بررسی مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید
بررسی مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید
بررسی مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید
بررسی مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید
بررسی مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید

شرکت پاکرو، اولین فیس‌لیفت سوناتا LF را در مدل 2018 و تنها در نسخه هیبریدی به ایران آورد. این خودرو نیز همچون گذشته، در سه تیپ مختلف عرضه شده که تفاوت تجهیزاتی آن‌ها تقریبا مشابه مدل 2017 است. تیپ پایه این خودرو، GL است که مانیتور کوچک و رینگ 16 اینچی دارد و تجهیزات مهمی مانند پانوراما، سنسور جلو و نقطه کور، در آن وجود ندارد. دو تیپ دیگر این خودرو نیز تنها در تریم چرم و چوب کابین، شارژر وایرلس و تهویه صندلی‌های جلو با یکدیگر متفاوت هستند که هرسه ویژگی آن فقط در تیپ جی‌ال‌اس پلاس موجود است. این هیبریدی در کنار پیشرانه بنزینی‌اش، یک موتور الکتریکی 51 اسبی هم دارد که با باتری‌های لیتیوم‌یونی 270 ولت، تغذیه می‌شود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای هیوندای سوناتا هیبرید

    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • امکانات رفاهی
    • بازار دست‌دوم
    • تعلیقی نرم‌تر از رقبای فرانسوی
    • مصرف کمتر از 6 لیتر در شهر
    • شارژر وایرلس (تیپ جی‌ال‌اس پلاس)
  • معایب هیوندای سوناتا هیبرید

    • ترمزگیری
    • پیچیدگی فنی
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2018

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 207 اسب‌بخار
  • گشتاور 193 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.3 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل هفتم (LF) - فیس لیفت
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1865 میلی‌متر
  • ارتفاع 1475 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1590 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/65R16
  • چرخ عقب 205/65R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2018

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 207 اسب‌بخار
  • گشتاور 193 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.3 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل هفتم (LF) - فیس لیفت
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1865 میلی‌متر
  • ارتفاع 1475 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1590 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2018

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 207 اسب‌بخار
  • گشتاور 193 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.3 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل هفتم (LF) - فیس لیفت
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1865 میلی‌متر
  • ارتفاع 1475 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1590 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
166 دیدگاه

Hajar0279

ترمز گیریش ضعیف نیست ولی سیستمش فرق داره و اون بخاطر اینه که چرخها با ترمز گرفتن برق مضاعفی برای ذخیره در باتری تولید میکنن. پدال ترمز کمی بیشتر از ماشینای معمولی فشار میخاد که بهش عادت میکنی ولی ترمز گیریش در حد خودش خوبه

1386yz

سلام بفرمایید درسته میگن یکی از عیب هاش ترمزگیری هست؟

pouriaa

درسته که میگن سوناتا هیبرید تو جاده اگه شارژ موتور برقیش تموم بشه خیلی ضعیف میشه ؟

bmafi

خیر دوست عزیز موتور برقی توسط موتور بنزینی شارژ میشه

Mahan13

نه چون اصلا تموم نمیشه به وسیله چرخ ها شارژ میشه

Mh89

خیر

hedayati

بله دوست عزیز اگر مدام در جاده رانندگی کنید و خصوصا در سربالایی ها گاز بدین شارژ باطری زود تموم میشه و قدرت کم میشه و فقط قدرت بنزینی باقی میمونه،یکی از کارهایی که میتونید انجام بدین تا این نقیصه کمرنگ تر بشه این هست که در حالت دستی و اسپرت بگذارید که در این حالت مصرف زیاد میشه و شارژ باطری دیرتر تموم میشه ودر ضمن قدرت ترمز گیری بهتر میشه(تجربه ۲۰۰۰۰ کیلومتر با سوناتا ۲۰۱۸) البته اگر سریع رانندگی نکنید این اتفاق نمیفته و دیرتر شارژ تموم‌میشه و فرصت شارژ با موتور بنزینی فراهم‌میشه ،در ضمن در سرازیریها هم سریع باطری شارژ میشه و در کل در حالت دستی توان ترمز گیری هم بهبود محسوسی داره

