پانامرا یک اتفاق نو در بازار خودروهای لوکس ایران بود؛ فوق لوکس فوق اسپرتی که در کلاس فستبکها یک ستاره بود. این آلمانی در مقابل خود تنها مرسدسبنز CLS را میدید. پانامرا سال 2009 به بازارهای جهانی معرفی و تقریباً همان ایام نیز وارد ایران شد. به نظر نمیرسد هنوز هم خودرویی در ایران موجود باشد که از نظر آپشن یارای برابری با ویرایش فول این پورشه را داشته باشد. نسل اول پانامرا از 2010 تا 2013 تقریباً در تمام مدلهایش به بازار ایران آمد. مدلهای پایهای این خودرو پیشرانه 6 سیلندر داشتند و دیفرانسیل عقب بودند درحالیکه پانامرا 4S از پیشرانه 8 سیلندر و پانامرا توربو از پیشرانه 8 سیلندر توربو (مشابه کاین توربو) بهره میبرد. ضمن اینکه سیستم محرکه هردو نیز از نوع دو دیفرانسیل بود. حقیقت این است که این پورشه با قیمت کهکشانیاش هنوز هم مشتریان پر و پا قرصی دارد.
-
مزایای پورشه پانامرا
- کیفیت ساخت بالا
- شتاب و عملکرد
- تنوع آپشن
- سطح بالای امکانات رفاهی
-
معایب پورشه پانامرا
- تعلیق خشک
- هزینه نگهداری
- خدمات پس از فروش
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2010 تا 2014
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
- گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
- پیشرانه 8 سیلندر
- حجم موتور 4.8 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 420 اسببخار
- گشتاور 520 نیوتنمتر
- شتاب 5 ثانیه
- سرعت 286 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 10.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان فست بک بزرگ مجلل
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (970)
- طول 4970 میلیمتر
- عرض 1931 میلیمتر
- ارتفاع 1418 میلیمتر
- فاصله محوری 2920 میلیمتر
- وزن 1860 کیلوگرم
- حجم باک 100 لیتر
- چرخ جلو 245/50R18
- چرخ عقب 275/45R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 4 حالته (نرمال - اسپرت - اسپرت پلاس - شخصی)
- سایر ویژگیها تعلیق هوشمند یا PASM (سفارشی) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (سفارشی) - توزیع گشتاور در پیچ یا PTV Plus (سفارشی) - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه) - کروز کنترل هوشمند (سفارشی)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز کیت ترمز سرامیکی یا PCCB (سفارشی)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو بای زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
- تنظیم موقعیت 4 حالته
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
- گرمکن فرمان سفارشی
- سایر ویژگی فرمان تریم چوب (سفارشی)
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 11 اسپیکر 235 واتی (استاندارد) - سیستم پخش BOSE با 14 اسپیکر 785 واتی (سفارشی) - سیستم پخش Burmester با 16 اسپیکر 1300 واتی (سفارشی) - تشخیص صدا (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی (سفارشی)
- مانیتور 7 اینچی لمسی - مانیتور ردیف عقب (سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 4.8 اینچی صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 10
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - اتومات چهارگانه (سفارشی) - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 14 حالته برقی - 18 حالته برقی (سفارشی) - تنظیم برقی گودی کمر - مموری - 8 حالته برقی (سفارشی) - کنسول یکپارچه (سفارشی) - تاشو دوتکه
