• مشخصات فنی ceratoir2000optional
  • مشخصات فنی ceratoir2000optional
  • مشخصات فنی ceratoir2000optional

مشخصات فنی کیا سراتو (مونتاژ) 2.0 لیتر آپشنال سال 1393 - 1398

407 دیدگاه
سال
ماجرای همکاری سایپا و کیا به سال‌ها قبل و تولید پراید و ریو باز می‌گردد اما بعد از تحریم صنایع خودروسازی کشورمان در ابتدای دهه 90 شمسی، قرارداد مونتاژ سراتو بین دو شرکت برای چندین سال به تعویق افتاد. سرانجام از زمستان 1393 در حالیکه نسل سوم این خودرو نیز به شکل وارداتی در بازار موجود بود، اولین نمونه‌ سراتوهای
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

عملکرد جعبه‌دنده
ایمنی مناسب شاسی و بدنه
امکانات رفاهی (در تیپ اتومات آپشنال)

نقاط ضعف

کیفیت ضعیف‌تر از مزدا 3
کمبود امکانات در مدل 1.6 لیتری
حذف ESP در مدل مونتاژی
حذف ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای در مدل مونتاژی
حذف ترمز دیسکی عقب در مدل مونتاژی
تعلیق عقب یکپارچه (خشک‌تر از مزدا 3)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1396 تا 1398

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2.0 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

154 اسب‌بخار

گشتاور

194 نیوتن‌متر

شتاب

10.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (TD)

طول

4530 میلی‌متر

عرض

1775 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2650 میلی‌متر

وزن

1310 کیلوگرم

حجم باک

52 لیتر

چرخ جلو

205/55R16

چرخ عقب

205/55R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

مانیتور بزرگ

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MP3 - iPod

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر سوپرویژن

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

سوییچ هوشمند

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Esekan11 1403/8/2
من این ماشین رو‌۳ سالی هست دارم خیلی کم استهلاک و اقتصادی است موتور گیربکس هماهنگ و‌جون داری داره جاده را میخوره اگه کمی سبک‌باشه پا به پای ۶ سیلندر ها راه میره در عین حال کم مصرف پایداری و ترمز ضعف تری نسبت به مزدا ۳ داره اما شتابش خوبه خیلی بهتر از چینی های پر اپشن لوکس است به موقع سرویس هاش انجام بشه بالای ۳۰۰ هزارتا موتورش کار میکنه
پاسخ
0
0
0
آرشB 1403/7/30
دوستان من مدتی هست سراتو 2000 آپشنال خریدم و کلی تحقیق کردم از مکانیک و مصرف کننده تا سایت های خارجی و کل آمارش رو در اوردم حتی اسم طراح و اینکه در کالیفرنیا آمریکا طراحی شده. من قبل از خرید بین سراتو آپشنال 97 و آریزو و x55pro شک داشتم تا اینکه بعد از تحقیق زیاد نتیجه گرفتم که سراتو 6 سال کار کرده به مراتب برای من بهتره تا مدل های چینی حتی با کیفیت . اولین مشکلی که دوستان آریزو سوار من داشتن نبودن قطعه هست شاید باورتون نشه یک دونه سنسور پارک این ماشین تو کل نمایندگی ها پیدا نشد (در تهران) و هنوز هم منتظر تامین قطعه هستن. به نظر من در کشوری مثل ایران قشر متوسط و پایین جامعه باید برای خرید خودرو به خدمات و لوازم هم فکر کنه، سراتو به مراتب نسبت به رقبا در زمینه لوازم کامل تر و قابل اعتماد تر هست . از لحاظ اصالت و کلاس کار و تعادل بین قدرت و کیفیت هم کاملا از رقبا جلو هست حتی از مزدا3. من توی این مدت واقعا از سواری این ماشین راضی بودم هرچقدر شما به این ماشین گاز بدین میره و اصلا تحت فشار قرار نمیکیره و این هم هماهنگی عالی بین موتور با کیفیت و گیربکس این ماشینه. آپشن های اولیه و خوبی هم داره و دقت تهویه (کولر و بخاری) اتومات واقعا عالی و دقیق هست مثل یک رباط هوشمند همه چیز رو خودش کنترل میکنه حتی بخار شیشه جلو رو بدون اینکه متوجه بشین پاک میکنه که این آپشن با این دقت بعید میدوم در رقبا وجود داشته باشه. در کل خودرویی هست که کشور آمریکا و خیلی کشور های صاحب صنعت اون رو تحسین کردن. معایبی هم که به این ماشین نسبت دتده میشه خیلی خیلی جزیی و قابل گذشت و حتی قابل رفع هستن. ممنون
پاسخ
0
0
0
حمید 1403/7/23
سلام سراتو اپشنال کارکرده بهتره یا ال نود پلاس اتوماتیک صفر؟
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/7/24
هر دو ماشین های خوبی هستند و بازار دست دوم خوبی دارند سراتو از نظر اپشنی ارجحیت دارد
0
1
ناشناس 1403/6/27
سلام،شب بخیر با ۱۵۰۰سراتو مونتاژ آپشنال بخرم یا کپچر؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/7/2
اگر خانوم هستید و یه ماشین کوچک و بی دردسر تر میخواهید کپچر ولی بازار دست دوم بد از اون سو سراتو ماشین خیلی خوبیه و بازار دست دوم به مراتب بهتر نسبه به کپچر دارد
0
1
ناشناس 1403/6/6
چهار ساله سراتو خریدم .این ماشین نسبت بهدقیمتش خیلی عالیه و تنها نشکلش همبنطور که دوستان دیگه هم گفتند اول کوبش هست که با لاستیک مناسب خیلی بهتر میشه ودوم ترمزه که کاونم خیلی مشکل ساز نیست .وباید گفت برای اشخاصی که میخواهند ماشین را در دراز مدت نگهدارند انتخاب بسیار مناسبیه چون استهلاکش خیلی کمه .
پاسخ
0
1
3