بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X22 PRO

سری دوم ام‌وی‌ام X22 در اواسط سال 1400 با نام جدید X22 PRO وارد بازار کشورمان شد. این خودرو محصول سال 2021 بازار چین است و در آنجا با نام Tiggo 3x Plus شناخته می‌شود اما در برخی بازارهای جهانی، آنرا با نام تیگو 2 نیز می‌شناسند. برای X22 پرو، دو اتفاق فنی مهم رخ داده است؛ اولا اینکه موتور آن که قبلا 1.5 لیتری 4 سیلندر بود، حالا تبدیل به 1.0 لیتری 3 سیلندر شده و برای نخستین‌بار به توربوشارژ نیز مجهز شده است. دوما اینکه گیربکس آن تغییر کرده و حالا از نوع CVT با 9 دنده مجازی است؛ این دقیقا همان گیربکسی است که قبلا روی آریزو6 توربو، ام‌وی‌ام X33S توربو و آریزو5 توربو IE نیز دیده بودیم. در X22 پرو، کابین خودرو نیز با تغییرات زیادی همراه شده مانند تغییر صفحه کیلومتر و قاب دور آن، استفاده از «فرمان دی‌کات جدید» و «مانیتور جدید» که سایز آن اندکی بزرگتر شده و به 9 اینچ رسیده است. ضمن اینکه می‌توانید با اتصال مانیتور به گوشی، هم به تصاویر موبایل‌تان دسترسی داشته باشید و هم از مانیتور بعنوان نمایشگر موبایل‌تان استفاده کنید. در لیست امکانات X22 PRO همچنین نام آپشن‌های جدید به چشم می‌خورد که قبلا در X22 سری اول، وجود نداشت. آپشن‌هایی مانند: ترمز پارک برقی و اتوهلد. مدیران خودرو همچنین از اوایل سال 1401 تیپ جدیدی با نام IE را به بازار فرستاد که 3 آپشن جدید نسبت به تیپ اکسلنت داشت: کیلس استارتر، آینه تاشو برقی و گرمکن صندلی‌های جلو.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ام وی ام X22 PRO

    • مصرف سوخت
    • بهبود آپشن‌ها (نسبت به سری اول)
    • گیربکس جدید (نسبت به سری اول)
    • موتور توربو جدید (نسبت به سری اول)
    • بهبود آپشن‌ها در تیپ IE
  • معایب ام وی ام X22 PRO

    • فضای محدود کابین
    • فنربندی خشک (به‌ویژه در عقب)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.0 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 102 اسب‌بخار
  • گشتاور 150 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه کراس‌اور کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.0 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 102 اسب‌بخار
  • گشتاور 150 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه کراس‌اور کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
79 دیدگاه

Abolfazl1111111111(77 روز پیش)

صد میلیون بزارین روی پولتون یه آزرا بگیرین نهایتش 20میلیون خرجش کنین 10سال براتون ماشینه .این ماشین با سه سیلندر و حجم یک لیتری و این اتاق صددرصد براتون دردسر ساز خواهد بود اولین سربالایی که باهاش برین متوجه منظور بنده میشید.

milad777 (75 روز پیش)

من چهار ماهه دارم اما متوجه منظورت نشدم ، یا شاید ماشین رو سوار نشدی؟

majidalaei(90 روز پیش)

