مشخصات فنی هیوندای سوناتا هیبرید تیپ 2 (GLS) سال 2018 - 2018
سال
شرکت پاکرو، اولین فیسلیفت سوناتا LF را در مدل 2018 و تنها در نسخه هیبریدی به ایران آورد. این خودرو نیز همچون گذشته، در سه تیپ مختلف عرضه شده که تفاوت تجهیزاتی آنها تقریبا مشابه مدل 2017 است. تیپ پایه این خودرو، GL است که مانیتور کوچک و رینگ 16 اینچی دارد و تجهیزات مهمی مانند پانوراما، سنسور جلو و
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
ایمنی
کیفیت ساخت
امکانات رفاهی
بازار دستدوم
تعلیقی نرمتر از رقبای فرانسوی
مصرف کمتر از 6 لیتر در شهر
شارژر وایرلس (تیپ جیالاس پلاس)
نقاط ضعف
ترمزگیری
پیچیدگی فنی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2018مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر GDi با موتورالکتریکیحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
207 اسببخارگشتاور
193 نیوتنمترشتاب
9.3 ثانیهسرعت
192 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
4.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل هفتم (LF) - فیس لیفتطول
4855 میلیمترعرض
1865 میلیمترارتفاع
1475 میلیمترفاصله محوری
2805 میلیمتروزن
1590 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
215/55R17چرخ عقب
215/55R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
مدیریت پایداری خودرو (VSM)سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
10 اسپیکر 400 واتی - سیستم پخش اینفینیتی - هندزفریمانیتور
8 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - AUX - iPodسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - مموریصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
رکاب لوکسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ راننده و سرنشین جلو - پرده جانبی عقب - پرده برقی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Khosro22 1403/4/27
ماشین کره تی کلا تا ۱۰۰هزار کیلومتر خوبن من هم سانتافه داشتم هم ساناتا هر دوشون بعد صد هرار کیلومتر یاطاقان زدن با اینکه چقدر راعایت میکردم هم سرویس ها را بموقع انجام میدادم هم بالای ۱۴۰کیلومتر نمی رفتم
پاسخ
2
1
1
Sezavar 1403/6/3
شما باید اویل پمپ عوض میکردی ولی نکردی تقصیر کره ایا نیست
1
0
ناشناس 1403/5/8
اره کاملا درسته
0
2
HajAryan 1402/5/7
سوناتا هیبرید gls کارکرد ۲۵ هزارتا یا رافور ۱۷ کارکرد ۱۰۰؟
پاسخ
1
1
1
کاوهساعی 1403/3/3
از نظر من ماشینی که 100 هزار کیلومتر رو رد می کنه میفته توی سرازیری استهلاک. البته تویوتا سابقه دیرینه داره و به عنوان کم استهلاک ترین ها تلقی میشه. اما بالاخره اون هم استهلاک داره. توصیه میکنم کم کارکرد خریداری کنید.
1
0
Hajar0279 1401/8/23
ترمز گیریش ضعیف نیست ولی سیستمش فرق داره و اون بخاطر اینه که چرخها با ترمز گرفتن برق مضاعفی برای ذخیره در باتری تولید میکنن. پدال ترمز کمی بیشتر از ماشینای معمولی فشار میخاد که بهش عادت میکنی ولی ترمز گیریش در حد خودش خوبه
پاسخ
0
0
2
1386yz 1401/1/31
سلام بفرمایید درسته میگن یکی از عیب هاش ترمزگیری هست؟
پاسخ
1
1
1
امیر وفادار 1402/5/13
بله دقیقا.ترمزگیری یه مقدار ضعیفه ولی نه اونقدر که فکر کنی کنترل ماشین از دستت خارج میشه
0
1
pouriaa 1400/8/25
درسته که میگن سوناتا هیبرید تو جاده اگه شارژ موتور برقیش تموم بشه خیلی ضعیف میشه ؟
پاسخ
5
3
2
رضاکیان 1402/9/18
این چه حرفیه آخه.موتور الکتریکی فقط تا سرعت ۶۰ کیلومتر در مدار هست و بعدش از مدار خارج میشه و توی جاده شما فقط موتور بنزینی رو دارید.موتور الکتریکی فقط برای داخل شهر
0
0
Alirezayekta 1400/12/5
بله دوست عزیز اگر مدام در جاده رانندگی کنید و خصوصا در سربالایی ها گاز بدین شارژ باطری زود تموم میشه و قدرت کم میشه و فقط قدرت بنزینی باقی میمونه،یکی از کارهایی که میتونید انجام بدین تا این نقیصه کمرنگ تر بشه این هست که در حالت دستی و اسپرت بگذارید که در این حالت مصرف زیاد میشه و شارژ باطری دیرتر تموم میشه ودر ضمن قدرت ترمز گیری بهتر میشه(تجربه ۲۰۰۰۰ کیلومتر با سوناتا ۲۰۱۸) البته اگر سریع رانندگی نکنید این اتفاق نمیفته و دیرتر شارژ تموممیشه و فرصت شارژ با موتور بنزینی فراهممیشه ،در ضمن در سرازیریها هم سریع باطری شارژ میشه و در کل در حالت دستی توان ترمز گیری هم بهبود محسوسی داره
3
5
Mh89 1400/9/14
خیر
1
0
Mahan13 1400/9/6
نه چون اصلا تموم نمیشه به وسیله چرخ ها شارژ میشه
2
0
bmafi 1400/9/6
خیر دوست عزیز موتور برقی توسط موتور بنزینی شارژ میشه
0
7