بررسی مشخصات کیا سراتو (مونتاژ)
بررسی مشخصات کیا سراتو (مونتاژ)
بررسی مشخصات کیا سراتو (مونتاژ)

ماجرای همکاری سایپا و کیا به سال‌ها قبل و تولید پراید و ریو باز می‌گردد اما بعد از تحریم صنایع خودروسازی کشورمان در ابتدای دهه 90 شمسی، قرارداد مونتاژ سراتو بین دو شرکت برای چندین سال به تعویق افتاد. سرانجام از زمستان 1393 در حالیکه نسل سوم این خودرو نیز به شکل وارداتی در بازار موجود بود، اولین نمونه‌ سراتوهای نسل دوم مونتاژی سایپا، تحویل مشتریان شد. البته در سراتو مونتاژی، تجهیزاتی مهمی مانند ESP، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، آینه تاشو برقی، استارتر و ترمزهای دیسکی عقب متاسفانه حذف شده بودند. اما علاوه بر حذف آپشن‌ها، سراتوهای مونتاژی در برخی قطعات ازجمله تریم داخلی نظیر صندلی‌ها، رودری‌ها و ... نیز تا حدودی داخلی‌سازی شده‌اند که کاهش کیفیت آنها و نارضایتی خریداران را در پی داشته است. در کنار مدل دستی (با موتور 1600)، سایپا نمونه اتوماتیکش (با موتور 2000) را هم از سال 1394 عرضه کرد که نسبت به مدل دنده‌ای، به امکانات بیشتری مانند کروز کنترل، اتولایت و تهویه اتومات مجهز شده است. سایپا همچنین از تابستان 1396 نیز نمونه آپشنال سراتو 2000 مونتاژی را معرفی کرد که وجود سانروف، سوییچ هوشمند، سنسور و دوربین عقب، صندلی چرم و پدال شیفتر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای کیا سراتو (مونتاژ)

    • عملکرد جعبه‌دنده
    • ایمنی مناسب شاسی و بدنه
    • امکانات رفاهی (در تیپ اتومات آپشنال)
  • معایب کیا سراتو (مونتاژ)

    • کیفیت ضعیف‌تر از مزدا 3
    • کمبود امکانات در مدل 1.6 لیتری
    • حذف ESP در مدل مونتاژی
    • حذف ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای در مدل مونتاژی
    • حذف ترمز دیسکی عقب در مدل مونتاژی
    • تعلیق عقب یکپارچه (خشک‌تر از مزدا 3)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 124 اسب‌بخار
  • گشتاور 156 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.3 ثانیه
  • سرعت 182 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (TD)
  • طول 4530 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1240 کیلوگرم
  • حجم باک 52 لیتر
  • چرخ جلو 195/45R15
  • چرخ عقب 195/45R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1393 تا 1396

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 124 اسب‌بخار
  • گشتاور 156 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.3 ثانیه
  • سرعت 182 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (TD)
  • طول 4530 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1240 کیلوگرم
  • حجم باک 52 لیتر
  • چرخ جلو 195/45R15
  • چرخ عقب 195/45R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1398

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.0 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 154 اسب‌بخار
  • گشتاور 194 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (TD)
  • طول 4530 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1310 کیلوگرم
  • حجم باک 52 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1393 تا 1396

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.0 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 154 اسب‌بخار
  • گشتاور 194 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (TD)
  • طول 4530 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1310 کیلوگرم
  • حجم باک 52 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
363 دیدگاه

M_vaziran@yahoo.com(72 روز پیش)

از نظر من که 5 سال سراتو سوار شدم سراتو فقط یک ایراد کوبیدن و خشک بودن داره و اگر صندلی عقب سه نفر سوار شده باشند توو موجهای شدید جاده ( که اتوبان قزوین رشت زیاد داره ) با سرعت بالا رانندگی کنید به نفرات عقب شوک و تکان زیادی وارد میشه توو اون موجها باید سرعت زیر 100 باشه و غیر از این مورد تقریبا" هیچ ایرادی نداره موتور و گیربکس خیلی خیلی عالی هستن مخصوصا مدلهای آپشنال که شیفتر پشت فرمون دارن عملکردش معرکه ست صدای موتور اصلا" داخل اتاق نمیاد و کلا" دور موتور پایین کار میکنه مثلا" توو سرعت 120 توو جاده دور موتور حدود 2300 الی 2400 بیشتر نیست و شش سرعته بودن گیربکس این ماشین یکی از نقاط قوتشه که اصلا" با هیوندای اکسنت قابل مقایسه نیست

M_vaziran@yahoo.com(72 روز پیش)