- صندلی سرنشین جلو 14 حالته برقی - 18 حالته برقی (سفارشی) - تنظیم برقی گودی کمر
- ویژگی صندلی عقب 8 حالته برقی (سفارشی) - کنسول یکپارچه (سفارشی) - تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو - عقب (سفارشی)
- سردکن صندلی جلو (سفارشی) - عقب (سفارشی)
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا قهوهای یا خاکستری یا آبی یا بژ
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم چوب (سفارشی) - تریم فیبرکربنی (سفارشی) - تریم آلومینیومی (سفارشی) - کرونوگراف داشبورد (سفارشی)
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی و عایق گرما - پرده برقی جانبی و عقب (سفارشی) - مموری آینه - سقف آلکانترا (سفارشی) - اسپویلر برقی عقب
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
- پیشرانه 6 سیلندر
- حجم موتور 3.6 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 310 اسببخار
- گشتاور 400 نیوتنمتر
- شتاب 6.3 ثانیه
- سرعت 260 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان فست بک بزرگ مجلل
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (970)
- طول 4970 میلیمتر
- عرض 1931 میلیمتر
- ارتفاع 1418 میلیمتر
- فاصله محوری 2920 میلیمتر
- وزن 1760 کیلوگرم
- حجم باک 80 لیتر
- چرخ جلو 245/50R18
- چرخ عقب 275/45R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 4 حالته (نرمال - اسپرت - اسپرت پلاس - شخصی)
- سایر ویژگیها تعلیق هوشمند یا PASM (سفارشی) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (سفارشی) - توزیع گشتاور در پیچ یا PTV Plus (سفارشی) - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز کیت ترمز سرامیکی یا PCCB (سفارشی)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو بای زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
- تنظیم موقعیت 4 حالته
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
- گرمکن فرمان سفارشی
- سایر ویژگی فرمان تریم چوب (سفارشی)
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 11 اسپیکر 235 واتی (استاندارد) - سیستم پخش BOSE با 14 اسپیکر 785 واتی (سفارشی) - سیستم پخش Burmester با 16 اسپیکر 1300 واتی (سفارشی) - تشخیص صدا (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی (سفارشی)
- مانیتور 7 اینچی لمسی - مانیتور ردیف عقب (سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 4.8 اینچی صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 10
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - اتومات چهارگانه (سفارشی) - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 14 حالته برقی - 18 حالته برقی (سفارشی) - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 14 حالته برقی - 18 حالته برقی (سفارشی) - تنظیم برقی گودی کمر
- ویژگی صندلی عقب 8 حالته برقی (سفارشی) - کنسول یکپارچه (سفارشی) - تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو (سفارشی) - عقب (سفارشی)
- سردکن صندلی جلو (سفارشی) - عقب (سفارشی)
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا قهوهای یا خاکستری یا آبی یا بژ
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم چوب (سفارشی) - تریم فیبرکربنی (سفارشی) - تریم آلومینیومی (سفارشی) - کرونوگراف داشبورد (سفارشی)
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی و عایق گرما - پرده برقی جانبی و عقب (سفارشی) - مموری آینه - سقف آلکانترا (سفارشی) - اسپویلر برقی عقب
