پانامرا یک اتفاق نو در بازار خودروهای لوکس ایران بود؛ فوق لوکس فوق اسپرتی که در کلاس فست‌بک‌ها یک ستاره بود. این آلمانی در مقابل خود تنها مرسدس‌بنز CLS را می‌دید. پانامرا سال 2009 به بازارهای جهانی معرفی و تقریباً همان ایام نیز وارد ایران شد. به نظر نمی‌رسد هنوز هم خودرویی در ایران موجود باشد که از نظر آپشن یارای برابری با ویرایش فول این پورشه را داشته باشد. نسل اول پانامرا از 2010 تا 2013 تقریباً در تمام مدل‌هایش به بازار ایران آمد. مدل‌های پایه‌ای این خودرو پیشرانه 6 سیلندر داشتند و دیفرانسیل عقب بودند درحالیکه پانامرا 4S از پیشرانه 8 سیلندر و پانامرا توربو از پیشرانه 8 سیلندر توربو (مشابه کاین توربو) بهره می‌برد. ضمن اینکه سیستم محرکه هردو نیز از نوع دو دیفرانسیل بود. حقیقت این است که این پورشه با قیمت کهکشانی‌اش هنوز هم مشتریان پر و پا قرصی دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • شتاب و عملکرد
    • تنوع آپشن
    • سطح بالای امکانات رفاهی
  • نقاط ضعف
    • تعلیق خشک
    • هزینه نگهداری
    • خدمات پس از فروش
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 310 اسب‌بخار
  • گشتاور 400 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.3 ثانیه
  • سرعت 260 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان فست‌ بک بزرگ مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (970)
  • طول 4970 میلی‌متر
  • عرض 1931 میلی‌متر
  • ارتفاع 1418 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2920 میلی‌متر
  • وزن 1760 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 245/50R18
  • چرخ عقب 275/45R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (نرمال - اسپرت - اسپرت پلاس - شخصی)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند یا PASM (سفارشی) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (سفارشی) - توزیع گشتاور در پیچ یا PTV Plus (سفارشی) - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 8 سیلندر
  • حجم موتور 4.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 420 اسب‌بخار
  • گشتاور 520 نیوتن‌متر
  • شتاب 5 ثانیه
  • سرعت 286 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان فست‌ بک بزرگ مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (970)
  • طول 4970 میلی‌متر
  • عرض 1931 میلی‌متر
  • ارتفاع 1418 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2920 میلی‌متر
  • وزن 1860 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 245/50R18
  • چرخ عقب 275/45R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (نرمال - اسپرت - اسپرت پلاس - شخصی)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند یا PASM (سفارشی) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (سفارشی) - توزیع گشتاور در پیچ یا PTV Plus (سفارشی) - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه) - کروز کنترل هوشمند (سفارشی)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 4.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 520 اسب‌بخار
  • گشتاور 700 نیوتن‌متر
  • شتاب 4.2 ثانیه
  • سرعت 306 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان فست‌ بک بزرگ مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (970)
  • طول 4970 میلی‌متر
  • عرض 1931 میلی‌متر
  • ارتفاع 1418 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2920 میلی‌متر
  • وزن 1970 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 255/45R19
  • چرخ عقب 285/40R19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی - 4 حالته (نرمال - اسپرت - اسپرت پلاس - شخصی)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند یا PASM (استاندارد) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (استاندارد) - توزیع گشتاور در پیچ یا PTV Plus (سفارشی) - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)

81 دیدگاه

Shayn(62 روز پیش)

دوستان این ماشین دارای سیستم اتو‌پایلت هست آیا؟

Tyyy (41 روز پیش)

آره کروز کنترل هوشمند داره که همونه اما مطمئن باش لذت رانندگیش اینقدر زیاده که خودت ازش استفاده نخاهی کرد

Shayn (37 روز پیش)

دوست عزیز اتوپایلت علاوه بر کروز کنترل هوشمند، فرمان را در اختیار می‌گیرد و نیازی نیست که حواستان به جلو باشد(البته نه خیلی)

Parhammmmmmm(207 روز پیش)

