• مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt
  • مشخصات فنی x22promt

مشخصات فنی ام وی ام X22 PRO دنده ای سال 1400 - 1404

356 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
سری دوم ام‌وی‌ام X22 در اواسط سال 1400 با نام جدید X22 PRO وارد بازار کشورمان شد. این خودرو محصول سال 2021 بازار چین است و در آنجا با نام Tiggo 3x Plus شناخته می‌شود اما در برخی بازارهای جهانی، آنرا با نام تیگو 2 نیز می‌شناسند. برای X22 پرو، دو اتفاق فنی مهم رخ داده است؛ اولا اینکه موتور
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

مصرف سوخت
بهبود آپشن‌ها (نسبت به سری اول)
گیربکس جدید (نسبت به سری اول)
موتور توربو جدید (نسبت به سری اول)
بهبود آپشن‌ها در تیپ IE

نقاط ضعف

فضای محدود کابین
فنربندی خشک (به‌ویژه در عقب)
حذف برخی امکانات در مدل دنده‌ای

تریم های ام وی ام X22 PRO

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر (4G15C)

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

116 اسب‌بخار

گشتاور

143 نیوتن‌متر

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

کراس‌اور کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم

طول

4200 میلی‌متر

عرض

1760 میلی‌متر

ارتفاع

1570 میلی‌متر

فاصله محوری

2555 میلی‌متر

وزن

1239 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

205/55R16

چرخ عقب

205/55R16

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

9 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی - کنسول وسط

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم نارنجی و مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای ام وی ام X22 PRO دنده ای در بازار

