فلوئنس در ابتدا قرار بود جایگزین تازه‌نفسی برای رنو مگان باشد، البته نه در همه بازارها بلکه در برخی کشورهای درحال توسعه. به همین دلیل بود که در نسل سوم مگان، دیگر نسخه سدانش را ندیدیم اما از آنجایی که نسل چهارم مگان (مدل 2016 به بعد) دوباره نسخه سدان را در خانواده خود جای داده است پس می‌توان حدس زد که یا فلوئنس محصول موفقی برای رنو نبوده یا آنکه هدف‌گذاری فرانسوی‌ها از اول اشتباه بوده است. فلوئنس نخستین‌بار در مدل 2012 و تنها با جعبه‌دنده اتومات به ایران آمد. این فرانسوی، کابینی راحت و طراحی دلنشینی دارد و سروصدای اندکی را به داخل منتقل می‌کند. اما جالب‌ترین نکته فلوئنس را باید پیشرانه آن دانست که کشش خوب و عجیبی دارد. همچنین از سواری نسبتا نرم، ترمزهای خوب و فرمان‌پذیری دقیقش هم نباید غافل شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • عملکرد فنی
    • فضای جادار کابین
    • ترمزهای مطمئن
    • تعلیقی نرم‌تر از النترا
    • اشتراک برخی قطعات فنی با مگان
  • نقاط ضعف
    • واردات بسیار محدود
    • بازار ضعیف‌تر از رقبای آسیایی
    • کمبود تجهیزات در مدل دنده‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 140 اسب‌بخار
  • گشتاور 190 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.4 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38)
  • طول 4618 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1288 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/65R15
  • چرخ عقب 205/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
1 دیدگاه

power(798 روز پیش)

قدرت موتور عالی و بسیار نرم و کم صدا.