پیشینه ورود پژو 206 به بازار ایران به سال 1380 باز می‌گردد. در دهه 80 شمسی این هاچ‌بک خوش‌چهره اروپایی، یکی از مدرن‌ترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن 206 در خیابان‌ها دارد! 206 در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال 1391 فقط تیپ‌های 2 و 5 آن در خطوط تولید باقی ماندند. مهم‌ترین تغییر درمیان تیپ‌های 206 برای تیپ 2 آن اتفاق افتاد که از سال 1390 به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ‌های جلو مجهز شد. سری نخست تیپ 5 نیز تا قبل از 1386 با قطعات مرغوب فرانسوی تولید می‌شد اما بعدها و با داخلی‌سازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ‌2 و تیپ5 وجود ندارد. افت شدید کیفیت، کهنه‌شدن طراحی و تکنولوژی‌های قدیمی این خودرو، در کنار دوام فنی نه‌چندان زیاد آن باعث شده است که 206 دیگر آن هاچ‌بک دوست‌داشتنی دهه 80 شمسی نباشد. ایران خودرو از اوایل سال 98، «سنسور عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد خانواده 206 حذف کرد و «ترمز دیسکی عقب» را هم از تیپ 5 برداشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ترمزهای مطمئن
    • مصرف سوخت
    • فراوانی قطعات یدکی
    • فرمان نرم‌تر از 207
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • فضای محدود ردیف عقب
    • مشکلات جعبه‌دنده اتومات
    • عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207
    • سفارشی شدن سنسور و سی دی پلیر (از مدل 98)
    • سفارشی شدن ترمز دیسکی عقب برای تیپ 5 (از مدل 98)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1380
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1380 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - (سری جدید از مدل 90 به بعد)
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1382 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1381 تا 1382
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات (بدون تیپ‌ترونیک)
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.4 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1065 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1381 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی (سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل (سفارش مدیران)
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1381 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

376 دیدگاه

3pide(13 روز پیش)

سلام دوستان میخواستم نظرتونو راجع به مقایسه ی 206 تیپ 2 مدل 89 یا 90 با ام وی ام کامفورت 110s مدل 95 بدونم.خودم قبلا 206 داشتم،ولی 3 سال از کارکردش گذشته بود راضی بودم.الان با توجه به بودجه ای که دارم اکثرا میگن 206 مدل پایین تو خرج میوفته.می خواستم بدونم این مدل ام وی ام کامفورت 110sراضی کننده هست برای من که 206 تیپ 2 داشتم؟

mahf (6 روز پیش)

سلام دوست عزیز، برو 206 بخر اصلا mvm 110 را ول کن خیلی کوچیکه ماشین فقط یک نفری دو نفری اصلا نمیشه قدرت که هیچی از پراید هم ضعیفه استحکام بدنه که هیچی انسان خودش هم له میشه فقط یدونه خوب بودنش برقی بودنش هست، بنظر من برو 405 بگیر اون بودجه ای که داری بنظر من 405 بگیری بهتره حداقل بزرگتر هست، خسته نباشید

YAP(71 روز پیش)

سلام من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ صفر دارم از کارخونه گرفتم، همین رو نگه دارم یا استپ وی دنده ای بگیرم؟ ممنون از پاسخگویی

mahf (70 روز پیش)

ساندرو استپ وی بگیر حتما خیلی عالی هست

Tycjg (59 روز پیش)

همین نگه دار

ssfree (26 روز پیش)

تیپ 5 رو بخوای با استپ وی طاق بزنی پشیمون میشی بهتره با برلیانس یا دنا طاق بزنی یا رانا پلاس یا سورن اگر هم که از اینا خوشت نمیاد همون رو نگهدار

mahf (23 روز پیش)

ساندرو استپ وی ماشین نیست اعجوبه است واقعا چیز عجیبی است بخر میبینی چیه. بخری میگی ممنون که گفتین ساندرو استپ وی بگیرم. اونا چینی هستن. یعنی با رینگ این هم قابل قیاس نیست. موتور خیلی قوی بدنه قوی جای بزرگ واقعا بین ماشین های کراس اور عالی هست. اصلا خرج هم نداره البته روغن اینا که نیاز ماشین هست داره ولی خرج اضافه اصلا نداره، حتما بگیر پشیمون نمیشی، خسته نباشید

Ramin mn (10 روز پیش)

ساندرو بگیر بهتره

Mahdi83913(15 روز پیش)

تیپ ۲ سنسور عقب داره؟

mahf (14 روز پیش)

سلام دوست عزیز، 206 کلا دوربین دید عقب نداره چه تیپ 5 چه تیپ 2 چه sd ولی میتونی نصب کنی بعدا، یا اگر از نمایندگی میگیری سفارش بدی وصل کنن

