• مشخصات فنی xantia1.8superlux
  • مشخصات فنی xantia1.8superlux
  • مشخصات فنی xantia1.8superlux

مشخصات فنی سیتروئن زانتیا 1.8 لیتر سوپرلوکس سال 1380 - 1389

265 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
زانتیا در سال 1992 به بازار اروپا معرفی شد و اولین فیس‌لیفتش در سال 98 میلادی رقم خورد. سپس فرانسوی‌ها در فاصله سال‌های 2001 و 2002 خطوط تولیدش را جمع کردند ولی در همان زمان، سایپا تولید زانتیای فیس‌لیفت را با دو پیشرانه 1.8 لیتری (XU7) و 2 لیتری (XU10) در ایران شروع کرد. تولید زانتیا تا سال 1389 و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

بازار دست‌دوم
تعلیق نرم کارآمد
فرمان خوش‌دست
تنظیم دستی ارتفاع تعلیق
شتاب و عملکرد فنی (مدل 2.0 لیتری)

نقاط ضعف

ایمنی ضعیف
شعاع کم فرمان
هزینه نگهداری گوی‌ها
مصرف 13 لیتری در شهر (مدل 2 لیتری)

تریم های سیتروئن زانتیا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1380 تا 1386

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر XU7

حجم موتور

1.8 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

112 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

11.9 ثانیه

سرعت

194 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان لیفت‌بک متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول - فیس لیفت

طول

4524 میلی‌متر

عرض

1755 میلی‌متر

ارتفاع

1400 میلی‌متر

فاصله محوری

2741 میلی‌متر

وزن

1264 کیلوگرم

حجم باک

65 لیتر

چرخ جلو

185/65HR15

چرخ عقب

185/65HR15

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

مبدل کاتالیست یورو3 - سیستم عیب‌یاب (OBD)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر - سیستم پخش کاست

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

سفارشی

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی - تنظیم دستی گودی کمر

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مشکی یا طوسی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم طرح چوب - دسترسی به صندوق

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه سولار جلو - پرده عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای سیتروئن زانتیا 1.8 لیتر سوپرلوکس در بازار

مزدا 3 قدیم تیپ3

مزدا 3 قدیم تیپ3

مقایسه
رنو مگان (مونتاژ) 2000

رنو مگان (مونتاژ) 2000

مقایسه
هیوندای آوانته دنده ای

هیوندای آوانته دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
پویانمهدوی 5 روز پیش
دیگه دوره آش تموم شده پر خرج قدیمی بی اپشن ظاهر قدیمی بازار دست دوم ضعیف ماشین های فرانسوی اصلا خوب نیستن المان و ژاپن امریکا کره خیلی بهتر خودرو تولید میکنن به جا این ماشین برن طلا بخرن بهتره ارزش پولشون هم حفظ میشه افت نمیکنه
پاسخ
0
0
0
عمادخان 1404/8/25
بسیار بسیار پر خرج و نابود کننده است. پولتون دو. نریزید یک زمانی ارزش خرید داشت الان کاملا یک سرطان است
پاسخ
0
0
1
5953 1404/6/24
سلام من یک زانتیا مدل 85 دارم که از صفری سوارم 403000 کیلومتر کار کرده و واقعا ماشین بی نظیریه همه جا میره یک بنز e280 مدل 2006 هم دارم که ستاب و سرعتش از زانتیا بیشتره ولی زانتیا هم نرمتره هم تو پیچ فرمان پذیری بهتری داره د
پاسخ
0
1
1
زمانگهفره 1404/5/28
سالار ماشین ها کافیه بهش احترام بزاری ... به موقعه تعویضی ها رو انجام بده ... سوار این ماشینه بشی دیگه سوار هیچ ماشینی نمیشی ... خیلی ازش راضیم ، اگه سالمش رو گیر بیارین ...واقعا بی نظیره ،،،، سرعت ، شتاب ، تعادل سیستم تعلیق بی همتایی داره مصرفش هم خیلی پایینه... ماشین من مصرفش خارج از شهر ۶ ۶ ترکیبی هم ۷ ۵
پاسخ
0
1
1
فلانی 1404/5/9
زانتیا بدلیل یکسری عقاید مسخره گرونه، شما با پول زانتیا سالم ورنا دنده ای بهترین گزینه است ، تازه با ظاهر خیلی خوشگل تر، خرابی کمتر ، امنیت خیلی بیشتر ، قدرت خیلی خیلی بیشتر ، امکانات بهتر، مگان هم گزینه ی خوبیه ولی آوانته بهتره،نرمی وحشتناکی داره آوانته صندلی هاش مثل مبله. ۱.اوانته۲. مگان ، البته اگه با هزینه بالای قطعات مصرفی اورجینال رنو مشکلی ندارید۳ زانتیا
پاسخ
1
0
3
Aliza1234 1404/8/16
سلام و درود بر شما ، بنظرم درباره ورنا نظر اشتباهی بهت دادن چون ورنا را نمیره بعد تو داری با زانتیا مقایسه اش میکنی؟ و اینکه مگان خرابی بالایی داره و هر تعمیرکاری قبول نمیکنه تعمیرش رو از نظر من هیچوقت سواری و شتاب و پایداری و حس رانندگی را یکجا نمیشه تجربه کرد ولی تو زانتیا میشه
1
0