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
- گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
- پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
- حجم موتور 4.8 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 520 اسببخار
- گشتاور 700 نیوتنمتر
- شتاب 4.2 ثانیه
- سرعت 306 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 11.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان فست بک بزرگ مجلل
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (970)
- طول 4970 میلیمتر
- عرض 1931 میلیمتر
- ارتفاع 1418 میلیمتر
- فاصله محوری 2920 میلیمتر
- وزن 1970 کیلوگرم
- حجم باک 100 لیتر
- چرخ جلو 255/45R19
- چرخ عقب 285/40R19
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی - 4 حالته (نرمال - اسپرت - اسپرت پلاس - شخصی)
- سایر ویژگیها تعلیق هوشمند یا PASM (استاندارد) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (استاندارد) - توزیع گشتاور در پیچ یا PTV Plus (سفارشی) - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز کیت ترمز سرامیکی یا PCCB (سفارشی)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو بای زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
- تنظیم موقعیت 4 حالته
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
- گرمکن فرمان سفارشی
- سایر ویژگی فرمان تریم چوب (سفارشی)
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 11 اسپیکر 235 واتی (استاندارد) - سیستم پخش BOSE با 14 اسپیکر 785 واتی (سفارشی) - سیستم پخش Burmester با 16 اسپیکر 1300 واتی (سفارشی) - تشخیص صدا (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی (سفارشی)
- مانیتور 7 اینچی لمسی - مانیتور ردیف عقب (سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 4.8 اینچی صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 10
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - اتومات چهارگانه (سفارشی) - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 14 حالته برقی - 18 حالته برقی (سفارشی) - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 14 حالته برقی - 18 حالته برقی (سفارشی) - تنظیم برقی گودی کمر
- ویژگی صندلی عقب 8 حالته برقی (سفارشی) - کنسول یکپارچه (سفارشی) - تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو - عقب
- سردکن صندلی جلو (سفارشی) - عقب (سفارشی)
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا قهوهای یا خاکستری یا آبی یا بژ
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم چوب (سفارشی) - تریم فیبرکربنی (سفارشی) - تریم آلومینیومی (سفارشی) - کرونوگراف داشبورد (سفارشی)
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی و عایق گرما - پرده برقی جانبی و عقب (سفارشی) - مموری آینه - سقف آلکانترا - اسپویلر برقی عقب
Parhammmmmmm(506 روز پیش)
سلام دوستان به نظر شما من پانامرا توربو یا S500 کدومشون شتاب،آپشن و راحتی بیشتری داره ؟ ممنون میشم اگه جواب بدین
امیرعلی (499 روز پیش)
تنها نکته مثبت پانامرا به اس ۵۰۰ شتاب بهترشه وگرنه بنز اپشن بیشتر سواری بهتر و خیلی نرم تر استحلاک خیلی کم تر خدمات خیلی خیلی بهتر و کلاس و پرستیژ بالا تری داره در کل اگر ماشین رو برای شیطنت میخوای پانامرا بگیر در غیر این صورت این کجا و آن کجا واقعا
Shayn (374 روز پیش)
اس ۵۰۰ جزو ماشین های دم دستی هست
