سری دوم امویام X22 در اواسط سال 1400 با نام جدید X22 PRO وارد بازار کشورمان شد. این خودرو محصول سال 2021 بازار چین است و در آنجا با نام Tiggo 3x Plus شناخته میشود اما در برخی بازارهای جهانی، آنرا با نام تیگو 2 نیز میشناسند. برای X22 پرو، دو اتفاق فنی مهم رخ داده است؛ اولا اینکه موتور
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
مصرف سوخت
بهبود آپشنها (نسبت به سری اول)
گیربکس جدید (نسبت به سری اول)
موتور توربو جدید (نسبت به سری اول)
بهبود آپشنها در تیپ IE
نقاط ضعف
فضای محدود کابین
فنربندی خشک (بهویژه در عقب)
حذف برخی امکانات در مدل دندهای
تریم های ام وی ام X22 PRO
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر (4G15C)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
116 اسببخارگشتاور
143 نیوتنمترسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4200 میلیمترعرض
1760 میلیمترارتفاع
1570 میلیمترفاصله محوری
2555 میلیمتروزن
1239 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
9 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - کنسول وسطصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم نارنجی و مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
pouri 17 ساعت پیش
باسلام به دوستان گرامی من خودم مدل دنده اییه این خودرو رو دارم ماشین خوبیه راضی هستم فقط یه مشکلی هست لطفا روی این خودرو یا هر خودروهه دیگه ایی بنزینه اکتان بریزید ماشین واقا جون میگیره
یکم شتاب این ماشین به خاطر وزنش و دریچه گاز برقیه این خودرو کمه که به ۱۰۰ برسه الان برای مثال شما یه پراید داشته باشی پارو تخته کنی ماشین میپره ولی این ماشین اروم اروم شروع به حرکت میکنه که اونم به خاطر اقتصادی بودنه این خودروعه که نباید انتظار بیش از حد از این ماشین داشته باشیم ولی خب اگه رو این خودرو که تو نسخه دنده اییش ۱.۵ لیتریه اگه توربو میزاشتن این تاخیر پدال گاز ماشین از بین میرفتو حداقل ۱۵۰ الا ۱۶۰ اسب میگرفت
توامشخصات فنی نوشتن نهایت سرعت ۱۷۰ تا ولی ۲۰۰ تاهم میشه باهاش رفت خودم تست کردم ولی خب به موتورت فشار میادو استهلاک ماشین زیاد میشه
در کل ماشین خوبی برای مسافرتو خانواده هست.
پاسخ
0
0
0
کاربر65تکراری 18 ساعت پیش
اولین و مهمترین اولویت: در نظر داشته باشید که هیچ یک از این دو کراساوور شهری چینی، به اندازه ال نود شما در برابر استهلاک ناشی از مسافتهای طولانی مقاوم نخواهند بود. اگر راحتی و امکانات برایتان اولویت دارد، باید هزینه نگهداری بالاتر را بپذیرید.
مقایسه نهایی X22 و S3: با توجه به برتری جک S3 در قدرت موتور و تجربه رانندگی نرمتر نسبت به MVM X22 (که با قدرت کمتری روبرو است)، جک S3 مدل ۱۳۹۷ گزینه فنی منطقیتری در این مقایسه است، مشروط بر اینکه سلامت کامل فنی و گیربکس آن به طور دقیق تأیید شود.
توجه به مدل: برای خرید خودروی دست دوم با هدف استفاده سنگین، مدل ۱۴۰۰ (ایکس ۲۲) نسبت به مدل ۱۳۹۷ (جک اس ۳) جذابیت بیشتری دارد، اما اگر کارکرد آن حدود ۷۰-۸۰ هزار کیلومتر است، عملاً یک چهارم عمر مفید باقیمانده خود را با کارکرد بیش از حد انتظار شما استفاده خواهید کرد.توصیه عملی: اگر به دنبال دوام هستید، بهتر است به دنبال یک سدان کم استهلاکتر با امکانات مناسب (که شاید مدلهای جدیدتر ایرانی یا سایر خودروهای کارکرده با دوام بالا باشند) باشید. اما اگر اصرار بر کراساوور است، جک S3 (به دلیل توانایی فنی کمی بهتر) نسبت به X22 ارجحیت دارد. عملی: اگر به دنبال دوام هستید، بهتر است به دنبال یک سدان کم استهلاکتر با امکانات مناسب (که شاید مدلهای جدیدتر ایرانی یا سایر خودروهای کارکرده با دوام بالا باشند) باشید. اما اگر اصرار بر کراساوور است، جک S3 (به دلیل توانایی فنی کمی بهتر) نسبت به X22 ارجحیت دارد.
پاسخ
0
0
0
کاربر65تکراری 18 ساعت پیش
پیشنهاد میکنم اگر بیشتر در شهر و در مسیرهای پرترافیک رانندگی میکنید، حتماً یک بار رانندگی با مدل CVT را تجربه کنید تا نرمی آن را بسنجید. اگر اهل رانندگی طولانی در جادههای باز هستید و کنترل بیشتری میخواهید، مدل دستی گزینه خوبی خواهد بود.
پاسخ
0
0
0
Rasol021 1404/9/16
سلام
من ایکس 22 پرو دنده ای دارم و 16000 راه رفته ولی تو ترافیک زمانی که نیم کلاچ میشه یک صدایی میاد نمیدونم از دیسک صفحه س یا از گیربکسش
پاسخ
0
0
0
Mehradx22pro 1404/9/15
من ۴ سال هست این ماشین رو دارم اولش میخواستم ۲۰۸ اتومات بگیرم که رای منو زدن و با اکراه این ماشین رو ثبت نام کردم بعدش که گرفتم سوار شدم طی این ۴ سال و ۷۰ تا کار فقط سرویس دوره ای بردم و یبارم شیر انبساط کولرش خداب شد که گارانتیش رایگان عوض کرد در کل بگم خیلی ماشین نرم خوش رخ جا داره و پر آپشنیه مصرفش خیلی پایینه متوسط ۵.۵ تا ۶ سربالایی و ماشین پر فقط میره تا ۷، ۸ . کسایی که از گیربکس این ماشین ایراد میگیرن یا باهاش مشکل داشتن سبک رانندگی ماشین اتومات رو بلد نیستن و انتظارات زیادی از یه ماشین کراس اور شهری دارن ... من که از نگاهکردن به ماشینم سیر نمیشم
پاسخ
0
0
1











