بررسی مشخصات رنو فلوئنس
بررسی مشخصات رنو فلوئنس
بررسی مشخصات رنو فلوئنس

پس از فیس‌لیفت 2014 فلوئنس، که با تغییر جلوپنجره، چراغ‌ها، سپر و اضافه‌شدن دی‌لایت‌های LED همراه بود، امکان خریداری نسخه‌های غیراتومات آن نیز برای مشتریان ایرانی امکان‌پذیر شد. فلوئنس دنده‌ای اکثر ویژگی‌هایی تیپ E2 را ندارد که مهم‌ترینشان عبارتند از: مه‌شکن‌ها، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، دکمه‌های کنترلی فرمان و روکش آن، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و کنترل کشش. از آنجایی‌که واردکننده‌اش (برای ترغیب مشتریان) برخی تجهیزات اضافی روی فلوئنس دنده‌ای نصب کرده لذا ممکن است برخی آپشن‌های تیپ E4 را هم در مدل دنده‌ای ببینید؛ آپشن‌هایی مثل سنسورهای عقب و باران، گرمکن صندلی‌های جلو و ترمز پارک برقی. همانند تلیسمان و کولیوس، فلوئنس‌های وارداتی نیز ساخت کره جنوبی بودند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای رنو فلوئنس

    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • عملکرد فنی
    • فضای جادار کابین
    • ترمزهای مطمئن
    • تعلیقی نرم‌تر از النترا
    • اشتراک برخی قطعات فنی با مگان
    • اضافه‌شدن مدل دنده‌ای (نسبت به قبل فیس‌لیفت)
  • معایب رنو فلوئنس

    • واردات محدود
    • بازار ضعیف‌تر از رقبای آسیایی
    • کمبود تجهیزات در مدل دنده‌ای

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.1 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38) - فیس لیفت
  • طول 4623 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1406 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/60R16
  • چرخ عقب 205/60R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.1 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38) - فیس لیفت
  • طول 4623 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1406 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R17
  • چرخ عقب 205/55R17
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی دو رنگ

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.9 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38) - فیس لیفت
  • طول 4623 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1391 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/65R15
  • چرخ عقب 205/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی (رینگ E2 سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
117 دیدگاه

Fy(67 روز پیش)

سلام ، این ماشین رو با چه ماشین های میشه مقایسه‌ کرد؟

Mafy(151 روز پیش)

قطعاتش گرونه؟

پرهام 77(1099 روز پیش)

اتوماتش بهتره یا دنده ایش و چرا

Kia.sh (1069 روز پیش)

با سلام رنو فلوئنس واقعا ماشین عالی و با کیفیتی است که قادر است از نظر قدرت و توانایی حرکتی با ماشین هایی در رنج 400 تا 500 میلیون تومان و یا حتی بالاتر هم رقابت کند و هیچ فرقی به غیر از آپشن و نوع گیربکس در مدل دنده ای و اتوماتیک وجود ندارد و نمونه اتوماتیک با تجهیزات بیشتر و فضای جادار داخل کابین و صندوق عقب بیشتر به عنوان یک سدان با کیفیت خانوادگی کاربرد دارد هرچند که نمونه اتوماتیک نیز از شتاب عالی برخوردار است و فلوئنس دنده ای نیز با آپشن های کمتر قیمت کمتری هم دارد و واقعا رانندگی لذت بخش و پرشتابی دارد که حس اسپرت تر بیشتری دارد و صفر تا صد را در 8 ثانیه و یا حتی کمتر پر می کند و از جمله تجهیزات و آپشن های نمونه اتوماتیک می توان به سیستم کروز کنترل ، کنترل ایستایی در سربالایی ، کنترل کشش ، کنترل پایداری ، سنسور عقب ، سنسور باران ، سنسور فشار باد تایر ، پشت سری های فعال صندلی جلو، ترمز ضد قفل ، ترمز کمکی ، توزیع نیروی ترمز ، ترمز پارک برقی ، دیلایت ، اتو لایت ، چراغ جلو زنون ، چراغ LED عقب ، ارتفاع نور اتومات ، مه شکن جلو ، مه شکن عقب ، اسپید لیمیتر ، فرمان برقی با تنظیم موقعیت 4 حالته ، فرمان حساس به سرعت ، دکمه های کنترلی فرمان ، روکش چرم فرمان ، مانیتور 7 اینچی ، صفحه کیلومتر نیمه دیجیتالی ، 9 اسپیکر با سیستم پخش BOSE و هندزفری ، نویگیشن ، دوربین عقب ، قابلیت پشتیبانی از MP3 - USB - Bluetooth - ipod - AUX ، ایربگ جانبی + پرده ای + سرنشین جلو ( مجموعاً 6 ایربگ) ،کمربند ایمنی پیش کشنده و محدود کننده ، کارت هوشمند ، ایزوفیکس صندلی ، سانروف ، صندوق برقی ، روکش چرم صندلی ،استارت دکمه ای و ورود بدون کلید ، سیستم تهویه دوگانه به همراه دریچه تهویه عقب ، صندلی عقب تاشو دو تکه ای به همراه به 3 پشت سرش فعال ، آینه جانبی با گرمکن ، آینه جانبی برقی ، آینه جانبی با تنظیم برقی و آینه عقب الکتروکرومیک اشاره کرد .