Danial1378 (365 روز پیش)
سلام من اس ۵۰۰ رو بیشتر ترجیح میدم اگه خانواده داری بنز گزینه بهتریه ولی اگه ۱ یا ۲ نفرین انتخاب سختر میشه ولی من بازم میگم اس ۵۰۰ البته در مدل ۲۰۱۴
VahidReza (340 روز پیش)
اولا تو یه رنج قیمتی نیستن دوما معلومه اس کلاس سواری و آپشن بیشتری داره چون پرچمدار بنز و جدیدتر هست لوکس ترین و پراپشن ترین ماشین بازار ایران s500 هست
VahidReza (291 روز پیش)
آخه این چه مقایسه ایه؟ یه ماشین لوکس رو با اسپرت مقایسه میکنید؟ از لحاظ آپشن و راحتی معلومه که اس کلاس بهتره ولی در اسپرت بودن و شتاب و قدرت فوق العاده ی پانامرا شکی نیست
Mh89 (274 روز پیش)
S500خیلی خوبه
Gdghffhffggd (190 روز پیش)
خب اینکه سوال نداره معلومه s500 هم بزرگتر و جادار تر هم کلاس بیشتری داره تازه اپشنای بیشتری هم داره
Mbbi(377 روز پیش)
سلام. بین این پانامرا، cls500 و ماکان کدوم برای استفاده روزمره بهتره؟
Shayn (375 روز پیش)
۳تاشون پر هزینه هستن اما ماکان استهلاک کمتری داره
AMIR52 KARIMI (194 روز پیش)
روزمره ماکان بهتره
amir1212(427 روز پیش)
سلام دوستان من بین cls500 و پانامرا 4s گیر کردم لطف کنید به صورت کلی مقایسه کنید ممنون میشم
Homayun (423 روز پیش)
من خودم شخصا بی ام و ۷۵۰ دارم ولی بین این دو خودرو من سی ال اس رو بخاطر داشتن توربو ترجیح میدم با گذاشتن داون پایپ و تیون از پانامرا توربو هم یکم بهتر میشه داخل پانامرا قشنگ تره ولی بیرون بنز اصطحلاک یکیه چراغای بنز ال ای دی هست پورشه نیست خیلی تو ظاهر تاثیر داره ولی هیچی بهتر از این نیست سوار هردو بشی خودت بگی چون من خودم اس ۵۰۰ رو از ۷۵۰ بیشتر دوست داشتم ولی از سواری ۷۵۰ و شتابش بیشتر خوشم اومد
Shayn (420 روز پیش)
پانامرا بردار چون نیاز به بنزین سوپر نداری تو جاده هم راحتی و دغدغه سوخت رو نداری
federal (374 روز پیش)
دورد بر شما دوست عزیز .. به نظر من توی ایران و شرایط جاده و بنزین ایران هیچکدوم بهت آرامش نمیده ..... فقط بروید سراغ ماشین های ژاپنی که بسیار نزدیکترند به شرایط اقلیمی و بنزین ایران
jator (238 روز پیش)
پاسخ به fadae: دوست عزیز کیفیت که آلمانیا دارن تو ژاپن پیدا نمیشه. همین بی ام و 730 سیستم تعلیقش خودکار یعنی جاده رو اسکن میکنه بر اساس موانع حساسیت نشون میده . شتاب وقدرت بیشتری هم دارن، تا دلت بخواد آپشن هم دارند. پس دیگه لطفا مقایسه ی الکی نکنید. نمیگم که ژاپن بده اما در مقایسه حرفی نداره که بگه. مانا باشید
VahidReza (210 روز پیش)
آقای federal چه ارتباطی به آرامش داشت؟ کی ژاپنی که خیلیاشون خشک و بی آپشن دوزاری هستن با هندلینگ افتضاحشون رو ترجیح میده؟ کسی که میلیاردی پول ماشین میده غم هزینه هم نداره پس ژاپن جمع کنه بره
Shayn(361 روز پیش)
دوستان این ماشین دارای سیستم اتوپایلت هست آیا؟
Tyyy (340 روز پیش)
آره کروز کنترل هوشمند داره که همونه اما مطمئن باش لذت رانندگیش اینقدر زیاده که خودت ازش استفاده نخاهی کرد
Shayn (336 روز پیش)
دوست عزیز اتوپایلت علاوه بر کروز کنترل هوشمند، فرمان را در اختیار میگیرد و نیازی نیست که حواستان به جلو باشد(البته نه خیلی)
Shayn(405 روز پیش)
سلام این یک ماشین وی آی پی vip هستش طبق تحقیقات من. این خودرو میز تاشو برای ردیف عقب ندارد؟
Mbbi (377 روز پیش)
خیر
Key1(1007 روز پیش)
میشه خواهش کنم که در مورد مدل توربو ی این ماشین، مثل مابقی مدلهاش خرج و استهلاکش زیاده یا خیر؟؟ و اینکه بین پانامرا توربو و بی ام و 650i گرن کوپه، کدوم رو پیشنهاد میدین؟؟ سپاسگزار میشم یک دوست با تجربه منو راهنمایی کنه.
