پس از فیس‌لیفت 2014 فلوئنس، که با تغییر جلوپنجره، چراغ‌ها، سپر و اضافه‌شدن دی‌لایت‌های LED همراه بود، امکان خریداری نسخه‌های غیراتومات آن نیز برای مشتریان ایرانی امکان‌پذیر شد. فلوئنس دنده‌ای اکثر ویژگی‌هایی تیپ E2 را ندارد که مهم‌ترینشان عبارتند از: مه‌شکن‌ها، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، دکمه‌های کنترلی فرمان و روکش آن، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و کنترل کشش. از آنجایی‌که واردکننده‌اش (برای ترغیب مشتریان) برخی تجهیزات اضافی روی فلوئنس دنده‌ای نصب کرده لذا ممکن است برخی آپشن‌های تیپ E4 را هم در مدل دنده‌ای ببینید؛ آپشن‌هایی مثل سنسورهای عقب و باران، گرمکن صندلی‌های جلو و ترمز پارک برقی. همانند تلیسمان و کولیوس، فلوئنس‌های وارداتی نیز ساخت کره جنوبی بودند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • عملکرد فنی
    • فضای جادار کابین
    • ترمزهای مطمئن
    • تعلیقی نرم‌تر از النترا
    • اشتراک برخی قطعات فنی با مگان
    • اضافه‌شدن مدل دنده‌ای (نسبت به قبل فیس‌لیفت)
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • بازار ضعیف‌تر از رقبای آسیایی
    • کمبود تجهیزات در مدل دنده‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.1 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38) - فیس لیفت
  • طول 4623 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1406 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/60R16
  • چرخ عقب 205/60R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.1 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38) - فیس لیفت
  • طول 4623 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1406 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R17
  • چرخ عقب 205/55R17
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی دو رنگ
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.9 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38) - فیس لیفت
  • طول 4623 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1391 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/65R15
  • چرخ عقب 205/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی (رینگ E2 سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

108 دیدگاه

VahidReza(36 روز پیش)

مدل ۲۰۱۷ این ماشین فوق العاده است هندلینگ و تعادل خوب ، بی صدا ، تعلیق کارآمد و نرم ، سرعت و شتاب گیری نسبت به هم رده ها ، مدل جدید با آپشن های جدید اگه فکر خریدش نیستین بخرین این ماشین پس از خریدتون صاحب اول و آخرش خودتونین

rezavali(63 روز پیش)

سلام من مدل ۲۰۱۵ فلوئنس رو حدود دو ماه هست خریدم دنده ای نه تبلیغه نه مبالغه میکنم واقعا واقعا واقعا با توجه به اینکه خودروی من ۹۰هزار کیلومتر کار کرده بود خریدم اما با توجه به خودروهای که تو این ارنج قیمتی هستن این خودرو از نظر شتاب وهندلینگ از تمام آنها سر میباشد .فقط من فکر میکردم خودروی من فقط این عیب را دارد ولی دیدم بعضی از دوستان به این مشکل برخورد کرده اند کولر خودرو باصدای زیادی که نشان از دور بالای آن است متاسفانه خنکی مطلوب را ندارد ومن حتی فکر کردم از نوع گاز استفاده شده میباشد اقدام به تعویض گازکولر کردم ونوعی گاز مرغوب استفاده نمودم متاسفانه اثر نکرد وهنوز با اون مشکل مواجه هستم .با تشکر از مدیر سایت ودیگر دوستان

Rezatary(338 روز پیش)

سلام دوستان بین رنوساندرو استپ وی اتوماتیک و فلوئنس دنده ای کدوم رو پیشنهاد میدید؟

Samtutor (286 روز پیش)

فلوئنس دنده ای. چون با کیفیت، پر شتاب، ایمن،جادارتره. البته ۲۰۱۵ رو باقیمت صفر ساندرو استپ وی میخرید.

