بررسی مشخصات ام جی 360
بررسی مشخصات ام جی 360
بررسی مشخصات ام جی 360

کم‌رنگ‌شدن حضور ام‌جی (که در سال 96 به اوجش رسید) آن هم بعد از شروع موفقیت‌آمیزش در ایران، هرچند با تعجب بسیاری از مشتریان ایرانی MG همراه بود اما بعدها مشخص شد که این برند، بدنبال تولید محصولاتش در ایران است. نخستین محصول مونتاژی ام‌جی، مدل 360 است که خط تولید آن به شرکت آذویکو رسیده؛ آذویکو با سرمایه‌گذاری مشترک 40 میلیون دلاری (در فاز اول) ایویکو و کمپانی SAIC چین، تاسیس شده و نخستین همکار ام‌جی در ایران است. ام‌جی 360 را می‌توان جانشین ام‌جی 350 دانست که البته ابعادش، اندکی بزرگتر است. تولید 360 با جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک از اواخر زمستان 95 آغاز شد و در تابستان 96 به تعداد محدودی بازار آمد. اواخر زمستان 96 نیز تولید نسخه توربوشارژ 360 آغاز شد که جعبه‌دنده بهتری نسبت به نسخه‌ تنفس طبیعی 360 دارد. طراحی نسخه توربو هیچ تفاوتی با نسخه‌های معمولی 360 نداشته و حتی کابینش دست‌نخورده و تنها دکمه ESP به آن اضافه شده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ام جی 360

    • فرمان نرم
    • عایق‌بندی کابین
    • صفحه کیلومتر متفاوت
    • عملکرد دقیق‌تر جعبه‌دنده در مدل توربو
    • پیشرانه و جعبه‌دنده مشترک با ام‌جی GT
  • معایب ام جی 360

    • عرضه محدود
    • تهویه دستی
    • نداشتن کروزکنترل (نسبت به رقبا)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1398

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 130 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.7 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4579 میلی‌متر
  • عرض 1804 میلی‌متر
  • ارتفاع 1490 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2660 میلی‌متر
  • وزن 1330 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.9 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4579 میلی‌متر
  • عرض 1804 میلی‌متر
  • ارتفاع 1490 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2660 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1398

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 11 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4579 میلی‌متر
  • عرض 1804 میلی‌متر
  • ارتفاع 1490 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2660 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
103 دیدگاه

Reza6666(353 روز پیش)

سلام دوستان وقت بخير بنده قصد راهنمایی شما دوستان عزیز رو دارم لطفا در انتخابتون دقت کنید و بعد هزینه کنید لطفا 🙏🙏 تقريبا دوساله پیش بود که عاشق و شیفته ی این خودرو شدم ، هر جا میگفتم ام جی خوبه ، همه تعریف میکردن که این ماشین انگلیسیه و فلانه ........ از اینجور حرفا . هیچی دیگه منم ی مدل توربو اتومات خریداری کردم ولی متاسفانه متاسفانه سه ماه ازش نگذشت که واقعا ازش متنفر شدم و دیگه از دستش خسته شده بودم ، دوستان این ماشین فقط بنزین سوپر میخوره و متاسفانه بعد از ی مدت که بنزین معمولی زدم اون توان قبل و نداشت . یکی دیگه از بدی هاش جنس بی کیفیتی هست که تو ساخت این ماشین به کار بردن واقعا برای ی شرکتی مثه ام جی خیلی ناامید کننده است . از بازار فروششم نگم که ی چیزی اونور افتضاح ست .خداروشکر بعد از چند ماه تونستم بفروشمش از دستش راحت بشم. لپ مطلبم اینه دوست عزیز ، برادر من ، چرا وقتی میشه با این رنج قیمت بهترین شاسی بلند و خرید بیای و ام جی بخری که آخرشم با ضرر بفروشی

Saeedza (313 روز پیش)

