بررسی مشخصات میتسوبیشی اوتلندر
بررسی مشخصات میتسوبیشی اوتلندر
بررسی مشخصات میتسوبیشی اوتلندر

در سال 2016 واردات دومین فیس‌لیفت اوتلندر با چراغ‌های متفاوت، افزوده شدن قطعات کرومی بر روی سپر و طراحی مجدد نمای عقب به کشورمان آغاز شد. این مدل اوتلندر، که تغییرات فنی مختصری مانند بهبود گیربکس را هم تجربه کرده بود، در مقایسه با مدل‌های 2015، دارای رینگ جدید، چراغ‌های LED، طرح جدید فرمان و تریم داخلی طرح چوب است. اوتلندر جدید ابتدا در مدل 2016 و در تیپ‌های 3 و 4 به ایران آمد که البته اکثرشان از تیپ 4 بودند. اوتلندر تیپ 4 دارای سه آپشن بسیار مهم بود که حتی در تیپ 5 هم آنها را نمی‌بینید. این آپشن‌ها عبارتند از: صندلی ردیف سوم، سردکن صندلی‌های جلو و سیستم صوتی راکفورد. اما از سال 2017 که عرضه تیپ 4 متوقف شد، آرین موتور عرضه اوتلندر را در تیپ‌های 3 و 5 ادامه داد که نسخه نیمه‌فول، با نام «تیپ 3» فروخته می‌شد و نسخه فولش هم «تیپ 5» نام داشت و هردوی آنها نیز 5 نفره بودند. اوتلندرهای تیپ 5 با اینکه آن سه آپشن جذاب تیپ 4 را نداشتند ولی اگر به لیست امکاناتشان دقت کنید، متوجه می‌شوید که آرین موتور، هشت آپشن کاملا جدید را به آنها اضافه کرده است که خوشبختانه در تیپ 4 یا تیپ 3 وجود ندارد. این آپشن‌های جدید عبارتند از: گرمکن فرمان، مه‌شکن‌های اکتیو در جلو، دوربین 360، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور پارک جلو، آنتن کوسه‌ای، سنسور باران و مهم‌تر از همه، آپشن جالبی با نام UMS که از طریق پنل دکمه‌های تعبیه شده در سمت چپ داشبورد، می‌توان آنرا فعال/غیرفعال کرد. با فعال کردن یو.ام.اس، اگر در زمان شروع حرکت (رو به جلو یا رو به عقب)، مانعی در مسیر اوتلندر قرار داشته باشد اما متوجه آن نشوید، در صورتیکه پدال گاز را بصورت ناگهانی فشار دهید، خودرو هیچگونه حرکتی نمی‌کند و به مدت 5 ثانیه با بوق ممتد، به راننده‌اش هشدار می‌دهد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای میتسوبیشی اوتلندر

    • کیفیت ساخت بالا
    • دوام فنی
    • فرمان‌پذیری
    • تعلیق کارآمد
    • فضای کابین
  • معایب میتسوبیشی اوتلندر

    • واردات محدود
    • عملکرد غیراسپرت جعبه‌دنده
    • کمبود امکانات نسبت به رقبا

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته (اکو - نرمال - قفل)
  • گیربکس CVT بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 170 اسب‌بخار
  • گشتاور 232 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت دوم
  • طول 4655 میلی‌متر
  • عرض 1800 میلی‌متر
  • ارتفاع 1680 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2670 میلی‌متر
  • وزن 1495 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/55R18
  • چرخ عقب 225/55R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته (اکو - نرمال - قفل)
  • گیربکس CVT بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 170 اسب‌بخار
  • گشتاور 232 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت دوم
  • طول 4655 میلی‌متر
  • عرض 1800 میلی‌متر
  • ارتفاع 1680 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2670 میلی‌متر
  • وزن 1495 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/55R18
  • چرخ عقب 225/55R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2017 تا 2018

