سری دوم امویام X22 در اواسط سال 1400 با نام جدید X22 PRO وارد بازار کشورمان شد. این خودرو محصول سال 2021 بازار چین است و در آنجا با نام Tiggo 3x Plus شناخته میشود اما در برخی بازارهای جهانی، آنرا با نام تیگو 2 نیز میشناسند. برای X22 پرو، دو اتفاق فنی مهم رخ داده است؛ اولا اینکه موتور
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
مصرف سوخت
بهبود آپشنها (نسبت به سری اول)
گیربکس جدید (نسبت به سری اول)
موتور توربو جدید (نسبت به سری اول)
بهبود آپشنها در تیپ IE
نقاط ضعف
فضای محدود کابین
فنربندی خشک (بهویژه در عقب)
حذف برخی امکانات در مدل دندهای
تریم های ام وی ام X22 PRO
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر (4G15C)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
116 اسببخارگشتاور
143 نیوتنمترسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4200 میلیمترعرض
1760 میلیمترارتفاع
1570 میلیمترفاصله محوری
2555 میلیمتروزن
1239 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
9 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - کنسول وسطصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم نارنجی و مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Parsaaaaaa 2 روز پیش
در جواب Masoud1360fatm : دوست عزیز شما که میگی بعضیا که گفتن اشغاله دستشون به فرمون این ماشین هم نخورده از سایپا و ایران خودرو بهتره
حالا در جواب شما میخوام به عنوان کسی که دستش به فرمون دنا توربو تارا و در حال حاضر شاهین خورده بگم که این ماشین شتابش فوق العاده ضعیفه نسبت به موارد ذکر شده سربالایی حتی نسبت به تارا کشش نداره دریچه گاز این ماشین با تاخیرش واقعا روی اعصابتونه
شما برو بشین پشت شاهین و دنا توربو هم معنی توربو رو میفهمی هم معنی سربالایی رفتن مخصوصا شاهین
ولی کابینش فوق العاده جذابه نورش خیلی خوب شده امکاناتش هم از سایپا و ایران خودرو بهتره
پاسخ
0
1
0
Masoud1360fatm 1404/1/20
سلام دوستان ، ماشین خیلی خوب و مطمئن هست بی تعارف از همه تولیدات ایران خودرو و سایپا بالاتره ، فقط میگن ماشین چینی آشغاله در صورتی که حتی دست شون به فرمانش هم نخورده ، دو سال دارم و بالای ۳۰ هزارتا راه رفته دوست عزیزی گفت گردنه حیران رو میره ، بنده تو ایام عید یه مسافرت از شمال رفتم به شیراز و بوشهر تمام سینه کش های فیروزکوه و تنگه براق اتوبان شیراز و درودزن رو رفت و آخ نگفت اگه میخواین به ماشین تون فشار نیاد بذارین حالت دنده دستی یا همون تیپ ترونیک بنده تمام این سینه کش های جاده رو با حالت دستی رفتم و ماشین هم خیلی راحت رفت میگن سه سیلندر هست اما توربو هست و جواب میده سرنشین خودرو هم ۴ نفر بزرگسال بودیم و صندوق پر از وسایل ، هرکی خواست بخره شک نکنه ، رانندگی باهاش عالی ، کولر هم عالی و بخاری ش حرف نداره ، میگن وسایل پیدا نمیشه چرا هست اما خوب البته باید پول بدی گارانتی تو ایران معنی نداره ، ۲۰۷ پانا داشتم مدل۱۴۰۱ ، والله سرطان بود همه جاش صدا میداد سیلندر ترمزش صدا میداد چندتا نمایندگی رفتم گفتن قطعه شو نداریم ، برو آزاد بخر چقدر ۱۶ میلیون ، آخرشم ردش کردم و راحت شدم ، اما این ماشین خدایش از هرچی سمند و ۲۰۶ و ۲۰۷ و ال نود بهتره ، به پای خودروهای روز کره ای و ژاپنی نمیرسه ، اما همانطور که گفتم از هرچی ایرانی بالاتر و بهتره خودم مخالف بودم اما اگه زمانی بخوام ماشین بالاتری بخرم حتما چینی صفر یا کم کارکرد میخرم ، البته با توجه به جیب خودم میگم ، هرکسی خواست بخره شک نکنه و بگیره ماشین خوبی هست ، یا حق .
پاسخ
0
1
1
Masoud1360fatm 1404/1/20
سلام دوستان
در قیاس با ایران خودرو و سایپا بسیار ماشین خوب و از تمام تولیدات خودرو مثلا ایرانی بهتره ، دو سال هست دارم در ایام عید با ۴ نفر سرنشین بزرگ سال و با صندوق پر از شمال تا شیراز و بوشهر باهاش رفتم ، آخ نگفت میگن سه سیلندر هست و زور نداره طرف حرف الکی میزنه تا حالا دستش به فرمان ش نخورده نظر میده ، سینه کش های جاده فیروزکوه و تنگه براق شیراز و درودزن شیراز رو رفتم
پاسخ
0
1
1
کریمعرفان 1404/1/18
سلام من این ماشین رو تقریبا ۵ ماهه خریدم مشکلی که جدیدا باهاش مواجه شدم بالا اومدن از رمپ یه پارکینگ بود که شیب تندی داشت وقتی ماشین تو شیب و سربالایی کامل متوقف می کنی و مجدد می خوای حرکت می کنی گاز نمی خوره و خفه میشه و این خیلی بده توی نظرات چند تایی دیدم که این مشکل رو داره و گفته بودن سرگاز نداره نمی دونم با این اوصاف مثلا سربالایی گردنه حیران به شدت ترافیکه و هی باید توقف کنی اون موقع این ماشین کلا لنگ می مونه
پاسخ
0
0
2
اژدررضی 1404/1/2
سلام نخرید خدمات پس از فروش بسیار ضعیف ۳ماه ماشینم برای یک سپر جلو وخوابید آخر هم ده برابر از بازار آزاد گرفتم خود مدیر نمایندگی گفت چند سال دیگه ایران میشه قبرستان ماشینهای چینی
پاسخ
0
0
0