ب‌ام‌و سری 3 سال‌هاست که به‌عنوان پرچمدار کلاس سدان‌های کامپکت اسپرت شناخته می‌شود و در مقابل IS250، که نسل سوم آن در مدل‌های 2014 و 2015 به ایران راه یافت، را می‌توان نماد تلاش لکسوس برای رقابت با این آلمانی دانست. همچنین تعداد انگشت‌شماری از مدل‌های وارداتی این خودرو از تیپ F Sport بودند که تعلیق اسپرت، صفحه کیلومتر دیجیتالی، صندلی‌های اسپرت جلو، سیستم پخش مارک لوینسن، یک حالت رانندگی بیشتر (اسپرت پلاس) و کروز کنترل هوشمند از ویژگی‌های جالب توجه آن‌هاست. این مدل علی‌رغم عرضه محدود از محبوبیت بالایی در کشورمان برخوردار است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • دوام فنی
    • فضای کابین
    • امکانات رفاهی
    • تعلیق کارآمد
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • عملکرد ضعیف‌تر از رقبای آلمانی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 207 اسب‌بخار
  • گشتاور 250 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.1 ثانیه
  • سرعت 225 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (XE30)
  • طول 4666 میلی‌متر
  • عرض 1811 میلی‌متر
  • ارتفاع 1430 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2799 میلی‌متر
  • وزن 1555 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 225/40R18
  • چرخ عقب 255/35R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 207 اسب‌بخار
  • گشتاور 250 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.1 ثانیه
  • سرعت 225 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (XE30)
  • طول 4666 میلی‌متر
  • عرض 1811 میلی‌متر
  • ارتفاع 1430 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2799 میلی‌متر
  • وزن 1555 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 225/40R18
  • چرخ عقب 255/35R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - اسپرت پلاس)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند اف اسپرت

39 دیدگاه

Mashin1234(20 روز پیش)

سلام کسایی که مالک این مدل خودرو بودن یا هستن بازار فروش این ماشین چجوری هست مدل is250 مدل ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵

VahidReza(91 روز پیش)

آقا همه چیش خوبه ها ولی بازار نداره 😥

AmirJ (24 روز پیش)

فکر کنم به خاطر واردات محدودش باشه

S.Kh(983 روز پیش)

سوای اینکه از نظر طراحی، کیفیت ساخت، و زیبایی‌ کابین واقعا شاهکار است، ارزش این ماشین مخصوصاً الان مشخصتر میشود که واردات خودرو صفر و تقریبا تعطیل است. بحث دوام و نگهداری حساس، گران و حیاتی شده و در حالی‌ که سری۳ و C کلاس‌ها هر ماه با یک چراغ ارور جدید همانند درخت کریسمس داخل کابین را چراغانی میکنند، IS با فنربندی و اتاق بیصدا، موتور تنفس طبیعی بی دردسر V6 خوش صداش، نه تنها کوچکترین خمی به ابرو نمیاورد بلکه هزینه سرویس معقولش و فراوانی‌ قطعه به دلیل اشتراکش با محصولات تویوتا صاحبشو همیشه راضی‌ نگاه میداره. یک سدان اسپرت ارزشمند است

siabala (961 روز پیش)

اون تو تخیلات شماست که بنز و بیمر ماهی یکبار چراغ چکشون روشن میشه تا وقتی ۳۲۸ وc200 هست کسی نگاهم به is250 نمیکنه ازفروششم مشخصه انجین ۶سیلندری که شتابش حدود۹ثانیست !!! هرگردی که گردو نیست

S.Kh (949 روز پیش)

شتاب ماشین ۸ هست. گیریم اصلا ۹ گیریم اصلا ۷. من در اینکه ۳۲۸ یا C۲۰۰ شتاب بالاتری داره منکر نیستم. ولی‌ در روز چندبار پیش اومده که شتابِ ۶ ثانیه به دادتون برسه؟ شما فقط گویا موقع خرید ماشین ۰ تا ۱۰۰ رو میبینین. من خیر. عرض کردم تو این وضعیت ارزش این ماشین بخاطر کیفیت و دوامش بیشتر پر رنگ می‌شه. شما خودت باشی‌ بین یه IS که ۱۰۰ تا کار کرده و یه بیمرِ ۱۰۰ تا کار کدومو ور میداری؟ برا اینکه به حرف من برسی‌ قیمت و بازارِ مدلهای قدیمی‌ تر مثلا is۳۰۰ و ۳۲۵ سال ۲۰۰۹ با کارکرد یکسان رو مقایسه کن. حرف اخرتو قبول دارم. واقعا هر گردی گردو نیست. (ماشینم فقط شتاب نیست)