جک S3 اتوماتیک

جک S3 اتوماتیک

مقایسه
فردا SX5

فردا SX5

مقایسه
لیفان X70

لیفان X70

مقایسه
دیدگاه کاربران
Mohammadreza31 1404/8/2
سلام میشه راهنمایی کنید x22pro دنده یا تومات؟
پاسخ
2
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/8/5
خیلی سلیقه ایی همیشه ماشین های دنده ایی عملکرد بهتری داشتند مخصوصا توی این خودرو ولی دوستمون کاملا درست گفته اگر مشکل دارید با دنده ایی اتومات بگیرید اگر نه ترجیح من د نده ایی هست
0
0
سعیدمحمدیپسند 1404/8/3
به بیان کلی و خیلی ساده اگر اکثراً در شهر هستید اتوماتیک و اکثراً در جاده هستید دستی
0
1
رضاملک 1404/7/22
تفاوت های مهم نسخه اتومات و دنده ای x22pro:   ایکس۲۲ پرو دنده ای فقط درظاهر  شبیه به  X22 PRO اتومات است و در باطن و بخش فنی موتور و گیربکس و آپشن ها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. قوای محرکه X22 pro ie اتومات  یک موتور سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری با ۱۰۳ اسب قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور است و شتاب صفر تا صد حدود ۱۲ ثانیه ای دارد. اما موتور X22 PRO MT دنده ای  چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است و شتاب صفر تا صد تقریبا ۱۶ ثانیه ای دارد. چراغ های روشنایی اصلی در نسخه دنده ای از نوع لامپ هالوژنی است و اما چراغهای x22pro اتومات تمام LED  با 2.7 برابر نوردهی بیشتر  است. ترمز دستی در نسخه اتومات برقی و در دنده ای به صورت اهرمی مکانیکی است. در  x22 pro اتوماتیک آپشن کاربردی auto hold وجود دارد اما در X22 پرو دنده ای این قابلیت وجود ندارد. کیلس استارت (استارت دکمه ای انجین)، ورود بدون کلید، ریموت استارتر (روشن کردن موتور و سیستم تهویه خودرو از راه دور) همه و همه فقط در نسخه اتومات وجود دارند، رنگ بدنه اتومات از نوع دو رنگ اسپرت و دنده ای کل بدنه تک رنگ است خلاصه نسخه دنده ای فاقد بسیاری از آپشن های مهم و کاربردی است. تکنولوژی روز موتور توربو در x22 پرو اتوماتیک باعث شده حداکثر خروجی قدرت و گشتاور  در دورهای پایین محدوده ۲۰۰۰-۲۵۰۰ در دسترس راننده باشد و نیز هماهنگی خوب موتور با گیربکس CVT پیشرفته ۹ سرعته آن باعث شده اصلا به موتور فشار وارد نشود، TCU  این گیربکس طوری برنامه ریزی شده که در همان دور‌های پایین موتور حداکثر کشش موتور به چرخها جریان یابد و راننده با فشردن پدال گاز میتواند شتاب اولیه و میانی مناسبی داشته باشد این باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش صدای موتور و نیز باعث کاهش استهلاک موتور در دراز مدت میشود. ولی در موتور  نسخه دنده ای، حداکثر گشتاور از دور موتور بالای ۴۰۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد. به این ترتیب برای داشتن کشش خوب و دریافت بیشترین قدرت و گشتاور، راننده باید به موتور خودرو فشار زیادی وارد کند تا دور موتور در محدوده ۴۰۰۰ قرار گیرد و این باعث افزایش مصرف سوخت و نیز موجب استهلاک موتور در دراز مدت میشود. موتور توربو ۳ سیلندر ایکس ۲۲ اتومات از سری موتور‌های ساخت شرکت  Acteco برند چری است که بر پایه مهندسی شرکت avl اتریش طراحی شده است و سیستم تایمینگ سوپاپ های این موتور زنجیری است  این موتور ۱۰۰ کیلوگرمی برای کاهش آلایندگی به سیستم EGR  مجهز شده است و استاندارد یورو ۶ پلاس را پاس کرده است و مصرف سوخت پایینی هم دارد. این موتور بیش از ۲۰هزار ساعت در مراکز تحقیقاتی مورد تست‌های سنگین و در دور‌های بالا موتور قرار گرفته است و پس از نصب بر روی خودرو نیز بیش از ۱.۲ میلیون کیلومتر مسافت را در شرایط آب و هوایی مختلف از دمای بسیار پایین تا دمای بسیار بالا طی کرده است.   با در نظر گرفتن موارد بالا، موتور توربو در صورت استفاده اصولی و نگهداری  استاندارد، دوام بالایی خواهد داشت.. در بحث مقایسه پرفورمنس و راحتی و امکانات رفاهی و لذت رانندگی هم فرق از زمین تا آسمان است راحتی رانندگی با خودرو اتومات در ترافیک شهرهای شلوغ مثل تهران واقعا نعمتی است. رانندگی با خودرو دنده ای در ترافیک تهران و شهرهای بزرگ همراه خستگی و کلافه شدن وحشتناک است پاهاتون میگیره نمیتونی ترمز و کلاچ و دنده کنی و.... بنابراین اتومات ارزش این را دارد که با ۲۰۰ میلیون اضافه هم خودرو اتومات سوار میشی و هم دهها آپشن کاربردی بیشتر دارید.
پاسخ
0
0
8
طاهاخسرومهر 1404/7/21
سلام،وقتتون بخیر دوستان النود مدل۹۰ دارم،میخوام بفروشم ایکس۲۲ دنده اسپرت اکسلنت بخرم،نهایتا مدل۱۴۰۰ با هفتاد هشتاد هزار کار میتونم بخرم،بنظرتون پشیمون نمیشم؟ بخاطر شغلم در ماه تقریبا شش هفت هزار تا راه میرم،با این شرایط ، زود به خرج و استهلاک نمیفته؟بین ایکس۲۲ دنده اسپرت لاکچری ۱۴۰۰ و جک اس ۳ ۱۳۹۷ کدوم معقول تره واسه کارکرد من؟ممنون میشم نظراتتون رو بگین🙏
پاسخ
1
0
0
Saallammaati 1404/7/26
برای کارکرد ماهیانه زیاد، **X22 دنده اسپرت ۱۴۰۰** اقتصادی‌تره؛ مصرف و خرج نگهداری پایین‌تر داره. **جک S3 ۱۳۹۷** راحت‌تر و قوی‌تره ولی استهلاکش بیشتره. اگر هزینه برات مهمه، X22 بهتره؛ اگر راحتی و قدرت مهم‌تره، JAC S3 انتخاب بهتریه.
0
1
سعیدمحمدیپسند 1404/7/18
خودش ماشین خوبیه ولی اصلا خدمات نداره مخصوصا همدان نمایندگی چراغیان.به معنای واقعی هر بلایی سرت میارن
پاسخ
0
0
0
JJJJJJJJJJJ 1404/7/15
من بین x22 اتومات و دنا اتومات گیر کردم نمی دونم کدوم رو بخرم کسی می تونه راهنمایی کنه؟
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/7/19
شتاب و موتور برات مهمه برو سمت دنا در غیر اینصورت ایکس 22 بگیر ولی هزینه هر دو بالاست دنا کمی بیشتر
0
0