0585857582227x (638 روز پیش)

اتومات چون اپشنهاش بیشتره

hadikarimian (282 روز پیش)

اگه میخوای از رانندگی لذت ببرید فقط دنده ای !!!

alinamdari(960 روز پیش)

با توجه به اینکه خودم هاچبک این ماشین رو داشتم (اسکالا) بدون تعصب این مطالب رو مینویسم. موتور و گیربکس عالی. شاید این بزرگترین مزیتش باشه. فضای کابین مخصوصا عقب نسبتا تنگه و صندلی جلو کمک راننده پاهاش تو داشبورده... کولر ضعیف با پرتاب باد شل و ول و پرصدا در حالت حداکثر. داشبورد قدیمی و کسل کننده ولی نسبتا با کیفیت. خشکی ماشین و پرتکان بودنش.و از همه مهمتر هندلینگ متوسط این ماشین از معایبش هست. رانندگی توام با ترس تو سرعتای بالای ۱۲۰ و اینکه تو پیچها ته ماشین میخواد در بره ... واما مهمترین عیبش لوازم یدکی بسیار کمیاب و فوق العاده گران... که فقط و فقط تو تهران با قیمت گزاف گیر میاد. یه صدای اضافه موتور دلم رو میلرزوند و خدا خدا میکردم نیاز به تعمییر نداشته باشه... خلاصه با هزار دردسر فروختمش و یه بار به حرف بازار گوش دادم و ماشینی خریدم که رند بازاره... سراتو سایپا... باور کنید راحت شدم. درسته خیلی زیبا نیس و فنیش مثل فلوئنس نمیشه.. اما کابین بزرگتر هندلینگ کاملا بهتر ... کولر عالی... تعلیق نرمتر و لوازم یدکی ارزان و فراوان تر از مزیت هاشه... دوستان حتما قبل از خرید بازار فروشش رو چک کنید و یادتون باشه بازار از هر کارشناسی دقیقتر عمل میکنه!! اگه یه خودرو بازار فروش خوبی نداره مطلقا طرفش نرید...

اروین ۱ (947 روز پیش)

دقیقا با نظرتون موافقم کولر هندلینگ و شتاب سراتو از فلوئنس خیلی بهتره

بهنام ع (905 روز پیش)

اصلا با نظر شما موافق نیستم شاید اسکالا اینجوریه فلوئنس کابین بزرگ و جاداری داره و ایمنیش هم تو سرعت بالا خیلی خوبه

MEGAN (734 روز پیش)

مگان یه پیچش میارزه کل سراتو. چه برسه دیگه به فلوعنس که بهتر از مگان است. سراتو چیه یه ماشین بی ریخت ایرانیزه شده که استارتش تویه 10000 کیلومتر میسوزه

Saeed99 (692 روز پیش)

شما اگه به سواری سراتو میگی خوب و فروش براتون مهمه بهتره بری ال نود بخری که فروشش هم بهتره. فلوئنس سواریش عالیه اصلا قابل قیاس با سراتو و اینا نیست. فکر کنم ماشین شما اشکال داشت. و الی هر کی فلوئنس داره از کیفیت امکانات و سواریش لذت میبره.

fgha (508 روز پیش)

هماهنگی موتور و گیربکس و نرمی تعویض دنده سراتو بهتر از فلوینسه

AMIR52 KARIMI (491 روز پیش)

خیلی ماشین ها بازار افتضاحی دارن ولی ماشین عالی هستن و قیمتشان هم کمتره میگی نه یکیش اکتیون دیگه هاوال h9،رکستون، اوانته و...

Taban (461 روز پیش)

ممنون از لطف بزرگتان ممنون

soheilny (443 روز پیش)

شما اسکالا نشستی کا حالا هم کابینش قاعداتا باید کوچیکتر باشه بعدشم فلوئنس شتابش از سراتو سایپا خیلی بهتره کابین خیلی راحته و بدون لرزش و اینکه من با این ماشین تا ۱۹۰ تا رفتم و به جرات میگم اصلا ادم ترس از جون نداره که کابین بلرزه یا هرچیزی. فلوئنس خدای جادار بودنه موتور شاهکار ترمز شاهکار امکانات عالی. هنوز باورم نمیشه این ۲ تارو مقایسه کردی

Rex (309 روز پیش)