arnold13

سلام سوناتا ۲۰۱۸خوبه یا آزرا ۲۰۱۸لطفا راهنمایی کنید؟

VahidReza

با اینکه سوناتا عالیه اما آزرا بهتر هست از هر لحاظ کیفیت سواری ، نرمی ، جادار بودن و اینکه سوناتا به دلیل پیچیدگی‌ فنی و هیبرید بودن نگهداری سخت تری داره و از اون لحاظ بازار آزرا بهتر هست اینو یادتون باشه آزرا همیشه بهتر از سوناتا بوده سوناتا کمی خشک هست و آپشن های کمتری نسبت به آزرا داره

Mh89

به نظر من آزرا چون لوکس تر و زیبا تره

Mh89

آپشن های بیشتری آزرا داره

Gdghffhffggd

ازرا چون جادار تره وسدان بزرگه اما سوناتا سدان متوسطه

Amirsam

سلام. دوستان به نظر شما سوناتا هیبرید 2018 بهتر هست یا تالیسمان 2018؟

shaheen

دوست عزيز بايد ببينيد انتظارتون چيه اگر براتون چالاكي امنيت وپايداري در سرعت بالا همچنين اپشن هاي كار امد شتاب ورخ زيبا براتون مهمه مسلما تاليسمان و اگر سواري نرم ومصرف كم بنزين براتون مهمه سوناتا هيبريد البته ميزان مصرف دو ليتر در ١٠٠. كيلومتر تفاوت اين دو سدان قابل توجه نيست با توجه به قيمت جهاني تاليسمان وسوناتا مسلما خودرو اروپايي متفاوت تره كيفيت موتور توربو شارژ كه تقريبا خودرو سازان رو ترقيب به ساخت اون كرده جديد تره در مقابل ساختار تاليسمان سواري خشك داره تا بتونه امنيت بيشتري در سرعت بالا داشته باشه وترجيحا بايد از دست انداز ها و سرعت گير ها احتياط بيشتري داشته باشيد از طرفي تحربه تعمير ونگهداري خودرو هاي هيبريد رو هم بايد در نظر داشت بهتره در سايت هاي خارجي تحقيق كنيد واز نظر استهلاك به طبع اروپا برتري داره

shaheen

سلام دوست عزيز amirsam اگر قصد خريد داريد توصيه ميكنم حتما پشت رل بشين وخودت رانندگي كن با توجه به سن و سليقه رانندگي تجربه كن چون اين دو خودرو سواري متفاوتي داره بايد ببيني چي ميخواهيد سواري نرم با شتاب متوسط مانند هم قيمتي هاي خودش ويا سواري معمولي با شتاب خوب وحس امنيت در سرعت بالا رخ خودرو هم كه سليقه هر كس فرق ميكنه قيمت هم تقريبا يكيه گاهي سوناتا بالاتره مثل الان كه فروشنده تو سايت باما زياد شده وگاهي هم تقريبا هم قيمت هستند مثل يكماه پيش اما تاليسمان تو جاده موقع سبقت حس خوبي در مقايسه با سوناتا بهت ميده وگرنه با كنترلي كه توسط دوربين تو جاده ها هست بندرت ميتوني سرعت مورد علاقه خودتون رو داشته باشيد مقايسه انجا شروع ميشه كه بين فاصله دو سرعت گير ميبيني تاليسمان ١٠٠متر از سوناتا جلوتره بقيه اپشن ها هم تقريبا يكسان هست يكي كولرش جون نداره ان يكي ترمزهاش

Mh89

سوناتا بهتره چون که خیلی نرم هستش

Hamid reza

سلام دوست عزيز،با توجه به فرمايش دوست عزيزمون راجع به دوربنين هاي كنترل سرعت،وضع مزخرف جاده هامون و از اون مزخرفتر فرهنگ رانندگي ها، سوناتا بخر،خيلي نرمتره و تو مسافتهاي طولاني كمتر خسته ميشي