سلام به دوستان من از سال 96 تا یکماه پیش یه سراتو آپشنال داشتم توو 5 سال 85000 کیلومتر باهاش رفتم بغیر از بنزین و روغن و یکبار لنت اصلی هیچ کاری نکردم حتی توو 5 سال یک لیوان آب هم کم نکرد که اضافه کنم اشتباه کردم ماه پیش فروختم و یه آریزو 5 صفر کیلومتر خریدم الآن بلانسبت مثل سگ پشیمونم و دارم این ماشین رو میفروشم و مجدد یه سراتو تمیز مثل ماشین خودم پیدا کنم و بخرم

Mojtaba1(269 روز پیش)

کسایی که تجربه دارن لطفا بگن سراتو 2000 ساده اتومات بعد از 100هزار کارکرد از نظر هزینه و استهلاک و فنی چطوره؟ ممنونم

Shayan2022 (84 روز پیش)

راحت 300 400 هزار تا بدون خرج کار میکنه به شرط استفاده درست

Amiri33(260 روز پیش)

سایپا مطمین((: ! با رنج قیمت یک اپشنال ۹۶ ادم میتونه اریزو ۶مدل ۹۸ یا ام جی ۶ نیو ۲۰۱۶ یا اریزو۵ پرو خشک یا حتی یک مزدا۳ مدل ۹۴ بخره ولی این کجا آن کجا هر طور چه فنی چه ظاهری بررسی کنی در قد قواره این ۴تا خودرو نیست ولی خب چون سایپا پشتشه این خودرو باید بهتر ازون ۴ ...‌‌

پیمان1211 (255 روز پیش)

سراتو البته دارای نواقصی هست ولی اگر می بینید که این ماشین با این قیمت خیلی سریع خرید و فروش میشه بدلیل مزایایی هست که داره و همینجا در موردش صحبت شده. اینکه شما با ماشینهایی مقایسه میکنید که مشتری اول و آخرش خودتی جای تعجب داره، کیفیت به کنار. البته مزدا ۳ قطعا باکیفیت تر و البته گران‌تر از سراتو هست. ولی با این شرایط خریدش حقیقتا جرات میخواد. چراغ جلو مزدا تقریبا ۴۰ میلیون، سراتو ۶ میلیون..‌.

Kiaaaa (249 روز پیش)

حیف مزدا ۳ نیو ام جی ۶ نیو نیست با سراتو سایپا مقایسه بشه؟!

Shayan2022 (84 روز پیش)

اولا که سراتو 96 هم قیمت مزدا 95 هست ثانیا لطف کنید در مورد خودرو هایی که سوار نشدید نظر ندید

Shayan2022 (84 روز پیش)

Kiaaaa مزدا هم رده سراتو سایپا هست عزیز یجوری میگید مزدا انگار وارداتی مدل 2017 18 هست بنده هم مزدا داشتم هم سراتو هردوشون تو یه رنجن تفاوتشونم همون 100 120 تومنی هست که تو مدل مشابه دارن . در حال حاضر هم النترا 97 مونتاژ دارم که از نظر کیفیتی یه سر و گردن از اونها بالاتره و اصلا هم رده اونها لحاظ نمیشه

Baharan(180 روز پیش)

سلام. لطفا دوستان راهنمایی کنند که سراتو اپشنال ۲۰۰۰ بخرم یا پژو ۳۰۱

Shayan2022 (84 روز پیش)

سلام پژو 301 اصلا در کلاس این خودرو نیست

Lolai(171 روز پیش)

موتور حرف اول ميزنه تو رنج قيمتهاي خودش جاداره و كف خودرو مثل مزدا به زمين نميگيره فقك در صورت سوار شدن ٥نغدفر و پر كردن صندوق كفش تو دست اندازهاي خيلي ي ناجور ي سايدگي به وجود مياره كيفيت قطعات كابين خوبه تا مدل ٩٦عالي بوده بنده شنيدم در مدل ٩٧به بالا پشم شيشه كف پا حذف شده و زير پا احساس داغي ميكنه

Shayan2022 (84 روز پیش)

همه نکاتی که گفتید درسته ولی پشم شیشه کفش هم حذف نشده

Ehsan7(355 روز پیش)

