مشخصات فنی ام وی ام X22 PRO اتوماتیک IE سال 1400 - 1403
سال
سری دوم امویام X22 در اواسط سال 1400 با نام جدید X22 PRO وارد بازار کشورمان شد. این خودرو محصول سال 2021 بازار چین است و در آنجا با نام Tiggo 3x Plus شناخته میشود اما در برخی بازارهای جهانی، آنرا با نام تیگو 2 نیز میشناسند. برای X22 پرو، دو اتفاق فنی مهم رخ داده است؛ اولا اینکه موتور
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
مصرف سوخت
بهبود آپشنها (نسبت به سری اول)
گیربکس جدید (نسبت به سری اول)
موتور توربو جدید (نسبت به سری اول)
بهبود آپشنها در تیپ IE
نقاط ضعف
فضای محدود کابین
فنربندی خشک (بهویژه در عقب)
حذف برخی امکانات در مدل دندهای
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 9 دنده مصنوعیپیشرانه
3 سیلندر توربوشارژحجم موتور
1.0 لیترعملکرد فنی
قدرت
102 اسببخارگشتاور
150 نیوتنمترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4200 میلیمترعرض
1760 میلیمترارتفاع
1570 میلیمترفاصله محوری
2555 میلیمتروزن
1239 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
9 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - کنسول وسطصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم نارنجی و مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
سقف مشکی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
خودروهای مشابه
ناشناس 1403/1/17
سلام دوستان من می خوام x22 مدل ٩٧ بخرم از دوستان كسي ميتونه من رو راهنمايي کنه خوبه یا نه
پاسخ
0
0
1
مهدیrzayi 1403/1/6
تازه ماشینم گرفتم پرو دنده ای نسبت به ایرانی ها از دنا و ترا و ۲۰۷شاهین امکانات رفاهی بیشتری داره نیاز های اولیه برطرف میکنه و حداقل امکانات روز رو داره نرمی خوبه اگر بخواد بهتر بشه لاستیک هاشو میتونید از ایرانی به خارجی تغییر بدی که خیلی تاثیر داره صدا موتور قابل قبوله ترمز عالی داره هندلیگ قابل قبول شونه خالی کردن اصلا نداره با سرعت استاندارد فقط یه چیز که دلچسب من نبود یکی اخیر دریچه گاز برقی و یکی هم شتاب گیری توی دور پایین کلا گاز خور ماشین توی دور ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰تا هستش اگر میخواد توی جاده باهاش سبقت بگیرید با دور موتور پایین اصلا راه نمیره باید خیلی دور موتور بالا ببرید ولی اونجا دیگه عالی ماشین خودشو پرتاب به جلو میکنه رخ خوشگلی داره کیفیت رنگش هم مثل همین ایرانی هاست نه کمتر نه بیشتر اما بدنه نسبتا محکمتر و ایمن تره
پاسخ
0
0
2
ناشناس 1402/12/24
باسلام
من این ماشینو 4ماهه دارم
قبلا دنده ای مدل قدیمی داشتم
الان پرو دنده ای دارم
شتابش از اون بهتره
گیربکس با موتور هماهنگیش بیشتره
صدای کمتری میاد داخل کابین
داشبردش با قدیمیه فرق داره ومانیتورشو بزرگتر وبا کیفیت تر شده
ابعاد همونه
موتورش اگه اشتباه نکنم زنجیر تایم شده
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1402/12/23
سلام و عرض ادب خدمت کاربرای عزیز
یه لیست از انواع ضعف و قوتای این ماشین میذارم که حرف و حدیثی نمونه.