سلام دوستان به نظر شما من پانامرا توربو یا S500 کدومشون شتاب،آپشن و راحتی بیشتری داره ؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

امیرعلی (200 روز پیش)

تنها نکته مثبت پانامرا به اس ۵۰۰ شتاب بهترشه وگرنه بنز اپشن بیشتر سواری بهتر و خیلی نرم تر استحلاک خیلی کم تر خدمات خیلی خیلی بهتر و کلاس و پرستیژ بالا تری داره در کل اگر ماشین رو برای شیطنت میخوای پانامرا بگیر در غیر این صورت این کجا و آن کجا واقعا

Shayn (75 روز پیش)

اس ۵۰۰ جزو ماشین های دم دستی هست

Danial1378 (66 روز پیش)

سلام من اس ۵۰۰ رو بیشتر ترجیح میدم اگه خانواده داری بنز گزینه بهتریه ولی اگه ۱ یا ۲ نفرین انتخاب سختر میشه ولی من بازم میگم اس ۵۰۰ البته در مدل ۲۰۱۴

VahidReza (41 روز پیش)

اولا تو یه رنج قیمتی نیستن دوما معلومه اس کلاس سواری و آپشن بیشتری داره چون پرچمدار بنز و جدیدتر هست لوکس ترین و پراپشن ترین ماشین بازار ایران s500 هست

amir1212(128 روز پیش)

سلام دوستان من بین cls500 و پانامرا 4s گیر کردم لطف کنید به صورت کلی مقایسه کنید ممنون میشم

Homayun (124 روز پیش)

من خودم شخصا بی ام و ۷۵۰ دارم ولی بین این دو خودرو من سی ال اس رو بخاطر داشتن توربو ترجیح میدم با گذاشتن داون پایپ و تیون از پانامرا توربو هم یکم بهتر میشه داخل پانامرا قشنگ تره ولی بیرون بنز اصطحلاک یکیه چراغای بنز ال ای دی هست پورشه نیست خیلی تو ظاهر تاثیر داره ولی هیچی بهتر از این نیست سوار هردو بشی خودت بگی چون من خودم اس ۵۰۰ رو از ۷۵۰ بیشتر دوست داشتم ولی از سواری ۷۵۰ و‌ شتابش بیشتر خوشم اومد

Shayn (121 روز پیش)

پانامرا بردار چون نیاز به بنزین سوپر نداری تو جاده هم راحتی و دغدغه سوخت رو نداری

federal (75 روز پیش)

دورد بر شما دوست عزیز .. به نظر من توی ایران و شرایط جاده و بنزین ایران هیچکدوم بهت آرامش نمیده ..... فقط بروید سراغ ماشین های ژاپنی که بسیار نزدیکترند به شرایط اقلیمی و بنزین ایران

Mbbi(78 روز پیش)

سلام. بین این پانامرا، cls500 و ماکان کدوم برای استفاده روزمره بهتره؟

Shayn (76 روز پیش)

۳تاشون پر هزینه هستن اما ماکان استهلاک کمتری داره

Shayn(106 روز پیش)

سلام این یک ماشین وی آی پی vip هستش طبق تحقیقات من. این خودرو میز تاشو برای ردیف عقب ندارد؟

Mbbi (78 روز پیش)

خیر

Key1(708 روز پیش)

میشه خواهش کنم که در مورد مدل توربو ی این ماشین، مثل مابقی مدلهاش خرج و استهلاکش زیاده یا خیر؟؟ و اینکه بین پانامرا توربو و بی ام و 650i گرن کوپه، کدوم رو پیشنهاد میدین؟؟ سپاسگزار میشم یک دوست با تجربه منو راهنمایی کنه.

