جوک، این کراس‌اور جمع‌وجور متفاوت پس از عرضه مدل 2016 آن در ایران، فروش خوبی را تجربه کرد. مدل معمولی جوک، دو تیپ اسکای‌پک و پلاتینیوم دارد. تیپ پلاتینیوم با تجهیزات بیشتری مانند دوربین 360، سنسورهای نقطه کور و تغییر لاین، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور باران و چراغ‌های اتولایت و ... طیف بیشتری از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. اما اندکی بعد از آمدن نسخه‌های معمولی جوک، پای نسخه توربوشارژ جوک نیز به ایران باز شد. این مدل، که با نام تیپ «اسپورت» شناخته می‌شود، در سطح تجهیزات مشابه جوک پلاتینیوم است اما در عوض پیشرانه توربوشارژ (با اندکی حجم موتور بیشتر) دارد و برخلاف دو تیپ دیگر جوک، با سیستم محرکه AWD و همچنین تعلیق ارتقایافته تحویل مشتریان می‌شود. جوک توربو هرچند حرفی در مقابل تنوع آپشن‌های تیپ‌های تویوتا C-HR ندارد اما همچنان کار را برای C-HR سخت کرده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • ایمنی
    • دوام فنی
    • فرمان‌پذیری
    • عملکرد بهتر در مدل توربو
  • نقاط ضعف
    • فضای کابین
    • تعلیق خشک
    • ترمز عقب کاسه‌ای
    • آپشن‌هایی کمتر از C-HR
    • عملکرد فنی در مدل‌های بدون توربو
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته (2wd-4wd-4wd/v)
  • گیربکس CVT X-TRONIC
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.62 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 190 اسب‌بخار
  • گشتاور 240 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.4 ثانیه
  • سرعت 207 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (F15) - فیس لیفت
  • طول 4135 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2530 میلی‌متر
  • وزن 1372 کیلوگرم
  • حجم باک 46 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R18
  • چرخ عقب 225/45R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ مشکی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT X-TRONIC
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 117 اسب‌بخار
  • گشتاور 158 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 171 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (F15) - فیس لیفت
  • طول 4135 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2530 میلی‌متر
  • وزن 1172 کیلوگرم
  • حجم باک 46 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT X-TRONIC
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 117 اسب‌بخار
  • گشتاور 158 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 171 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (F15) - فیس لیفت
  • طول 4135 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2530 میلی‌متر
  • وزن 1172 کیلوگرم
  • حجم باک 46 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)
146 دیدگاه

Kardan(32 روز پیش)

نیسان جوک یک شاسی بلند کوچک کم استهلاک خودرو های ژاپنی اقتصادی هستن و اینکه آبشنهای این خودرو در کلاسهای اسپرت و پلاتینیوم میشه گفت از رقیبهای خودش کم نداره و در مدل اسپرتش خودرو توربو و دو دیفرانسیل که از نظر شتاب میشه گفت در صدر قرار داره اگر دنبال یک شاسی بلند کوچک هستین این خودرو عالی و بینظیره

mostafa1386 (16 روز پیش)

نیسان جوک کراس اور کوچکه نه شاسی بلند

am22(17 روز پیش)

سلام دوستان عزیز و گرامی من حدود 1 سال خودرو تیوولی داشتم خودرو تیوولی واقعا خودروی خوبی هست با 45000 کیلومتر کارکرد فروختم جز چند عیب کوچک هیچ موردی نداشت الان یک نیسان جوک پلاتینیوم خریدم خودرو بسیار خوبی هست و در مقایسه بین جوک و تیوولی باید بگم تیوولی صندلی های ارگونومیک تر و راحت تر و فضای پای سرنشینان عقب بیشتر و جادارتر است در عوض جوک موتور بی صداتر و شتاب بهتر و سواری لذت بخش تر داره یک مسئله ای که خلاف واقع در وب سایت ها و بررسی های نیسان جوک گفته می شود این است که جوک تعلیق عقب بسیار خشکی دارد در صورتی که تعلیق این ماشین از تیوولی نرمتر است و اما مسئله مهم مصرف سوخت از مشهد اومدم تهران برای معامله بعد از معامله به سمت مشهد راه افتادم من بیش از 10 بار مسیر تهران مشهد را با تیوولی طی کرده ام و مصرف سوختم با سرعت متوسط 100 تا 110 بین 6.8 تا 7.5 متغییر بوده ولی با جوک از تهران به مشهد با سرعت متوسط 100 تا 110 مصرفم 5.9 شد همان طور که می دانید مصرف تیوولی را نمیشه دقیق گفت چون با هر بار سوخت گیری مصرفش صفر میشه و باید مسافت پیمونده شده را با بنزین مصرف شده محاسبه کنید تا مصرفتان مشخص بشه .البته دور از انتظار نبود که نیسان مصرف سوخت پایین تری داشته باشد و از لحاظ آپشن هم که دیگه همه چیز داره کیفیت نیسان و تویوتا توی کارکرد بالا خودش را نشان میدهد (مقایسه یکی از دوستان از تیونینگ تاک)

