بررسی مشخصات نیسان جوک
بررسی مشخصات نیسان جوک
بررسی مشخصات نیسان جوک

جوک، این کراس‌اور جمع‌وجور متفاوت پس از عرضه مدل 2016 آن در ایران، فروش خوبی را تجربه کرد. مدل معمولی جوک، دو تیپ اسکای‌پک و پلاتینیوم دارد. تیپ پلاتینیوم با تجهیزات بیشتری مانند دوربین 360، سنسورهای نقطه کور و تغییر لاین، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور باران و چراغ‌های اتولایت و ... طیف بیشتری از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. اما اندکی بعد از آمدن نسخه‌های معمولی جوک، پای نسخه توربوشارژ جوک نیز به ایران باز شد. این مدل، که با نام تیپ «اسپورت» شناخته می‌شود، در سطح تجهیزات مشابه جوک پلاتینیوم است اما در عوض پیشرانه توربوشارژ (با اندکی حجم موتور بیشتر) دارد و برخلاف دو تیپ دیگر جوک، با سیستم محرکه AWD و همچنین تعلیق ارتقایافته تحویل مشتریان می‌شود. جوک توربو هرچند حرفی در مقابل تنوع آپشن‌های تیپ‌های تویوتا C-HR ندارد اما همچنان کار را برای C-HR سخت کرده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای نیسان جوک

    • کیفیت ساخت
    • ایمنی
    • دوام فنی
    • فرمان‌پذیری
    • عملکرد بهتر در مدل توربو
  • معایب نیسان جوک

    • فضای کابین
    • تعلیق خشک
    • ترمز عقب کاسه‌ای
    • آپشن‌هایی کمتر از C-HR
    • عملکرد فنی در مدل‌های بدون توربو
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته (2wd-4wd-4wd/v)
  • گیربکس CVT X-TRONIC
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.62 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 190 اسب‌بخار
  • گشتاور 240 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.4 ثانیه
  • سرعت 207 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (F15) - فیس لیفت
  • طول 4135 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2530 میلی‌متر
  • وزن 1372 کیلوگرم
  • حجم باک 46 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R18
  • چرخ عقب 225/45R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ مشکی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT X-TRONIC
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 117 اسب‌بخار
  • گشتاور 158 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 171 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (F15) - فیس لیفت
  • طول 4135 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2530 میلی‌متر
  • وزن 1172 کیلوگرم
  • حجم باک 46 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT X-TRONIC
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 117 اسب‌بخار
  • گشتاور 158 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 171 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (F15) - فیس لیفت
  • طول 4135 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2530 میلی‌متر
  • وزن 1172 کیلوگرم
  • حجم باک 46 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)
161 دیدگاه

slash1(98 روز پیش)