Mh89

سوناتا کم مصرف تر و نرم تر و قطعات هیوندای راحت تر گیر می آید

Gdghffhffggd

سوناتا شیک تره

امیرسالار

سلام دوستان. من یه سوالی داشتم. ترمز ماشین ضعیف عمل می‌کنه ؟ چون تو خیلی از کامنتا اینو گفتن آیا واقعیت داره ؟

Mehrad TB

سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ بهتره یا کمری هیبرید ۲۰۱۶؟🤔🚖🚘

Mahrad

صد در صد سوناتا هم قشنگ تر و جوان پسند تره هم کابینش خسته کننده نیس مثه کمری...خیلی نرم تر هم هست

Ali57

سوناتا

علی مظاهری

کمری هیبرید فنی از هر نظر سره هم راحتی و هم کیفیت ساخت و هم قدرت موتور و شتاب و هم حفظ ارزش در طول زمان بعدشم تویوتا رو اصلا با هیوندای نمیشه مقایسه کرد گول ظاهر رو نخورید

1483

ماشین ژاپنی مثل کمری که تئ اروپا و امریکا پر هست رو با هیوندا و کیا مقایسه نکن. تمام دنیا میدونن کیفیت بعد از المان و ایتالیا ژاپن هست و تویوتا.. اریون این سوناتای شما رو لوله میکنه- کمری هیبرید هم که یجوری جولو میزنه که تا بیای بهش برسی رفته شمال- جای سوناتای هیبرید کمری هیبرید بخرین و لذت سواری رو درک کنید.سوناتا ماشین خوبیه ولی درمقابل تویوتا هرگز

1483

از نظر شما سوناتا قشنگتره ولی کمری چه قیافه چه شتاب چه کیفیت چه هندلینگ و کم خرجی از سوناتا هیبرید اپتیمای هیبرید صد برابر بهتره-

1483

از هر نظر حساب کنی تویوتا کمری هیبرید.شتاب- کیفیت اصالت کم خرجی و زیبایی.

M.os

آقا یه کلام میگم ختم کلام! : زیبایی و آپشن و شتاب و نرمی ( در سرعت های بالا ) : سوناتا دوام فنی و نرمی بیشتر و کیفیت سطحی ( وقتی رانندگی کنین اصلا حس سوناتا را دریافت نخواهید کرد) : کمری من خودم سوناتا دارم برادرم اپتیما داره پسر خواهرمم کمری داره جفتشون اعتراف کردن سوناتا سر تره! واقعا کابین سوناتا دومی نداره !

am16in69

بابا سوناتا خیلی بهتره مصرف سوختش زیر 6 لیتره در شهر و امکانات خوبی داره ظاهرش هم خوبه در کل من سوناتا رو ترجیح میدم

1483

کابین کمری خسته کنندس؟! عموم هیبرید 2014 داره 150 هزار کار یکبار تعمیرگاه نرفته-میگه تو سفر اینقد بیصداست اتاق که خوابم میگیره تو جاده میترسم اهنگ صدای زیالد میزارم شتاب 8 ثانیه عالیه اپشن هم esp داره و ... کاربردی-حالا شمابرو سوناتا بخر ماساژت بده ماشین اونام که تویوتا دارن پولاشون پس انداز میشه میرن ماساژ

fazel

سلام مهران اگر يك ماشين با شتاب خوب و سوارى نرم ميخواى قطعا كمرى هيبريد ولى اگه ظاهر ميخواى با اختلاف خيلى كم سوناتا هيبريد كمرى هيبريد با سوناتا هيبريد خيلى از نظر آپشن فرق چندانى ندارند

shaheen

مسلما كمري هم از نظر شتاب وكيفيت وسواري متفاوت هست اما از نظر رخ مسلما من سوناتا هيبريد رو ترجيح ميدم چون شما خودر هيبريد نظرتون هست كفتم اگر هيبريد براتون مهم نبود تاليسمان رو پيشنهاد ميدادم البته سواري خشكتري نسبت به سوناتا داره