Barbod saati (702 روز پیش)

نگو این حرفو جایی این حرفا مال کساییه که تاحالا سوار بنز و بی ام نشدن ماشین المانی ۱۰ سال اول هیچ خرج و استهلاکی نداره برادر

Amirreza1362 (250 روز پیش)

چطور وقتی بحث به لکسوس ال ایکس میکشه شما ژاپنی بازا شتابشو به رخ ولوو و پورشه میکشید ، حالا که ای اس با دو سیلندر بیشتر و ۰.۵ لیتر حجم بیشتر نمیتونه c200 رو بگیره میگین هر گردی گردو نیست؟

Arshiabah (53 روز پیش)

۷۳۰ داشتم سه سال اول خوب بود بعد هر ماه یه مرگیش بود ،ای هم داشتم که تو سال پنجم مشکل توربو پیدا کرد،کلا خودرو های آلمان به درد ایران نمیخوره،ربطی ام به پول داشتن نداره خیلی بده دنبال یه قطعه ریز بگردی تازه اگه تعمیر کار گیرت بیاد مشکلشو بفهمه،ایران فقط ژاپنی اونم غیر توربو

am16in69(381 روز پیش)

قیمتش چنده؟

ManiGR (128 روز پیش)

حدود ۲ میلیارد

ManiGR(128 روز پیش)

به نظر من is از GS بهتره شاید GS چیز هایی رو داشته باشه که is نداشته باشه ولی is هم چیز هایی رو داره که GS نداره ولی چون is طراحی اسپرت تری داره is به نظر من از GS بهتره

AliEs39(140 روز پیش)

کاش دنده دستی هم داشت

Reza shahryari(582 روز پیش)

فقط لکسوس .سی دویست انگار دنا سواری درسته شتاب المانی بالاست اما کسی ک لکسوس سواره مثه لکسوس سنگین و جنتلمنه یه جنتلمن تو تنهایی خودش با لکسوسش حال میکنه همیشه ک درحال صفر تا صد نیست .در صمن هر ده تا آلمانی یه لکسوس تو خیابوناست

Amirreza1362 (252 روز پیش)

بهت تبریک میگم ، به خوبی تونستی ابهت تمام نشدنی بنز رو با یک نظر غیر منطقی بریزی. دنا رو با بنز مقایسه کردن مثل مقایسه کوییک با لکسوس ال ایکسه ، بعدشم تو از ظاهر ماشینا متوجه میشی کدومشون سنگین و رنگین تره و چراغ عقبو تا در جلو کش نداده ، موتوریم ............. ، پس بگو چرا تو فیلمای کل دنیا آدم پولدارا بنز و میباخ دارن ، چون لوکس نیست 🙂🙂

Amirreza1362 (252 روز پیش)

خب حالا بخش دوم متنت ، از هر ده تا آلمانی یه لکسوس هست ......... میدونی چرا ؟ چون مردم ترجیح میدن یک ماشین واقعا لوکس سوار شن ، نه ماشینی که با جدا کردن چراغای اصلی از دی لایت و کش دادن چراغ عقب تا در جلو قیمت ماشینشو افزایش میده ، یادت باشه آلمانیا همونایی هستن که ماشین رو اختراع کردن sl300 انقلابی رو ساختن ، r8 رو ساختن ، هیولایی به اسم g کلاس رو ساختن ، خودرویی از آینده به اسم i8 رو ساختن ، لیموزین هایی به نامهای a8 و s کلاس و سری ۷ و پانامرا رو ساختن ، اصالت رو ساختن ، کیفیت رو ساختن ، ایربگ رو ساختن ، سوپر اسپورت هارا ساختن ، ۹۱۸ رو ساختن ، زبان طراحی رو ساختن ، میباخ رو ساختن ۹۱۱ رو ساختن ، سوپر اسپورت های خانوادگی به اسم amg gt 63 و پورشه پانامرا ساختن ، امنیت را ساختن با طراحی های الکی و طلا کاری قیمت ماشیناشون رو بالا نبردن ، با کیفیت و قدرت اینکارو کردن . مالک بنتلی و رولز رویس و میباخ هستن ، نابغه هایی به اسم های فردیناند پورشه و کارل بنز رو متولد کردن و این است آلمان 😏😏