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته (اکو - نرمال - قفل)
  • گیربکس CVT بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 170 اسب‌بخار
  • گشتاور 232 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت دوم
  • طول 4655 میلی‌متر
  • عرض 1800 میلی‌متر
  • ارتفاع 1680 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2670 میلی‌متر
  • وزن 1495 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/55R18
  • چرخ عقب 225/55R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
152 دیدگاه

Amir67

بین راو ۴ و اوتلندر و اکستریل کدوم از همه بهتره ؟

Awg

خب اول راو 4 بعد نیسان ایکستریل بعد اوتلندر

اردکاتی

اوتلندر،بعد راو۴،بعد ایکستریل

احمدرضا ب

اکثرا همه ی اهل فن ها و استفاده کنندگان میدونن که ایکس تریل پرفروش ترین خودرو بازار آمریکاست و اون بازار مشخص میکنه ولی حتی در ایران اول ایکس تریل بعد راو۴ بعد اوتلندر

Poyan

خیر اول اوتلندر بعد ایکس تریل و بعد راو 4 چرا چون اوتلندر نسبت به راو 4 بزرگ تر در نتیجه فضایه بزرگ تر و البته ردیف سومم داره که آپشن خوبیه بعد کیفیت ساختشم بهتره و آپشنش هم در مقابل راو 4 خیلی زیاده .

Rain

ایکس تریل 2018 از همشون سر تره

yusef

بنده هم راو مدل 2015داشتم و الان ايكس تريل 2016دارم از نظر كيفيت واقعا در يك سطح هستند ولي از نظر مصرف و كيفيت سواري و راحتي صندلي هاي جلو و بخصوص صندلي هاي عقب در مسافرت و امكاناتي مثل گرم كن و هشدار نقطه كور و سقف پاناروما و دستي برقي و غيره ايكس تريل واقعا سرتره كلا وقتي با ايكس تريل رانندگي ميكني حس بهتري داري ماشين فرمانپذير تره

8Amir

راوفور قیمت برندشو میگیره وگرنه نیسان ایکس تریل و اوتلندر سر تر هستن البته از نظر طراحی اوتلندر خیلی بهتره

8Amir

البته تو این رنج قیمت سانتافه رو هم دست کم نگیرید

احسان محسنی

Amir اقا شما یجور میگی راوفور پول اسمشو میگیره که انگار تویوتا کم چیزیه واسه ی خودش . هیچ برند ژاپنی تاحالا رودست این ابر شرکت بلند نشده ، همیشه اول تویوتا بوده بعد ، نیسان ، بعد بقیه ی برند ها که تازه خود تویوتا و نیسان کلی با هم فرق دارن . ولی واقعاً هر سه تاشون فوق العاده هستن . هر کس باید با توجه به علایق خودش خرید کنه .

Ilya990

اول راو ۴ بعد ایکس تریل بعد اوتلندر

1483

با سلام ، انتخاب عاقلانه ایه، برای اینکه سالها فقط روغن و بنزین بزنی و سفرهای طولانی بری و خرج خیلی کم و خوب داشته باشی اول راو4 بعد ایکس تریل و بعد اوتلندر، واقعا این 3 ماشین جز کم خرج ها، با کیفیت ها، و آرامش هستند. الان متاسفانه سانتافه توسان کولئوس بسیار خرج نگه داری دارن و کیفیت این خودروها روهم ندارن .حتی میتونین میتسوبیشی ای اس ایکس 2018 هم بخرین اگر خیلی جمعیتی سفر نمیرین -ژاپنی کلا یعنی آرامش و راحتی من که پول ندارم وگرنه فقط ژاپنی میخریدم

Hhhhhhhhhhhhhhhh

اول ایکس تریل ۲۰۱۸ ، دوم اوتلندر برقی اگه باشه ، سوم راوفور ولی اگه اوتلندر برقی نباشه اول ایکس تریل ، دوم راوفور