ARIBABA(22 روز پیش)

سلام دوستان خواستم نظرتونو در مورد زانتیا و تیپ2 بدونم از نظر کلی کدوم بهتره با همه شرایط

mahf (20 روز پیش)

سلام دوست عزیز، زانتیا ماشین فوق‌العاده ای است از همه لحاظ مخصوصا از موتور مخصوصا از پایداری، تو قدرت موتور هیچی سر راهش نیست میخوای کروس بزاری و میخوای با خیال راحت 220 را بری زانتیاست چرا چون تو اون سرعت موتور خراب نمیشه تو اون سرعت ماشین تقه یا هر چیزی بدی نمیکنه، ولی بهتره ارام بری و سرعت مجاز هیچی نمیشه حتی یدونه چیز خوبه زانتیا این است که میتونه روی سه چرخ بره یعنی اگر یک چرخش خراب شد یا پنچر شد جک داره اون را میکشه بالا و بازم میره و اصلا مشکلی هم نداره مثلا ماشین یک طرفه باشه یا عقبشپایین بیاد هیچی، ببین به هیچی به زانتیا نمیرسه فقط بلکه ماکسیما برسه حتی پرشیا elx هم نمیتونه فقط با ماکسیما میشه، 206 هم ماشین ضعیفی است موتور خیلی بدی داره کوچیکه و اصلا ماشین جاده ای نیست چون تو پیچ سریع چپ میکنه مخصوصا که باد باشه اگه تیپ 5 بود حالا میگفتیم موتورش خوبه ولی تیپ 2 اصلا خوب نیست و خرج زیادی داره، بنظر من برو پژو پارس سال مدل97 با کارکرد 30هزار تا میشه، و یا نه بین این دو تا فقط زانتیا میشه بقیه را ول کن، ولی پژو پارس سال هم خوبه اما از موتور به زانتیا نمیرسه، خسته نباشید

Reza123456780(308 روز پیش)

سلام ۲۰۶ دارم به نظرتون بدم یه کوییک بخرم نظر خودم اینه ۲۰۶ خوبه ولی جا دار نیست تیپ پنجه دویستو شیشم

Alireza123456789 (302 روز پیش)

با سلام. اگه خودروتون خانوادگیه و مجردی نیست بهتره که عوض کنید، اما اگه میتونید با فضای ردیف عقب کمی کنار بیاید عالیه. کوئیک معایب بیشتری داره که به محضر خرید این خودرو برای شما 296 سواران محسوسه. صدای زیاد موتور. عایق بندی عیجیب، موتور ظعیف تر و... در کل کوئیک بد نیست اما شمایی که تیپ 5 داری توصیه میکنم سراغ کوئیک نری

am16in69 (204 روز پیش)

206 تیپ 5 رو با کوییک معاوضه میکنی ؟! اصلا اینکارو نکن

Asdfg (184 روز پیش)

اگر خانواده هستی برو سراغ ۴۰۵ و پارس

ssfree (26 روز پیش)

ساینا بخر

VahidReza (24 روز پیش)

اگه تیپ پنج داری خیر ، وگرنه بله چون کوییک آپشن و جاداری بیشتری داره و قیمتش خوبه

M0h4mm4d1367(110 روز پیش)

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و سروران گرامی. من میخام اولین ماشینم رو بخرم. بعلت مشکل جسمی ( معلولیت ) که دارم فقط میتونم ماشین گیربکس اتوماتیک سوارشم. یکی بهم ۲۰۶ تیپ ۶ مدلهای بین ۸۸ تا ۹۰ رو گفت تمیزش رو پیداکن و بگیر. بودجه ام هم خیلی زیاد نیست بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون بیشتر ندارم. بنظرتون با این بودجه همین ۲۰۶ تیپ ۶ خوبه بگیرم یا دوستان عزیز چیز دیگه ای رو پیشنهاد میکنید؟؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید!!

Nirvana (107 روز پیش)

تیپ ۶ خرج زیادی رو دستت میزاره و همش تعمیر گاهی.کوییک اتومات بخر عالیه.نه تقه داره نه به خشکی پژو هست.