am22(54 روز پیش)

دوستان بازار دست دوم این ماشین چطوره؟ راحت فروش میره؟

am22 (17 روز پیش)

توی کمتر از یک هفته فروختم ماشین خیلی خوبیه

mohsenzolfaghar(130 روز پیش)

سلام و عرض ادب خدمت دوستان تجربه ۲ماهه خودم رو در اختیارتون میزارم،،،نیسان جوک تیپ پلاتینیوم کاملا فول هستش،،،موتور کاملا نرم و بی صدا هست و بسیار کم مصرف مگر در زمانیکه بخواید پرشتاب و پرگاز راه برید،،در مورد اینکه دوستان فرمودند که این ماشین خوب گاز نمیخوره و شتاب نداره علی خصوص در سربالایی ۱۰۰درصد قلقش رو نمیدونند،چون cvt هستش،بهترین روش و قلق این ماشین اینه که پدال گاز در سربالایی یا شتاب باید پاتون رو بیش از اندازه معمول به پدال گاز فشار بیارید یعنی طوری که پدال بچسبه به بدنه ماشین،،اونوقتکه تازه ماشین با قدرت تمام حرکت میکنه،،درسته که مقداری صدای موتور بیشتر میشه ولی هرنوع سربالایی رو رد میکنه بی برو برگرد،،،فقط باید پدال گاز محکم فشار داده بشه،،،فکرکنم وقتی پدال فشار داده میشه تا ته و محکم سنسور گاز تازه عمل میکنه،،در ضمن در زمانیکه کولر روشنه مقداری کم جونتر هست این ماشین،،،واقعا از خریدش لذت بردم،،در خریدش شک نکنید که یک ماشین اصیل و حساب شده و اقتصادی دارید میخرید،،،،،یاحق

Mjalali(132 روز پیش)

سلام و درود بنده يكماهي ميشه كه جوك گرفتم خيلي عاليه از همه نطر ، نرم ، پرشتاب و رانندگي راحت،، فقط موضوع اينه كه نميدونم جزو كدوم دسته از سه مدل نيسان جوك قرار داره چون حالت توربو داره مثل اسپرت ولي تك ديفرانسيل هست . كروز ، رادار ،سانروف، گرمكن و ،،،، هم داره

مرتضی هستم! (131 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. تیپ اسپرت همگی دو دف هستن. شما مطمئن هستید تک دف هست ماشینتون؟ تویه سند چه چیزی قید شده؟ مدل ماشینتون 2016 به بالا هست؟ پلاک ملی دارید یا منطقه ازاد هستید؟

mohsenzolfaghar (130 روز پیش)

شما چطوری ماشین خریدید که نمیدونید چه تیپی خریدید؟!

محمد راد(1033 روز پیش)

موتور خیلی ضعیف غیر از مدل توربو . ظاهر زشت داخل زشت . اپشن کم اصلا ارزش نداره

Mohamad mj (1029 روز پیش)

شما نخر. میتونی بری چینی بگیری. قد ماشین چینی پول میدی انتظار x6 داری

Gffjjddfhj (155 روز پیش)

درود دوست عزیزشما ک میگین تواین قیمت ماشین برندژاپنی خوب نیست میشه بگین چی خوبه لطفا منتاژ نباشه،کیفیت قطعاتشم درحدژاپنی باشه بگین من بشخصه برام مهمه تشکر

Saravan (152 روز پیش)

تو این قیمت ها فقط همین ماشین و کرولا و هوندا سیویک . بقیه ماشینا واقعا ارزش ندارن استهلاک بالایی دارند اما ژاپنی ها کم خرج و بدون مرگ هستند

ali98(220 روز پیش)