شهریاررامیاد (1000 روز پیش)
توربو از فور اس پر خرجتره. فور اس از شش سیلندر پر خرجتره. بی آزارترینشون شش سیلندره. ولی باز همه اینها بیتگی به نگهداری داره. روغن و سرویس شش سیلندر هم به موقع انجام نشه قطعا به مشکل میخوره
sadra rahmannian (957 روز پیش)
سری ۶ بیخوده پانامرا خیلی بهتره
hamed b (414 روز پیش)
قطعا سری شش
Moghadam(756 روز پیش)
سلام دوستان بنده عاشق برند پورشه هستم و یه ۹۱۱ دارم و به تازگی متاهل و متعهد شدم و باید از فاز مجردی و ماشین ۲ نفره بیام بیرون و به همین امر نمایشگاههایی که رفتم بی ام و ۷۳۰ رو پیشنهاد دادن و از اونجایی که پورش باز هستم میخوام مقایسش رو با پانامرا بدونم لطفا راهنمایی میکنید
Hhhhhhhhhhhhhhhh (745 روز پیش)
من هم برند های پورشه رو خیلی دوست دارم. من که پورشه پانامرا رو انتخاب میکنم ۱-شتاب بسیار عالی ۲-امکانات رفاهی که کمتر از ۷۳۰ نداره ۳-توی خیابون اگه یه پورشه باشه و یه ۷۳۰ همه پورشه رو نگاه میکنم ۴-ظاهر ش تقریبا به روزه و از مُد نیفتاده و نخواهد افتاد البته پانامرا رو باید کم کارکرد بخری . امیدوارم که کمکی کرده باشم.
امیرعلی (499 روز پیش)
در جواب hhhhhhhبی ام و صفره و هنوز گارانتی داره آپشن بیشتری داره کلاس بالا تری داره استهلاک کمتری داره قطعاتش خیییلی راحت تر از پورشه گیر میاد تعمیرکار حرفه ای بیشتری داره تنها نکته ضعفش موتور ۴ سیلندرشه که اونم در مقایسه با پانامرا میشه نقطه ضعف وگرنه خیلی هم مناسب و قویه در کل به نظر من برای خانواده ۷۳۰ خیلی بهتر از پانامراست
wlkx (466 روز پیش)
۷۳۰با کلاسه و خوب لوکس خیلی هم امکانات داره
VahidReza (442 روز پیش)
بسیار ماشین قویه مخصوصا توربو ولی برخلاف قدرتش خیلی تعلیق خشکی داره و خیلی خیلییییی پرخرجه ، بنظرم کاین بگیرید چون قدرت خیلی خوبی داره اپشناش بیشتره و سقف پانوراما هم هست و همچنین برای خانواده خوبه و چهار دره درمورد هفتصد و سی هم کوه آپشنه و انگار هواپیما سوار شدی خیلی هم نرمه ولی خرجش بیشتره
Mohammadgs460 (439 روز پیش)
من پانامرا 4s دارم انصافاً کسی که یک همچین ماشینی دارد باید خرج کند تا لذت ببرد ۷۳۰li انصافاً موتور چهار سیلندر ۲۵۷ اسبی که شتاب درب و داغون ۷.۳ ثانیه را رغم می زند به پول سنگین آن نمی ارزد و آپشن هایش هم نصف پانامرا نیست. حتما پانامرا خواستی بخری 4s بگیر اگر توربو بگیری که من چند ماه داشتم کل پول و مالت تمام می شود و نمی ارزد کمه کم ماهی ۳۰ میلیون تومان خرجشه ولی ۴s من ۲۰ تومان هم خرجش نیست. سپاس فراوان که برای خواندن آن وقت گذاشتید و امیدوارم کمکی کرده باشم.
VahidReza(442 روز پیش)
بسیار ماشین قویه مخصوصا توربو ولی برخلاف قدرتش خیلی تعلیق خشکی داره و خیلی خیلییییی پرخرجه ، بنظرم کاین بگیرید چون قدرت خیلی خوبی داره اپشناش بیشتره و سقف پانوراما هم هست و همچنین برای خانواده خوبه و چهار دره
AliNa(455 روز پیش)
اینکه پورشه کاین ۸سیلندر سقف پاناروما داره اما پورشه پانامرا ۸سیلندر نداره خیلی خیلی ضدحاله از نظر من..خرج کاین هم خیلی کمتره انصافا.
منصورى(1124 روز پیش)
پانامرا مخصوصا توربو ،لذت بخش ترين سوارى را داره.
Iu (485 روز پیش)
داش،دقیقا زدی به هدف،فقط تنها رقیب این ماشین بی ام m6 هستش که اونم به تعداد خیلی کم در ایران هستش