جناب alinamdari شما ماشینو برای راحتی خودت میخری یا سرمایه گذاری؟! ما که نمیخوایم دلالی کنیم که به بازار فروش نگاه کنیم یه ماشینی که دوسش داری رو بخر و یه عمر لذتشو ببر( البته نه هر ماشینی یه ماشین با کیفیت)

Khmh(371 روز پیش)

ببخشید دوستان من فلوئنس دنده ای دارم سنسور فشار باد تایرش رو نمیبینم کجاست؟

poornemat 1356@yahoo.com (312 روز پیش)

نداره

rezavali(440 روز پیش)

سلام من مدل ۲۰۱۵ فلوئنس رو حدود دو ماه هست خریدم دنده ای نه تبلیغه نه مبالغه میکنم واقعا واقعا واقعا با توجه به اینکه خودروی من ۹۰هزار کیلومتر کار کرده بود خریدم اما با توجه به خودروهای که تو این ارنج قیمتی هستن این خودرو از نظر شتاب وهندلینگ از تمام آنها سر میباشد .فقط من فکر میکردم خودروی من فقط این عیب را دارد ولی دیدم بعضی از دوستان به این مشکل برخورد کرده اند کولر خودرو باصدای زیادی که نشان از دور بالای آن است متاسفانه خنکی مطلوب را ندارد ومن حتی فکر کردم از نوع گاز استفاده شده میباشد اقدام به تعویض گازکولر کردم ونوعی گاز مرغوب استفاده نمودم متاسفانه اثر نکرد وهنوز با اون مشکل مواجه هستم .با تشکر از مدیر سایت ودیگر دوستان

farshadv1 (361 روز پیش)

یک گاز کوچک بنام سوپر کول هست که حدود ۲۰۰ تومن قیمت داره ، دو تا بزن و حتما فیلتر اتاق ببر نمایندگی عوض کنه ،مشکل حل میشه

poornemat 1356@yahoo.com (312 روز پیش)

کلیه خودروهای رنو اکثرأ حساس به فیلتر اتاق هستند و باید به موقع تعویض شوند تا جریان هوای کافی رو بدن ضمنا فیلتر هوا هم خیلی گران هست

moeinA(370 روز پیش)

سلام دوستان بنده به تازگی یه فلوئنس ۲۰۱۶ E4 گرفتم. یه سوال نسبتا خنده دار دارم. وقتی فلش رو میزنم تو سیستم پخش ماشین فقط آهنگای فولدر اول پخش میشه. چطور میتونم فولدرای دیگه رو پخش کنم؟

VahidReza(413 روز پیش)

مدل ۲۰۱۷ این ماشین فوق العاده است هندلینگ و تعادل خوب ، بی صدا ، تعلیق کارآمد و نرم ، سرعت و شتاب گیری نسبت به هم رده ها ، مدل جدید با آپشن های جدید اگه فکر خریدش نیستین بخرین این ماشین پس از خریدتون صاحب اول و آخرش خودتونین

Rezatary(715 روز پیش)

سلام دوستان بین رنوساندرو استپ وی اتوماتیک و فلوئنس دنده ای کدوم رو پیشنهاد میدید؟

Samtutor (664 روز پیش)

فلوئنس دنده ای. چون با کیفیت، پر شتاب، ایمن،جادارتره. البته ۲۰۱۵ رو باقیمت صفر ساندرو استپ وی میخرید.

0585857582227x (638 روز پیش)

قطعا فلوئنس دنده ای

soheilny (443 روز پیش)

۱۰۰ درصد فلوئنس شتاب فوق العاده بیشتری داره جدا از نرمی و امکانات

ManiGR (441 روز پیش)

آره ولی آدم ۶۰۰ میلیون پول میده یک ماشین اتومات داشته باشه اگه می خوای فلوئنس بخری اتومات بخر

Hossain(654 روز پیش)

سلام من این ماشین و مدل 2017 شو تازه خریدم قبل این النترا 2015 با کیا سراتو سایپا زیر پام بوده خداییش وقتی سوار این ماشین شدم اصلا انتظار نداشتم انقد نرم و راحت و پر شتاب باشه هندلینگش خیلی عالی نسبت ب اون دوتا ماشین از همه لحاظ خیلی سر تر حالا من شخصا قیافه النترا برام جذاب تر بود ولی اگه از این یکی فاکتور بگیریم این ماشین عالی مخصوصاً جزو امن ترین ماشینایی که تو ایران و پنج ستاره ایمنی هم داره. من ماشین زیاد عوض کردم این ماشین تو این قیمت واقعا عالی و از رقیباش سر تر اگه قرار ب رتبه بندی باشه فلوئنس اول دوم النترا سوم مزدا سه چهارم سراتو سایپا

soheilny (443 روز پیش)

خدایی سراتو سایپا سر بازارش خیلی تو چشه هیچی نداره مخصوصا با اون ترمز های کاسه ایش😂که داغ میکنه دیگه نمیگیره مزدا ۳ گیربکس خنگی داره نسبت به این

Show More