M0h4mm4d1367 (103 روز پیش)

سلام. خیلی ممنون از راهنمایی تون دوست عزیز. کوئیک اتومات خیلی گرون نیست؟؟ من بودجم کم هست و فکر نکنم زورم به کوئیک اتومات صفر برسه. چون میگن جدیدا اومده حدود یکسال هست که توی بازار اومده دست دومش هم پیدا نمیشه.

mahf (101 روز پیش)

206 تیپ 6 خرجش زیاده، بجای این کوییک اتوماتیک بگیر

mahf (98 روز پیش)

خب کوییک اتوماتیک را نمی تونی برسی یدونه پژو پارس مدل 88 یا 89 اتوماتیک هست به قیمت 150 یا 160 میلیون

ssfree (26 روز پیش)

شما با 140 تا میتونی ریو اتومات یا هیوندا ورنا اتومات بخری که اصالت کره ای رو دارن و عالین و میتونین از ریو لذت ببرین فقط در جریان هستید که شتاب خودرو ها در اتومات پایین میاد و شما توقع خودروی دنده ای رو از اتومات نمیشه داشت

Ehsanabedi13841384 (24 روز پیش)

یه پیشنهاد میدم ولی خودم تجربه نکردم یک ماشین دنده ای بخر . کلاچ برقی روی ماشین نصب کن

Alirezarz62(195 روز پیش)

دوستان بین ۲۰۶ تیپ ۵ با ۶۰ تا کارکرد و کوییک آر صفر موندم! مجردم و باید ماهی چند بار مسیر ۳۰۰ کیلومتریو برم و بیام برای کار و دانشگاه بنظرتون کدومو بگیرم؟

Ilia98 (168 روز پیش)

به نظرم تیپ پنج بگیر

ssfree (26 روز پیش)

کوییک

Mehdi2021(189 روز پیش)

سلام به همه، من تیبا هاچ بک دارم میخوام ماشینمو عوض کنم بنظرتون تیپ ۵ صفر گزینه خوبیه یا ماشین دیگه ای پشنهاد میکنید بگیرم

Asdfg (184 روز پیش)

من ۴۰۵ slx رو بهت پیشنهاد میکنم یا اگر پولت میرسه پارس tu5 از ۲۰۶ خیلی بهترن

Djv (152 روز پیش)

بهترین گزینه همین تیپ ۵ هست.

Hjjjjjjj (138 روز پیش)

اشتباه نکن 206 خوب نیست ب قول دوستمون 405 بگیر یا پارس

ManiGR (120 روز پیش)

به نظر من کیا ریو بگیر هم از همه‌ی این ها ارزون‌ تره هم بهتره

ssfree (26 روز پیش)

برو کوییک بگیر یا تیپ 5

Mfd(116 روز پیش)

میخوام ماشین اولمو بخرم، مجردم و میخوام بین 206 تیپ 5 مدل 97 به بالا یا 206 تیپ 2 صفر یکی رو انتخاب کنم. بنظرتون کدومشو بخرم. البته نظر خودم بیشتر نظرم رو تیپ 5 ه

mahdirokni (90 روز پیش)

تیپ دو بد نیست جوابه ولی پنج تروتمیز بگیری بهتره

Mjk (84 روز پیش)

دوست عزیز موتور خودرو هر سال که میگذره افت توان داره تازه مالک هم چه طور رفتار کنه با ماشین هم بماند ماشینی که ۵سال کار کنه دیگه ۱۰۰اسب خروجی نمیده ۱۵ الی ۲۰ اسب کم کرده حالا یه موتورtu5نسبتا سالم تو بهترین حالت ۱۰الی ۱۵ اسب از tu3 که ۷۵ اسبه بیشتر باشه که زیاد تفاوت ایجاد نمیکند،ولی مسله اینه تو ۱ موتور صفر داریتاذ۵ سال خیالت راحته ولی اون جوری ۱موتور داری که ۵سال کار کرده و داره میوفته به خرج و هزینه،بدنه و چیزای دیگه هم که تیپ ۲ و ۵ یکیه،من بام تیپ ۲ صفر میگیرم

ssfree (26 روز پیش)

تیپ 5 خوبه

yasinxosravi(124 روز پیش)

سلام دوستان به نظرتون ۲۰۶ تیپ ۵ چه مدلی بخرم میگن ۹۲ به پایین خوبه

Amir79 (84 روز پیش)

درست میگن دوست عزیز تیپ 5 مدل زیر 91 فنی سالم، ظاهر تمیز پیدا کردی صبر نکن همون لحظه بخر

mahf (80 روز پیش)

سلام دوست عزیز اون را که درست میگن ولی ببین ماشین هر چه مدلش میاد پایین خرج بیشتری داره به جز اینکه صفر باشه، بنظر ن برو یدونه ماشین صفر بخر، خسته نباشید

ManiGR (74 روز پیش)

تیپ ۵ مدل ۸۳ همه چیز فرانسه هست

Tycjg (60 روز پیش)

بنظرم زیر مدل ۹۳به پایین نگیر و کلا پژو ایران زود به خرج می افته و بنظرم مدل ۹۳صفر بگیر حال کن

ssfree (26 روز پیش)

اره 92 به پایین بگیر تمیز بعد اون دوستی که گفته 93 صفر بگیر احیانا کجا پیدا میشه ؟!!!!

Show More