دوست عزیز مطمئنی ام جی ۳۶۰ توربو داشتی!!! بینظیره این ماشین و تا قبل از ام جی ۳۶۰ بنده فقط ماشینهای اروپایی و ژاپنی سوار شدم و الان هم ماشین اولم از یک برند آلمانی هست و برای ماشین دوم دنبال یک برند ارزونتر بودم زمانیکه ام جی بهم پیشنهاد شد چون میگفتن چینی هست با شک و تردید رفتم سراغش و با یک دید منفی نسبت ماشینهای چینی تا اینکه یکی از دوستان عزیزم ام جی ۳۶۰ توربو داشت که فرصت شد ماشین را تست کنم و البته نمره قبولی گرفت این مطلب را بعد از ۳ سال مینویسم و بدون تعصب و البته انسان بایستی خیلی نادان باشه تا روی یک تکه آهن پاره تعصب داشته باشه ،هماهنگی بالای موتور و گیربکس و شتاب باورنکردنی،مصرف سوخت بسیار پایین،کیفیت متریال بالا و عمر بالای قطعات ،پایداری بالا در جاده و پیچها،طراحی قابل قبول بیرون و داخل،فضای سرنشین عالی و صندوق بزرگ و جادار چراغهای جلو مارک کویتو ژاپن(همون کمپانی که برای ماشینهای ژاپنی چراغ تولید میکنه)،گیربکس آیسین و موتوری که امتحان خودشو پس داده و…تک تک قطعات از بهترین برندهای دنیا انتخاب شده دوستان خودشون میتونن تحقیق کنن معایبش کمبود آپشن مثل کروز و کیلس و… که به لطف وجود مهندس پورزند تمامی آپشنها حتی آپشنهای بدنه موجود و قابل نصب هست. مطلب بعدی ضعف کمکها که اونهم مهندس درفشی کمکها را اصلاح میکنن و مساله حل میشه در مورد بنزین هم با تعویض شمعها به ایریدیوم و تنظیم گپ روی ۰.۷۵ کاملا این موضوع حل میشه در یک کلام نسبت به پولی که میپردازین بهتون قول میدم فراتر از انتظاراتتون باشه و لذت رانندگی را با این ماشین عالی ببرید.

Wolfgangman89 (308 روز پیش)

ماشین توربو باید سوپر بخوره دیگه کدوم شاسی بلندو با این قیمت میدن آخه کراس اوور های بنجل چینی هم الان گرونترن مثل x33

sat877 (260 روز پیش)

والا من الان دو سال سوار میشم فقط هم بنزین معمولی میزنم شتاب صفر تا صد هشت و نیم ثانیه ، شک نکن ماشین شما یه ایراد جزیی داشته که برطرف نکردی ، اونی که ازت خریده اگه اهل فن باشه الان داره حالشو میبره

Fariborz68 (245 روز پیش)

نظر من دقیقا بر عکس شما هستش و این ماشیت توی رنج قیمتی خودش خیلی بیشتر میارزه و من از سال ۹۷ تاحالا که دارم پامو توی تعمیرگاه نذاشتم و کیلومتر ماشینم ۱۳۰۰۰۰ هستش

mohxen(618 روز پیش)

سلام دوستان لطفا کمک کنین جنتا سوال داشتم اول اینکه باید حتما بنزین سوپر بزنیم یا با معمولی هم کار میکنه بدون مشکل دوم اینکه قطعات یدکیش راحت تو تهران پیدا میشه یا نه و قیمتاش چجوریه و آخر اینکه بازار دست دومش چطوره؟ ممنون

AliEs39 (610 روز پیش)

کلا توربو بنزین سوپر و اکتان بوستر میخواد کلا ام جی خدماتش ضعیفه بازارشم خوب نیست

Tonder (359 روز پیش)

باازار قطعات خوبی نداره و بازارشم حرفی برای گفتن نداره

sat877 (260 روز پیش)

من فقط معمولی میزنم و هیچ مشکلی نداشتم ، کیفیت ماشین فوق العاده ، بازار ضعیف ... به هر حال قدر زر زرگر شناسد ... ماشین خوراک مصرف کنندست ، بلای جون دلال

Aslan62(292 روز پیش)

سلام دوستان ام ۳۶۰ توربو پیشنهاد میکنید یا سیمبل برای استفاده روزمره بیشتر مسافرت و کارمندی چند سال هم میخام نگه دارم ممنون

shervina110(631 روز پیش)

سلام دوستان لطفا راهنمايي كنيد در اين رنج قيمت (😖) ميشه ام جي ٣٦٠ توربو يا چري اريزو ٥ توربو يا يه مگان ٢ليتري مدل ٩٠ -٩١كم كار خريد ...بنظرتون كدومش ارزش خريد بيشتري داره ؟ من خودم مگان ١٦٠٠ وارداتي داشتم ماشين بي دردسري (توي رنج خودش) بود بغير از قطعات گرون كه اون هم استهلاكش منطقي بود .. من از بين ام جي و اريزو ..ام جي رو ميپسندم ،بخاطر تعليق نرمترش و موتور و گيربكس هماهنگش ولي مشكلم خدماتش هست ...!!!! حالا موندم ام جي ٣٦٠ توربو بگيرم يا يه مگان ٢٠٠٠ اتومات كم كار لطفا دوستاني كه تجربه مالكيت دارند راهنمايي بفرماييد ... ممنونم.