سلام. بعد از یک هفته استفاده ، تجربه خودم در مورد ماشین را برای شما می نویسم. قبل از این ماشین بنده یک ال 90 اتوماتیک مدل 96 بود. بنده رنگ قرمز x22pro گرفته ام که متاسفانه بیشتر به مسی نزدیک است تا قرمز. این متن صرفا نظر بنده است. از آنجایی که در بسیاری از متن ها برای این خودرو قبل از خرید آن چیزی پیدا نکردم تصمیم گرفتم اینجا تا جایی که ممکن بود تجربه خود را بگویم. اولین تفاوت در گیربکس: همانگونه که می دانید گیربکس ال90 چهار دنده خورشیدی (DCT) است. پس به دلیل کم بودن چرخ دنده ها تعویض دنده ها مخصوصا در دنده یک به دو محسوس است ولی در x22 pro از آنجایی که از گیربکس CVT استفاده شده شما در حین رانندگی به هیچ عنوان متوجه تعویض دنده نخواهید شد. مصرف ترکیبی در این یک هفته که در شهر و خارج از شهر داشتم (150 کیلومتر) 7.5 بود. مصرف لحظه ای بسیار متغییر است و از 4.2 تا 11.5 نوسان دارد که مقیاس درستی برای تصمیم گیری نیست. قدرت موتور ال 90، 105 اسب بخار است در مقایسه با x22pro که 102 اسب بخار است. ولی در سربالایی ها به دلیل عملکرد توربوشارژر بسیار بهتر از ال 90 اتوماتیک عمل می کند . این بهتر عمل کردن از دو منظر دیده می شود: 1- تعویض دنده بهتر 2- گشتاوربالاتر در دور موتور پایین. شتاب X22pro از ال 90 اتوماتیک به طور محسوسی بیشتر است. در شتابگیری توربوشارژ به چند ثانیه تاخیر روشن می شود ولی قبل از روشن شدن توربو نیز شتاب غافل گیر کننده است. در حین رانندگی صدای باد و محیط بیرون به شدت کمتر است ولی صدای موتور در داخل مخصوصا زمانی که توربوشارژ عمل می کند زیاد است و بستگی به سلیقه شما دارد و به راننده حس اسپرت تری می دهد. اصلا متوجه سرعت بالای خودرو در مسیرهای مستقیم نخواهید شد و باید حتما به کیلومتر توجه کنید تا جریمه نشوید. نسبت به موتور سه سیلندر انتظار این قدرت و شتاب را ندارید. از دوستانم که X22 معمولی و اتوماتیک داشتند خواستم ماشین را چک کنند و هر دو گفتند که شتاب و قدرت بسیار افزایش داشته است. امکانات خوبی دارد. آینه های جانبی بزرگ هستند ولی آینه عقب به دلیل کوچک بودن شیشه وسعت دید زیادی ندارد. شما می توانید قبل خروج از منزل و رسیدن به خودرو با ریموت کنترل ماشین روشن کنید و این امر برای گرم کردن موتورخودرو توربوشارژ قبل از حرکت بسیار مهم است. تا 10 دقیقه روشن می ماند و سپس خاموش می شود. اگر از قبل تهویه را روشن کرده باشید با روشن شدن ماشین از راه دور تهویه هم روشن می شود. فرمان برقی بسیار نرم در سرعت های پایین و محکم و قابل اعتماد در سرعت های بالا می باشد. کروز کنترل خوبی دارد. من کروز را از 60 کیلومتر تا 110 کیلومتر چک کردم. اتوهلد در ترافیک بسیار کمک می کند. ترمز ها به خوبی عمل می کنند. ترمز دستی برقی بسیار خوب است. صندلی ها راحت هستند. سیستم تهویه اتوماتیک نیست . صندلی گرم کن دارد.سنسور بازکردن اتوماتیک باید در تنظیمات روشن کنید. روشنایی نور خودرو در وضعیت اتوماتیک خوب کار می کند و با تاریک شدن هوا چراغ ها را در زمان مناسبی روشن می کند.در کل امکانات بسیاری دارد. اگر سوالی در مورد خودرو داشتید بفرمایید تا جایی که بتوانم پاسخ می دهم. در مقایسه با ال 90 اتوماتیک که اگر صفر آن موجود بود حدود 480 تا 500 میلیون قیمت داشت این ماشین با 641 میلیون ارزش دارد.

Laaa (76 روز پیش)

سلام ببخشید Ecu ماشین تا حالا براتون مشکل بوجود نیاورده؟ چراغ Esp تا حالا توی سربالاییا یا راه عادی براتون روشن نشده؟

parvazzz(79 روز پیش)

میشه لطفا یه نظر بدید که برلیانس بهتره یا x22 pro؟

mehdi83(83 روز پیش)

دوستاني كه به صورت اقساطي ماشين رو تهيه كردند ميشه بفرمايند مديران خودرو د رتحويل دهي به موقع بوده يا تاخير زيادي دارد؟

arnold(87 روز پیش)

با سلام x22 pro بهتره یا x33s at ؟؟

Rezaa4030(89 روز پیش)

دوستانی ک این ماشینو دارن، تو سربالایی چطوره عملکردش ؟ سربالایی جادهای کوهستانی( آسفالت)

majidalaei (87 روز پیش)

بنده در سربالایی گردنه کولی کش امتحان کردم. مشکلی نداشتم.

Hossein1970(92 روز پیش)

ماشين بدي نيست فقط مشكل مديران خودرو هست که سيني زير موتور ويونوليت جاي جك را كه خيلي براي خودرو مهم هست را برمیدارد كه چنين دزداي در هيچ كجاي دنيا نيست. كه ماشين هفت هزار دلاري را بالاي بيست هزار دلار مي فروشد و سيني موتور ويونوليت جاي جك را هم مي دزد. ماشين تحويل گرفتيد خوب دقت كنيد چيزهاي ديگرش را برندارند

Rezaa4030 (89 روز پیش)

تو سربالایی چطوره ؟ جادهای کوهستانی (آسفالت)

Hajhamid(90 روز پیش)

من ۲ هفته اس این ماشین خریدم همه چیش خوبه فقط تو سربالایی مثل ولنجک وایسی به بدبختی راه میفته نمیدونم ماله من اینجوری یا همشون اینجوری من ام وی ام ۱۱۰ هم داشتم موتورش از این ضعیف تر بود اصلا اینجوری نبود

Amir88(110 روز پیش)

سلام. من این ماشین برای خواهرم خریدم برای استفاده شهری رفتن به دانشگاه اینا کاملا مناسبه نقاط قوتش طراحی ظاهری زیباس، امکانات خوب، ترمز قوی هر 4 چرخ دیسک هستش، از لحاظ موتوری هم بنزین سوپر استفاده بشه عملکرد خوبی داره، نکته مهم دیگه به خاطر ابعاد ماشین به راحتی داخل شهر ترافیک میتونید تردد کنید جای پارک پیدا کنید اما نقطعه ضعفش به نظرم طراحی پشتشه که نسبت به نسل قبل فرقی نکرده، فنربندی خشک، موتور توربو با توجه به بنزین ایران در کل برای استفاده شهری عالیه

Dela(124 روز پیش)

توی نگاه من زیباتر از آریزو ۵t هست، بنظرتون این رو بگیرم یا آریزو ۵ نیو؟

Raminer12 (122 روز پیش)

سلام به نظرم آریزو ۵

Show More