شهریاررامیاد (701 روز پیش)

توربو از فور اس پر خرجتره. فور اس از شش سیلندر پر خرجتره. بی آزارترینشون شش سیلندره. ولی باز همه اینها بیتگی به نگهداری داره. روغن و سرویس شش سیلندر هم به موقع انجام نشه قطعا به مشکل میخوره

sadra rahmannian (658 روز پیش)

سری ۶ بیخوده پانامرا خیلی بهتره

hamed b (115 روز پیش)

قطعا سری شش

Moghadam(457 روز پیش)

سلام دوستان بنده عاشق برند پورشه هستم و یه ۹۱۱ دارم و به تازگی متاهل و متعهد شدم و باید از فاز مجردی و ماشین ۲ نفره بیام بیرون و به همین امر نمایشگاه‌هایی که رفتم بی ام و ۷۳۰ رو پیشنهاد دادن و از اونجایی که پورش باز هستم میخوام مقایسش رو با پانامرا بدونم لطفا راهنمایی میکنید

Hhhhhhhhhhhhhhhh (446 روز پیش)

من هم برند های پورشه رو خیلی دوست دارم. من که پورشه پانامرا رو انتخاب میکنم ۱-شتاب بسیار عالی ۲-امکانات رفاهی که کمتر از ۷۳۰ نداره ۳-توی خیابون اگه یه پورشه باشه و یه ۷۳۰ همه پورشه رو نگاه میکنم ۴-ظاهر ش تقریبا به روزه و از مُد نیفتاده و نخواهد افتاد البته پانامرا رو باید کم کارکرد بخری . امیدوارم که کمکی کرده باشم.

امیرعلی (200 روز پیش)

در جواب hhhhhhhبی ام و صفره و هنوز گارانتی داره آپشن بیشتری داره کلاس بالا تری داره استهلاک کمتری داره قطعاتش خیییلی راحت تر از پورشه گیر میاد تعمیرکار حرفه ای بیشتری داره تنها نکته ضعفش موتور ۴ سیلندرشه که اونم در مقایسه با پانامرا میشه نقطه ضعف وگرنه خیلی هم مناسب و قویه در کل به نظر من برای خانواده ۷۳۰ خیلی بهتر از پانامراست

wlkx (167 روز پیش)

۷۳۰با کلاسه و خوب لوکس خیلی هم امکانات داره

VahidReza (143 روز پیش)

بسیار ماشین قویه مخصوصا توربو ولی برخلاف قدرتش خیلی تعلیق خشکی داره و خیلی خیلییییی پرخرجه ، بنظرم کاین بگیرید چون قدرت خیلی خوبی داره اپشناش بیشتره و سقف پانوراما هم هست و همچنین برای خانواده خوبه و چهار دره درمورد هفتصد و سی هم کوه آپشنه و انگار هواپیما سوار شدی خیلی هم نرمه ولی خرجش بیشتره

Mohammadgs460 (140 روز پیش)

من پانامرا 4s دارم انصافاً کسی که یک همچین ماشینی دارد باید خرج کند تا لذت ببرد ۷۳۰li انصافاً موتور چهار سیلندر ۲۵۷ اسبی که شتاب درب و داغون ۷.۳ ثانیه را رغم می زند به پول سنگین آن نمی ارزد و آپشن هایش هم نصف پانامرا نیست. حتما پانامرا خواستی بخری 4s بگیر اگر توربو بگیری که من چند ماه داشتم کل پول و مالت تمام می شود و نمی ارزد کمه کم ماهی ۳۰ میلیون تومان خرجشه ولی ۴s من ۲۰ تومان هم خرجش نیست. سپاس فراوان که برای خواندن آن وقت گذاشتید و امیدوارم کمکی کرده باشم.

VahidReza(143 روز پیش)

بسیار ماشین قویه مخصوصا توربو ولی برخلاف قدرتش خیلی تعلیق خشکی داره و خیلی خیلییییی پرخرجه ، بنظرم کاین بگیرید چون قدرت خیلی خوبی داره اپشناش بیشتره و سقف پانوراما هم هست و همچنین برای خانواده خوبه و چهار دره

AliNa(156 روز پیش)

اینکه پورشه کاین ۸سیلندر سقف پاناروما داره اما پورشه پانامرا ۸سیلندر نداره خیلی خیلی ضدحاله از نظر من..خرج کاین هم خیلی کمتره انصافا.

منصورى(825 روز پیش)

پانامرا مخصوصا توربو ،لذت بخش ترين سوارى را داره.

Iu (186 روز پیش)

داش،دقیقا زدی به هدف،فقط تنها رقیب این ماشین بی ام m6 هستش که اونم به تعداد خیلی کم در ایران هستش

Show More