Mahdi83913 (466 روز پیش)

بی شک ام جی اگه نگران فروشش نیستی

Tonder (359 روز پیش)

اگه مگان تر تمیز باشه مگان در غیر این صورت ام جی پیشنهاد میشه

Mr1982(1008 روز پیش)

شتاب این خودرو تقریبا همه رو قافلگیر می کنه مخصوصا وقتی کنار خودرو های چندصدمیلیونی که کم میارن و تعجب می کنن.

صالح (700 روز پیش)

سلام دوست عزیز یک‌نمونه خودروی چند صد میلیونی که جلو این‌کم‌میاره رو بگو ما هم یاد بگیریم جنسیس؟؟ بی ام‌و سرس ۳ لکسوس ،،lx بنز کلاس e ؟؟؟!!

Mehraan (579 روز پیش)

من هم با مزدا ۳قدیم هم سراتو۲۰۰۰ سایپایی هم تو شتاب اولیه گرفتمش هم ثانویه.بله شتابش بهتر هست از پارس و ۲۰۶......

Mahdi83913 (466 روز پیش)

فقط میتونم بگم شتاب وحشتناکی داره مخصوصا وقتی توربوش فعال میشه

Hamed58 (441 روز پیش)

شتابش فوق العاده هست از تمام ماشین های 1800 و 2000 تنفس طبیعی تویوتا، هیوندای و کیا یه سرو گردن بالاتره ( تست در سایت کارلانچ، قابل رویت ) ولی از لحاظ کیفیت و بازار خرید و فروش نسبت به رقبایی که اسم بردم خیلی پائینتره

Tonder (359 روز پیش)

خب موتورش قوی است ولی به انداره خودش

kavir(1306 روز پیش)

دوستان سلام. بین آریزو 5 و MG360 کدوم بهتره از نظر کیفیت و سواری؟ سپاس

mahanh8605 (1305 روز پیش)

آریزو 5 توربو

Babaaak (1282 روز پیش)

پرفروش ترین ماشین سال 2014 در ایران ، جیلی امگرند 7 اتومات یا 2013 دنده که همشون وارداتی هستند ، تنها ماشین چینی هست که چهار ستاره ایمنی از یوروانکپ اروپا داره و تونسته استانداردهای اروپا رو طی کنه، با ده کیسه هوا و تهویه مطبوع و صندلی برقی و استهلاک و مصرف سوخت بسیار کم و .... کلی تجهیزات و امکانات دیگه اگه بتونی یه دونه تر و تمیزش رو گیر بیاری با قیمت فعلیش جزو بهترین انتخاب های فعلی توی بازار خودرو هست و واقعا از لحاظ زیبایی ظاهری هم توی ماشین های چینی بی نظیره ، یه مطالعه ای توی سایت ها بکنین و از کسانی که دارنش تحقیق بکنین مطمئنا در خریدش شک نمیکنین ، تمام لوازمش هم که بسیار کم استهلاک هستند در نمایندگی های مراکز استان موجوده و تمام این مدل از جیلی ها وارداتی هست و دست ایرانی جماعت بهش نخورده و در مونتاژش دخیل نبوده والا الان از ده تا ایربگ مجهز به سنسور هوشمند سرنشینش ، دو تا ایربگ معمولی مونده بود و صندلی برقیش هم دستی شده بود و تهویه مطبوع اتوماتیکش هم برداشته بودند و از هر امکاناتش که میتونستن زده بودند و تبدیل به یه خودروی لخت و بی روح شده بود

Alimazlom (1260 روز پیش)

MGاز نظر کیفیت فکر میکنم بهتر باشه تا چری

Mahdi. D (1242 روز پیش)

اگر برات شتاب و عملکرد فنی مهم تره، توی انتخاب ام جی شک نکن ولی اگر دنبال قیافه بهتر و آپشنای بیشتر هستی، چری بهتره... من خودم بین این دو تا شک داشتم ولی بعد از تحقیق زیاد ام جی گرفتم و واقعا از شتاب و ترمز و هندلینگ اش راضیم

خدا (1231 روز پیش)

اریزو5اکسلنت

Sanam1313 (932 روز پیش)

ام جی 130 اسب بخار قدرت داره ولی آریزو 5توربو 147اسب بخار

Akoa (421 روز پیش)

Mg

Tonder (359 روز پیش)

سلام ام جی هم برای بریتانیا هست هم از اریزو 5 ساده قدرتش بیشتر است اپشن رو نمی دونم

Babaaak(1330 روز پیش)

