تقریبا یکسال بعد از واردات مگان، مونتاژ مهمترین رقیبش، یعنی نسل اول مزدا 3، در گروه بهمن آغاز شد. در آن سالها هرکسی که اولینبار پشت فرمان این ژاپنی قرار میگرفت، شیفته سواری اسپرت، جعبهدنده هوشمند و پیشرانه خوشنفسش میشد. ضمن اینکه صندلیهایش راحت و عایقبندی کابینش نیز عالی بود. البته مواردی همچون ارتفاع نامناسب سیستم تعلیق و دو نفره
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبهدنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان
نقاط ضعف
ترمزهایی ضعیفتر از مگان
فضای پای محدود در عقب
تریم های مزدا 3 قدیم
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1389مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
148 اسببخارگشتاور
187 نیوتنمترشتاب
10.8 ثانیهسرعت
204 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (BK) - فیس لیفتطول
4490 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1468 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1340 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
مهشکن مستطیلیفرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
سیدی پلیر با چنجرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر اسپرت (سفید) با تنظیم نورایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
سوییچ تاشو - نمایشگر دمای داخل و بیرون - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
سپر و جلوپنجره اسپرت درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 6 روز پیش
سلام و ارادت، در خرید مزدا سه قدیم شک نکنید مرگ نداره
پاسخ
0
0
1
پویا جان آقایی 1404/1/22
سلام دوستان یک مشورت داشتم من میخوام تا ۱۲۰۰ پول ماشین بدم مزدا ۳ قدیمی سالم بدون رنگ ۱۷۰ تا کار بگیرم یا بدم سوناتا ۲۰۰۷ کارکرد بالا رنگ دار بگیرم در حال حاظر هم یک ۳۲۳ دارم که ۱۰ سال دارمش و از نرمیش واقعا لذت میبرم ولی مزدا ۳ قدیم سوار نشدم بدونم خشکیش در چه حد مزدا ۳ جدید سوار شدم خشک هست ایا این قدیم ها هم به همون مقدار خشکن ؟
پاسخ
2
0
0
رضا ابوذر 1404/2/1
زانتیا از مزدا بهتره ؟ اون لگن فرانسوی سرطان هزینه است ،خیلی هم زشت و بد قواره فقط مالکانش توهم موشک سواری دارن
0
2
alisalamati 1404/1/25
مزدای خودتون حرف نداره ولی مزدا 3 قدیم در شرایطی که سالم پیدا کنید عالی همچنین سوناتا ولی عمرشو کرده
0
0
AmirrrHoseinnn 1404/1/10
دوستان من زانتیا دارم که در کنارش تصمیم گرفتم یک مزدا ۳ تیپ ۳ هم داشته باشم ،ماشین یک لگ رنگ و ۲۰۰ کار بود به قیمت ۹۰۰ تومن(بهمن ۴۰۳) خریداری شد ،در کل ماشین بدی نیست ،استهلاکش پایینه ،فرمون نرم و چابکی داره،قیمت لوازم اورجینال بسیار گرونه و لوازم غیر اورجینال هم آشغاله،امااااااا در مقابل زانتیا فرغونی بیش نیست(با احترام به طرف دارای مزدا)اصلا راحتی و لذت رانندگی و هزینه های نگهداری قابل مقایسه با زانتیا نیست و در نهایت من از خریدم بعد از گذشت ۴ ۵ ماه کاملا پشیمون هستم و قصد فروش مزدا رو دارم.
خوبی هاش و بدی هاش رو براتون لیست میکنم
لوازم بسیار گران
سواری خشک
صندلی و مبلمان خشک و خسته کننده
فضای سرنشین عقب خیلی کم
ارتفاع کم و گیر کردن مداوم به کف خیابون
بدنه به شدت ضعیف(ورق نازک)
رنگ بدنه بی کیفیت و با صخامت کم
———
موتور کم استهلاک و زنجیرتایم
گیربکس هماهنگ و نرم
اتاق نسبتا خوب ایزوله هست
لذت رانندگی کوتاه مدت و داخل شهر
شاسی های به شدت مقاوم
صندوق عقب جادار
پاسخ
2
3
0
saeedmirror 3 روز پیش
داداشم انشالله بلا ازت بدور باشه ولی میدونی زانتیات رقیب مستقیم پراید توی بحث ایمنی هست؟! ولی مزدا از تمام داخلی ها چه قدیم چه جدید چند لول ایمن تر هست؟ بنظرم شما میخواستی با نظرت به زانتیای خودت اعتبار بدی ماشینی که توی اروپا اجازه فروش نگرفت رو با مزدا مقایسه میکنی که محبوب قشر متوسط آمریکا و اروپا شد و اینکه زانتیای دنده ای لذت رانندگیش از مزدا اتومات بیشتره؟
0
1
Ms1360 1404/1/20
فقط با این همه ایراداتی که شما به عنوان متخصص بیان فرمودین نمیدونم چرا قیمت مزدا ۳ برابر زانتیاست و ستاره های ایمنی این فرغون در مقابل کشتی فرانسوی شما ۴ به ۱ هست🤔🤔
1
3
سهیللللللل 1403/12/29
حرف نداره ۱۰.سال دیگه هم سره پاست... ۱۰۰۰ تا ۲۰۷ و چینی و... می ارزه ژاپنی واقعی
پاسخ
0
0
1
محمدحسسن 1403/11/29
سلام
من مدل 88تیپ 3نزدیک یکسال خریدم خیلی راضی هستم
دوستان کسی میدونه ساعت داخل داشبرد و آپشن میزان سوخت مصرفی رو چطور میشه تنظیم کرد
پاسخ
1
0
1
Sina777 1403/12/1
سلام ساعت داخل داشبور دکمه تنظیمش روی پخش اصلی هست، اگر پخش فابریک رو برداشتن باید ببری بیرون تنظیم کنن فکر کنم با دستگاه، آپشن میزان سوخت منظورتونو نمیفهمم من ندیدم
0
0