مشخصات فنی فونیکس FX اکسلنت سال 1401 - 1404
سال
خودرو OMODA 5، نسل سوم محصولات چری بود که در سال 2022 به بازار چین معرفی شد و در زمستان 1401 نیز با نام جدید فونیکس FX پا به کشورمان گذاشت. فونیکس FX به طور کلی، محصولی اسپرت است. خطوط روی بدنه به وضوح شخصیت تهاجمی آن را نشان میدهد. در بخش جلوپنجره هندسه چهارضلعی و چراغ اصلی بسیار باریک،
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای بار 292 لیتری
5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
قابلیت نصب دوربین ثبت وقایع
بهبود تعلیق عقب در تیپ پریمیوم
بهبود موتور و گیربکس در تیپ پریمیوم
نقاط ضعف
عرضه محدود تیپ اکسلنت
پیشرانه ضعیف در تیپ اکسلنت
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 9 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4T15C)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
156 اسببخارگشتاور
230 نیوتنمترشتاب
9.9 ثانیهسرعت
191 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4400 میلیمترعرض
1830 میلیمترارتفاع
1588 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1381 کیلوگرمحجم باک
51 لیترچرخ جلو
R18چرخ عقب
R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
2 حالته (اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
ریموت استارترسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی 64 رنگفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
سیستم پخش سونی با 8 اسپیکر - تشخیص صدامانیتور
10.25 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - Apple CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر دیجیتال - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
اسپرت - 6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
اسپرت - 4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
کنسول تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
آنتیترپ برای شیشه و سانروف درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 6 روز پیش
خیلی جالبه! وقتی میای خودروی صفر کیلومتری مثل تیگو ۸ رو با خودرو ای مثل سانتافه یا امثال اون مقایسه میکنی معلوم میشه که چقدر درکت از دنیای خودرو کم هست. سانتافه ای که برای ۱۰ ۱۵ سال پیشه با فونیکس تیگو ۸ صفر کیلومتر مقایسه میشه. سانتافه یا امثال کره ای و ژاپنی کارکرده اون که هنوز هم هنوزه به علت وضعیت خراب بازار خودرو ایران خریدار داره و محبوبه.
خیلی دوست دارم ۱۰ ۱۵ سال بعد همین خودرو های چینی رو ببینم که به چه وضعی افتادن و خریدارای دست دوم این ماشینا چه کسانی هستند که شما ها هر روز با بهانه های بی اصل و اساس و دروغ دارید میزنید به سر این ماشین های کره ای و ژاپنی بیچاره.
مطمئنم اون روزی میرسه بیست سال بعد ۲۰ سالگی این ماشینای آشغال چینی رو با ۲۰ سالگی خودرو های کره ای و ژاپنی دو دهه قبلش مقایسه بشه.
بنده بدون هیچ گونه تعصب عرض میکنم. من خودم تا الان کره ای زیادی سوار شدم از توسان و i20 بگیر تا پیکانتو و اپتیما ، اگه بلد باشی ماشین رو مثل بچه آدم سوار بشی و برخی نکات رو رعایت کنی این ماشین کره ای برات بیست سال بدون هیچ دردسری کار میکنه.
کره ای یا ژاپنی کارکرده ای که درست استفاده شده میلیون ها بار میارزه به این خودرو های چینی که هیچ سابقه و ریشه ای ندارند.
پاسخ
0
3
1
ALIREZA70152 1403/10/10
سلام دوستان
بابت مکمل بنزین تو این ماشین و کلا ماشین های T GDI باید عرض کنم به هیچ عنوان از مکمل هایی که بوی تینر فوری و یا بنزین و مشتقات نفتی میده استفاده نکنید و از اکتان ارزان استفاده نکنید چون هزینه شما رو بخاطر بروز مشکلات فنی بالا میبره ، لذا سعی کنید از فروشگاههای معتبر خریدتون رو انجام بدید . در ضمن پس از استفاده از اکتان حتما قوطی خالی رو خم کنید و تا بدست افراد سود جو نیافته.
پاسخ
0
0
3
ناشناس 1403/10/8
دوستم ۴ ماهه گذاشته این ماشینو برا فروش هم در نمایشگاه هم در دیوار ولی مشتری نداره،خودش میگه بزرگترین اشتباه زندگیمو کردم این ماشینو خریدم
پاسخ
1
7
3
ناشناس 1403/10/12
5 درصد زیر قیمت بزارین رو هوا می برن. من x22 رو 50 کمتر از بازار گذاشتم 3 ساعته رفت. fx به عنوان ماشین دوم و بیرون شهری گرفتم. تو تهران بیشتر از 206 واقعا برام جواب نیست. و وحشتناک از fx راضیم.
