• مشخصات فنی ceratoir1600basic
  • مشخصات فنی ceratoir1600basic
  • مشخصات فنی ceratoir1600basic

مشخصات فنی کیا سراتو (مونتاژ) 1.6 لیتر ساده سال 1393 - 1398

365 دیدگاه
سال
ماجرای همکاری سایپا و کیا به سال‌ها قبل و تولید پراید و ریو باز می‌گردد اما بعد از تحریم صنایع خودروسازی کشورمان در ابتدای دهه 90 شمسی، قرارداد مونتاژ سراتو بین دو شرکت برای چندین سال به تعویق افتاد. سرانجام از زمستان 1393 در حالیکه نسل سوم این خودرو نیز به شکل وارداتی در بازار موجود بود، اولین نمونه‌ سراتوهای
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

عملکرد جعبه‌دنده
ایمنی مناسب شاسی و بدنه
امکانات رفاهی (در تیپ اتومات آپشنال)

نقاط ضعف

کیفیت ضعیف‌تر از مزدا 3
کمبود امکانات در مدل 1.6 لیتری
حذف ESP در مدل مونتاژی
حذف ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای در مدل مونتاژی
حذف ترمز دیسکی عقب در مدل مونتاژی
تعلیق عقب یکپارچه (خشک‌تر از مزدا 3)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1393 تا 1396

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

124 اسب‌بخار

گشتاور

156 نیوتن‌متر

شتاب

10.3 ثانیه

سرعت

182 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (TD)

طول

4530 میلی‌متر

عرض

1775 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2650 میلی‌متر

وزن

1240 کیلوگرم

حجم باک

52 لیتر

چرخ جلو

195/45R15

چرخ عقب

195/45R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدال شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

آینه جانبی با گرمکن

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
آبتین 1402/6/8
درود من حدود 4 ساله که سراتو اپشنال سایپا رو دارم وقبلش ام جی 6 2014 داشتم اگه بخوام با اون مقایسه کنم باید بگم ام جی یه سر گردن از این بالاتره و واقعا حس ایمنی و لوکس بودن رو توش حس میکی و از نظر اپشنی هم خیلی متفاوتر هست از نظر من طراحی و اپشنهای ام جی خیلی خوب و کارا بودند اما اینا رو برای اون دسته از دوستانی گفتم که اگر قصد انتخاب بین این دو تا ماشین رو میخواستن بدونن و اما در باره تجربه خودم از این ماشین باید بگ که ماشین کم هزینه و بی دردسریه اما مشکل خشکی و ضعف نسبی در ترمز و راحت نبودن صندلی در مسافرتها رو خیلی حس خواهید کرد و البته اگه تعداد سرنشینها چهار یا پنج نفر باشن به شدت کف ماشین ارتفاعش میاد پایین و به کوچکترین سرعت گیرها هم ممکنه گیر کنه و البته یه مشکل بزرگ که برای من دو بار هم اتفاق افتاد اینه که دزد خور ماشین بالاس شیشه سمت راننده رو میشکونن و بدون باز کردن درب راننده اهرم صندوق عقب رو میکش و صندوق باز میشه و در واقع صندوق به دزد گیر ماشین وصل نیست و به راحتی ظرف مدت خیلی کوتاهی زاپاس و جک رو به سرقت میبرن از نظرشتاب این ماشین شتاب خوب و هندلینگ قابل قبولی داره اما من بشخصه سواری و هندلینگ ام جی رو ترجیح میدم اما حسن بزرگ دیگه این ماشین قطعات نسبتا ارزونتر نسبت به هم کلاسهای خودش داره و صد البته ماشین دست به نقدی به حساب میاد
پاسخ
0
0
0
saedi 1402/4/27
درود دوستان ،بنده یک ساله که سراتو دارم بزای کسانی که از پشت ماشین های ایرانی یا چینی میشینن پشت فرمون این ماشین لذت می برن،در غیر این صورت اونطور نیست به راننده حس ماشین خارجی و بده،از همه نظر هم ازش راضی هستم،وقت خوش
پاسخ
0
0
0
M_vaziran@yahoo.com 1401/9/2
از نظر من که 5 سال سراتو سوار شدم سراتو فقط یک ایراد کوبیدن و خشک بودن داره و اگر صندلی عقب سه نفر سوار شده باشند توو موجهای شدید جاده ( که اتوبان قزوین رشت زیاد داره ) با سرعت بالا رانندگی کنید به نفرات عقب شوک و تکان زیادی وارد میشه توو اون موجها باید سرعت زیر 100 باشه و غیر از این مورد تقریبا" هیچ ایرادی نداره موتور و گیربکس خیلی خیلی عالی هستن مخصوصا مدلهای آپشنال که شیفتر پشت فرمون دارن عملکردش معرکه ست صدای موتور اصلا" داخل اتاق نمیاد و کلا" دور موتور پایین کار میکنه مثلا" توو سرعت 120 توو جاده دور موتور حدود 2300 الی 2400 بیشتر نیست و شش سرعته بودن گیربکس این ماشین یکی از نقاط قوتشه که اصلا" با هیوندای اکسنت قابل مقایسه نیست
پاسخ
0
0
1
M_vaziran@yahoo.com 1401/9/2
سلام به دوستان من از سال 96 تا یکماه پیش یه سراتو آپشنال داشتم توو 5 سال 85000 کیلومتر باهاش رفتم بغیر از بنزین و روغن و یکبار لنت اصلی هیچ کاری نکردم حتی توو 5 سال یک لیوان آب هم کم نکرد که اضافه کنم اشتباه کردم ماه پیش فروختم و یه آریزو 5 صفر کیلومتر خریدم الآن بلانسبت مثل سگ پشیمونم و دارم این ماشین رو میفروشم و مجدد یه سراتو تمیز مثل ماشین خودم پیدا کنم و بخرم
پاسخ
0
0
1
Mohseni22 1401/8/6
دوستان میتونید راهنمایی کنید، بین سراتو آپشنال مونتاژ ۲۰۰۰ و هیوندا اکسنت مونتاژ کدومشون بهتره؟ ( از نظر سواری، قطعه، فروش)
پاسخ
1
0
1
Shayan2022 1401/8/20
قطعا سراتو البته که 100 150 تومنی هم گرونتره تو مدل های اپشنالش
0
0