بررسی مشخصات پژو 206
بررسی مشخصات پژو 206

پیشینه ورود پژو 206 به بازار ایران به سال 1380 باز می‌گردد. در دهه 80 شمسی این هاچ‌بک خوش‌چهره اروپایی، یکی از مدرن‌ترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن 206 در خیابان‌ها دارد! 206 در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال 1391 فقط تیپ‌های 2 و 5 آن در خطوط تولید باقی ماندند. مهم‌ترین تغییر درمیان تیپ‌های 206 برای تیپ 2 آن اتفاق افتاد که از سال 1390 به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ‌های جلو مجهز شد. سری نخست تیپ 5 نیز تا قبل از 1386 با قطعات مرغوب فرانسوی تولید می‌شد اما بعدها و با داخلی‌سازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ‌2 و تیپ5 وجود ندارد. افت شدید کیفیت، کهنه‌شدن طراحی و تکنولوژی‌های قدیمی این خودرو، در کنار دوام فنی نه‌چندان زیاد آن باعث شده است که 206 دیگر آن هاچ‌بک دوست‌داشتنی دهه 80 شمسی نباشد. ایران خودرو از اوایل سال 98، «سنسور عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد خانواده 206 حذف کرد و «ترمز دیسکی عقب» را هم از تیپ 5 برداشت. در بهار 1401 ایران خودرو، پژو 206 پانوراما را معرفی کرد که سقف شیشه‌ای و رینگ آلومینیومی داشت و ترمز عقبش از نوع دیسکی بود. سایر ویژگی‌های 206 پانوراما دقیقا مشابه 206 تیپ 3 است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای پژو 206

    • ترمزهای مطمئن
    • مصرف سوخت
    • فراوانی قطعات یدکی
    • فرمان نرم‌تر از 207
  • معایب پژو 206

    • کیفیت ساخت
    • فضای محدود ردیف عقب
    • مشکلات جعبه‌دنده اتومات
    • عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207
    • سفارشی شدن سنسور و سی دی پلیر (از مدل 98)
    • سفارشی شدن ترمز دیسکی عقب برای تیپ 5 (از مدل 98)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1380

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1380 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - (سری جدید از مدل 90 به بعد)
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1382 تا 1391

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1381 تا 1382

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات (بدون تیپ‌ترونیک)
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.4 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1065 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1381 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی (سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل (سفارش مدیران)
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1381 تا 1391

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
509 دیدگاه

Amohammadi(80 روز پیش)

سلام دوستان،من یه۲۰۶تیپ۲مدل۹۵دارم که اصلاراه نمیره وشتابشم خیلی ضعیفه دلیلش چی میتونه باشه.لطفاراهنمایی کنین

Mehddddi (76 روز پیش)

سلام.. البته نباید از موتور ۱۴۰۰ سی سی ۸ سوپاپ انتظار شتاب زیاد داشت ولی احتمالا صفحه کلاچت ضعیفه و اگه نیست پیش یه کاربلد برو و ایسیو رو ریمپ کن

Matin76(77 روز پیش)

دوستان تیپ 5 بهتره یا تیپ6؟

Mehddddi (76 روز پیش)

تیپ ۶ اتوماته با موتور tu5 و تیپ ۵ دنده ای با همون موتور و همون آپشنها ولی شتاب تیپ ۵ بیشتره و مصرفش کمتر دلیلشم واضحه. ماشین اوتومات قدیمی توی شتاب به دلیل جعبه دنده قدیمی، یکمی کنده

ehsan5745(87 روز پیش)

سلام دوستان من یه 206 تیپ 5 مدل 97 دارم، مشکلی که دارم باهاش اینه که در ترمزهای ناگهانی در سرعت های پایین ای بی اس فعال میشه و وقتی ای بی اس عمل میکنه به جای اینکه ماشین بهتر متوقف بشه عملکرد ترمز به شدت افت میکنه و ماشین همینجوری میره برای خودش. تا بحال 2 بار در ترافیک به دلیل اینکه ماشین جلویی ترمز شدید کرده منم ترمز شدید کردم و ماشین متوقف نشده و از پشت زدم بهش. ماشالا سپر درست و حسابی هم که نداره، اولین برخورد کاپوت خم میشه و کلی هزینه... میخواستم بدونم شما هم تجربه مشابهی دارید ؟ این مشکل از چیه و چکار باید کرد

MehranKhan (83 روز پیش)

سلام. احتمال خیلی زیاد مشکل خودرو شما از لاستیک باشه. مخصوصا لاستیک بارز به شدت سر میخوره. من خودم بعد از تعویض لاستیک فابریک تندر 90 از لاستیک چینی به بارز افت محصوص قدرت ترمز رو احساس میکنم. مخصوصا اگر بارون اومده باشه کلا ترمز بی ترمز میشه و ای بی اس مرتی عمل میکنه و ماشین واسه خودش اسکی میره. مگر اینکه خیلی آروم ترمز بگیره آدم.