0585857582227x (261 روز پیش)

قطعا فلوئنس دنده ای

soheilny (65 روز پیش)

۱۰۰ درصد فلوئنس شتاب فوق العاده بیشتری داره جدا از نرمی و امکانات

ManiGR (64 روز پیش)

آره ولی آدم ۶۰۰ میلیون پول میده یک ماشین اتومات داشته باشه اگه می خوای فلوئنس بخری اتومات بخر

Hossain(276 روز پیش)

سلام من این ماشین و مدل 2017 شو تازه خریدم قبل این النترا 2015 با کیا سراتو سایپا زیر پام بوده خداییش وقتی سوار این ماشین شدم اصلا انتظار نداشتم انقد نرم و راحت و پر شتاب باشه هندلینگش خیلی عالی نسبت ب اون دوتا ماشین از همه لحاظ خیلی سر تر حالا من شخصا قیافه النترا برام جذاب تر بود ولی اگه از این یکی فاکتور بگیریم این ماشین عالی مخصوصاً جزو امن ترین ماشینایی که تو ایران و پنج ستاره ایمنی هم داره. من ماشین زیاد عوض کردم این ماشین تو این قیمت واقعا عالی و از رقیباش سر تر اگه قرار ب رتبه بندی باشه فلوئنس اول دوم النترا سوم مزدا سه چهارم سراتو سایپا

soheilny (65 روز پیش)

خدایی سراتو سایپا سر بازارش خیلی تو چشه هیچی نداره مخصوصا با اون ترمز های کاسه ایش😂که داغ میکنه دیگه نمیگیره مزدا ۳ گیربکس خنگی داره نسبت به این

ali.nm(833 روز پیش)

بنده فلوینس دنده ای مدل 2015 دارم بسیار نرم و پر قدرته شتاب بسار خوبی داره و استهلاکه کمی داره توی این رنج قیمت بی رقیبه

Amirkabir (831 روز پیش)

آقا یه سوال شما نرمی فلوینس رو با چه ماشینی مقایسه میکنی؟ من سراتو سایپا داشتم الان رو حساب اینکه تو میگفتن ماشینه نرمیه رفتم فلوینس دنده ای ۲۰۱۵ خریدم ولی تو دست انداز ها نسب به سراتو خیلی بیشتر تکون رو به سرنشین منتقل میکنه. در ها صدا داره و ...

alinamdari (583 روز پیش)

دقیقا همینطوره.... اصلا تعلیق نرمی نداره....تو دست اندازها آدم رو میپرونه بالا و خیلی تکوون داره... سراتو سایپا آرومتره..

0585857582227x (261 روز پیش)

تالیسمان هم اینجوریه

soheilny (65 روز پیش)

داداش تو جواب شمایی که رفتی فلوئنس خریدی نسبت به سراتو میگی نرم نیست رفتی ترکیدشو خریدی😂 یه سر به تعمیرگاه بزن

farshadv1(176 روز پیش)

سلام دوستان فلوينس دنده اي ٢٠١٧ تازه خريدم ، در حال ثابت قسمت جلويي ماشين كمي لرزش داره ولي حين حركت لرزشي احساس نميكنم، مشكل چيه بنظرتون؟

CRASH (163 روز پیش)

دوست عزیز دسته موتورت رو بده نگاهی بندازن. من مگان 2000 دارم چنین مشکلی پیدا کرد دادم دسته موتورش عوض کردن درست شد. شاید فلوئنس شما هم مثل مگان ما مشکلش همین باشه.

soheilny (65 روز پیش)

دسته موتور هارو یه چک بکنید

ayatansari(366 روز پیش)

سلام دوستان ،این ماشین دنده ای بهتره یا اتومات؟

H4MID (171 روز پیش)

دنده... چون اتوماتش سی وی تی هست

CRASH (163 روز پیش)

