• مشخصات فنی 206irtype5
  • مشخصات فنی 206irtype5

مشخصات فنی پژو 206 تیپ 5 سال 1380 - 1402

590 دیدگاه
سال
پیشینه ورود پژو 206 به بازار ایران به سال 1380 باز می‌گردد. در دهه 80 شمسی این هاچ‌بک خوش‌چهره اروپایی، یکی از مدرن‌ترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن 206 در خیابان‌ها دارد! 206 در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال 1391 فقط تیپ‌های 2 و 5 آن در خطوط
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

ترمزهای مطمئن
مصرف سوخت
فراوانی قطعات یدکی
فرمان نرم‌تر از 207

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
فضای محدود ردیف عقب
مشکلات جعبه‌دنده اتومات
عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207
سفارشی شدن سنسور و سی دی پلیر (از مدل 98)
سفارشی شدن ترمز دیسکی عقب برای تیپ 5 (از مدل 98)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1381 تا 1399

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU5

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

105 اسب‌بخار

گشتاور

142 نیوتن‌متر

شتاب

11.6 ثانیه

سرعت

200 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

هاچ بک جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

3835 میلی‌متر

عرض

1652 میلی‌متر

ارتفاع

1426 میلی‌متر

فاصله محوری

2445 میلی‌متر

وزن

1054 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R14

چرخ عقب

185/65R14

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی (سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

(سفارش مدیران)

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

(سفارشی)

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

مالتی پلکس - دزدگیر فابریک (سفارش مدیران)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب دیسکی (سفارشی)

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو - (هندزفری: سفارش مدیران)

مانیتور

7 اینچی لمسی (سفارش مدیران) - مانیتور عقب (سفارش مدیران)

نویگیشن

(سفارش مدیران)

هدآپ

دوربین عقب

(سفارش مدیران)

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

(سفارش مدیران)

قابلیت پشتیبانی

CD

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

(سی دی پلیر: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارش مدیران) - (دی‌وی‌دی پلیر با دسته گیم: سفارش مدیران)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارش مدیران)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری - (کفپوش صندوق و کابین: سفارش مدیران)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه سولار (سفارش مدیران) - آینه راهنمادار (سفارش مدیران) - شیشه بالابر برقی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
پژمان حطمی 1403/7/17
با درود، تیپ 5 مدل 92 صفر به مدت چهار سال داشتم. خودرو شتاب و ترمز بسیار خوبی داشت( ترمز عقب هم دیسکی بود) . ولی متأسفانه چون سازنده گیربکس 405 را در 206به کار گرفته بود کورس کلاچ بسیار زیاد و در ترافیک تهران ، آزار دهنده بود. سیم کلاچ رگلاژ شونده نبود که خودم با رگلاژ شونده عوض کردم. کلاچ بهتر شد ولی دنده های دو و سه به سختی جا می رفت. به ناچار فروختم.
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/7/10
ماشین رو 44 هزار تا واشر زد ایران خودرو گردن نمیگیره و میگه هزینشو خودت باید بدی اونوقت ماشین تا 60000 تا گارانتی من نمیدونم این چه گارانتی ایه که ایران خودرو داره خنده داره
پاسخ
2
0
2
abbaskhalili1 5 روز پیش
گارانتی؟ چی هست؟
0
0
ناشناس 1403/8/23
متاسفانه گارانتی توی کشور ما یک شوخی بزرگ هست
0
0
ناشناس 1403/6/30
با سلام و خسته نباشید ببنینید من یک سال هست که ۲۰۶ دارم اولین ماشینمم بود قبلش موتور سوار میشدم این ماشین همه چیش خوبه فقط حس رانندگی خیلی خوبی بهتون نمیده عقبش هم کوچیکه وگرنه از لحاظ شتاب و سرعت عالیه من خودم باهاش ۲۰۰ تا رفتم کم نمیورد همش هم استفاده تو شهر داشتم یه بوشهر هم باهاش رفتم الان کارکرد ۸۰ تا هست مدل ۱۴۰۱ به این حرفا‌ هم گوش نکنین ۲۰۶ خیلی بهتر کوییک هست
پاسخ
0
0
0
feriii 1403/6/3
سلام ،دوستان من ایکس ۲۲ مدل ۴۰۱ رو با ۲۰۶ مدل ۹۹ تیپ۲ می‌خوام معاوضه کنم، منطقیه؟
پاسخ
3
2
0
بهروزپارسا 1403/8/2
اگر میخوای اعصابت راحت باشه از بابت تامین قطعه ، تعمیرکار‌، اذزانی قطعات ، صد در صد این کار انجام بده ، از نظر ظاهر بیرونی که بنظرم ایکس خیلی جذاب نیست ، داشبودردش یکم به روزتره ، خلاصه من با توجه به تجربه نزدیک با ایکس ، صد در صد تایید میکنم تصمیم شما رو
0
0
Amirq3 1403/7/15
حتی فکرشم اشتباهه
0
0
Hossini123 1403/6/5
با عرض سلام خیر
0
2
ناشناس 1403/6/1
سلام خدمت همگي، راهنمايي ميخواستم ممنون ميشم كمك كنيد. سورن ELX مدل 92 دارم كاركردش معقوله 156 تا كاركرده موتور XU7، ميخوام بفروشم و كوييك يا 206 اتومات كم كاركرد بخرم، راهنمايي كنيد آيا انجام بدم اين كار رو يا خير و اينكه كدوم يكي از اين دو بزرگوار بهتره براي استفاده؟
پاسخ
2
0
0
منصور402 1403/6/12
ماشین خودتو نگه دار یا اگه اتومات میخوای 206 سمت کوییک نرو
1
1
Mehddddi 1403/6/6
سلام دوست عزیز.. من همه این ماشینارو داشتم و الان ۲۰۶ دا رم. اگه امنیت و بالانس توی جاده و جاداری میخوای، قطعا سمند. ۲۰۶ و کوییک جفتشون کابین تنگی دارن. و در تیپ اتومات هم شتاب خوبی ندارن. ضمن اینکه هزینه نگهداری گیربکس اتومات نسبتا بالاس. به نظرم سمندو نگه دار
3
0