Morteza111(225 روز پیش)

سلام دوستان می‌خواستم یه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۸۰ به قیمت ۷۵م بخرم. فنی سالم تمام رنگ بدون تصادفی ۴۰۰۰۰۰ کارکرد. با نظرتون ارزشش رو داره؟ با این بودجه کم چیز دیگه تی پیشنهاد میدین؟ اولین تجربه خریدم هست

Moein123 (199 روز پیش)

۲۰۶ تیپ ۲ بعد یه مدتی خرج برمیداره.

206ARMAN (183 روز پیش)

پراید بگیری بهتره. ۲۰۶ قدیمی خرج زیادی داره

moein30 (149 روز پیش)

مدلش پایینه تمام رنگم هست خرجشم بالا میشه

Mehddddi (91 روز پیش)

سلام.. قطعا تاالان ماشین خریدی دوست خوبم. ولی کلا ماشین مدل پایین اونم تمام رنگ با کارکردی که گفتی به هیچ وجه توصیه نمیشه

Mohammadsepi(126 روز پیش)

سلام دوستان هدفم خرید تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ فقط اینکه تو سربالایی دنده بالاتر ۳ یا ۲ نمیره اره؟ ولی تو کفی بهتره؟

Mohammadsepi (125 روز پیش)

؟؟؟؟؟

Hjjjjjjj (125 روز پیش)

تیپ۲ موتورش خوبه نباید از موتور ۱۴۰۰ سی سی انتظار زیاد داشته باشی و جوری نیست کم بیاره میره به هر حال ولی اگه قبل اش پشت تیپ پنج نشسته باشین یکم اولش سخته بعدش به قدرت کمش عادت میکنید

Mehddddi (91 روز پیش)

سلام دوست عزیز بله. تیپ ۲ از موتور ۱۴۰۰ سی سی ۸سوپاپ بهره میبره که قدرت زیادی در سربالایی نداره و یجورایی توی سربالایی کم میاره. منتها اگر پیش یه متخصص کار بیست بری و ecuرو ریمپ کنی تقریبا این ضعف از بین میره

Shirandam(156 روز پیش)

206 تیپ 2 84-88 خریدش صرفه اقتصادی داره ؟!

Matin8 (129 روز پیش)

می‌تونه پرخرج باشه

Mehddddi (91 روز پیش)

سلام.. اگه از اهلش بخری که ماشینو خوب نگهداری کرده باشه خوبه. درغیر اینصورت خیر

TwentySix(118 روز پیش)

سلام دوستان بین کوییک S صفر و رانا مدل 92 صد تا کار و 206 تیپ 5 مدل 88 170 تا کار بی رنگ موندم کدومو بگیرم کیفیت ماشین برام مهمه و خیلی پر خرج نباشه مثلا همون ماه اول کلی خرج بزاره

Mehddddi (91 روز پیش)

سلام.. اگه ماشین کم خرج میخوای کوییک.. اما اگه شتاب و سرعت میخوای ۲۰۶ تیپ ۵. راناهم البته موتورش tu5و قویه. ولی بازار فروش کوییک و ۲۰۶ از رانا بهتره

Masuod130000(111 روز پیش)

دوستان از بین کوییک و ۲۰۶ تیپ دو کدومو بخرم؟! قدرت موتور برام مهمه

Mehddddi (91 روز پیش)

سلام.. گوییک موتورش ۱۵۰۰ سی سی و از ۲۰۶ تیپ ۲ که موتورش ۱۴۰۰ سیسی قویتره

Cvn(102 روز پیش)

سلام بین پژو پارس تیو فایو 90 هزارتا کارکرد و بین 206 تیپ 5 کدوم انتخاب میکنید 206 هم 85 هزار تا رفته

Mehddddi (91 روز پیش)

سلام. از نظر قدرت و شتاب جفتشون چون موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم یکین. اما پارس جادار تره و بازار فروش بهتری داره و بخاطر داشتن صندوق عقب، توی جاده بالانس بهتری داره

Mohammad24(100 روز پیش)

دوستان از بین 206 تیپ دو و رانا پلاس کدومش بهتره؟

Mehddddi (91 روز پیش)

سلام دوست عزیز.. بازار قروش ۲۰۶ تیپ ۲ بهتره ولی موتورش ۱۴۰۰ سی سی ۸ سوپاپ و ضعیفه. ولی رانا پلاس موتورش tu5 و ۱۶ سوپاپه. رانا پلاس بهتره

Show More