102hamed (240 روز پیش)

همین ک دوستان میان خودشون میکشن بگن بنز بهتر اینه کافیه!!!کسی نگفت بنز بده بحث طراحی ک به شخصه طراحی لکسوس رو اول ترجیح میدم بعدشم بی ام دبلیو ک کاملا سلیقه ایه بعدم بحث نگه داریه یکی دوس داره اوکتان بریزه خب میره ماشین توربو میخره یکی نمیخواد یا نداره اون هزینه اضافیو میره لکسوس میخره حالا شاید بگید کسی ک هرکدوم اینارو بخره قطعا پولداره بله درسته ولی یه سری عشق ماشین هستن ک هزینه هم واسشون مهمه تو این مملکت ماشین بازی خیلی بیشتر بقیه دنیا در میاد واسه مردم حالا هی باهم بحث بیخود کنید

Amirreza1362 (176 روز پیش)

آقا حامد کسی نگفت بنز بده؟ دوستمون رسما بنز رو با دنا مقایسه کرد پس یعنی ایشون نگفت بده؟

MmehdiSh(219 روز پیش)

سلام خدمت دوستان لطفا اطلاعات دقیقی نسبت به ارتفاع سطح زیرین این خودرو که آیا مثل مزدا نیو هست یا نه ارائه بدید ممنون میشم.

کاظم زاده(598 روز پیش)

سلام دوستان بین بنز c200 یا c350 و is 250 f کدوم پیشنهاد میکنید؟

am16in69 (381 روز پیش)

بنز c200

Doopler (309 روز پیش)

C350 یه اژدهای آهنی هست.

BabakCrus (254 روز پیش)

سلام و درود دوست عزیز، میدونم دیره برای پاسخ، ولی شاید شخص دیگه ای هم این سوال رو داشته باشه، c200 رو نباید با is و c350 مقایسه کرد، c200 4 سیلندر و توربو شارژ هست و رعایتهای خاص توربوهارو باید درنظر بگیرید، مثل روغن با کیفیت و سروقت، صبحها بعد استارت اجازه دادن برای گرم شدن موتور و درگیر نکردن توربو تا 5-6 دقیقه اول، سریع خاموش نکردن موتورهای توربو و اجازه دادن برای به دمای عادی بازگشتن موتور و بعد خاموش کردن و....، پس از نظر فنی و کلاس اتومبیلها و همچنین سواری قابل قیاس نیست، مگر در بحث قیمت که درحال حاضر اطلاع دقیقی از قیمتها ندارم، c350 رو هم نباید به خاطر حجم موتور بالاترش (حدود 1 لیتر) نسبت به is مقایسه کرد ولی شاید خالی از لطف هم نباشه، ارتفاع بالاتر، عرض بیشتر و فاصله محوری کمتری نسبت به isf داره، قدرت و گشتاور بالاتری هم داره و همینطور شتاب بهتری، ولی سنگین تر از is هست و به دلیل همین سنگینی و همینطور قدرت و حجم بیشتر موتور و فناوری قدیمیتر موتور نسبت به is مصرف بیشتری هم داره، ظاهر و آپشنهای قدیمی تری نسبت به is داره ولی از نظر تعدد آپشن تکمیل تر از is هست، به شخصه هندلینگ و فرمانپذیری c350 رو بهتر از is میدونم و همینطور تعویض دنده بهتری نسبت به is داره که بخاطر 7 دنده بودن و برنامه گیربکسشه و در مقابل is دارای 6 دنده هست که با اینکه اصلا ناامیدتون نمیکنه ولی خب گیربکس c350 حس میکنم باهوشتر هست، c350 رو باید نهایت در مدل 2012 خریداری کنید ولی is رو 2015 هم میشه خرید پس به نسبت ماشین به روزتری چه از نظر فنی و چه آپشنی و ظاهری خواهید داشت، و از هر چیز بگذریم یک طرف بنز داریم که لذت کلاس و سواری بهتر ارائه میکند و بازار خرید و فروشش بهتر است ولی قدیمیست و خرجش به نسبت بیشتر و حساسیت بیشتری برای نگه داری میطلبد و آنطرف سامورایی ژاپنی را داریم که به دوام و کم اصحلاکی شهره است و ظاهر و قوای فنی به روز تری دارد ولی بازار و عملکرد فنی ضعیف تری دارد، البته عملکرد ضعیف نسبت به بنز و بی ام و، که از ناشی از حجم پایینتر موتور گیربکس کم دنده ترش هست، هر کدوم رو حدود 1 سالی داشتم، اگر با ظاهر قدیمی مشکلی ندارید و بازار خرید و فروش بهتر میخواهید و از پس هزینه های داشتن یک بنز برمیایید شک نکنید که بنز لذتی بیشتر از سواری ارائه میکند ولی اگر مثل من برایتان دوام فنی و چهره جسورانه و اسپرت درکنار هزینه های معقول مهم است درخرید isf شک نکنید، البته اگر خواستید نیم نگاهی هم به هوندا آکورد داشته باشید ولی بازار به مراتب ضعیف تر و گیربکس cvt هوندا آکورد و بازار قطعات کمی گرانتر، شاید مورد پسند برخی نباشد ولی از نظر دوام و کیفیت در پله بالاتری نسبت به is ایستاده و ظاهری خوانوادگی تر دارد درکنار سواری بسیار نرم و لذت بخش، آکورد رو فقط کسانی باید بخرند که بدنبال فروشش نیستند و استایل هوندا آکورد را بپسندند، امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید

