امویام X22، که از زمستان 95 به ایران آمده، را باید نسخه کراساوری از هاچبک 315 بدانیم چراکه پلتفرم و اجزای فنی هردو خودرو، شباهت زیادی به یکدیگر دارند. البته مهندسان چینی، تغییراتی در سیستم فنربندی خودرو اعمال کردهاند که منجر به کاهش انعطافپذیری و خشکتر شدن X22 نسبت به 315 شده است. عملکرد جعبهدنده 4 سرعته اتومات X22 نسبت
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
مصرف سوخت
تجهیزاتی بیشتر از لیفان X50
اضافهشدن 5 آپشن جدید از تابستان 97
نقاط ضعف
فضای محدود کابین
فنربندی خشک (بهویژه در عقب)
عملکرد فنی مشابه 315H
تریم های ام وی ام X22
اتوماتیک اسپرت اکسلنت
اتوماتیک اسپرت
اتوماتیک ساده
اتوماتیک لاکچری
دنده ای اسپرت اکسلنت
دنده ای ساده
دنده ای لاکچری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1396 تا 1397مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
135 نیوتنمترشتاب
12 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
5.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4200 میلیمترعرض
1760 میلیمترارتفاع
1570 میلیمترفاصله محوری
2555 میلیمتروزن
1215 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
8 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم نارنجی و مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
امیرو 1403/12/17
سلام و ارادت
من ماشینم x22 دنده ای هستش
و کلا x22 تو سربالایی یذره کم میاره
و یه چیز جالب کشف کردم
اگر میخواید همچین اتفاقی نیوفته ESP ماشین رو خاموش کنید
این موضوع رو حتما تست کنید
پاسخ
0
0
0
یوسفکیکی 1403/12/11
سلام
دوستان بین x22دنده ، برلیانس h330 دنده و جک j 4 کدوم رو پیشنهاد می کنید؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 6 روز پیش
به ترتیب برلیانس بعدش جک جی 4 بعدش ایکس 22
0
0
Soheil1313 1403/12/11
سلام من بین x22 و دنا پلاس اتوماتیک موندم کدومشو بگیرم کسایی که داشتن بگن کدومش بهتره در همین رنج قیمت؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/11/29
بهترین ماشین هست x22 من ۲ ساله دارم بیشتر جاهای ایران رو با هاش رفتم ، حتی باهاش تا قشم هم رفتم
بدون هیچ خرابی ای ، همیشه تو جاده هستم باهاش .
الکی این چیز های که بعضیها میان میکند رو باور نکنین چون اصلا تا حالا سوار ماشین چینی نشدن
جالبه همه اون هایی که ماشین چینی دارند راضی هستند بغیر از اون کسایی که ماشین ایرانی دارند ،
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/9/3
سلام خدمت دوستان
من مدل ۹۸ مشکی اتومات با کارکرد ۵۹۰۰۰ رو یه ۵۰ روزی خریدم.ماشینهای قبلیم .
پراید ۱۳۲
کوییک
پارس تیوفایو
سمند
برلیانس ۳۳۰ اتومات
پی کی
از لحاظ ظاهری که مورد تایید مخصوصا مشکی با لوازم کروم و نقرهای
من بدلیل اینکه ماشین رو چک کنم بعد تعویض مصرفیها یه سفر اردبیل رفتم تا هم کفی چک کنم و هم سر بالایی
از لحاظ مصرف توکفی واقعا کم مصرفه ولی تو سربالایی وقتی رسیدم سرعین ۱۰.۶ مصرفش بود البته قیاس با کامپیوتر سفریش نبود بلکه باک رو پر کردم و بعد خالی شدن دوباره بنزین زدم و خودم حساب کردم.در برگشت چون کفی بیشتری بود و سر پایینی ۷.۳ مصرفش بود.
البته ۴ نفر بزرگسال و یه بچه ۱۰ سالهو صندوق کیپ کیپ لوازم و وسایل.
کوبش عقب رو فقط سر سرعتگیرای بزرگ احساس کردم ولی سرنشینها شکایتی نداشتند
سربالایی حیران تعویض دنده هاش جوری بود که کم میآورد ولی زمانی که یه بار دندرو از dبه ۲ بردم خداییش خوب شد و قلق رانندگیش دستم اومد که میتوانستم سبقت هم بگیرم
شتابش از برلیانس ۳۳۰ موتور ۱۵۰۰ خیلی بهتره البته چمن گیربکسش at هست خودتون میتونید معکوس بدیل و یا با فشار پدال گاز بصورت ناگهانی البته نه زیاد دنده بدید و سبقت بگیرید
داخل در راننده یه صدایی میومد که زبونه نگهدارنده روی ستون رو کمی سفت تر کردم صدا قطع شد
X22 اتومات واسه جوونای گاز بده و لایه کشی اصلا مناسب نیست ولی دنده ایش فوقالعادست
رو پیچها با سرعت دور زدم که احساس فرار ماشین رو متوجه نشدم یعنی سرنشینهای عقب به اطراف پرت نشدن
جای پای عقب و بلندی سقف خوبه وقابل قبوله
کروزش واقعا خوب جواب میداد و گیج نبود
مولتی مدیاش مناسب من بود
ترمزش عملکرد مناسبی داشت و حتی در سرازیری و تو ترافیک حیران داغ نکرد
هندلینگش مناسب بود حتی با اینکه هیدرولیکی ولی بازم نرم بود
جلوبندی اصلا سرو صدا و کوبش نداشت
البته از عقب ماشین و چرخ عقب سمت شاگرد یا صدایی داشتم که اونم مربوط به لاستیکش بود که چون از ۹۸ عوض نشده بود و لاستیک گلهاش کوتاه بلند بود و صدایی داخل کابین داشت که اونم انشاالله تعویض میکنم
درکل نظر خودم رو راجع به ۵۰ روز استفاده از x22 با تمام جوانب گفتم که شاید بدرد کسی که خواست بگیره خورده باشه
البته بازم میگم شما از لحاظ شتاب نمیتونی با پارس تیوفایو و ۲۰۶ و بقیه قیاس کنی ولی نسبت به پولی که میدید ماشین خوبیه و خانوادگی یه
موفق باشید
پاسخ
0
0
3