پیشینه ورود پژو 206 به بازار ایران به سال 1380 باز میگردد. در دهه 80 شمسی این هاچبک خوشچهره اروپایی، یکی از مدرنترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن 206 در خیابانها دارد! 206 در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال 1391 فقط تیپهای 2 و 5 آن در خطوط
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.2
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
ترمزهای مطمئن
مصرف سوخت
فراوانی قطعات یدکی
فرمان نرمتر از 207
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
فضای محدود ردیف عقب
مشکلات جعبهدنده اتومات
عایقبندی ضعیفتر از 207
سفارشی شدن سنسور و سی دی پلیر (از مدل 98)
سفارشی شدن ترمز دیسکی عقب برای تیپ 5 (از مدل 98)
تریم های پژو 206
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1381 تا 1399مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
142 نیوتنمترشتاب
11.6 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچ بک جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
3835 میلیمترعرض
1652 میلیمترارتفاع
1426 میلیمترفاصله محوری
2445 میلیمتروزن
1054 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومی (سفارشی)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
(سفارش مدیران)کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
(سفارشی)سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
مالتی پلکس - دزدگیر فابریک (سفارش مدیران)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب دیسکی (سفارشی)سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
اسپیکرهای جلو - (هندزفری: سفارش مدیران)مانیتور
7 اینچی لمسی (سفارش مدیران) - مانیتور عقب (سفارش مدیران)نویگیشن
(سفارش مدیران)هدآپ
دوربین عقب
(سفارش مدیران)دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
(سفارش مدیران)قابلیت پشتیبانی
CDسایر ویژگی مالتی مدیا
(سی دی پلیر: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارش مدیران) - (دیویدی پلیر با دسته گیم: سفارش مدیران)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارش مدیران)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - (کفپوش صندوق و کابین: سفارش مدیران)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه سولار (سفارش مدیران) - آینه راهنمادار (سفارش مدیران) - شیشه بالابر برقی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
mahtabadgay 3 روز پیش
۲۰۶ تیپ دو نه ولی تیپ ۵ خیلی بهتر از کویکه کویک هیچی نیست بابا خیلی هم گرون تره و اصلا ارزش نداره ولی ۲۰۶ تیپ ۵ خیلی هم بهتر موتور TU 5 هم داره
پاسخ
0
0
0
mahtabadgay 3 روز پیش
Reza 89 کاملا راست میگی اطلس خیلی کیفیتش پایینه و همون موتور پراید روشه دیگه و البته خیلی هم از ۲۰۶ گرون تره و قدرتش قابل قبول نیست ولی ۲۰۶ همون طور ک گفتی هم تکنولوژی فرانسه رو داره و البته طراحی ظاهریش خیلی هم بهتر از اطلسه و البته اگه بخوای تیونش کنی ک خیلی زیبا ترم میشه
پاسخ
0
0
0
Mahdipp 3 روز پیش
دوستان عزیز به نظر بنده تیپ ۲ هر چی هم که باشه ظاهر بروزی همچنان هم داره هزینه قطعات موتوری هم خیلی کم در میاد ولی قدرت و کشش خیلی کمی در زمونه امروزی دارع که اونم میشه با هزینه کم تری حدود ۲۰ تومن افزایش توان چشمگیری ازش گرفت و از نظر بنده اینم جدی بگیرید تیب ۲ های مدل ۹۱ بع پایین فرانسوی های ایسیو شون با دریچه برقی هم خونی ندارند و باعث اذیت هایی مثل گاز نخوردن میشن و بعد ۹۱ هم ترمز هاشون به شدت قوی تر شدن با سپاس
پاسخ
0
0
0
Reza89 6 روز پیش
اصالت ۲۰۶ رو ول میکنید میرید سراغ اطلس ؟؟؟؟ اگر تیپ ۵ باشه که قدرتش خیلی بیشتر از اطلس هست . عایق بندی و کیفیت و همه چیز پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ از کل محصولات سایپا بالاتر هست چرا ؟؟؟؟؟؟ چون تکنولوژی فرانسوی رو داره . ولی اطلس چی ؟؟؟ تمام ایرانی شما مانیتورش رو یذره جلو عقب بکنی از جا کنده میشه در این حد کیفیت ضعیفی داره در ضمن ظاهر پژو ۲۰۶ از هیچ ماشینی کپی نشده ولی اطلس چطور ؟؟؟ همیشه میگن یه شاهکار یه کپی بی ارزش هم داره . قسمت عقب اطلس از روی رنو کپچر کپی شده و کاش کپی نمیشد حداقل یذره قشنگ تر میشد . اگر دنبال ماشین هاچبک خوب هستید قطعا پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ حرف اول رو تو خودرو های ایرانی رو میزنن
پاسخ
0
0
0
meysam 6 روز پیش
دوست عزیز ، با این پول تجربه خوبی از ۲۰۶ نخواهید داشت ، نهایتا یه ماشین ۸۱ خسته دور رنگ بشه خرید که از ۲۰۶ فقط اسمش مونده ، بهترین گزینه پراید ۱۳۱ هست که هم عامه پسند هست و هم با این مبلغ ماشین بهتری گیرت میاد، ضمنا فنی رو بزار در اولویت، روا هم شتر گاو پلنگ هست و تصادف کنی میشه پژو و گاز بدی میشه پیکان
پاسخ
1
0
0
مرتضیهستم 5 روز پیش
دوست عزیز ارادت. لطفا برای جواب دادن به کامنت سایر دوستان، از گزینه *پاسخ* استفاده کنین که زیر هر کامنت، نمایش داده شده
0
0