با سلام خدمت دوستان،از دوستانی که این ماشین رو دارن یه سوال داشتم،اینکه میگن فضای صندلی پشت کمه در چه حد آزار دهنده س؟از ۲۰۶ بیشتره یا نه یه اندازن؟

BMW528i (218 روز پیش)

٢٠٦ هم فضا كمه ، هم گوده ، هم صندلي ها ناراحته . شما عقب جوك ميشيني از وجود سقف پانوراما و نشيمن راحت لذت ميبري . بخصوص ديد و احاطه به جاده از عقب كه فقط تو جوك و ايكس تريل خيلي مشهوده . اونجوري حساب كني شتاب صفر تا صد موتور كوير ايكس تريل از ٢٠٦ بيشتره !

Soheilesmaeili (208 روز پیش)

خیر دوست عزیز. فضای پا و ارتفاع و عرض ردیف عقبش حتی از تندر 90 هم بیشتر میشه . با 206 که اصلا قابل قیاس نیست. من با قد 185 باور کنین راحت بودم تو ردیف عقبش. اینکه میگن تنگه، نسبت به سایز کلی ماشین و کراس اوور بودنشه وگرنه منظور این نیست که اندازه ی 206 تنگ باشه.

i3233(252 روز پیش)

صندلی هاش خیلی خشکه وشتاب خوبی نداره نمیدونم بقیه مدل هاش چجوری ولی مدل پلاتینیوم اینجوریه

Soheilesmaeili (208 روز پیش)

نسخه ی اسپرت رو حتما سوار شو... ببین جوک یعنی چی

Soheilesmaeili(208 روز پیش)

