سری دوم امویام X22 در اواسط سال 1400 با نام جدید X22 PRO وارد بازار کشورمان شد. این خودرو محصول سال 2021 بازار چین است و در آنجا با نام Tiggo 3x Plus شناخته میشود اما در برخی بازارهای جهانی، آنرا با نام تیگو 2 نیز میشناسند. برای X22 پرو، دو اتفاق فنی مهم رخ داده است؛ اولا اینکه موتور
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
مصرف سوخت
بهبود آپشنها (نسبت به سری اول)
گیربکس جدید (نسبت به سری اول)
موتور توربو جدید (نسبت به سری اول)
بهبود آپشنها در تیپ IE
نقاط ضعف
فضای محدود کابین
فنربندی خشک (بهویژه در عقب)
حذف برخی امکانات در مدل دندهای
تریم های ام وی ام X22 PRO
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر (4G15C)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
116 اسببخارگشتاور
143 نیوتنمترسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4200 میلیمترعرض
1760 میلیمترارتفاع
1570 میلیمترفاصله محوری
2555 میلیمتروزن
1239 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
9 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - کنسول وسطصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم نارنجی و مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mehdi1364 6 روز پیش
سلام. من سال ۱۴۰۱ مدل اتوماتیک X22 Pro رو خریدم و تازگی بهخاطر خرید ویلا فروختم. الان میخوام تجربه چهار سالهام رو درباره این ماشین بگم.
این ماشین برای من خودرو دوم بود و فقط حدود ۲۵ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم، چون در رشت زندگی میکردم و معمولاً فقط جمعهها باهاش بیرون میرفتم.
در تمام این چهار سال هیچ مشکلی برای ماشین پیش نیامد؛ فقط سرویسهای دورهای و تعویض روغن انجام دادم و بس. حتی یک قطره آب هم کم نکرد. از نظر کیفیت، دوام و سلامت فنی واقعاً ماشین عالی بود.
تنها دو بار باهاش به مشکل خوردم:
اولی در یک سربالایی خیلی شدید و خاکی در مسیر دشتدامن که گیربکس داغ کرد و ماشین بالا نرفت و مجبور شدم برگردم.
دومی هم در یکی از روستاهای مشگینشهر بود؛ شیب خیلی زیاد و طولانی بود و ماشین توان بالا رفتن نداشت و مجبور شدم دور بزنم.
البته با همین ماشین، مسیرهای سختی مثل دشترستمآباد، برهسر و دیلمان رو هم رفتم و هیچ مشکلی نداشتم.
اما اگر ماشین سنگین باشه یا بار و نفرات زیاد داشته باشید، در سربالاییهای خیلی تند و طولانی ممکنه کم بیاره یا برای محافظت از گیربکس توقف کنه.
مشکل بعدی این بود که تعلیق عقب ماشین خشک و کوبندهست؛ که البته میگن با لاستیک خارجی این مشکل تقریباً حل میشه. من که راضی بودم و اذیت نشدم.
در رشت بنزین سوپر پیدا نمیشد و من همیشه بنزین معمولی زدم. فقط یکبار سوپر زدم که ماشین لرزش پیدا کرد و دیگه سراغش نرفتم.
قبل از این ماشین، دنا پلاس دندهای داشتم و ماهی یکبار نمایندگی بودم، ولی X22 Pro در تمام این مدت حتی یکبار هم خراب نشد. چرخهاش هم تا امروز باز نشده بودند. در نهایت این ماشین رو ۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون فروختم.
اگر بخوام دوباره بخرم، اینبار مدل دندهای رو انتخاب میکنم چون زیاد کوهپایه میرم و بار کمپ و سرنشین هم معمولاً باهام هست، و برای این نوع مسیرها دندهای بهتره.
این تجربه چهار سال رانندگی من با X22 Pro اتوماتیک بود و کلیتاً ازش کاملاً راضی بودم.
پاسخ
0
0
0
میلادr75 1404/8/22
سلام وقت بخیر.
من کارم اسنپه ولی چون ازماشین شاسی خوشم میاد بنظرتون گیربکس و موتور ایکس۲۲ جواب میده تو ترافیک تهران صبح تاشب کارکنه.