0
3
my_mohammad 1403/9/17
سلام دوستان، من این ماشین رو بالاخره با تاخیر 5 ماهه تحویل گرفتم. باید بگم سواری خوبی داره و کابین جادار هست. من ماشین قبلیم پژو 2008 بود و باید بگم عملکرد موتور و گیربکس 2008 واقعا خیلی بهتر بود این تفاوت بخصوص در جاده یا اتوبان و در یکنواخت رانندگی کردن خیلی خودش رو نشون میده ولی در کل این ماشین هم خوبه. شتابگیری مناسبی هم داره. کروز کنترل تطبیقی ماشین برای توی جاده خوب هست و مرتب سرعت شما رو با ماشین جلویی هماهنگ نگه میداره ولی یه نکته بسیار خطرناک داره و آنهم در صورت فعال بودن کروز کنترل در صورتیکه ماشین از لاین بقل وارد لاین شما بشه به شدت سرعت را برای حفظ فاصله کم میکنه در جاده فیروزکوه سرعت من روی 110 تنظیم بود که با ورود یک ماشین به لاین سرعت رو به یکباره روی 85 اورد پایین که بسیار ترسناک و خطرناک بود در صورتیکه ماشین دیگه ای پشت من بود قطعا تصادف شده بود. دوستان حتما مراقب این مسله باشید. نکته دیگه مصرف سوخت هست که توی جاده 2008 من 5.5 تا 6 میسوزوند و توی شهر حدود 9 ولی Fx توی جاده حدود 8.5 میسوزونه و توی شهر حدود 10 تا 10.5. آینه جلو عمق میدانی که میبینید یکمقدار شما را سردرگم میکنه طول میکشه تا عادت کنید. رادار جانبی و دوربین 360 بخصوص برای پارک در جاهای تنگ و جدول خیلی خوب هست. آپشن ها و طراحی ظاهر و کابین هم به نظر من بسیار خوب هست. در انتها باید بگم توی این رنج قیمت اگر ماشین نو و با گارانتی مد نظر هست این ماشین بهترین انتخابه ولی اگر نو بودن ماشین براتون مهم نیست ماشین های دست دوم بهتری توی این رنج وجود دارد. امیدوارم نظر من بتواند کمک باشه برای دوستان.
پاسخ
2
0
4
kbehravan 1403/10/18
موتور پژو ۲۰۰۸ چندسال موتور برتر جهان بوده و گیربکس آیسین ژاپن داره. موتور گیربکس ۲۰۰۸ خیلی خوبه. تو جاده یه بار با جنسیس ۶سیلندر کورس انداختم، نمیتونست من رو بگیره. فونیکس خودروی خوبیه اما از لحاظ فنی به ۲۰۰۸ نمیرسه.
1
0
Kiyarash_Dorungari 1403/9/22
سلام محمد جان؛ ممنون بابت وقتی که گذاشتید و توضیحات کاملی که گفتید. با توجه به تجربیاتی که شما داشتید اگر ممکنه بفرمایید که پیشنهاد شما در مورد ماشینهای کارکرده چی هست (شاسی بلند باشن لطفا)
3
0
my_mohammad 1403/9/12
سلام خدمت دوستان، من خودرو را بعد از 5 ماه تاخیر تحویل گرفتم. اپشن های خوبی داره و همینطور شتاب گیری خوبی داره . یک مقدار تاخیر و گپ در عکس العمل به پدال گاز داره ولی در کل رانندگی قابل قبولی داره. ماشین قبلی من پژو 2008 بود و واقعا بخوام مقایسه کنم پژو 2008 ماشین توی دست تری بود از نظر هندلینگ سر پیچ ها با سرعت 80، 90تا و توی رانندگی احساس امنیت بیشتری داشت. یه چیزی که به نظر من خیلی مهمه و بسیار خطرناک اپشن کروز کنترل تطبیقی ماشین هست وقتی روی یک سرعت فیکس میکنید مثلا 110 تا بسیار خوب خودش را با ماشین جلویی هماهنگ میکنه و راننده واقعا راحت میشه ولی خطر ناک اونجا میشه که یک ماشین لاین عوض کنه و وارد لاین شما بشه به شدت ترمز میکنه و سرعت رو ناگهانی کم میکنه که اگر پشت سر شما ماشین توی جاده در حال حرکت باشه قطعا از پشت با شما برخورد میکنه. من توی جاده فیروزکوه این اتفاق برام افتاد ولی خدا رو شکر ماشین پشت سرم نبود و حادثه اتفاق نیافتاد. پیشنهاد میکنم دوستان توی جاده خیلی مراقب این مسئله باشند. در کل من ماشین قبلی را به دلیل مستهلک شدن عوض کردم و فکر میکنم توی این رنج قیمت انتخاب بهتری نباشه. امیدوارم کیفیت بسیار پایین سوخت موتور را مستهلک نکند.
پاسخ
0
2
1