MOHAMAD.n.r(764 روز پیش)

سلام دوستانی که تجربه رانندگی یا مالکیت لکسسis250 fsport رو داشتند میشه بفرمایند که ایا کف ماشین و سپر جلو با ۴نفر سرنشین بزرگسال و جعبه پر(مسافرت) به جایی گیر میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟ چون بنده قصد خرید دارم ولی این موضوع نگرانم کرده. ماشین رو برای مسافرت و استفاده خانوادگی میخوام و اینکه ارتفاعش از زمین مثل چه خودرویی هست(تجربه خودروهایی مثل مزدا3new-کمری2009- سوناتا و اپتیما۲۰۱۴ و لکسسes250 2014 رو داشتم و بی زحمت بفرمایید از نظر ارتفاع و گیر کردن باسرنشین کامل مشابه کدام یک از خودروهای مذکور است) ممنون.

Mohsen.saberi (661 روز پیش)

جناب ارتفاع سری es چگونه بود؟

MOHAMMAD.n.r (553 روز پیش)

جناب اقای صابری سلام. چند بار تا الان خدمتتون ارسال کردم ولی ثبت نشده ارتفاع قسمت جلویی سپر جلو (زیر جلو پنجره) تا زمین حدود ۲۰ سانتی متر. فاصله جلوی سپر جلو تا چرخ های جلو حدود ۷۸ سانتی متر. با استفاده از دو اندازه بالا میتونید حساب کنید که ایا به پل پارکینگتون میگیره یا نه. ارتفاع قسمت پشت چرخ جلو تا زمین ۱۵ سانتی متر. ارتفاع وسط خودرو (نقطه بین چرخ جلو و عقب) تا زمین ۱۷ سانتی متر. در کل سیستم تعلیق خیلی قوی داره و برخلاف کمری با سنگین شدن اونقدر به زمین نزدیک نمیشه که همش زیرش گیر کنه. اندازه های بالا برای مدل های ۲۰۱۳ تا۲۰۱۵ صدق میکنه ولی مدل ۲۰۱۶ چون جلوپنجره تغییر کرده شاید اندازه با اندازه های من متفاوت باشه.

امیرحسین حسینی (503 روز پیش)

درسته... کفش خیلی گیر می کنه... مخصوصا در سراشیبی پارکینگ و در سرعت گیر های نزدیک ایستگاه پلیس راه

Show More