من ماشین های گران زیادی به نسبت جوک اسپورت سوار شدم اما باید اعتراف کنم که جوک اسپورت از لحاظ فنی فوق العادس بعد از 5 سال رانندگی باهاش فقط می تونم بگم این ماشین با این رنج قیمتی یک شاهکار مهندسی هست که به خوبی تونستن 350z کراس اور تولید کنن چرا که فسلفه تولیدش هم برای نمونه اسپورت و اولیه همین بوده برای همینم دقیقا فرمون یا کیلومتر یا برخی بخش های دیگه ش دقیقا همون 350z هست یا شایدم بهتره بگیم 370z شتاب واقعی این ماشین دقیقا برابر 528i یا 530i هست که خودمم بارها تست کردم دقیقا همین بوده توی سایت های خارجی هم می تونید سرچ کنید همینه و شتاب واقعی این ماشین 7.1 برای صفر تا صد هست که برای این رنج قیمتی با موتور 1600 فوق العادس. گیبرکس این ماشین بی نهایت عالی عمل می کنه و اصلا شبیه cvt نیست لاقل در cvt که من تست کردم این گیبرکس قشنگ دنده می ده شتاب اولیه خوبی داره دور موتور بالا نگه نمی داره در کل عین یک گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک هست که خیلی هم هوشمند و سریعه یعنی در سرپایینی حتی خیلی سریع دنده سنگین می شه دور بالا می ره در ترافیک دور روی حداقله در کفی در معکوس دادن دقیقا درست معکوس می ده خیلی سریع خلاصه من گیبرکس اینقدر هماهنگ فقط در همون 528i دیدم که پشتش نشستم هیچ ایرادی واقعا به گیربکسش نمی تونید بگیرید. سیستم دو دف ماشین هم بسیار هوشمند هست دقیقا می دونه کجا باید چیکار بکنه هم در سر پیچ با سرعت هم در باران هم در برف هم در افرود بهترین تصمیم ها رو می گیره کلا لذت رانندگی باهاش با حالت دو دف دو چندان می شه اما مصرف سوخت هم 30 40 درصدی بیشتر می شه با این سیستم می تونید در باران بدون هرز گردی شتاب گیری کنید در برف گیر نکنید پیچ ها رو با سرعت بیشتری با هندلینگ بهتری بپیچید در افرود هم توانایی بیشتری داشته باشید. در نهایت باید به هندلینگ این ماشین اشاره کنم که بهترین حالت ممکن هست هم از لحاظ دقت هم سرعت پاسخ دهی هم کنترل نمره ش 10 از 10 هست که البته به خاطر ارتفاع ماشین و دف جلو بودنش پتانسیلش هدر می شه اما خود هندلینگ ماشین کاملا با لوکس های اسپورت برابری می کنه. از لحاظ استهلاک با اینکه باهاش خیلی تند رانندگی می کنم پیچ ها رو تند می پیچم با سرعت می افتم در چاله ها و چندین باری از روی دست اندازها باهاش پرواز کردم بنزین معمولی هم خیلی مدته که بهش می زنم از سر ناچاری که سوپر دیگه نیست اما هیچ خرجی تاکید می کنم هیچ خرجی در این 5 سال روی دستم نذاشته هیچ صدایی از هیچ جاشم نمیاد و تازه فهمیدم کیفیت ژاپنی یعنی چی. از لحاظ قیمت قطعات هم نسبت به همرده هاش قیمتش خیلی بهتره و همه جای دنیا به خاطر فروش عالی که داشته همه ی قطعاتش هست با قیمت عالی ضمن اینکه برخی قطعاتش از جمله لنت هاش با نیسان های قدیمی یکیه و حتی نمونه ایرانی داره در کل اگر با ظاهرش کنار میاد و یا مشابه من ظاهرش دوست دارید در خریدش شک نکنید فراموش نکنید که فقط اسپورتش رو بخرید فقط اسپورت مدل های غیر توربو کلا یک ماشین دیگه هستن همه چیزشون فرق می کنه تاکید می کنه همه چیزشون و اصلا گیربکس خوبی هم نداره گیربکس به شدت خنگی دارن و در سربالایی هم خیلی بازی در میارن اصلا سمت مدل معمولیش نرید مخصوصا اینکه اختلاف قیمتشونم زیاد نیست مدل های اسپورت لاستیک میشلن پایلت اسپورت با رینگ 18 مشکی دارن و تریم مشکلی دارن که باعث شده ظاهری هم بهتر به نظر بیان. مدل های ساده هندلینگ ضعیف تریم دارم 2 دف هم نیستن بدتر از همه گیبرکسشون خیلی خنگه از شتابشون که بگذریم.

pn(99 روز پیش)

