بررسی مشخصات ام وی ام X22
بررسی مشخصات ام وی ام X22
بررسی مشخصات ام وی ام X22

ام‌وی‌ام X22، که از زمستان 95 به ایران آمده، را باید نسخه کراس‌اوری از هاچ‌بک 315 بدانیم چراکه پلتفرم و اجزای فنی هردو خودرو، شباهت زیادی به یکدیگر دارند. البته مهندسان چینی، تغییراتی در سیستم فنربندی خودرو اعمال کرده‌اند که منجر به کاهش انعطاف‌پذیری و خشک‌تر شدن X22 نسبت به 315 شده است. عملکرد جعبه‌دنده 4 سرعته اتومات X22 نسبت به خودروهایی نظیر X50 (که با جعبه‌دنده CVT عرضه می‌شوند) برتری محسوسی دارد، ولی بهتر از استپ‌وی اتومات نیست. تشخیص تیپ‌های مختلف X22 کار آسانی است. در تیپ «اسپرت» علاوه‌بر سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت نیز برای تنظیم پیشرانه تعریف شده. تیپ‌های «اکسلنت» نیز به گارد و رکاب اسپرت مجهزند. حال که تفاوت این دو تیپ را شناختید باید بدانید که تیپ «اسپرت اکسلنت» نیز ویژگی‌های هردو تیپ «اسپرت و اکسلنت» را باهم دارد درحالیکه تیپ «لاکچری» هیچکدام از این ویژگی‌ها را ندارد! از تابستان 97 مدیران خودرو «پنج آپشن جدید» شامل حسگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و ترمز کمکی (EBA) را روی تیپ‌های «لاکچری» و «اسپرت اکسلنت» قرار داد. البته با اضافه شدن این آپشن‌ها، مدیران خودرو برای اینکه مشتریانش دچار سردرگمی نشوند، نام تیپ اسپرت اکسلنت را به «اکسلنت اسپرت» تغییر داد!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ام وی ام X22

    • مصرف سوخت
    • تجهیزاتی بیشتر از لیفان X50
    • اضافه‌شدن 5 آپشن جدید از تابستان 97
  • معایب ام وی ام X22

    • فضای محدود کابین
    • فنربندی خشک (به‌ویژه در عقب)
    • عملکرد فنی مشابه 315H
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات دو حالته (2 و L)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.7 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1220 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی (از مدل 97 به بعد)
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش (از مدل 97 به بعد)
  • کنترل پایداری (از مدل 97 به بعد)
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات دو حالته (2 و L)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.7 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1220 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1395 تا 1397

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات دو حالته (2 و L)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.7 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1220 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات دو حالته (2 و L)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.7 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1220 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی سفارشی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش سفارشی
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1395 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1215 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی (از مدل 97 به بعد)
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش (از مدل 97 به بعد)
  • کنترل پایداری (از مدل 97 به بعد)
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1215 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1215 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی سفارشی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش سفارشی
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
259 دیدگاه

Amir29(289 روز پیش)

سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من بین دو ماشین سمند صفر معمولی و x22 صفر دو به شکم و تجربه رانندگی با هیچ کدوم از این ماشین هارو ندارم و برای بنده راحتی و خدمات پس از فروش و مصرف سوختش مهم هستش ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

Amir4184 (280 روز پیش)

سلام دوست عزیز من خودم قبلا315داشتم و بعد فروختم سمند lxساده خریدم الان هم میخوام یهx22بخرم حالا برات یه توضیح میدم. سمند ماشین بسیار خوبی هست از لحاظ جاداری.سرعت. و محکم بودن و از همه مهمتر قیمت قطعات بسیار ارزان . تنها عیب ماشین مصرف بنزین که به نظر من با توجه به بقیه مزایا زیاد تو چشم نیست. از اون طرف ماشینهای چینی به علت اپشن بیشتر تو چشم هست البته رانندگی نرمی دارن و واقعا کم مصرف . ولی قطعات گرانی دارد البته از نظر من اگر صفرش رو بخری و بعد ۳ سال ردش کنی قبل از اینکه به خرج بیافته به نظرم بهتر از ماشین های ایرانی هست

So22 (86 روز پیش)

نباید مقایسه کنی اصلا قابل مقایسه نیست x22 بهتره خیلی خیلی هم بهتره

Rezzaa(272 روز پیش)

اگه میخواین برای x22 هزینه کنید به نظرم بهتره اچ سی کراس بخرید ، چون هم گیربکس هماهنگ و خوبی داره ، هم موتور قوی تری داره ، هم بازار فروشش بهتره ، هم هندلینگ خوبی داره ، هم لوازمش تو بازار زیاده ، x22 موتورش خیلی ضعیفه

So22 (86 روز پیش)

نه من داشتم الان x22 دنده دارم خیلی بهتره

default(149 روز پیش)

