سری دوم امویام X22 در اواسط سال 1400 با نام جدید X22 PRO وارد بازار کشورمان شد. این خودرو محصول سال 2021 بازار چین است و در آنجا با نام Tiggo 3x Plus شناخته میشود اما در برخی بازارهای جهانی، آنرا با نام تیگو 2 نیز میشناسند. برای X22 پرو، دو اتفاق فنی مهم رخ داده است؛ اولا اینکه موتور
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
مصرف سوخت
بهبود آپشنها (نسبت به سری اول)
گیربکس جدید (نسبت به سری اول)
موتور توربو جدید (نسبت به سری اول)
بهبود آپشنها در تیپ IE
نقاط ضعف
فضای محدود کابین
فنربندی خشک (بهویژه در عقب)
حذف برخی امکانات در مدل دندهای
تریم های ام وی ام X22 PRO
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 9 دنده مصنوعیپیشرانه
3 سیلندر توربوشارژحجم موتور
1.0 لیترعملکرد فنی
قدرت
102 اسببخارگشتاور
150 نیوتنمترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4200 میلیمترعرض
1760 میلیمترارتفاع
1570 میلیمترفاصله محوری
2555 میلیمترحجم باک
50 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
9 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - کنسول وسطصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم نارنجی و مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
سقف مشکی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Rasol021 6 روز پیش
سلام
من ایکس 22 پرو دنده ای دارم و 16000 راه رفته ولی تو ترافیک زمانی که نیم کلاچ میشه یک صدایی میاد نمیدونم از دیسک صفحه س یا از گیربکسش
پاسخ
0
0
0
Mehradx22pro 1404/9/15
من ۴ سال هست این ماشین رو دارم اولش میخواستم ۲۰۸ اتومات بگیرم که رای منو زدن و با اکراه این ماشین رو ثبت نام کردم بعدش که گرفتم سوار شدم طی این ۴ سال و ۷۰ تا کار فقط سرویس دوره ای بردم و یبارم شیر انبساط کولرش خداب شد که گارانتیش رایگان عوض کرد در کل بگم خیلی ماشین نرم خوش رخ جا داره و پر آپشنیه مصرفش خیلی پایینه متوسط ۵.۵ تا ۶ سربالایی و ماشین پر فقط میره تا ۷، ۸ . کسایی که از گیربکس این ماشین ایراد میگیرن یا باهاش مشکل داشتن سبک رانندگی ماشین اتومات رو بلد نیستن و انتظارات زیادی از یه ماشین کراس اور شهری دارن ... من که از نگاهکردن به ماشینم سیر نمیشم
پاسخ
0
0
0
Mehdi1364 1404/9/7
سلام. من سال ۱۴۰۱ مدل اتوماتیک X22 Pro رو خریدم و تازگی بهخاطر خرید ویلا فروختم. الان میخوام تجربه چهار سالهام رو درباره این ماشین بگم.
این ماشین برای من خودرو دوم بود و فقط حدود ۲۵ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم، چون در رشت زندگی میکردم و معمولاً فقط جمعهها باهاش بیرون میرفتم.
در تمام این چهار سال هیچ مشکلی برای ماشین پیش نیامد؛ فقط سرویسهای دورهای و تعویض روغن انجام دادم و بس. حتی یک قطره آب هم کم نکرد. از نظر کیفیت، دوام و سلامت فنی واقعاً ماشین عالی بود.
تنها دو بار باهاش به مشکل خوردم:
اولی در یک سربالایی خیلی شدید و خاکی در مسیر دشتدامن که گیربکس داغ کرد و ماشین بالا نرفت و مجبور شدم برگردم.
دومی هم در یکی از روستاهای مشگینشهر بود؛ شیب خیلی زیاد و طولانی بود و ماشین توان بالا رفتن نداشت و مجبور شدم دور بزنم.
البته با همین ماشین، مسیرهای سختی مثل دشترستمآباد، برهسر و دیلمان رو هم رفتم و هیچ مشکلی نداشتم.
اما اگر ماشین سنگین باشه یا بار و نفرات زیاد داشته باشید، در سربالاییهای خیلی تند و طولانی ممکنه کم بیاره یا برای محافظت از گیربکس توقف کنه.
مشکل بعدی این بود که تعلیق عقب ماشین خشک و کوبندهست؛ که البته میگن با لاستیک خارجی این مشکل تقریباً حل میشه. من که راضی بودم و اذیت نشدم.
در رشت بنزین سوپر پیدا نمیشد و من همیشه بنزین معمولی زدم. فقط یکبار سوپر زدم که ماشین لرزش پیدا کرد و دیگه سراغش نرفتم.
قبل از این ماشین، دنا پلاس دندهای داشتم و ماهی یکبار نمایندگی بودم، ولی X22 Pro در تمام این مدت حتی یکبار هم خراب نشد. چرخهاش هم تا امروز باز نشده بودند. در نهایت این ماشین رو ۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون فروختم.
اگر بخوام دوباره بخرم، اینبار مدل دندهای رو انتخاب میکنم چون زیاد کوهپایه میرم و بار کمپ و سرنشین هم معمولاً باهام هست، و برای این نوع مسیرها دندهای بهتره.
این تجربه چهار سال رانندگی من با X22 Pro اتوماتیک بود و کلیتاً ازش کاملاً راضی بودم.
پاسخ
1
0
0
Mehradx22pro 1404/9/15
مرسی از ثبت نظرتون نکته ای که هستنمیشه از یه ماشین کراس اور شهری با نصف قیمت یه افرود انتظار عملکرد افرودی توی دشت و کوه داشته باشین من که از این ماشین تو مدل اتوماتش راضیم و تا حالا کم نمیاورده
0
0
میلادr75 1404/8/22
سلام وقت بخیر.
من کارم اسنپه ولی چون ازماشین شاسی خوشم میاد بنظرتون گیربکس و موتور ایکس۲۲ جواب میده تو ترافیک تهران صبح تاشب کارکنه.
پاسخ
2
1
0
KAVIRDASHT 1404/8/27
ایکس ۲۲ شاسی نیست ، کراس اووره.بقیه شاسی های چینی هم تک دف هستند ، دو دف نیستند(بغیر از دایونy7).برای مسافرکشی ایکس ۲۲ ام تی (دنده ) با موتور ۱۵۰۰ که تنفس طبیعیه خوبه .موتور ۱۰۰۰ توربو شارژ اتومات به درد ترافیک و مسافر نمیخوره .
0
2
علیسلامـــــــتی 1404/8/27
ابدا و این ماشین ساسی نیست دوست من کراس هست
0
2
Mohammadreza31 1404/8/2
سلام
میشه راهنمایی کنید x22pro دنده یا تومات؟
پاسخ
2
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/8/5
خیلی سلیقه ایی همیشه ماشین های دنده ایی عملکرد بهتری داشتند مخصوصا توی این خودرو ولی دوستمون کاملا درست گفته اگر مشکل دارید با دنده ایی اتومات بگیرید اگر نه ترجیح من د نده ایی هست
1
1
سعیدمحمدیپسند 1404/8/3
به بیان کلی و خیلی ساده اگر اکثراً در شهر هستید اتوماتیک و اکثراً در جاده هستید دستی
0
1