با سلام دوستان عزیز. بنده سال پیش تصمیم به خرید نیسان جوک گرفتم. قبل از این جنسیس کوپه و مزدا 3 و ماکسیما سوار شده بودم، یعنی هر ماشینی از لحاظ شتاب و کشش ارضام نمیکرد. چون حدودا 2 سال ماشینی مثل جنسیس سوار شده بودم . اولش نیسان جوک رو بخاطر زیبایی و طراحی خاص اش پسندیده بودم. از مشخصاتش و ژاپنی بودنش هم که خوشم اومده بود. اول تو شهر خودمون سوار نسخه ی پلاتنیوم شدم که برا یکی از اقوام بود. سواری خوبی داشت. نرم و راحت بود و طراحیش هم طوریه که سواریش واقعا لذت بخش بود برام (کاملا ماشینه تحت کنترل و تو دستی هست)، فرمان دقیق. گیربکس عالی (اصلا حس نمیکنی که cvt هست، به لطف سیستم x trunic)، ترمز ها گوش به فرمان و قوی و دقیق. کیفیت مونتاژ و ساخت عالی. بخصوص ادوات داخلی مانند صندلی ها و تودوزی و فرمان که حس خیلی خوبی میده به آدم نسبت به کراس اوور های کره ای. ولی پلاتینیوم بود و از لحاظ شتاب و کشش یکم اذیتم کرد و واسه همین دست نگه داشتم. نظرم به تویوتا chr هم جلب شد و رفتم تهران. Chr رو بار اول که سوارش شدم بنا به دلایلی بیخیالش شدم. یکی از دوستان نسخه ی اسپرت، جوک رو بهم معرفی کرد و از همکاران نمایشگاهیش گیر آورد تا سوارش بشیم. اول ظاهرش رو همون پلاتینیوم دیدم. فقط تریم مشکی بدنه داره و رینگ بزرگتر و مشکی، یکم که دقت کردم دیدم همون تریم مشکی جزئی و رینگش خیلی جذاب کرده قیافه شو نسبت به پلاتینیوم. خلاصه سوارش که شدم و استارت رو زدم. دیدم داستان کلا فرق کرد با پلاتینیوم . به لطف موتور توربو و 0/2 لیتر حجم بیشتر و حدودا 80 اسب بخار قدرت بیشتر و گشتاور بیشتر . اولش صدای اگزوز دیدم بهتر و جذاب تر شده یکم ، بعد شتاب که اصلاااااا و ابداااا قابل مقایسه با پلاتینیوم نیست. گازو که فشار دادم ماشین به طور غیر منتظره ای کنده شد و کشش و شتاب اولیه و ثانویه یعنی عالیه عالی .... ماشین به خاطر سیستم تعلیق ارتقا یافته اش نسبت به نسخه های پلاتینیوم و اسکای پک خیلی نرم تر و بهتر شده. در حدی که احساس میکنی روی آب قایق میرونی. (منظور در این حد لذت بخش بود واسم). سیستم فرمون هم ارتقا یافته و باز دقیق تر و نرمتر و تحت کنترل تر شده نسبت به پلاتینیوم. ترمزها هم تو نسخه های اسکای پک و پلاتینیوم جلو دیسکی و عقب کاسه ست. ولی تو اسپرت تمام دیسکی واسه همین ترمزش بازم بهتر و قابل اعتماد تر از پلاتینیوم احساس شد البته ترمزای پلاتینیوم هم خوب بودن ولی ترمز جوک اسپرت عالیه . و نکته ی مهم دیگه که نسخه ی اسپرت جفت دیفرانسیل هست. (واسه آفرود های نسبتا سبک، جون میده، بخصوص اینکه هیکل ش هم ریزه نسبت به ماشینای آفرود، واسه همین خیلی تیز و لذت بخشه تو خارج از جاده ). خلاصه دوستان من این ماشین (جوک اسپرت) رو خریدم یکسال پیش. اونم رنگ زرد که خیلی خیلی زیبا و تو چشم هست و فوق العاده جلب توجه میکنه تو خیابون. خیلیا که میبینن میگن جوک معمولی نیست این. چون خیلی جذاب و زیباست قیافه ش. (اول بخاطر رنگ زردش و بعد بخاطر تریم مشکی بدنه شه که انقدر تو چشمه) تو این یکسال حدودا 30 هزارتا روندمش و قبل منم 34 تا کارکرده بود. تا الان چون سرویس ها همه به موقع بوده و تو نمایندگی و یا جاهای معتبر صورت گرفته. و بنزین سوپر یا با اکتان زده شده بهش. هیییچ مشکلی پیش نیومده خداروشکر تا به امروز . خیلی ماشین با کیفییتیه. اصلا رنگ رفتگی و کهنگی تو هیچ نقطه از ماشین دیده نمیشه هنوز. و همچنین هیچ سر و صدای اضافه تو کابین احساس نمیشه. با اینکه چند باری تو خارج از جاده و مسیرهای خاکی و بدی هم روندمش (رسما آفرود) ضربات محکم و شدید رو بخوبی دفع کرده سیستم تعلیق. ترمز ها و سیستم های پایداری تو سراشیبی ها و سرازیری های تند واقعا عالی عمل کردن. وآپشن ها و سنسور ها و... همه دقیق و مثل ساعت کار میکنن. سیستم تهویه اش فوق العاده ست. سیستم صوتی خیلی خوب. فضای داخلی نسبت به تویوتا chr خیلی بهتره. ولی در حد اسپورتیج شاید نباشه. ردیف جلو عالیه البته. فقط ردیف عقب واسه افراد قد بلند یکم تنگه. اونم باز درحدی نیست که آزار دهنده باشه. تو مسافرت های طولانی هم اصلا ماشین خسته کننده ای نبوده.. اخیرا مسیری حدودا 700 کیلومتری رو بدون توقف خاصی رفتم اصلا احساس خستگی نداشتم. قبلا همون مسیر رو با ماکسیما و مزدا هم رفته بودم. با این ماشین خیلی راحتتر بودم نسبت به اونا. خلاصه دوستان ماشین بسیار خوبیه و نسخه ی اسپرتش واقعا محشره و از لحاظ فنی قابل قیاس نیست با هم رده هاش (chr - asx - اسپورتیج و...) و الان تفاوت قیمت پلاتینیوم و اسپرت حدودا 200 تومنه که میخوام بگم واقعا ارزش داره. وقتی سوارش بشین متوجه میشین. در کل خیلی خیلی راضی ام ازش. از هر لحاظ که بگین عاشقش شدم و حالا حالا ها مطمئنم از چشمم نخواهد افتاد. باور کنین با ماشینی مثل سانتافه و سورنتو هم عوضش نمیکنم الان. (سلیقه ی شخصی ام هست). در پایان امیدوارم این مطلب مفید باشه. باتشکر از باما...

Vahidu(225 روز پیش)

ماشینی با ظاهر خاص و قدرتمند

Show More