مشخصات فنی کیا سراتو (مونتاژ) 1.6 لیتر ساده سال 1393 - 1398
سال
ماجرای همکاری سایپا و کیا به سالها قبل و تولید پراید و ریو باز میگردد اما بعد از تحریم صنایع خودروسازی کشورمان در ابتدای دهه 90 شمسی، قرارداد مونتاژ سراتو بین دو شرکت برای چندین سال به تعویق افتاد. سرانجام از زمستان 1393 در حالیکه نسل سوم این خودرو نیز به شکل وارداتی در بازار موجود بود، اولین نمونه سراتوهای
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
عملکرد جعبهدنده
ایمنی مناسب شاسی و بدنه
امکانات رفاهی (در تیپ اتومات آپشنال)
نقاط ضعف
کیفیت ضعیفتر از مزدا 3
کمبود امکانات در مدل 1.6 لیتری
حذف ESP در مدل مونتاژی
حذف ایربگهای جانبی و پردهای در مدل مونتاژی
حذف ترمز دیسکی عقب در مدل مونتاژی
تعلیق عقب یکپارچه (خشکتر از مزدا 3)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1393 تا 1396مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
124 اسببخارگشتاور
156 نیوتنمترشتاب
10.3 ثانیهسرعت
182 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (TD)طول
4530 میلیمترعرض
1775 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2650 میلیمتروزن
1240 کیلوگرمحجم باک
52 لیترچرخ جلو
195/45R15چرخ عقب
195/45R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPodسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
آبتین 1402/6/8
درود من حدود 4 ساله که سراتو اپشنال سایپا رو دارم وقبلش ام جی 6 2014 داشتم اگه بخوام با اون مقایسه کنم باید بگم ام جی یه سر گردن از این بالاتره و واقعا حس ایمنی و لوکس بودن رو توش حس میکی و از نظر اپشنی هم خیلی متفاوتر هست از نظر من طراحی و اپشنهای ام جی خیلی خوب و کارا بودند اما اینا رو برای اون دسته از دوستانی گفتم که اگر قصد انتخاب بین این دو تا ماشین رو میخواستن بدونن و اما در باره تجربه خودم از این ماشین باید بگ که ماشین کم هزینه و بی دردسریه اما مشکل خشکی و ضعف نسبی در ترمز و راحت نبودن صندلی در مسافرتها رو خیلی حس خواهید کرد و البته اگه تعداد سرنشینها چهار یا پنج نفر باشن به شدت کف ماشین ارتفاعش میاد پایین و به کوچکترین سرعت گیرها هم ممکنه گیر کنه و البته یه مشکل بزرگ که برای من دو بار هم اتفاق افتاد اینه که دزد خور ماشین بالاس شیشه سمت راننده رو میشکونن و بدون باز کردن درب راننده اهرم صندوق عقب رو میکش و صندوق باز میشه و در واقع صندوق به دزد گیر ماشین وصل نیست و به راحتی ظرف مدت خیلی کوتاهی زاپاس و جک رو به سرقت میبرن از نظرشتاب این ماشین شتاب خوب و هندلینگ قابل قبولی داره اما من بشخصه سواری و هندلینگ ام جی رو ترجیح میدم اما حسن بزرگ دیگه این ماشین قطعات نسبتا ارزونتر نسبت به هم کلاسهای خودش داره و صد البته ماشین دست به نقدی به حساب میاد
پاسخ
0
0
0
saedi 1402/4/27
درود دوستان ،بنده یک ساله که سراتو دارم بزای کسانی که از پشت ماشین های ایرانی یا چینی میشینن پشت فرمون این ماشین لذت می برن،در غیر این صورت اونطور نیست به راننده حس ماشین خارجی و بده،از همه نظر هم ازش راضی هستم،وقت خوش
پاسخ
0
0
0
M_vaziran@yahoo.com 1401/9/2
از نظر من که 5 سال سراتو سوار شدم سراتو فقط یک ایراد کوبیدن و خشک بودن داره و اگر صندلی عقب سه نفر سوار شده باشند توو موجهای شدید جاده ( که اتوبان قزوین رشت زیاد داره ) با سرعت بالا رانندگی کنید به نفرات عقب شوک و تکان زیادی وارد میشه توو اون موجها باید سرعت زیر 100 باشه و غیر از این مورد تقریبا" هیچ ایرادی نداره
موتور و گیربکس خیلی خیلی عالی هستن مخصوصا مدلهای آپشنال که شیفتر پشت فرمون دارن عملکردش معرکه ست صدای موتور اصلا" داخل اتاق نمیاد و کلا" دور موتور پایین کار میکنه مثلا" توو سرعت 120 توو جاده دور موتور حدود 2300 الی 2400 بیشتر نیست و شش سرعته بودن گیربکس این ماشین یکی از نقاط قوتشه که اصلا" با هیوندای اکسنت قابل مقایسه نیست
پاسخ
0
0
1
M_vaziran@yahoo.com 1401/9/2
سلام به دوستان من از سال 96 تا یکماه پیش یه سراتو آپشنال داشتم توو 5 سال 85000 کیلومتر باهاش رفتم بغیر از بنزین و روغن و یکبار لنت اصلی هیچ کاری نکردم حتی توو 5 سال یک لیوان آب هم کم نکرد که اضافه کنم اشتباه کردم ماه پیش فروختم و یه آریزو 5 صفر کیلومتر خریدم الآن بلانسبت مثل سگ پشیمونم و دارم این ماشین رو میفروشم و مجدد یه سراتو تمیز مثل ماشین خودم پیدا کنم و بخرم
پاسخ
0
0
1
Mohseni22 1401/8/6
دوستان میتونید راهنمایی کنید، بین سراتو آپشنال مونتاژ ۲۰۰۰ و هیوندا اکسنت مونتاژ کدومشون بهتره؟ ( از نظر سواری، قطعه، فروش)
پاسخ
1
0
1
Shayan2022 1401/8/20
قطعا سراتو البته که 100 150 تومنی هم گرونتره تو مدل های اپشنالش
0
0