+ محرکه:
- موتور:
نسخه دستی و اتومات این ماشین از نظر محرکه دو چیز کاملا متفاوتن، چون موتور و گیربکس کاملا فرق دارن. نسخه دندهای یه موتور ۱.۵ لیتر معمولیه. اتومات اما موتورش بخاطر توربو شتابدهی خیلی بهتری داره. کسایی که میگن موتور ۱ لیتر ضعیفه، اینا اصلا توربو نمیدونن چیه انگار! این ماشین بخاطر توربو با سرگاز دورموتورش به سرعت میره بالا و گشتاوری که یه ماشین با موتور ۲ لیتر تو دور بالا میده رو این ظرف ۲ ثانیه میده. از نظر شتاب بین موتورهای تنفس طبیعی ۱.۷ تا ۲ لیتر وایمیسه و رو سربالایی برتری توربو کاملا محسوسه. صدای موتور هم برعکس ماشینای ایرانی که صدای بومبومشون میپیچه تو سر آدم، این صداش مقداری کمتره و شبیه صدای ماشینای توربوشارژ آمریکاییه، رو دور موتورای بالا ترکیب صدای موتور با توربو حس اسپرت جالبی داره.
ورود توربو به مدار، با آپدیت جدید ECU، اینطوریه که ربط به دور موتور نداره و مثل قبل نیست که از دور ۲۰۰۰ توربو وارد مدار بشه، الان با پدال وارد میشه، اگر شما نرم گاز بدید، تا هر دور موتوری، توربو اصلا وارد مدار نمیشه و همون موتور ضعیف ۱ لیتر عمل میکنه و اجازه میده رانندگی ملایمی رو داشته باشید، اما اگر تند گاز بدید، حتی با کوچکترین سرگاز توربو وارد میشه و ماشین انگار با تیرکمون پرت میشه جلو.
- گیربکس:
گیربکس CVT خیلی نرمه و تعویض دندههاش رو حس نمیکنید. عالیه. نکته دیگه اینکه تعویض دنده این گیربکس مثل ایرانیا نیست و شبیه مزدا ۳ با پدال گاز معکوس میکشه. مثلا تو اتوبان با یه سرگاز از دنده ۹ به ۴، ۵ دنده معکوس میکشه! اینم عالیه.
تنها نگرانی دوام این گیربکس هست که اطلاع کافی ازش نداریم. تعویض دنده دستی هم داره، اما بخاطر شتاب توربو و عملکرد خوب این گیربکس، هیچ نیازی به تعویض دستی پیدا نمیکنید.
- تعلیق:
تعلیق این ماشین اولا خیلی خشکه ولی بعد از ۳۰۰۰ کیلومتر نسبتا نرم میشه. یه نکته جالب که خیلی از مالکا دقت کردن پایداری این ماشین تو پیچه. همه به خاطر ارتفاع بلند شاسی و اون کلیپ چپ شدن ایکس۲۲ معمولی، از پایداری این ماشین میترسیم، ولی در کمال تعجب میبینید که خیلی محکم و مستقیم راه میره و تو پیچا به طرز عجیبی پایدارتر از تمام سدانهای داخلیه، پژو، پراید، ال نود، و هر چقدرم با سرعت پیچا رو رد میکنید ماشین به یه ور خم نمیشه! این بهتون حس اطمینان خوبی میده. باید به چینیا تبریک گفت که حتی با ضعیفترین ماشینشون این عملکرد عالی رو میدن.
+ آپشن و رفاهی:
این ماشین هم نسبتا آپشنالیه و هم خیلی نقص آپشن داره. آپشناش رو که خودتون میدونید، من نقص آپشناش رو، که نمیدونید و هیچ جا هم نمیگن، تا جایی که یادمه لیست میکنم.
- این ماشین دوربین و سنسور داره، ولی فقط دوربین و سنسور عقب
- سانروف کوچیکی داره، ولی همین سانروف هم فقط تا نصف باز میشه! حتی سر یه بچه هم ازش بیرون نمیره.
- مانیتور داره ولی
اندروید نیست،
گوگل اتو و کارپلی نداره،
اتصال بیسیم نداره و فقط با کابل هست،
بلندگوهای سیستم صوتی توییتر نداره و بم و گنگ هست، کیفیت صدا از پراید پایینتره.
- دماسنج و تهویه دیجیتال نداره!
- بستهشدن خودکار پنجرهها نداره! مسخره اینه که سانروفش بستهشدن خودکار داره ولی پنجرههای اصلی ماشین نه!
- قفل شدن خودکار در نداره!