ماشین بسیار عالی من جوک پلاتینیوم دارم و تیوولی قبلا هم تویوتا جی تی ۸۶ داشتم که دادم جوک خریدم ماشین خوبیه کمی گرونه ولی تجربه رانندگی عالی و زیبا داره نرم هست آپشنها خوبه و مصرف بسیار کم ترکیبی ۶.۵ لیتر در حالی که تیوولی ترکیبی بالا ۹ لیتر میسوزونه ماشین زیاد سرعتی نیست ولی خیلی نرم و روان هست یه گاز بدی سرعت به صد برسه دیگه گاز ندی چند کیلومتر راه میره و سرعتش زیاد کم نمیشه تنها ایرادش به نظر من یکم رودری هاش از داخل زیاد جالب نیست تقریبا مثل ۲۰۶ هست ولی همه چیش خوبه حتی گیربگس cvt میشه گفت هم مزایا داره هم معایب ولی من خیلی با ماشین حال میکنم روکش صندلی عالی در حد یه ماشین عالی

محمد راد(1411 روز پیش)

موتور خیلی ضعیف غیر از مدل توربو . ظاهر زشت داخل زشت . اپشن کم اصلا ارزش نداره

Mohamad mj (1407 روز پیش)

شما نخر. میتونی بری چینی بگیری. قد ماشین چینی پول میدی انتظار x6 داری

Gffjjddfhj (533 روز پیش)

درود دوست عزیزشما ک میگین تواین قیمت ماشین برندژاپنی خوب نیست میشه بگین چی خوبه لطفا منتاژ نباشه،کیفیت قطعاتشم درحدژاپنی باشه بگین من بشخصه برام مهمه تشکر

Saravan (530 روز پیش)

تو این قیمت ها فقط همین ماشین و کرولا و هوندا سیویک . بقیه ماشینا واقعا ارزش ندارن استهلاک بالایی دارند اما ژاپنی ها کم خرج و بدون مرگ هستند

Shayan2022 (345 روز پیش)

محمد راد عزیز دلم به علت اسپرت بودن خودرو داخل کابینش کلا از پلاستیک خشک هست و اینکه از کیفیت دستگیره هاش و ... میتونید متوجه کیفیت بشید

Shayan2022 (345 روز پیش)

Saravan کرولا و سیویک اصلا ارزش خرید ندارن

Khashi (127 روز پیش)

بهتره بگی با این قیمت فلان ماشین رو بخری بهتره. مدل توربو 4wd با این قیمت همه ماشینا دف عقبم نیستن

Mohsenkia(227 روز پیش)

من تازگی یه جوک اسکای پک گرفتم که اولین تجربه رانندگی باهاش توی جاده را باهاتون در میان میگذارم. واقعیتش اینه که توی جاده عالی بود، اینقدر نرم و کم سر و صدا که وقتی ۱۲۰ تا باهاش میرفتم فکر کردم داره ۷۰ تا میره و gps زدم ببینم کیلومتر شمار درست کار میکنه یا نه که دیدم درسته. مسیری که رفتم کوهستانی بود، هیچ سربالایی کم نیاورد، کولر هم کل مسیر کار میکرد. فرمان پذیری و تعلیق عالی داره. تسلط به جاده فدق العاده هست. اینقدر رانندگی باهاش لذت بخشه که دوست داشتم مسیر طولانی تر بود. توی شهر هم که کم مصرف و نرم هست.

Hamidzhb(267 روز پیش)

سلام من ۴ ساله پلاتینیوم دارم اپشنهای زیادی داره ۳ حالت رانندگی اقتصادی نزمال و اسپرت داره که مصرف بنزین شتاب گیری فرمان پذیری و ترمزگیری در سه روش متفاوت میشه کم‌مصرفه حقیقتا رانندگی مطمینی داره خیلی ماشین نرمی هست با توجه به شاسی بلند بودن عقبش برای افراد ۱۹۰ سانتیمتر قد هم مشکلی نداره صدای ماشین رانندگی لذت بخشی ایجاد میکنه چون بهشون میگن دو رگه اسپرت ترمز موتور داره و در ترمز شدید دنده سریع سنگین میشه به همین دلیل بهترین ترمز را داره خدمات بعد ازرفروش و نمایندگیهاش در ایران هر ساله جزو اولین ارایه کننده های خدمات هست جهان نوین اریا بهترین خدمات را میده شتابش نسبت به موتور و نوع گیریبکس راضی کننده هست اما کلا گریبکس های cvt روش رانندگی باهاشون یکم فرق میکنه یکم در شتاب گیری متفاوتن البته راضی کنندس کیفیت قطعات کیفیت ژاپنه و واقعا خوبه من سوناتا و سوزوکی گراند ویتارا تمام اتوماتیک و ۲۰۷ و پرشیا داشتم این ماشین خیلی برام بهتر بوده موفق باشید

