از استانداردهای دنیا فاصله دارن، توی شرایط الان با این بودجه بهترین گزینه همین اطلس هستش.
پاسخ
0
0
2
abbaskhalili1 1403/8/27
این ماشین خوبی هست آیا؟
پاسخ
1
0
1
alisalamati 1403/8/28
فرق چندانی با کوییک نداره ولی با هزینه بیشتری که شما میپردازید باعث میشه از امکانات رافاهی بیشتر ی استفاده کنید در کل که ماشین بدی نیست نسبت به قیمتش ولی نباید با 206 تیپ5 مقایسه اش کرد میتونید با 206 تیپ 2 مقایسه کنید
0
0
Sarl 1403/8/22
واقعا سایپا از تولید و تحویل چنین ماشینی به مردم شرم نمیکنه؟ نه ظاهر خوب و متناسب و اصولی داره و نه موتور قابل دفاعی. حیف پول زحمت کشی که بخوای بدی برای این به اصطلاح ماشین. سالهاست با تعویض چراغ و سپر یک ماشین ملت را گول میزنن و به اسم محصول جدید اینها را قالب ملت میکنن اون هم با قیمت های گزاف. قبلا پیکان حالا هم این شتر گاو پلنگ سایپایی. واقعا حق مردم ما این نیست.
پاسخ
1
0
0
محمد 1403/9/29
دیگه چیکار میشه کرد پولمون هم آنقدر نیست بریم رنو امسال بخریم یا bmw در کل چاره چیه بلاخره نسبت به بقیه ارزون تره و کاری نمیشه کرد با این گرونی تحمل باید کرد
0
0
شعله 1403/7/7
به نظر من این الان چون تازه به بازار اومده اینقدر قیمت بالا هست باید یه مدت صبر کرد تا قیمت متعادل بشه ولی در کل اصلا ارزش خرید نداره موتور که همون کوییک هس نمای جانبی هم که کوییکه فقط سپر جلو و عقب تغییر دادن و در سایت های مختلف قدرت ماشین رو از ۸۹ تا ۹۴ اسب بخار متغیر تعریف کردن لااقل موتورش رو ۱۶ سوپاپ میکردن تا مردم دلشون خوش باشه
پاسخ
0
1
0
ناشناس 1403/7/4
سلام آقا اطلس صفر بخرم بهتره یا دنا معمولی تیپ 2
پاسخ
2
0
0
abbaskhalili1 1403/8/27
معلومه دنا معمولی
2
0
alisalamati 1403/7/10
دنا معمولی تیپ2 ارجحیت داره به اطلس ولی باز بستگی به خودتون داره
3
0