- دزدگیرش سنسور ضربه و لرزش نداره!
- دیلایت دو ردیف داره، ولی فقط ردیف پایین روشن میشه و ردیف بالا که قشنگتره چراغ نداره.
- یه ضعف هم که البته مختص این ماشین نیست این که اتولایت فقط حالت خاموش و نورپایین داره، وقتایی که هوا هنوز تاریک نیست و باید چراغای کوچیک روشن باشه چراغای ماشین روشن میشه که ضایعهست.
+ قطعات و مونتاژ:
کیفیت قطعات این ماشین واقعا بالاست، در حد کرهایها، ولی فضاحت مونتاژ مدیرانخودرو سور زده به پراید! یه سری ایرادای مونتاژی معمول این ماشین ایناست:
- نامیزونی فرمون: فرمون این ماشین میزون نیست، و برای هر کسی میکشه به یه سمت. باید با دستگاه سهبعدی تنظیم بشه.
- تقتق کابل لیور دنده! کابل دنده رو بد نصب کردن، میزنه به موکت کف ماشین و صدای تقتق میده.
- جیرجیر درا: درهای این ماشین کجی داره و رگلاژ نیستن، خوب تو جاشون فیت نمیشن و تو حرکت خیلی صدای جیرجیر دارن!
- صداها و نشتی سانروف: سانروف این ماشین کلا مشکل داره. واسه خیلیا بخاطر رگلاژ نبودن نصب، نشتی آب و گل داره و تو حرکت صدا میده.
- تنگی شیلنگ باک: شیلنگ ورودی باک این ماشین تا شده، و لین باعث میشه واسه خیلیا بنزین برگشت بزنه و نتونن درست سوخت بزنن.
- نابالانسی لاستیک یزد: لاستیک یزدتایر این ماشین خیلی نابالانسه، و گذشته از صدای خرخر رو آسفالت، که بخاطر درشتی گل لاستیکه، صدای هوهو میده.
- کیفیت رنگ: رنگای مدیرانخودرو متالیک نیست و روغنی خیلی نازک و نرمه. با حرکت تو جاده و برخورد ریگ رنگ ردش کنده میشه.
در مجموع، این یه ماشین ارزون و باکیفیت چینیه. اما مدیرانخودرو آپشنا و مونتاژش رو ناقص کرده. با این همه، از داخلیا و حتی همردههایی مثل برلیانس، النود اتومات، ساندرو، i20، و خیلیای دیگه جذابتره.
امیدوارم این مطالب براتون مفید باشه.
پاسخ
3
0
2
RASOOul 5 روز پیش
مرسی سلطان❤️
0
0
ناشناس 1403/1/15
عالی بود سالار ، مرسی از اطلاعات کاملت
0
1
ناشناس 1403/1/11
به تو میگن یک انسان کامل! دمت گرم
0
1
خسرومیرشکاری 1402/12/20
با سلام خدمت دوستان بنده سه ماهه مدل دنده ای را از نمایندگی تحویل گرفتم و حدود سه هزار کیلومتر رانندگی کردم :
- از لحاظ موتور مخصوصاً شتاب ثانویه در حد خودروهای هم رده خودش کاملاً قابل قبول است
- از لحاظ فضای سر نشین جلو و عقب برای چهار نفر جای کافی دارد
-هندلینگخودرو در سرعت بالا و پیچها قابل قبول یوده و دچار آشفتگی نمی شود
-ترمزهای خودرو هم در سرعت پایین و هم سرعت بالا عالی عمل می کند
-سواری خودرو قابل قبول بوده و در دست اندازها کوبش ندارد (البته ماشین نرمی نیست )
-داخل خودرو و چرم صندلی ها فعلاً خوب است ولی کیفیت آن به مرور زمان مشخص می شود
-دنده خودرو در بعضی مواقع خوب تعویض نمی شود
-صدای موتور تا حدی به داخل کابین نفوذ می کند ولی آزاردهنده نیست
- در سرعت پایین گیربکس زوزه می کشد وکمی لنگر دارد
پاسخ
0
0
1