دوستانی که تجربه رانندگی با سراتو سایپا رو دارن لطفا یه راهنمایی بکنن، برای کسی که الان ساندرو سواره و میخواد مبنای مقایسه اش همین ساندرو باشه در خصوص: -نرمی سواری که به نظرم ساندرو و خونواده ال نود خوبن -نرمی فرمان که به نظرم ساندرو فرمون سفتی داره و یه ماشینی مثل پراید نرم! -صدای کابین که ساندرو تو سرعتای تا 90 هم خوبه اما تو جاده که حدود 120-130 باشه با دور موتور 3500 صداش تقریبا کم نیست -صندلی که ساندرو برای مسافتای معمولی خوبه ولی تو یه سفر 4-5 ساعته یه کم خسته کننده می شه مخصوصا عقب و مقایسه با صندلی عقب دنا و ال نود و 206 و ... که همگی از اون بدترن -متریال کابین که ساندرو درسته ظاهر آنچنانی نداره ولی سروصدایی هم نداشته تا الان -مخارج که ساندرو تا الان که 4 ساله دارم غیر از روغن و باتری و متعلقات چیز دیگه ای نبوده حالا اگه دوستان تجربه ای از سراتو تو این موارد دارن یا ماشین بهتری تو این رنج قیمت میشناسن که تو اون موارد بالاضعیف نیست معرفی کنن، بحث قیافه و ساخت کجا بودن ماشن هم تقریبا برام مهم نیست! خیلی ممنون

gilase_tanha202 (322 روز پیش)

سلام و عرض ادب ، بنده با ساندرو رانندگی نکردم اما ۲/۵ ساله سراتو اپشنال ۲ لیتری دارم ، سراتو از لحاظ موتوری و استهلاک قطعات و فراوانی قطعات و ارزونیش و بازار فروش عالی که نیاز به تعریف نداره پس در این موارد اصلا با ساندرو قابل قیاس نیست و تفاوت خیلی زیاده باهم دارن اما در مورد معایب ، احتمالا راحتی صندلی های سراتو در حد ساندرو باشه چون خیلی راحت نیستن - سیستم ترمزش نسبت به نیروی موتور به نظرم یکم ضعیفه و نمیدونم نسبت به ساندرو چطوریع اما به نظرم باید بهتر باشه و ضمن اینکه کف سراتو از ساندرو پایینتره من در کل این ۲/۵ سال واقعا از ماشینم راضی بودم هر ماشینی در این رده پولی معضلات خودش رو داره برای مثال مزدا ۳ هزینه های بدنه ی وحشتناکی داره و یا لنسر گیربکسش cvt هستش و … و یا اکسنت موتور و گیربکس ضعیفتری داره و …

Fokers (190 روز پیش)

سراتو موتور قوی داره ولی ترمز جالبی نداره به قطع یقین ترمز ساندرو بهتر از سراتو هست صندلی ساندرو راحت از سراتو هست سراتو صندلی خشکی داره. سراتو ارتفاع کوتاهی داره و در دست انداز های بلند باید مراقب بود. مصرف سراتو بالا هستش با توجه به حجم و شتاب معقوله در نهایت قیمت سراتو نسبت به چیزی که به شما تحویل میده بالاست تنها دلیل بازار خوبش این هست که رقیب غیر چینی و صفر نداره تو بازه قیمتیش برای همین تقاضا براش بالاست

122soroush (145 روز پیش)

از شانس شما من هم سراتو و ساندرو داشتم اصلا قابل قیاس نیست یه هفته سراتو سوار بشی دیگه سمت ساندرو نمیری از لحاظ کیفیت فنی هم عالیه

Shayan2022 (84 روز پیش)

Fokers مصرف سراتو بالاست ؟ نسبت به رقباش گرونه ؟ عجب

ayoob26(145 روز پیش)

دوستان ببخشید من بین سراتو آپشنال ۹۶ با آریزو ۵ توربو جدید موندم. سواری کدومشون نرم تره؟ آریزو ۵ نشستم رینگ ۱۷ لاستیک کویر ماشین ده هزارتا کار بود اما تو آسفالت ناهموار کوچه پس کوچه سواریش به دلم ننشست. خشک بود تک تک موجهای آسفالت حس میکردم اصلا نمیشد به ماشین گاز داد سواری راحتی نداشت. مجبور بودم آروم باهاش رانندگی کنم. آیا سراتو هم اینجوریه؟ یا بهتره یا بدتره؟ ماشین نرم میخوام اتوماتیک تو همین رنج قیمت که شتاب خوبی هم داشته باشه چی پیشنهاد میدین؟ ممنون.