Ahmadvand(303 روز پیش)

سلام دوستان بین جوک پلاتینیوم و میتسوبیشی ASX کدوم رو پیشنهاد میدین ؟

AMIR2006(316 روز پیش)

سلام دوستان بین جوک ( پلاتینیوم و اسکای پک ) ، پژو ۲۰۰۸ ، رنو کپچر ، فیدلیتی و دیگنیتی کدومش از همه لحاظ بهتره برای سواری خانواده ؟

ali98(597 روز پیش)

با سلام خدمت دوستان،از دوستانی که این ماشین رو دارن یه سوال داشتم،اینکه میگن فضای صندلی پشت کمه در چه حد آزار دهنده س؟از ۲۰۶ بیشتره یا نه یه اندازن؟

BMW528i (596 روز پیش)

٢٠٦ هم فضا كمه ، هم گوده ، هم صندلي ها ناراحته . شما عقب جوك ميشيني از وجود سقف پانوراما و نشيمن راحت لذت ميبري . بخصوص ديد و احاطه به جاده از عقب كه فقط تو جوك و ايكس تريل خيلي مشهوده . اونجوري حساب كني شتاب صفر تا صد موتور كوير ايكس تريل از ٢٠٦ بيشتره !

Soheilesmaeili (585 روز پیش)

خیر دوست عزیز. فضای پا و ارتفاع و عرض ردیف عقبش حتی از تندر 90 هم بیشتر میشه . با 206 که اصلا قابل قیاس نیست. من با قد 185 باور کنین راحت بودم تو ردیف عقبش. اینکه میگن تنگه، نسبت به سایز کلی ماشین و کراس اوور بودنشه وگرنه منظور این نیست که اندازه ی 206 تنگ باشه.

Shayan2022 (345 روز پیش)

BMW528i‏ عزیزم جوک سانروف داره

Mjalali(510 روز پیش)

سلام و درود بنده يكماهي ميشه كه جوك گرفتم خيلي عاليه از همه نطر ، نرم ، پرشتاب و رانندگي راحت،، فقط موضوع اينه كه نميدونم جزو كدوم دسته از سه مدل نيسان جوك قرار داره چون حالت توربو داره مثل اسپرت ولي تك ديفرانسيل هست . كروز ، رادار ،سانروف، گرمكن و ،،،، هم داره

مرتضی هستم! (509 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. تیپ اسپرت همگی دو دف هستن. شما مطمئن هستید تک دف هست ماشینتون؟ تویه سند چه چیزی قید شده؟ مدل ماشینتون 2016 به بالا هست؟ پلاک ملی دارید یا منطقه ازاد هستید؟

mohsenzolfaghar (508 روز پیش)

شما چطوری ماشین خریدید که نمیدونید چه تیپی خریدید؟!

Shayan2022 (345 روز پیش)

Mjalali‏ عزیز اگر جلوی مه شکن خودروتون زنون یا چراغ شور داره و خودروتون تک دف هست حتما پلات بوده که مالک قبلی روش توربو وصل کرده اگه زنون هم نداره که اسکای پکه حتی اگه صندلیش چرم باشه

Ahmadvand(369 روز پیش)

جوک سانروف داره ؟

Shayan2022 (345 روز پیش)

بله سانروف بسیار بزرگی هم داره که تا وسطای کابین ادامه داره

Show More