مشخصات فنی ام وی ام X22 PRO دنده ای سال 1400 - 1404

249 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
سری دوم ام‌وی‌ام X22 در اواسط سال 1400 با نام جدید X22 PRO وارد بازار کشورمان شد. این خودرو محصول سال 2021 بازار چین است و در آنجا با نام Tiggo 3x Plus شناخته می‌شود اما در برخی بازارهای جهانی، آنرا با نام تیگو 2 نیز می‌شناسند. برای X22 پرو، دو اتفاق فنی مهم رخ داده است؛ اولا اینکه موتور
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

مصرف سوخت
بهبود آپشن‌ها (نسبت به سری اول)
گیربکس جدید (نسبت به سری اول)
موتور توربو جدید (نسبت به سری اول)
بهبود آپشن‌ها در تیپ IE

نقاط ضعف

فضای محدود کابین
فنربندی خشک (به‌ویژه در عقب)
حذف برخی امکانات در مدل دنده‌ای

تریم های ام وی ام X22 PRO

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر (4G15C)

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

116 اسب‌بخار

گشتاور

143 نیوتن‌متر

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

کراس‌اور کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم

طول

4200 میلی‌متر

عرض

1760 میلی‌متر

ارتفاع

1570 میلی‌متر

فاصله محوری

2555 میلی‌متر

وزن

1239 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

205/55R16

چرخ عقب

205/55R16

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

9 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی - کنسول وسط

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم نارنجی و مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای ام وی ام X22 PRO دنده ای در بازار

فردا SX5

فردا SX5

مقایسه
جک S3 اتوماتیک

جک S3 اتوماتیک

مقایسه
لیفان X70

لیفان X70

مقایسه
دیدگاه کاربران
Parsaaaaaa 2 روز پیش
در جواب Masoud1360fatm : دوست عزیز شما که میگی بعضیا که گفتن اشغاله دستشون به فرمون این ماشین هم نخورده از سایپا و ایران خودرو بهتره حالا در جواب شما میخوام به عنوان کسی که دستش به فرمون دنا توربو تارا و در حال حاضر شاهین خورده بگم که این ماشین شتابش فوق العاده ضعیفه نسبت به موارد ذکر شده سربالایی حتی نسبت به تارا کشش نداره دریچه گاز این ماشین با تاخیرش واقعا روی اعصابتونه شما برو بشین پشت شاهین و دنا توربو هم معنی توربو رو میفهمی هم معنی سربالایی رفتن مخصوصا شاهین ولی کابینش فوق العاده جذابه نورش خیلی خوب شده امکاناتش هم از سایپا و ایران خودرو بهتره
پاسخ
0
1
0
Masoud1360fatm 1404/1/20
سلام دوستان ، ماشین خیلی خوب و مطمئن هست بی تعارف از همه تولیدات ایران خودرو و سایپا بالاتره ، فقط میگن ماشین چینی آشغاله در صورتی که حتی دست شون به فرمانش هم نخورده ، دو سال دارم و بالای ۳۰ هزارتا راه رفته دوست عزیزی گفت گردنه حیران رو میره ، بنده تو ایام عید یه مسافرت از شمال رفتم به شیراز و بوشهر تمام سینه کش های فیروزکوه و تنگه براق اتوبان شیراز و درودزن رو رفت و آخ نگفت اگه میخواین به ماشین تون فشار نیاد بذارین حالت دنده دستی یا همون تیپ ترونیک بنده تمام این سینه کش های جاده رو با حالت دستی رفتم و ماشین هم خیلی راحت رفت میگن سه سیلندر هست اما توربو هست و جواب میده سرنشین خودرو هم ۴ نفر بزرگسال بودیم و صندوق پر از وسایل ، هرکی خواست بخره شک نکنه ، رانندگی باهاش عالی ، کولر هم عالی و بخاری ش حرف نداره ، میگن وسایل پیدا نمیشه چرا هست اما خوب البته باید پول بدی گارانتی تو ایران معنی نداره ، ۲۰۷ پانا داشتم مدل۱۴۰۱ ، والله سرطان بود همه جاش صدا میداد سیلندر ترمزش صدا میداد چندتا نمایندگی رفتم گفتن قطعه شو نداریم ، برو آزاد بخر چقدر ۱۶ میلیون ، آخرشم ردش کردم و راحت شدم ، اما این ماشین خدایش از هرچی سمند و ۲۰۶ و ۲۰۷ و ال نود بهتره ، به پای خودروهای روز کره ای و ژاپنی نمیرسه ، اما همانطور که گفتم از هرچی ایرانی بالاتر و بهتره خودم مخالف بودم اما اگه زمانی بخوام ماشین بالاتری بخرم حتما چینی صفر یا کم کارکرد میخرم ، البته با توجه به جیب خودم میگم ، هرکسی خواست بخره شک نکنه و بگیره ماشین خوبی هست ، یا حق .
پاسخ
0
1
1
Masoud1360fatm 1404/1/20
سلام دوستان در قیاس با ایران خودرو و سایپا بسیار ماشین خوب و از تمام تولیدات خودرو مثلا ایرانی بهتره ، دو سال هست دارم در ایام عید با ۴ نفر سرنشین بزرگ سال و با صندوق پر از شمال تا شیراز و بوشهر باهاش رفتم ، آخ نگفت میگن سه سیلندر هست و زور نداره طرف حرف الکی میزنه تا حالا دستش به فرمان ش نخورده نظر میده ، سینه کش های جاده فیروزکوه و تنگه براق شیراز و درودزن شیراز رو رفتم
پاسخ
0
1
1
کریمعرفان 1404/1/18
سلام من این ماشین رو تقریبا ۵ ماهه خریدم مشکلی که جدیدا باهاش مواجه شدم بالا اومدن از رمپ یه پارکینگ بود که شیب تندی داشت وقتی ماشین تو شیب و سربالایی کامل متوقف می کنی و مجدد می خوای حرکت می کنی گاز نمی خوره و خفه میشه و این خیلی بده توی نظرات چند تایی دیدم که این مشکل رو داره و گفته بودن سرگاز نداره نمی دونم با این اوصاف مثلا سربالایی گردنه حیران به شدت ترافیکه و هی باید توقف کنی اون موقع این ماشین کلا لنگ می مونه
پاسخ
0
0
2
اژدررضی 1404/1/2
سلام نخرید خدمات پس از فروش بسیار ضعیف ۳ماه ماشینم برای یک سپر جلو وخوابید آخر هم ده برابر از بازار آزاد گرفتم خود مدیر نمایندگی گفت چند سال دیگه ایران میشه قبرستان ماشینهای چینی
پاسخ
0
0
0