شرکت پاکرو، اولین فیسلیفت سوناتا LF را در مدل 2018 و تنها در نسخه هیبریدی به ایران آورد. این خودرو نیز همچون گذشته، در سه تیپ مختلف عرضه شده که تفاوت تجهیزاتی آنها تقریبا مشابه مدل 2017 است. تیپ پایه این خودرو، GL است که مانیتور کوچک و رینگ 16 اینچی دارد و تجهیزات مهمی مانند پانوراما، سنسور جلو و
56%
48%
56%
64%
56%
نقاط قوت
ایمنی
کیفیت ساخت
امکانات رفاهی
بازار دستدوم
تعلیقی نرمتر از رقبای فرانسوی
مصرف کمتر از 6 لیتر در شهر
شارژر وایرلس (تیپ جیالاس پلاس)
نقاط ضعف
ترمزگیری
پیچیدگی فنی
تریم های هیوندای سوناتا هیبرید
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2018مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر GDi با موتورالکتریکیحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
207 اسببخارگشتاور
193 نیوتنمترشتاب
9.3 ثانیهسرعت
192 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
4.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل هفتم (LF) - فیس لیفتطول
4855 میلیمترعرض
1865 میلیمترارتفاع
1475 میلیمترفاصله محوری
2805 میلیمتروزن
1590 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
215/55R17چرخ عقب
215/55R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
مدیریت پایداری خودرو (VSM)سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
10 اسپیکر 400 واتی - سیستم پخش اینفینیتی - هندزفریمانیتور
8 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - AUX - iPodسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - مموریصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم چوب و چرم - رکاب لوکس - شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ راننده و سرنشین جلو - پرده جانبی عقب - پرده برقی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/10/21
سلام دوستان
من قصد خرید این ماشین را داشتم ولی ظاهراً یک سری میگن که این ماشین بعد چند وقت باتریش خراب میشه و باید هزینه زیادی رو براش پرداخت
یه سری هم میگن که صفر این ماشین چون ۶ سال هست که خوابیده باتریش کار نمیده و باید عوضش کرد
پاسخ
1
1
1
ناشناس 5 روز پیش
سلام وقتتون بخیر . ببینید اگر میخواید این ماشین رو بخرید باید هفته ای یک الی دوبار ازش استفاده کنید. ماشین هایی که خوابیدن احتمال خراب شدن زودهنگام باتریشان هست چون باتری بجز مصرف طول عمر هم داره. روی بسته بندی این باتری ها نوشته شده 10 سال طول عمر داره ولی در ایران با توجه به استفاده و شرایط ایران حدود 8 سال بدون مسکل اون باتری کار خواهد کرد.در کل اگر از باتری های لین ماشین فامتور بگیریم ماشین کم هزینه ای هست. پیشنهاد شخصی خودم اینه که با توجه به بازار صفر این خودرو، سوناتای کم کارکرد بگیرید بهتره که احتمالا باتری سالم تر داره پ از لحاظ مالی هم کلی پول ذخیره میکنید. موفق باشید
0
1
امیرهستم 1403/10/17
سلام یه هیوندای i40 بگیرید خیال خودتونو راحت کنید خیلی از سوناتا سرتر هست
پاسخ
0
1
0
احمدهستم 1403/9/28
سلام دوستان من سه سال هست سونوتا هیبرید ۲۰۱۷ دارم ضمن اینکه به غیر از پورشه و مازراتی و برندهای ایتالیایی بنز و بی ام دبلیو و داشتم که هزینه نگهداری بسیار بالایی دارند در کل ماشینهای ژاپنی و کره جنوبی بهترین گزینه در ایران هستند به نسبت بسیار راضی هستم از همه نظر ماشین کمخرج و آپشنال و مطلوبی هست و هیچ مشکلی نداشته برام با اینکه تقریبا ماهی دو بار باهاش شمال میرم .
باطری هیبرید در سرازیری ها و وقتی گاز به ماشین نمیدیم توسط گردش چرخها شارژ میشه در سربالایی ها و هم توسط موتور این مورد در وسط کیلومتر و دورموتور منوئی داره که مشخص میکنه که چطور شارژ میشه در کل نسبت به قیمت بسیار عالی هست ، شتابش هم عالیه مخصوصا اگر روی توربو باشه که عالیتر فقط مال من ساب جلو را نداره که فکر نکنم نیازی هم باشه سیستم سوتی هم عالیه از خریدش پشیمان نمیشوید
پاسخ
1
0
2
ناشناس 1403/10/7
ماشین باحالایه من سونتا۲۰۱۸ داشتم وهمم اپتیما۲۰۱۸ هیبرید عالی هستن
0
0
ناشناس 1403/8/4
بخدا رادار تصادف عقب داره
ادمین اطلاعاتت رو از کجا میاری؟؟؟؟
🤔🤔🤔🤔🤔
پاسخ
1
0
2
مرتضاشونم 1403/8/8
دوست عزیز ارادت . بخدا از کاتالوگ میاریم p: ولی موضوع اینجاست که ما به همه خودروهای بازار، دسترسی نداریم و گاهی اوقات مجبوریم به اطلاعات موجود در کاتالوگ ها بسنده کنیم. نه فقط این ماشین بلکه خیلی از وارداتی های دیگه، متاسفانه اطلاعات ناقصی در کاتالوگشون درج شده. واسه همین تذکرات شما و مابقی دوستان، میتونه کمک زیادی به بهبود اطلاعات فنی کنه
0
3
Khosro22 1403/4/27
ماشین کره تی کلا تا ۱۰۰هزار کیلومتر خوبن من هم سانتافه داشتم هم ساناتا هر دوشون بعد صد هرار کیلومتر یاطاقان زدن با اینکه چقدر راعایت میکردم هم سرویس ها را بموقع انجام میدادم هم بالای ۱۴۰کیلومتر نمی رفتم
پاسخ
3
3
1
مهرا 1403/6/31
من خودم الان سوناتا هیبرید 2018 دارم با ۱۱۰ هزار کار نه یاتاقان زده نه هیچی نزدیک 5 ساله دارم .. دوستان اگر از ماشین خوب نگه داری کنید هیچ اتفاقی نمیافتد
0
3
Sezavar 1403/6/3
شما باید اویل پمپ عوض میکردی ولی نکردی تقصیر کره ایا نیست
2
1
ناشناس 1403/5/8
اره کاملا درسته
0
3