A90a90a90

یک سوال آیا راسته می گن ترمز این ماشین خیلی ضعیف هست؟ لطفا راهنمایی کنید خیلی برام مهمه ممنون

Mahan13

کمری هیبرید هیچی نداره قیافش قدیمی شده دیگه آپشنم که هیچی فقط یه موتور الکتریکی داره که سوناتا هم داره پس سوناتا صد در صد بهتره

none

کمری یه بدی که داره اینه که واقعا تعدادش کمه سوناتا تعدادش بیشتره در نتیجه می تونی راحت نگهداری ازش کنی

VahidReza

کمری کیفیت و دوام فوق العاده ای داره ولی سوناتا آپشناش بهتره

Mh89

کمری بهتره ولی از لحاظ آپشن کمبود و ظاهرش یک کم با سوناتا فرق دارد ولی در کل هردو خوبن

1483

۱۰۰ درصد کمری هیبرید، یک عمر ماشینه، بسیار زیبا و باکلاس،شتاب ایمنی کیفیت کم خرج

Sggg

۱۰۰ درصد کمری برای استهلاک کمتر. تازه سوناتا موتورش ۲ لیتر هست و کمری ۲۵۰۰ هست در کل کمری

V8V8V8

دوست عزیز سوناتا بهتره از کمری بهتره فامیل دورمون یکی تیپ el داشت فقط ماشین شتاب داشت هیچ اپشنی توی ماشین نبود سوناتا خیلی اپشنال و جذاب هست و اگه درست مراقبت کنید ازش کلی براتون کار میکنه فرقش با تویوتا اینه در مورد هزینش که تویوتا بدون مراقب های ویژه کار میکنه یعنی یه روغن و .. میخاد اما هیوندا سرویس دوره ای بازم میگم ماشین هر چی باشه درست مراقبت شه کلی کار میکنه

VahidReza

من میگم سوناتا با احترام به طرفداران تویوتا و کمری چون سوناتا آپشن ها و ظاهر و کابین بهتر و زیباتری دارد و درست است که کمری نرم و باکیفیت و دوام هست ولی اختلاف چندانی با سوناتا ندارد از لحاظ بازار و خدمات سوناتا واقعا بهتر هست ولی کمری صاحب اول و آخرش خودتونید سوناتا واقعا زیباتر هست مخصوصا در مدل ۲۰۱۸ و همچنین آپشن های واقعا فوق العاده ای دارد

V8V8V8

اقای 1483 خیلی ژاپنی دوست دارین سوناتا خیلی از کمری بهتره منم طرف دار ژاپنی ها هستم اما واقعا سوناتا خیلی از کمری بهتره ماشین سلیقست درسته اما نباید به نظر دیگران بی احترامی کرد روز خوبی داشته باشین

VahidReza

یعنی من عاشق این ماشینم ظاهر که فوق العاده عالی سواری که لذت بخش آپشن های زیاد در حد ماشین های خیلی مدل بالا بازار عالی شتاب ثانویه عالی رولینگ خوب مناسب خانواده ام هست ❤️👏👏👏👏👏

صالح

سلام دوستان تو بارندگی و جاده های خیس مشگل پیش نمیاد ؟؟ مثلا مشکل برقی

Djv

اصلا به هیچ عنوان.

Hassan1400

هیچ مشکلی با بارندگی نداره و به مراتب از کمری آپشنال تر نرم تر و چابکتره

Mh89

اصلا امکان نداره

Mh89

اصلا

VahidReza

باسلام شاید BMW 320 در رنج قیمتی تالیسمان و سوناتا هیبرید GLS+ وجود داشته باشد و از هر لحاظ هندلینگ و کیفیت و .. بهتر باشد اما اگر میخواهید ماشین کم هزینه ای داشته باشید سراغ بی ام و نرید اگر میتوانید از آن نگهداری کنید در خریدش شک نکنید چون مهندسی ساخت ماشین های آلمان خیلی بهتر هست البته ربطی به این صفحه نداشت اما کلی گفتم برای دوستانی که می‌خواستن بدونند پیروز باشید

Show More