مشخصات فنی کیا سراتو (مونتاژ) 1.6 لیتر آپشنال سال 1393 - 1398
سال
ماجرای همکاری سایپا و کیا به سالها قبل و تولید پراید و ریو باز میگردد اما بعد از تحریم صنایع خودروسازی کشورمان در ابتدای دهه 90 شمسی، قرارداد مونتاژ سراتو بین دو شرکت برای چندین سال به تعویق افتاد. سرانجام از زمستان 1393 در حالیکه نسل سوم این خودرو نیز به شکل وارداتی در بازار موجود بود، اولین نمونه سراتوهای
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
عملکرد جعبهدنده
ایمنی مناسب شاسی و بدنه
امکانات رفاهی (در تیپ اتومات آپشنال)
نقاط ضعف
کیفیت ضعیفتر از مزدا 3
کمبود امکانات در مدل 1.6 لیتری
حذف ESP در مدل مونتاژی
حذف ایربگهای جانبی و پردهای در مدل مونتاژی
حذف ترمز دیسکی عقب در مدل مونتاژی
تعلیق عقب یکپارچه (خشکتر از مزدا 3)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1396 تا 1397مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
124 اسببخارگشتاور
156 نیوتنمترشتاب
10.3 ثانیهسرعت
182 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (TD)طول
4530 میلیمترعرض
1775 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2650 میلیمتروزن
1240 کیلوگرمحجم باک
52 لیترچرخ جلو
195/45R15چرخ عقب
195/45R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سنسور پارک عقبسیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
مانیتور بزرگنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - iPodسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Esekan11 1403/8/2
من این ماشین رو۳ سالی هست دارم خیلی کم استهلاک و اقتصادی است موتور گیربکس هماهنگ وجون داری داره جاده را میخوره اگه کمی سبکباشه پا به پای ۶ سیلندر ها راه میره در عین حال کم مصرف
پایداری و ترمز ضعف تری نسبت به مزدا ۳ داره اما شتابش خوبه
خیلی بهتر از چینی های پر اپشن لوکس است
به موقع سرویس هاش انجام بشه بالای ۳۰۰ هزارتا موتورش کار میکنه
پاسخ
0
0
0
آرشB 1403/7/30
دوستان من مدتی هست سراتو 2000 آپشنال خریدم و کلی تحقیق کردم از مکانیک و مصرف کننده تا سایت های خارجی و کل آمارش رو در اوردم حتی اسم طراح و اینکه در کالیفرنیا آمریکا طراحی شده.
من قبل از خرید بین سراتو آپشنال 97 و آریزو و x55pro شک داشتم تا اینکه بعد از تحقیق زیاد نتیجه گرفتم که سراتو 6 سال کار کرده به مراتب برای من بهتره تا مدل های چینی حتی با کیفیت .
اولین مشکلی که دوستان آریزو سوار من داشتن نبودن قطعه هست شاید باورتون نشه یک دونه سنسور پارک این ماشین تو کل نمایندگی ها پیدا نشد (در تهران) و هنوز هم منتظر تامین قطعه هستن.
به نظر من در کشوری مثل ایران قشر متوسط و پایین جامعه باید برای خرید خودرو به خدمات و لوازم هم فکر کنه، سراتو به مراتب نسبت به رقبا در زمینه لوازم کامل تر و قابل اعتماد تر هست . از لحاظ اصالت و کلاس کار و تعادل بین قدرت و کیفیت هم کاملا از رقبا جلو هست حتی از مزدا3.
من توی این مدت واقعا از سواری این ماشین راضی بودم هرچقدر شما به این ماشین گاز بدین میره و اصلا تحت فشار قرار نمیکیره و این هم هماهنگی عالی بین موتور با کیفیت و گیربکس این ماشینه. آپشن های اولیه و خوبی هم داره و دقت تهویه (کولر و بخاری) اتومات واقعا عالی و دقیق هست مثل یک رباط هوشمند همه چیز رو خودش کنترل میکنه حتی بخار شیشه جلو رو بدون اینکه متوجه بشین پاک میکنه که این آپشن با این دقت بعید میدوم در رقبا وجود داشته باشه.
در کل خودرویی هست که کشور آمریکا و خیلی کشور های صاحب صنعت اون رو تحسین کردن.
معایبی هم که به این ماشین نسبت دتده میشه خیلی خیلی جزیی و قابل گذشت و حتی قابل رفع هستن.
ممنون
پاسخ
0
0
0
حمید 1403/7/23
سلام سراتو اپشنال کارکرده بهتره یا ال نود پلاس اتوماتیک صفر؟
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/7/24
هر دو ماشین های خوبی هستند و بازار دست دوم خوبی دارند سراتو از نظر اپشنی ارجحیت دارد
0
1
ناشناس 1403/6/27
سلام،شب بخیر
با ۱۵۰۰سراتو مونتاژ آپشنال بخرم یا کپچر؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/7/2
اگر خانوم هستید و یه ماشین کوچک و بی دردسر تر میخواهید کپچر ولی بازار دست دوم بد از اون سو سراتو ماشین خیلی خوبیه و بازار دست دوم به مراتب بهتر نسبه به کپچر دارد
0
1
ناشناس 1403/6/6
چهار ساله سراتو خریدم .این ماشین نسبت بهدقیمتش خیلی عالیه و تنها نشکلش همبنطور که دوستان دیگه هم گفتند اول کوبش هست که با لاستیک مناسب خیلی بهتر میشه ودوم ترمزه که کاونم خیلی مشکل ساز نیست .وباید گفت برای اشخاصی که میخواهند ماشین را در دراز مدت نگهدارند انتخاب بسیار مناسبیه چون استهلاکش خیلی کمه .
پاسخ
0
1
3