Mahan13

اول ایکس تریل بعد اوتلندر بعد راو۴

Mostafa60

اوتلندر فوق العادس سورنتو ۲۰۱۷رو تو آتوبان تهران قم له کردم سره پیچ هم از همه رقباش بهتر عمل میکنه.اینم در نظر داشته باشید که گیربکس من اقتصادیه

Mohammad02

اقای مصطفی ۶۰ سورنتو خیلی ماشین کندی هستش مشخصه که اوتلندر شتاب بهتری داره

Hvdk

داداش با اینکه 650 روز پیش نظر دادی منم میگم اوتلندر بگیر ولی بازم با گذشت 650 روز بازم میگم اوتلندر

Yv

اقای poyan تیزی و چابکی که راو فور داره هیچ کدوم این دو تا ماشین لنگشو ندارن. وقتی ماشینو بذاری روی حالت اسپرت ماشین انگار روی هوا داره حرکت می کنه! هیچ جوره نمیشه راو 4 رو گذاشت رتبه ی آخر. فقط چیزی که زیاد نداره امکاناته

Shayan2022

تویوتا تو این بازار ارزش خریدش صفره

molkjiujhj

دو ساله اوتلندر دارم سواری بسیار نرم و چالاک و هندلینگ عالی داره من قبلا ایکس تریل داشتم اما حالا به این نتیجه رسیدم که اوتلندر ارزش خرید بسیار بالای نسبت به ایکس تریل داره .

V8V8V8

بهم گفتن راه نمیره درسته؟

Hvdk

کوه راست رو راحت میره بالا

Asgari62

شتاب،قدرت وسرعت متناسبی بنا به حجم موتور وجثه ش داره،تاببینی که دنبال چه چیزی از ماشین هستی

Asgari62

سلام خدمت دوستان درموردنکات فنی میتسوبیشی اوتلندر،موردمبهمی درنظرات هستش،متاسفانه برخی از دوستان علی رغم اینکه خودرو رانداشته یاتجربه سواری بااین ماشین راندارن اظهار نظر میکنن،من امروز یه مدل۲۰۱۸خریدم وخواستم تجربه رانندگی رو با کسانی که علاقه مندهستن به اشتراک بذارم اولا درمورد گیربکسcvtیه ذهنیت بدی ایجادشده که کند هستش،درصورتیکه این مورد دراین مدل صدق نمیکنه،ماشینی کهcvtهستش بایدموتور ووزن ماشین باهم هماهانگ باشه واصولا گیربکس درصدی از قدرت ماشین رو تامین میکنه نه همه ی اون رو،اگرشما یه ماشین چینی باگیربکس cvtرو بخواهید با یک برندبین المللی مقایسه کنید به نظر صحیح نیست،این ماشین هماهنگی خوبی دراجزای نیرومحرکه داره ونسبت وهماهنگی درپیشرانه رعایت شده،تصورمن از اینکه کارشناس سایت عملکردغیراسپرت گیربکس رو جزء عیوب ماشین تلقی کرده،شایدنبوددکمه sباشه، دوستانی که رانندگی باگیربکسATرا تجربه کردن میدونن که دکمهsبرای پرگازدنده عوض شدن وشتابگیری به این روش هستش،این ماشین بدون دکمهsقابلیت داره که شماشتابگیری ایده آل تون را داشته باشیدو واقعابافشردن پدال گاز به شماپالس مثبت رو خواهدداد.اگر عزیزی سوالی داشت درخدمتم

1398Rezaaa

سلام در خصوص سایر موارد مثل قطعات یدکی بازار دست دوم وسایر ویژگی ها هم نظر بدین لطفا ممنون

1Mojtaba

سلام و درود توی خیابون های پر دست انداز تهران باهاش تردد چگونه است؟ از لحاظ تکان خوردن اتاق آیا مثل لکسوس آر ایکس نرمه یا اینکه حالت گهواره‌ای داره اصطلاحاً؟

