دی مکس، نامی آشنا در دنیای پیکاپ‌ها است. وانت‌بار قابل اعتمادی که سال 2002 توسط ایسوزوی ژاپن به بازار عرضه شد. یکی از دلایل موفقیت این خودرو پلت‌فرم اصولی آن بود. زیرساخت مهندسی توسط جنرال‌موتورز به آن‌ها هدیه داده شده بود. در واقع دی مکس روی شاسی شورولت کلورادو و جی‌ام‌سی کنیون طراحی و تولید شده بود. اگرچه بعدها ایسوزو شخصیت مستقل‌تری به خود گرفت ولی دی مکس هم‌چنان به‌عنوان یک پیکاپ مستحکم در خاطره‌ها ماند. بعد از همکاری گروه بهمن با این ژاپنی روی پروژه کامیونت‌های سبک، دو طرف به فکر پروژه پیکاپ D-Max‌ افتادند. این خودرو یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های دیزلی در بین محصولات سواری را به خود اختصاص داده است. 3 لیتر با 163 اسب‌بخار نیرو؛ یعنی حجیم‌تر و قوی‌تر از فوتون تونلند ایران‌خودرو. ایسوزو دی مکس تقریباً از ابتدای سال 94 به مشتریان عرضه شد ولی استقبال چندانی از آن صورت نگرفت. حتی در دوره‌ای پلیس راهور تعدادی از آن را به‌عنوان ناوگان رسمی خود انتخاب کرد ولی این پروژه ادامه پیدا نکرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • دوام فنی
    • پیشرانه دیزلی یورو4
  • نقاط ضعف
    • عرضه بسیار محدود
    • خدمات پس از فروش
    • کمبود امکانات رفاهی
    • ترمز عقب کاسه‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1395
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ دیزلی
  • حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 163 اسب‌بخار
  • گشتاور 360 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه پیکاپ متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (RA) - فیس لیفت
  • طول 5035 میلی‌متر
  • عرض 1800 میلی‌متر
  • ارتفاع 1735 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3050 میلی‌متر
  • وزن 1890 کیلوگرم
  • حجم باک 76 لیتر
  • چرخ جلو 245/70R16
  • چرخ عقب 245/70R16
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 300 کیلوگرم
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

9 دیدگاه

R3(7 روز پیش)

با سلام یک دستگاه ایسوزو دارم مدل 95 هم هست سطان مرد جاده ها هم کامیون و هم پیکاپ هر دوتاشو دارم برابری می‌کنه با هایلوکس حیف باشه دیگر تولید نمیشه ولی یک عمر ماشینه درکل رانندگی سواری نرم و بی سر و صدا هست این جور خودروها لیاقتشون باید پیشرفت داشته باشه در کل توی رنج خیلی عالیه شرافت داره به خودروهای چینی کلی بگم با توجه اینکه کمبود گازوییل توی کشور هست سعی کنید کمتر باهاش رانندگی کنی در شهرستان خیلی افتضاح هست یعنی کل شهر رو باید بگردی تا یک لیتر بدن ولی داخل شهرهای پر جمعیت مانند اصفهان تبریز و مشهد و تهران مشکلی نخواهد داشت با توانایی و قدرت بالا و باید افتخار کنیم به یک شرکت ژاپنی که چنین خودروهایی میسازه امیدوارم با حمایت از این خودرو که این خودرو توی ایران جای پیشرفت خواهند داشت ایسوزو سر بلند و با اقتدار و با وقاردار که صد پا حریفه. ژاپنی باغیرت و با آبرو و کلاس بهتر از خودرو های هم رده هست باتشکر از همکاران زحمت کش سایت باما

Turok(10 روز پیش)

اینایی که بد این ماشین رو گفتن بهشون پیشنهاد میدم دست از سر نیسان پیکاپ و هایلوکسشون بردارن و فقط یه دور با ایسوزو دیمکس بزنن تا به عینه ببینن از نظر راحتی و قدرت و هندلینگ و ترمزها هیچ پیکاپ پلاک ملی ای به این ماشین نمی‌رسه درضمن این ماشین خارج از ایران هم قیمت هایلوکسه هم مدل خودشه اما تو ایران چون مزایده ای ازش زیاده قیمتش فقط نصف یه هایلوکس هم مدل خودشه!!!! من نیسان پیکاپ ، کاپرا ،هایلوکس ویگو ۲۰۱۴ داشتم هیچ کدوم از نظر قدرت و شتاب و راحتی به دیمکس نمیرسن یه ماشین قلدر با قیمت مناسب👍

Hossein4K(199 روز پیش)

با سلام به این قیمت زیاد اصلا ارزش نداره به هیچ وجه امیکو اسنا جک T8 فوتون تولند خیلی بهتره

Shahin...........igyukk (191 روز پیش)

این ماشین از همه اینایی که گفتی پرقدرت تر و باکیفیت تره

mani123456 (105 روز پیش)

شما داری ژاپنی رو با چینی مقایسه میکنی ؟ آمیکو 200 تا کشتاور. فوتون 210 تا داره ایسوزو دو برابر اینا قدرت داره

Amrkh (99 روز پیش)

شما داری ایسوزو ژاپن رو با فوتون و جک چین مقایسه میکنی؟!

Sadra295 (56 روز پیش)

فاکتورهای مهم در انتخاب یه پیکاپ خوب، طوری نیستن که بشه صرفا روی کاغذ بررسیشون کرد. اعداد و ارقامی که شرکت‌ها ارائه میدن، عموما تو شرایط یکسانی سنجیده نمیشن و لازمه تا یکی بیاد و این ماشین‌ها رو کنار هم بررسی کنه. در ضمن . . . شاسی این ماشین، خیلی بهتر از اوناییه که شما اسم بردین که خودش تو این سگمنت، نکته خیلی مهمیه

Sina1365(118 روز پیش)

من ۵ ساله که دارمش اوایل با کیفیت گازوییل مشکل داشت ولی الان کیفیت گازوییل مشکلی نداره و کل ایران گازوییل یورو ۴ شده برای تعمیرات قبلا فقط باید نمایندگی میرفتی و با قیمت های بالا تعمیرات میشد ولی الان خارج از نمایندگی تعمیرکار داره و لوازم فنی هم راحت پیدا میشه از نظر نرمی مثل خودروهای امریکایی فوقالعاده نرم هست و از تمام پیکاپ های موجود در بازار نرم تره موتور نسبت به هایلوکس خیلی قوی تره فیس ماشین هم کاملا شبیه خودروهای امریکایی هست و به خاطر ژاپنی بودن و کیفیت خیلی خوبش با خودروهای چینی قابل مقایسه نیست

mohsen1369(163 روز پیش)

به نظر من چنتا ایراد داره اول ریختش که خیلی تو دل برو نیست دوم مدل اتوماتش وارد نشد سوم راحت نبودن برای خانواده به خصوص ردییف دوم چهارم ناسازگاری با گازووییل ایران پنجم نبود قطعات و خدمات و مکانیک ششم قیمت بالا هفتم این فیس مال 2005یعنه 16سال پیش