پاسخ
2
1
0
Nasheeeenas 1404/8/27
ایکس ۲۲ شاسی نیست ، کراس اووره.بقیه شاسی های چینی هم تک دف هستند ، دو دف نیستند(بغیر از دایونy7).برای مسافرکشی ایکس ۲۲ ام تی (دنده ) با موتور ۱۵۰۰ که تنفس طبیعیه خوبه .موتور ۱۰۰۰ توربو شارژ اتومات به درد ترافیک و مسافر نمیخوره .
0
2
علیسلامـــــــتی 1404/8/27
ابدا و این ماشین ساسی نیست دوست من کراس هست
0
2
Mohammadreza31 1404/8/2
سلام
میشه راهنمایی کنید x22pro دنده یا تومات؟
پاسخ
2
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/8/5
خیلی سلیقه ایی همیشه ماشین های دنده ایی عملکرد بهتری داشتند مخصوصا توی این خودرو ولی دوستمون کاملا درست گفته اگر مشکل دارید با دنده ایی اتومات بگیرید اگر نه ترجیح من د نده ایی هست
1
1
سعیدمحمدیپسند 1404/8/3
به بیان کلی و خیلی ساده اگر اکثراً در شهر هستید اتوماتیک و اکثراً در جاده هستید دستی
0
1
رضاملک 1404/7/22
تفاوت های مهم نسخه اتومات و دنده ای x22pro:
ایکس۲۲ پرو دنده ای فقط درظاهر شبیه به X22 PRO اتومات است و در باطن و بخش فنی موتور و گیربکس و آپشن ها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.
قوای محرکه X22 pro ie اتومات یک موتور سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری با ۱۰۳ اسب قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور است و شتاب صفر تا صد حدود ۱۲ ثانیه ای دارد.
اما موتور X22 PRO MT دنده ای چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است و شتاب صفر تا صد تقریبا ۱۶ ثانیه ای دارد.
چراغ های روشنایی اصلی در نسخه دنده ای از نوع لامپ هالوژنی است و اما چراغهای x22pro اتومات تمام LED با 2.7 برابر نوردهی بیشتر است. ترمز دستی در نسخه اتومات برقی و در دنده ای به صورت اهرمی مکانیکی است. در x22 pro اتوماتیک آپشن کاربردی auto hold وجود دارد اما در X22 پرو دنده ای این قابلیت وجود ندارد. کیلس استارت (استارت دکمه ای انجین)، ورود بدون کلید، ریموت استارتر (روشن کردن موتور و سیستم تهویه خودرو از راه دور) همه و همه فقط در نسخه اتومات وجود دارند، رنگ بدنه اتومات از نوع دو رنگ اسپرت و دنده ای کل بدنه تک رنگ است خلاصه نسخه دنده ای فاقد بسیاری از آپشن های مهم و کاربردی است.
تکنولوژی روز موتور توربو در x22 پرو اتوماتیک باعث شده حداکثر خروجی قدرت و گشتاور در دورهای پایین محدوده ۲۰۰۰-۲۵۰۰ در دسترس راننده باشد و نیز هماهنگی خوب موتور با گیربکس CVT پیشرفته ۹ سرعته آن باعث شده اصلا به موتور فشار وارد نشود، TCU این گیربکس طوری برنامه ریزی شده که در همان دورهای پایین موتور حداکثر کشش موتور به چرخها جریان یابد و راننده با فشردن پدال گاز میتواند شتاب اولیه و میانی مناسبی داشته باشد این باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش صدای موتور و نیز باعث کاهش استهلاک موتور در دراز مدت میشود.
ولی در موتور نسخه دنده ای، حداکثر گشتاور از دور موتور بالای ۴۰۰۰ در اختیار راننده قرار میگیرد. به این ترتیب برای داشتن کشش خوب و دریافت بیشترین قدرت و گشتاور، راننده باید به موتور خودرو فشار زیادی وارد کند تا دور موتور در محدوده ۴۰۰۰ قرار گیرد و این باعث افزایش مصرف سوخت و نیز موجب استهلاک موتور در دراز مدت میشود. موتور توربو ۳ سیلندر ایکس ۲۲ اتومات از سری موتورهای ساخت شرکت Acteco برند چری است که بر پایه مهندسی شرکت avl اتریش طراحی شده است و سیستم تایمینگ سوپاپ های این موتور زنجیری است این موتور ۱۰۰ کیلوگرمی برای کاهش آلایندگی به سیستم EGR مجهز شده است و استاندارد یورو ۶ پلاس را پاس کرده است و مصرف سوخت پایینی هم دارد.
