مشخصات فنی مزدا 3 قدیم تیپ1 سال 1386 - 1389
سال
تقریبا یکسال بعد از واردات مگان، مونتاژ مهمترین رقیبش، یعنی نسل اول مزدا 3، در گروه بهمن آغاز شد. در آن سالها هرکسی که اولینبار پشت فرمان این ژاپنی قرار میگرفت، شیفته سواری اسپرت، جعبهدنده هوشمند و پیشرانه خوشنفسش میشد. ضمن اینکه صندلیهایش راحت و عایقبندی کابینش نیز عالی بود. البته مواردی همچون ارتفاع نامناسب سیستم تعلیق و دو نفره
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبهدنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان
نقاط ضعف
ترمزهایی ضعیفتر از مگان
فضای پای محدود در عقب
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1389مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
148 اسببخارگشتاور
187 نیوتنمترشتاب
10.8 ثانیهسرعت
204 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (BK) - فیس لیفتطول
4490 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1468 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1340 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
مهشکن دایرهایفرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
کاست پلیر - سیدی پلیرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر اسپرت (سفید) با تنظیم نورایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
سوییچ تاشو - نمایشگر دمای داخل و بیرون - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mojib 1403/5/25
مزدا بخر دیگه نمیفروشی تاااااااا تویوتا بخری. امکان نداره بعد مزدا بری کره ای و چینی بخری. تامام😁
پاسخ
0
0
0
Hossein 1403/5/10
سلام ، من واقعا فاز بعضی هارو نمیدونم که میان اینجا مزدا ۳ را با پژو۲۰۷ و رانا مقایسه میکنن؟!!
ماشین ژاپنی کجا ، این آشغالا کجا.
اصلا قابل مقایسه نیستن، واقعا چرا بعضی ها اینقدر در مقابل فهمیدن مقاومت میکنن
پاسخ
1
0
3
محمد 1403/5/29
پژو از ماشین ایران حذف بشه فرانسه نابود داری میکنی پژو برای فرانسه هست یا بهتر بگویم ایران خودرو ۲۰۶ ایران خودرو۲۰۷ فرانسه جدید زده پژو e3008 امسال شاهکار بهتر از این به بعد پژو حذف کنیم
0
1
Ehsan69 1403/5/2
سلام خدمت همگی
از عزیزانی که تجربه رانندگی با این خودرو داشتند و صرفا از روی تعصب نظر نمیدن ممنون میشم راهنمایی کنید
بنده بین اوانته اتومات و مزدا ۳ قدیم مردد هستم
اولویت هم راحت بودن در مسیرهای طولانی و دوام فنی و استهلاک و دسترسی به قطعات هست و اینکه روی سقف هم جادر سقفی نصب میشه
با این تفاسیر نظراتتون رو ممنون میشم بفرمایید
پاسخ
3
0
0
آوانته 1403/6/4
من قبل از مزدا تیپ سه اوانته اتومات داشتم ، آوانته خیلی سواریش خوبه صندلیش عالیه و تو مسافت زیاد خستت نمیکنه قطعاتش خیلی ارزونه ولی شتابش کمه داخلش کسل کننده و قدیمیه روکش صندلیش پارچه ایه اپشن نداره ، در مقابل مزدا سواریش اسپرته و شتابش خیلی با اوانته فرق میکنه ، قطعاتش چون با نیو یکیه گرونه ، داخلش بروزتره و اپشن داره من از تعویض اوانته به مزدا راضیم فقط مشکلم ارتفاع پایینشه که اگه ۴ نفر بشینن توش قطعا به اکثر دست انداز های غیر استاندارد گیر میکنه
0
0
Mojib 1403/5/25
با سلام. دوست بنده آوانته داره و من مزدا ۳ . اینجور ماشینها که یخورده عمرشون گذشته بگرد سالم پیدا کن بخر. مزدا ۳ داخلش که میشینی شرمندت نمیکنه چه سرعت چه شتاب چه سبقت چه قیافه . فقط از آوانته یخورده به خاطر حالت اسپرتی کوبشش بیشتره که اونم فدا سرت. مزدا سالم بخر عشق کن . زیر یه تومن بهترین گزینه. عااااالی
0
0
Hossini123 1403/5/3
اول به نقاط مثبت و منفی میپردازم از نظر تجربه سواری با هر دو نقاط مثبت آوانته: سواری نرم، هندلینگ مناسب، توان خوب پیقاشرانه، فضای داخلی بزرگ، استهلاک پایین نقاط منفی آوانته: طراحی نه چندان زیبای ظاهری و داخلی، امکانات کم، بازار فروش دسته دوم ضعیف، گیربکس ۴ سرعته نقاط مثبت مزدا ۳: طراحی زیبای ظاهری و داخلی، کیفیت مناسب، توان مناسب پیشرانه، امکانات رفاهی و ایمنی خوب نقاط منفی مزدا ۳: فضای داخلی کوچک، گیربکس ۴ سرعته حالا تصمیم با شما
0
1
حسین1347 1403/4/31
سلام بنظر اساتید. مزدا3تیپ3 مدل 1387که 260کارکرده بخرم که قیمت گذاشته650یا رانا 1403بخرم که قیمت ش حدود650 ممنون از راهنمایی تون
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/5/3
مزدا 3 به شرطی که هزینه تعمیرات نداشته باشه و سالم باشه ارزش خرید داره ولی اگر برای مدت طولانی نمیخواهید عوض کنید شاید یکم نتونید روی ارزش افزوده اش زیاد حساب کنید ولی رانندگی لذت بخش تری نسبت به رانا خواهید داشت ولی اگر ماشین رو نتونید سالم خرید کنید به شدت براتون اذیت کننده میشه
0
0
mohsen123 1403/4/30
سلام.مزدا ۳ مدل ۸۹ دارم.با ۱۳۰ هزار کارکرد.تا الان بعد ۱۴ سال فقط روغن موتور و گیربکس تعویض کردم البته همیشه زیر ۳۰۰۰ تعویض میکنم.و بعد ۱۰ سال لنت و لاستیک.حتی باطری تعویض نشد در این مدت !البته خوب به نسبت ،کارکرد پایین بوده.یک قطره اب هم کم نکرد در این مدت که از عجایب است.ارتفاع ماشین رو کمی بردم بالا و حق هست که سرنشین عقب فضای کمی دارد.و به نظرم ترمز نیز قابل قبول نیست.اما در مقابل،حس رضایت از رانندگی،هندلینگ بی نظیر ، مصرف کم و کم بودن اصطحلاک ان، شتاب عالی
به دلیل هماهنگی بینظیر گیربکس با موتور به ان موارد میچربد!
پاسخ
0
0
0