Hossein00 (137 روز پیش)

سلام سراتو از نظر فنی عالی است و اریزو 5 ie هم بهتر نباشه بدتر نیست و درباره تعلیق سراتو خشکه و در عقبش کوبش های دی داره و لازم به ذکر است که اریزو ۵ صفر است و گارانتی دارد و۶ کیسه هوا دارد و ۴ چرخ دیسکی است ولی سراتو کارکرده است و گارانتی ندارد و ۲ کیسه هوا و ۲ چرخ دیسکی است لازم به ذکر است که هزینه نگهداری اریزو ۵ بیشتر سراتو است بنزین سوپر و... و اگر با گیربکس cvt اریزو ۵ و بنزین سوپر مشکلی ندارید یک اریزو ۵ تهیه کنید

Mapoorfalah (127 روز پیش)

داداش فقط دوتا مطلب خدمت شما میگم اول اینکه سراتو اگه لاستیک با کیفیت خارجی داشته باشه اصلا و ابدا کوبش نداره دوما تعمیر سراتو مثل تعمیر پراید هست همه جا و تو هر شهرستانی تعمیر کار و قطعاتش هست با قیمت خیلی مناسب شتاب و کیفیتش از همه سرطان های چینی بهتره من یه هیوندا النترا داشتم گول ماشین چینی خوردم الانم پشیمونم کسی هم به قیمت اصلا و ابدا نمی خره تازه من فیدلتی خریدم که همه می گفتن خیلی شاخه سر یه سنسور موتور ماشینم دو هفته خوابید شاید ماشینای چینی از بنز هم بهتر باشن ولی تو ایران خرید ماشین چینی اصلا اشتباه محضه الانم دنده عقبش ایراد داره نمی تونن درستش کنن تازه خدا رو شکر که کرج نمایندگی بهمن داره اگه تو مسافرت این چینی ها خراب شن ادم بیچاره می کنن اگه از شر این ماشین خلاص شم حاضرم یه پراید بخرم ولی ماشین چینی نه لاماری هم همینه ام وی ام هم همینطوره سراتو مرگ نداره شاید ظاهر و اپشن یه مدتی برای ادم جذاب بلشن ولی بعد از دو یا سه سال متوجه میشین تنها کیفیت و دوام ماشین مهمه نه اپشن

Shayan2022 (84 روز پیش)

سراتو برای سرنشینان جلو مشکلی ایجاد نمیکنه ولی برای سرنشینان عقب گهگاهی چرا مثل مزدا و کرولا و النترا و ... ولی درکل مقایسش با خودروی چینی غلطه

sajadF(123 روز پیش)

دوستان میتونن راهنمایی کنن؟ بنده با بودجه 650 م پارامترهای زیر برام مهم هست: 1- خودرو باکیفیت 2- نسبتا پرقدرت 3- فراوانی قطعات یدکی و خدمات با قیمت منطقی 4- بازار فروش دست دوم 5-زیبایی 6- ترجیحاخودروی چینی نباشه. درضمن به ترتیب اولویت این چند خودرو رو بررسی کردم و موندم کدوم بهتره سراتو 1600 دنده ای بی رنگ - مگان کم کارکرد بی رنگ - رنو سیمبل - ساندرو استپ وی - داستر تک دفرانسیل 150 تا کار - هیوندای آی 20 مدل 2015 یک لکه رنگ - سوناتا NF چند لکه رنگ (کارمند هستم وهزینه نگهداری برام قابل ملاحظه هست و درضمن استفاده روز مره ندارم و فقط آخر هفته ها و برای مسافرت از خودروی شخصی استفاده میکنم) خیلی متشکرم

Mbeheshtpasand (122 روز پیش)

سلام دوست عزیز من پیشنهاد میکنم سراتو 2000اتومات غیر آپشنال تهیه کنید تمامی این مواردی که شما نیاز دارید پوشش میده من هم کارمندم خریدم و دارم لذتش میبرم

sajadF (122 روز پیش)

ضمن تشکر از راهنماییتون جناب Mbeheshtpasand با بودجه من بی رنگش گیر نمیاد فکر کنم و مجبورم سراغ دنده ای برم...

Mahmoodasaemiab@gmail.com (85 روز پیش)

سلام من ۷ سال دنده ای ۱۶۰۰ دارم خوبیش اینه که بی خرج و کم استهلاکه و فقط روغن و بنزین زدم و بعضی وقتا یادم میره کی بنزین زدم و موتور گیربکس عالی داره ولی خشکه و ترمزش برای رانندگی پر شتاب زیاد خوب نیست ولی قطعا از تمام ایرانی ها و چینی های هم رده بهتره

Shayan2022 (84 روز پیش)

اگر میتونید سراتو 2000 بگیرید قطعا سراتو نمیتونید داستر

Puriya(114 روز پیش)

ماشینی که سیستم پایداری ای اس پی نداره ارزش یک میلیارد نداره.....رنو ساندرو سیستم ضد لغزش داره...........خرید باید معقول باشه

Shayan2022 (84 روز پیش)

پایداری خودرو به اندازه کافی خوب هست که نیازی به کنترل پایداری نداشته باشه

Show More