من بین ام جی 360 توربو و جیلی امگرند 7 اتومات مدل 2014 مونده بودم ، البته ام جی از قبل در خونوادمون یه دونه بود و خیلی ازش راضی بودیم ، خلاصه بعد از کلی تحقیق و وسواس فراوان از قطعه فروش ها و نمایندگی ها و مصرف کننده ها و کلی جاها و کسای دیگه جیلی امگرند 7 گرفتم و واقعا راضی و خوشحالم از انتخابم که به نظر من از همه لحاظ از ام جی سرتره ، عید امسال با جیلی امگرند بنده و ام جی دامادمون شمال رفته بودیم که اونجام ثابت شد انتخابم صد در صد درست بوده ، ام جی در قدرت موتور و امکانات این مدلش کم لطفی کرده البته مونتاژ کننده های ما متاسفانه از امکاناتش زدن برای سود بیشتر خودشون

Mehdi tari (1242 روز پیش)

عزیز ام جی توربو مشکل قدرتش چیه ۱۳۰ قدرت اسب بخارشه ۸.۲ صفر تا صدشه

Saeedza (1240 روز پیش)

مطمئن شدم که حرفهاتون واقعیت نداره دوست عزیز،جیلی امگرند ۷ اتومات هیچ حرفی در مقابل ام جی ۳۶۰ توربو نداره و با اختالاف زیاد بازنده هست و حاضرم این حرف رو به شما ثابت کنم و در هر جایی و هر شرایطی خواستین من با شما و چند نفر داور تست درایو انجام بدیم

Mehdi tari (1238 روز پیش)

ام جی توربو صدو سی اسب بخاره صفر تا صدش ۸ عزیز جیلی در مقابلش حرفی واسه گفتن نداره ترمزاش نسل شش ایودیه ۲۰ بار در ثانیه میزنه

Amirrrrrrrrrrrrrrr (400 روز پیش)

عزیز من خودم 2 سال امگرند7 دنده ای داشتم بسیار بسیار خشک بود سیستم تعلیقش مخصوصا ردیف عقبش که فقط کوبش داره، خلاصه فروختم الانم دارم دنبال ام جی 360 میگردم، درکل اصلا قابل قیاس نیستن جیلی خشکه و شتابش کمه اما خدایی کیفیتش خوب بود

محسن فیض (381 روز پیش)

من نمیدونم فامیلتون کدوم امجی رو داشته ولی شرط میبندم تا حالا امجی ۳۶۰ توربو نشده که پشتش بشینی و گاز بدی شتابشو حس کنی! آخه جیلی هم مورد مقایسست؟؟؟ حداقل ۴ تا ماشین کره ای سراتو و النترا اسم میبردی. چیزی که تجربشو نداری نظر غلط نده ۴ نفر دیگه رو هم گمراه نکن

Tonder (359 روز پیش)

سلام جیلی نسبت به قیمتش بهتره

ehsan1364(474 روز پیش)

این ماشین تو شتاب فوق العاده عمل میکنه، جزء معدود ماشینایی هست که در واقعیت از اعداد ارقام کاتالوگ و مجله ها هم بهتر صفر تا صد میزنه، دوستانی که قبول ندارن میتونن با یه سرچ ساده فیلمای شتابگیریشو در اینترنت ببینن حتی فیلمایی در خود تهران هم گرفته شده که به راحتی هم در مود عادی گیربکس هم در مود اسپرت زیر 9 صفر تا صد میزنه این از شتابش، اما پشت آمپرش دور موتور دیجیتاله (سرعت نه) که داخل کمتر ماشینی میبینی و چیز عجیبیه و برای من که خوشایند نیست، نکته آخر هم اینکه واقعیتیه بازار نداره. با اینکه اتوماته ولی کسی که عشق شتاب و کل کل خیابونی باشه واقعا براحتی میتونه با این ماشین کل ماشینای دنده ای با موتور تیو فایو با هدرز رو هم بزنه

Mahdi83913 (466 روز پیش)

واقعا ماشین عالی ایه حیف ک بازار نداره. خیلی خیلی حال کردم شتاب عالی و فنربندی بسیار خوب

رضا شجاعی(1023 روز پیش)

آقایون ام جی ۳۶۰ سوار یه بار پشت فرمان آریزو ۵توربو بشینن بعد نظر بدن. ممنون

momen (481 روز پیش)

سواری آریزو به مزاج ایرانیها خوشتره . ام جی برای حفظ روح اسپرت کمی نسبت به آریزو خشک تره . البته ام جی با داشتن قدرت کمتر روی کاغذ ، در عمل چابکتر از آریزو ظاهر میشه . لااقل نسبت به آریزو5 . ولی احتمالا حریف آریزو6 با توجه به گیربکس جدیدش نشه .

33mohammad33(753 روز پیش)

کسی میدونه تهویشو میشه اتومات کرد یا نه؟

1paesa1 (675 روز پیش)

تهویه اتومات با معمولی هیچ قی نداره تو اصل قضیه

Show More