چیزی به اسم شتاب برای این ماشین تعریف شده نیست. توی یه سربالایی ساده سریعا سرعتش افت میکنه. وقتی میگم یه سربالایی ساده یعنی واقعا یه سربالایی خیلی خیلی ساده کروز کنترول در حد دکور هستش نه بیشتر. کمی جاده بپیچه یا کمی سربالایی سرپایینی داشته باشه از کروز خارج میشه. به هیچ وجه نمیشه با این ماشین سبقت گرفت. مصرف فاجعه بار بالاست. تو کاتالوگ زده شش و خورده ای اما مصرف ترکیبیش نزدیک به ده لیتره کمک فنر ها بسیار ضعیف و ناتوان من تیبا داشتم و از روزی که فروختم و اینو خریدم هر روز خودمو لعنت کردم اما چون قسطی خریدم نمیتونم بفروشمش تو جاده کفی حداکثر سرعتی که تونستم پر کنم 143 تا بود و اصلا بیشتر راه نرفت. تو سربالایی های ساده سرعتش کاملا میاد زیر صد

So22 (86 روز پیش)

داداش کلا برعکس گفتی من مدل ۹۷ دنده ایشو دارم خیلی کم مصرف و تو سربالایی ها کم نمیاره و ماشین برویی هست من باهاش تو کویین ۱۶۵ تا رفتم عالی بود

Soroush13(245 روز پیش)

سلام. من میخوام x22بخرم اما بین اتوات و دنده ای موندم ، یه سری میگن اتومات جون نداره ، تو سربالایی کم میاره ، شتاب نداره و... و میگن دنده ایش بهتر هست ، ممنون میشم در این زمینه کمکم کنید ، من خودم راننده ای نیستم که بخوام گاز بدم نهایت سرعتم ۱۲۰ تا ۱۳۰ هست

Mohamdata (224 روز پیش)

سلام دوست عزیز اتوماتش خیلی بدرد نخوره به اصطلاح گیربکس لگد داره و شتاب خیلی پایینی داره ولی من دندشو از سال ۹۶ دارم با اینکه زیادم بهش فشار میارم در حد خودش خوبه

Tonder (181 روز پیش)

من سوار این ماشین نشدم ولی یه همچین ماشین باید بشه زدش تو دنده دستی و اوتمات طبیعتا مصرفش و هزینه نگه داریش بیشتره ولی داخل شهر راحت تری . و فقط باید گاز بدی

hsaliasghar (123 روز پیش)

بببن اتومات اصلا کوه کمر کم نمیاره اگه هم کم بیاره خودش دنده کم میکنه من خودم 98اتومات دارم هرکی هم میگه اتومات ضعیف بیخدی میکه از نظر بدنه هم بگم مثل نیستان انقدر مقاوم

mrszmon(177 روز پیش)

سلام ميشه بفرماييد x22 بهتره يا اي ٢٠؟؟؟

Af5664(246 روز پیش)

سلام میشه راهنمایی کنید که بین mvm x22 و پارس تندر کدوم رو بخرم ؟؟

V1020 (231 روز پیش)

پارس بهتره موتورش

Tonder (181 روز پیش)

خانواده ال نود بخری پول دور ریختی از هر نظر بجز کیفیت که اونم احتمالی هست x22 بهتره

hoseein(264 روز پیش)

دوستان سلام ممنون از اینکه راهنمایی میکنید 🌹 پرشیا tu5 دارم (صفر) و دارم به فروشش و خرید x22فکر میکنم مردد هستم ممنون میشم راهنمایی کنید واگر تجربه رانندگی با هر دو این ماشین‌ها رو دارید باهام درمیون بذارید

Mohammed123 (246 روز پیش)

برلیانس h330 یا 320

Mohamdata (224 روز پیش)

سلام من با این ماشین ۱۰۰ هزار کیلومتر راه رفتم و فقط توی دو تا مورد از پارس کمتره ۱-شتاب ۲-نرمی تعلیق عقب و توی دیگر موارد خیلی از پارس سر تره

Tonder (181 روز پیش)

سلام ام وب ام کابین جاداره دازه و موتورشم همون قدرت تیو فایو رو داره فقط یه دهم کمتر حجمش ولی بنظرم چون یه نیم شاسی موتور روش زیاد جواب نده کیفیت هم از کیفت چینی ها خودتون خبر دارید دیگه ولی کیفیت پارس هم بیشتر از اون نیست بنظرم اگه میخوای بری پوز دادن و گفتن من شاسی بلند دارم X22 بهتره ولی قیمتش بیشتره و خیلی چیزا از پارس بهتره

Emdad(189 روز پیش)

تاخیر و بلاتکلیفی بالای ۵ ماه در تحویل

PARHAMRP(234 روز پیش)

سلام خسته نباشید . لطفا بدون تعصب بگید اچ ۳۰ یا ام وی ام x22

Rezzaa (199 روز پیش)

صد در صد اچ سی کراس بهتره ، چون هم لوازمش ارزون تره وتوبازار ریخته ، هم شتابش بهتره ، هم بازار فروش بهتری داره.‌‌

Moghdam(263 روز پیش)

سلام میشه راهنمایی بفرمایید که آیا x22 اسپرت اکسلنت اتومات خوبه یا نه نظرات متفاوته خواهشن بدون تعصب نظر بدید ممنون

Show More