مشخصات فنی سیتروئن زانتیا 1.8 لیتر سوپرلوکس سال 1380 - 1389
سال
زانتیا در سال 1992 به بازار اروپا معرفی شد و اولین فیسلیفتش در سال 98 میلادی رقم خورد. سپس فرانسویها در فاصله سالهای 2001 و 2002 خطوط تولیدش را جمع کردند ولی در همان زمان، سایپا تولید زانتیای فیسلیفت را با دو پیشرانه 1.8 لیتری (XU7) و 2 لیتری (XU10) در ایران شروع کرد. تولید زانتیا تا سال 1389 و
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بازار دستدوم
تعلیق نرم کارآمد
فرمان خوشدست
تنظیم دستی ارتفاع تعلیق
شتاب و عملکرد فنی (مدل 2.0 لیتری)
نقاط ضعف
ایمنی ضعیف
شعاع کم فرمان
هزینه نگهداری گویها
مصرف 13 لیتری در شهر (مدل 2 لیتری)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1380 تا 1386مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر XU7حجم موتور
1.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
112 اسببخارگشتاور
155 نیوتنمترشتاب
11.9 ثانیهسرعت
194 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان لیفتبک متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفتطول
4524 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1400 میلیمترفاصله محوری
2741 میلیمتروزن
1264 کیلوگرمحجم باک
65 لیترچرخ جلو
185/65HR15چرخ عقب
185/65HR15سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
تعلیق بادی با تنظیم ارتفاعسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
مبدل کاتالیست یورو3 - سیستم عیبیاب (OBD)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - سیستم پخش کاستمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
سفارشیایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - تنظیم دستی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مشکی یا طوسیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم طرح چوب - دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه سولار جلو - پرده عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Sarasadeghi 1402/6/12
همسرم وقتی میخواست این ماشین بگیره من خیلی ناراحت بودم از هزینه هاش میترسیدم ولی الان خودم پشتش میشینم کیف میکنم سه ساعته با بچه کوچیک میرم شمال هیچ وقتم تو راه نزاشته سرعت و شتابش حرف نداره اگه به موقع لوازمش عوض بشه و مثل هر ماشین دیگه ای بهش رسیدگی بشه اخ نمیگه هیچ وقت فکر نمیکردم از رانندگی با این ماشین لذت ببرم
پاسخ
0
1
0
محمدmTm1389 1402/5/19
سلام خدمت دوستان عزیز من خیلی از نظرات رو خوندم خودمم زانتیا دارم بعضی دوستان بی انصافی کردن ویا زانتیا سوار نشدن یا ماشینشون خیلی پوکیده بوده که اذیت شدن، هر ماشینی حتی پرایدم اگه بهش نرسی خرج داره حالا چه برسه به زانتیا، بعضی دوستان میگن استهلاکش بالاس خب طبیعیه وقتی سواری خوب، راحتی، خوش فرمونی،استایل، میخوای باید هزینه کنی ،نسبت به سمند وپرشیا وبعضی ماشینای چینی به نظر من یه سروگردن بالاتره، مصرفشم اگه شمع وایر خوب بندازی صدتای هشت تا مصرفشه تازه من دائم کولر روشنه هشت تامیسوزونه، لوازمش کم وزیاد پیدا میشه فقط چون چند ساله تولید نمیشه لوازم اصلی که سر به فلک کشیده لوازم استوک وفیک توبازار زیاده، درآخر بقول زانتیا بازا وقتی زانتیا بخری خوشحالی وقتیم بفروشی خوشحالی...
پاسخ
0
0
1
Mehdiazizi.5268@yahoo.com 1402/4/28
آخرین مدل زانتیا سال ۸۹ تولید شده بعضیام میگن ک مدل ۹۰ هم دیدن یا حتی داشتن... بر فرض تصدیق حرف این دوستان الان ک تو سال ۴۰۲ هستیم ۱۲ سال فقط از تولید همین آخرین مدل میگذره... طبیعیه ک بعد از این سال ها از جزئی ترین تا مهم ترین قطعات این ماشین، مثل هر ماشین دیگه ای نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا بکنن...خب تا اینجا ک مشکلی نیست... مشکل از جایی شروع میشه ک اولا قطعات و لوازم این ماشین کمیاب و بعضا نایاب هستن، و در صورت پیدا کردنشون هم باید هزینه بسیار بیشتری نسبت به سایر ماشین ها متحمل بشین... و همینطور در مورد دستمزد تعمیرکارش... دوما عمده خرج این ماشین سیستم تعلیق و هیدروپنوماتیکش هست ک البته اگه یاد بگیرین ک این ماشین رو تو چاله چوله نندازین و سالی یکی دو بار روغن LHM و گوی ها و شیر تنظیم ارتفاع و... رو بدین بازبینی و چک بکنن اصلا اذیتتون نمیکنه و نهایتا پول همین بازبینی و شارژ گوی و تعویض روغنش هیدرولیکش رو میپردازین... اما اگه بخاین مثل تاکسی هر روز این ماشینو بندازین کف خیابونا و دست اندازی و چاله و نهایتا رسیدگی هم نکنید هم باید پول کمک بدین هم پول گوی بدین هم ماشینتون کج وا میسه هم روغن میریزه ازش هم صد تا مشکل دیگه ک کلا عاصیتون میکنه... خلاصه ک یک کلام زانتیا نگهداری میخاد... اگه نفر قبلی بهش نرسیده باشه تو مجبوری خرج کنی! اگه توام آدمی نیستی ک بهش برسی پس اذیتت میکنه! اونوقت هرجا میری میشینی میگی زانتیا نمیدونم سرطانه و غده هست و مشکلاتش پایان نداره و .... از این حرفا. از من ب شما نصیحت.. قبل از خرید یک برند خودرو برید راجبش بپرسید و تحقیق کنید ببینید اصلا آدم اون ماشین هستید یا نه...کسی ک یه عمر ال نود سوار شده نمیتونه ب راحتی با دنا پلاس توربو کنار بیاد! فقط به صرف اینکه پول خریدش رو دارید نرید بخریتش! ب مشکلات و حساسیت ها و پیشامداش هم فکر کنید.
پاسخ
0
1
0
Mohammadnmm 1402/4/27
سلام دوستان من بین تندر مدل 90و زانتیامدل86موندم به نظر شما کدوم روبخرم
پاسخ
1
0
0
مرتضی هستم! 1402/4/28
محمدجان ارادت 🙏 بستگی داره دنبال چه هدفی باشین. اما بصورت کلی، تندر گزینه بهتری هست
0
0
Davood12 1401/8/13
سلام ، من یه پارس سال xu7p صفر دارم، به نظرتون بفروشم زانتیا بگیرم ؟
پاسخ
0
0
2