مشخصات فنی مزدا 3 قدیم تیپ3 سال 1386 - 1389

206 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
تقریبا یکسال بعد از واردات مگان، مونتاژ مهم‌ترین رقیبش، یعنی نسل اول مزدا 3، در گروه بهمن آغاز شد. در آن سال‌ها هرکسی که اولین‌بار پشت فرمان این ژاپنی قرار می‌گرفت، شیفته سواری اسپرت، جعبه‌دنده هوشمند و پیشرانه خوش‌نفسش می‌شد. ضمن اینکه صندلی‌هایش راحت و عایق‌بندی کابینش نیز عالی بود. البته مواردی همچون ارتفاع نامناسب سیستم تعلیق و دو نفره
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
7/10 کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبه‌دنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان

نقاط ضعف

ترمزهایی ضعیف‌تر از مگان
فضای پای محدود در عقب

تریم های مزدا 3 قدیم

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1386 تا 1389

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

4 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

148 اسب‌بخار

گشتاور

187 نیوتن‌متر

شتاب

10.8 ثانیه

سرعت

204 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (BK) - فیس لیفت

طول

4490 میلی‌متر

عرض

1755 میلی‌متر

ارتفاع

1468 میلی‌متر

فاصله محوری

2640 میلی‌متر

وزن

1340 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

205/55R16

چرخ عقب

205/55R16

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

مه‌شکن مستطیلی

فرمان

نیروی کمکی

الکتروهیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

سی‌دی پلیر با چنجر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر اسپرت (سفید) با تنظیم نور

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

سوییچ تاشو - نمایشگر دمای داخل و بیرون - ساعت دیجیتال

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

سپر و جلوپنجره اسپرت
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای مزدا 3 قدیم تیپ3 در بازار

سیتروئن زانتیا 2.0 لیتر SX

سیتروئن زانتیا 2.0 لیتر SX

مقایسه
ام جی 550

ام جی 550

مقایسه
رنو مگان (مونتاژ) 2000

رنو مگان (مونتاژ) 2000

مقایسه
دیدگاه کاربران
ناشناس 6 روز پیش
سلام و ارادت، در خرید مزدا سه قدیم شک نکنید مرگ نداره
پاسخ
0
0
1
پویا جان آقایی 1404/1/22
سلام دوستان یک مشورت داشتم من میخوام تا ۱۲۰۰ پول ماشین بدم مزدا ۳ قدیمی سالم بدون رنگ ۱۷۰ تا کار بگیرم یا بدم سوناتا ۲۰۰۷ کارکرد بالا رنگ دار بگیرم در حال حاظر هم یک ۳۲۳ دارم که ۱۰ سال دارمش و از نرمیش واقعا لذت میبرم ولی مزدا ۳ قدیم سوار نشدم بدونم خشکیش در چه حد مزدا ۳ جدید سوار شدم خشک هست ایا این قدیم ها هم به همون مقدار خشکن ؟
پاسخ
2
0
0
رضا ابوذر 1404/2/1
زانتیا از مزدا بهتره ؟ اون لگن فرانسوی سرطان هزینه است ،خیلی هم زشت و بد قواره فقط مالکانش توهم موشک سواری دارن
0
2
alisalamati 1404/1/25
مزدای خودتون حرف نداره ولی مزدا 3 قدیم در شرایطی که سالم پیدا کنید عالی همچنین سوناتا ولی عمرشو کرده
0
0
AmirrrHoseinnn 1404/1/10
دوستان من زانتیا دارم که در کنارش تصمیم گرفتم یک مزدا ۳ تیپ ۳ هم داشته باشم ،ماشین یک لگ رنگ و ۲۰۰ کار بود به قیمت ۹۰۰ تومن(بهمن ۴۰۳) خریداری شد ،در کل ماشین بدی نیست ،استهلاکش پایینه ،فرمون نرم و چابکی داره،قیمت لوازم اورجینال بسیار گرونه و لوازم غیر اورجینال هم آشغاله،امااااااا در مقابل زانتیا فرغونی بیش نیست(با احترام به طرف دارای مزدا)اصلا راحتی و لذت رانندگی و هزینه های نگهداری قابل مقایسه با زانتیا نیست و در نهایت من از خریدم بعد از گذشت ۴ ۵ ماه کاملا پشیمون هستم و قصد فروش مزدا رو دارم. خوبی هاش و بدی هاش رو براتون لیست میکنم لوازم بسیار گران سواری خشک صندلی و مبلمان خشک و خسته کننده فضای سرنشین عقب خیلی کم ارتفاع کم و گیر کردن مداوم به کف خیابون بدنه به شدت ضعیف(ورق نازک) رنگ بدنه بی کیفیت و با صخامت کم ——— موتور کم استهلاک و زنجیرتایم گیربکس هماهنگ و نرم اتاق نسبتا خوب ایزوله هست لذت رانندگی کوتاه مدت و داخل شهر شاسی های به شدت مقاوم صندوق عقب جادار
پاسخ
2
3
0
saeedmirror 3 روز پیش
داداشم انشالله بلا ازت بدور باشه ولی میدونی زانتیات رقیب مستقیم پراید توی بحث ایمنی هست؟! ولی مزدا از تمام داخلی ها چه قدیم چه جدید چند لول ایمن تر هست؟ بنظرم شما میخواستی با نظرت به زانتیای خودت اعتبار بدی ماشینی که توی اروپا اجازه فروش نگرفت رو با مزدا مقایسه میکنی که محبوب قشر متوسط آمریکا و اروپا شد و اینکه زانتیای دنده ای لذت رانندگیش از مزدا اتومات بیشتره؟
0
1
Ms1360 1404/1/20
فقط با این همه ایراداتی که شما به عنوان متخصص بیان فرمودین نمیدونم چرا قیمت مزدا ۳ برابر زانتیاست و ستاره های ایمنی این فرغون در مقابل کشتی فرانسوی شما ۴ به ۱ هست🤔🤔
1
3
سهیللللللل 1403/12/29
حرف نداره ۱۰.سال دیگه هم سره پاست... ۱۰۰۰ تا ۲۰۷ و چینی و... می ارزه ژاپنی واقعی
پاسخ
0
0
1
محمدحسسن 1403/11/29
سلام من مدل 88تیپ 3نزدیک یکسال خریدم خیلی راضی هستم دوستان کسی میدونه ساعت داخل داشبرد و آپشن میزان سوخت مصرفی رو چطور میشه تنظیم کرد
پاسخ
1
0
1
Sina777 1403/12/1
سلام ساعت داخل داشبور دکمه تنظیمش روی پخش اصلی هست، اگر پخش فابریک رو برداشتن باید ببری بیرون تنظیم کنن فکر کنم با دستگاه، آپشن میزان سوخت منظورتونو نمیفهمم من ندیدم
0
0