Asgari62

درپاسخ به آقایRezaبایدعرض کنم این ماشین بازار ضعیف تری نسبت به برخی رقبامانندRav4یاایکس تریل داره والبته این موردبیشترمربوط به شرکت واردکننده وعدم تبلیغ جهت شناخت وآگاهی مشتری هم هست،ازلحاظ یدکی مشکلی نیست واز خیلی مدلهای چینی فراوان تره،من البته قطعه ای اینجا نخریدم فعلا،ولی چون تصمیم دارم نگه دارم،لوازم مصرفی از دبی براش خریدم چون اینجا خیلی باللتره درموردآپشن هم متوسطه نسبت به ایکس تریل مقداری کمتر ونسبت بهRav4البته بالاتر

Asgari62

درپاسخ به آقای mojtabaبایدعرض کنم که سواری ماشین بسیارنرم وراحت وفوق العاده بیصدا هستش،سیستم تعلیق عالی ودرپیچها هم پایداری وچسبندگی قابل قبولی داره،عملکرد دردست اندازها در حد سدان نرم هستش.نکته جالب درمساائل فنی سرعت نهایی هستش که توسایتها۱۹۰خورده ولی من ۲۱۰تا باهاش زدم واین به نظرم خوب هستش که علاقه مندها درجریان باشن

POURIA678

سلام دوستان رنج قیمت قطعات این ماشین چقدر

Alirezako

میگن از سانتافه نرم تره راست میگن؟لطفا کسایی که هر دو رو سوار شدن نظر بدن

Djv

آره نرم تره من خودم سانتافه ۲۰۱۴ سوار سدم و اوتلندر ۲۰۱۶ اوتلندر نرم تر از سانتافه است ولی نمیدونم سانتافه ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ اینا تغییر کرده یا نه ولی اون چیزی که من سوار شدم اوتلندر نرم تر بود.

Mahan13

صد در صد نرم تره حتی اگه تونستی پولاتو بیشتر کن ایکس تریل بگیر

Ehsan515

تیپ ۵ هفت نفرس؟

مرتضی هستم!

احسان جان ارادت. اکثرا 5 نفره هستن.

hossein.bigbang

سلام دوستان تفاوت تیپ ۳وتیپ پنج چیه؟!

مرتضی هستم!

حسین جان ارادت. در جداول بالای صفحه، همه توضیحات و تفاوتها ذکر شده

علی دهقان

سلام ببخشید اوتلندر های 2017 تیپ 5 تو ایران 7 نفرن

Gladiator

سلام.نه فک کنم فقط تیپ ۳ و ۲۰۱۶ به قبل

ramking

سلام اگر صاحب قبلیش از ژاپن سفارش داده باشه آره

To...hjp

تیپ ۴ و ۵ هفت نفره هستن،بابا مگه مینی بوس میخوای بخری...

مصطفی دهقانی

بله هم پنج نفره داره و هم هفت نفره در کل مدل های جدید و قدیم

Gdghffhffggd

اره ۷ نفرست

مرتضی هستم!

دوستان عزیز ارادت. مدلهای 17 اکثرا 5 نفره هستن. اما اگه 7 نفره پیدا کردید، دیگه تیپ 5 اسمش نیست! مراقب تفاوتها باشید

Shahraki

دوستان شما یه جوری طرف ایکس تریلر رو میگیرید انگار اصلا به قیمت ها توجه نمی کنید. تازه در کنار همه این نکاتی که گفتین به این مطلب اشاره نکردیم که اوتلندر هفت نفره هستش و این خیلی به کار میاد

Djv

اتفاقا ۷ نفره بودنش تنها چیزیه که به کار نمیاد.

مرتضی هستم!

شاکری جان ارادت. همه اوتلندرها 7 نفره نیستن.

Show More