این موتور بیش از ۲۰هزار ساعت در مراکز تحقیقاتی مورد تستهای سنگین و در دورهای بالا موتور قرار گرفته است و پس از نصب بر روی خودرو نیز بیش از ۱.۲ میلیون کیلومتر مسافت را در شرایط آب و هوایی مختلف از دمای بسیار پایین تا دمای بسیار بالا طی کرده است.
با در نظر گرفتن موارد بالا، موتور توربو در صورت استفاده اصولی و نگهداری استاندارد، دوام بالایی خواهد داشت..
در بحث مقایسه پرفورمنس و راحتی و امکانات رفاهی و لذت رانندگی هم فرق از زمین تا آسمان است راحتی رانندگی با خودرو اتومات در ترافیک شهرهای شلوغ مثل تهران واقعا نعمتی است.
رانندگی با خودرو دنده ای در ترافیک تهران و شهرهای بزرگ همراه خستگی و کلافه شدن وحشتناک است پاهاتون میگیره نمیتونی ترمز و کلاچ و دنده کنی و.... بنابراین اتومات ارزش این را دارد که با ۲۰۰ میلیون اضافه هم خودرو اتومات سوار میشی و هم دهها آپشن کاربردی بیشتر دارید.
پاسخ
0
0
8
طاهاخسرومهر 1404/7/21
سلام،وقتتون بخیر
دوستان النود مدل۹۰ دارم،میخوام بفروشم ایکس۲۲ دنده اسپرت اکسلنت بخرم،نهایتا مدل۱۴۰۰ با هفتاد هشتاد هزار کار میتونم بخرم،بنظرتون پشیمون نمیشم؟ بخاطر شغلم در ماه تقریبا شش هفت هزار تا راه میرم،با این شرایط ، زود به خرج و استهلاک نمیفته؟بین ایکس۲۲ دنده اسپرت لاکچری ۱۴۰۰ و جک اس ۳ ۱۳۹۷ کدوم معقول تره واسه کارکرد من؟ممنون میشم نظراتتون رو بگین🙏
پاسخ
2
0
0
Nasheeeenas 1404/8/27
ایکس ۲۲ یا ۳۳ پرو نسبت به ال نود خیلی خشک تره تعلیقش و فضای کابین هم کمتر و استهلاک بیشتر ، از طرفی اتوماتیک هاش تو مدل ۱۴۰۰ دیگه گیربکسش به خرج میفته ،یا مدل دستی بگیر ترجیحا یا اگه برای تنوع میخای ساندرو خونگی هم رنج یا تندرپلاس اتومات ، جک اس تری هم اتومات هست و تنفس طبیعی اگه با رخ و طراحی ش مشکل نداری گزینه خوبیه منتها کمکار و خونگی با اوکی گیربکس ساز حرفه ای نه نمایندگی و تعویض کار ....جیلی بک ایکس تری هم موتور ۱۵۰۰ تنفس طبیعی اتوماتیک هم با یک و سیصد میتونی ثبت نام کنی تعلیقش بهتر از ایکس ۲۲ هست، فضای کابینش ولی در حد همون هست ولی بهینه تر.کلا هر ماشین دست دومی رو چه چینی چه داخلی یا خارجی به مکانیک و گیربکس ساز حرفه ای و آشنا نشون بده ، مخصوصا برای اثبات کارکرد واقعی ماشین ، با دیاگ مشخص نمیشه دستکاری ها .
1
1
Saallammaati 1404/7/26
برای کارکرد ماهیانه زیاد، **X22 دنده اسپرت ۱۴۰۰** اقتصادیتره؛ مصرف و خرج نگهداری پایینتر داره. **جک S3 ۱۳۹۷** راحتتر و قویتره ولی استهلاکش بیشتره. اگر هزینه برات مهمه، X22 بهتره؛ اگر راحتی و قدرت مهمتره، JAC S3 انتخاب بهتریه.
1
1