قطعا اتوماتیک. ولی بازار فروشش نسبت به دنده ای ضعیفتره. این ایراد هایی که واسه گیربکسش هم در میارن همه الکیه. متاسفانه یه عده هستند که هر ماشینی از رنو میاد ایراد میگیرن رو گیربکسش. تلیسمان رو گفتن گیربکسش پر استهلاکه. که اصلا اینجوری نیست. مگان رو گفتن گیربکسش خیلی خنگ و معیوبه . ولی الان 10 ساله که از هم رده هاش بسیار رده بالاتری قرار داره و هنوزم با ماشین های صفر ایرانی و چینی داره رقابت میکنه. ولی هم رده هاشو جز مزدا 3 نیو نگاه کنی که میگفتن گیربکسشون هیچ ایرادی نداره الان اصلا رو بورس نیستن و هیچکی محلشون هم نمیزاره. در نتیجه اگر با بازارش مشکلی نداری قطعا اتوماتیکش بگیر. ولی دنده ایش هم همچین بازار مالی نداره ها

Amir2 (151 روز پیش)

خوب من دنده ای دارم بنظرم برای ماشین جاده بسیار عالیه. 7 دنده هست یعنی 6 دنده جلو + دنده عقب مصرف فوق العاده مناسب - پرشتاب - کم صدا - بسیار کم استهلاک - شتاب ثانویه محشر که تو سربالایی هم ماشین میتونه شتاب بگیره - زنجیر تایم - فرمان برقی که در سرعت بالا سفت میشه - حس لذت رانندگی و متفاوت - ترمزهای عالی - گیربکس بسیار هماهنگ - کامپیوتر سفری دقیق و کنترل ضبط پشت فرمون - تست ایمنی 4 ستاره اروپا NCAP (تازه برای نسل قبلی نه فیس جدید که تو ایران اومد) + آپشنهای معمولی که ضروری ماشین هست. به نظرم با این کیفیت و قیمت با ماشین های چینی قابل قیاس نیست. فقط باید یک کروز مارک ECC روش ببندید چون تو جاده ثابت نگه داشتن سرعتش یکم مشکله.

Amirshiraz (135 روز پیش)

فلوینس دنده ای واقعا هماهنگی گیربکس و موتور فوق العاده ای دارد و سراسر انرژی و قدرت است بالاخص در جاده، تعادل عالی، کف ماشین پایین نیست،ردیف عقب خانوادگی، خشکی آن از خیلی خودروهای دیگر کمتر است، هندلینگ نسبتا خوب، استهلاک کمتر از خیلی دیگر انواع خودروها و اینکه شما بسختی میتوانید خودرو 2017 با کنترل کیفی غیر ایرانی با این قیمت بخرید. بازار فروش هم خیلی مهم نیست چون مشتری خاص خودش را دارد ضمن اینکه الان شما همان کیا و هیوندای را هم براحتی نمیتوانی بفروشی و مردم عموما پول ندارند

soheilny (65 روز پیش)

پیشنهاد میکنم اتومات بخرید خیلی امکاناتش بیشتره

alinamdari(582 روز پیش)

با توجه به اینکه خودم هاچبک این ماشین رو داشتم (اسکالا) بدون تعصب این مطالب رو مینویسم. موتور و گیربکس عالی. شاید این بزرگترین مزیتش باشه. فضای کابین مخصوصا عقب نسبتا تنگه و صندلی جلو کمک راننده پاهاش تو داشبورده... کولر ضعیف با پرتاب باد شل و ول و پرصدا در حالت حداکثر. داشبورد قدیمی و کسل کننده ولی نسبتا با کیفیت. خشکی ماشین و پرتکان بودنش.و از همه مهمتر هندلینگ متوسط این ماشین از معایبش هست. رانندگی توام با ترس تو سرعتای بالای ۱۲۰ و اینکه تو پیچها ته ماشین میخواد در بره ... واما مهمترین عیبش لوازم یدکی بسیار کمیاب و فوق العاده گران... که فقط و فقط تو تهران با قیمت گزاف گیر میاد. یه صدای اضافه موتور دلم رو میلرزوند و خدا خدا میکردم نیاز به تعمییر نداشته باشه... خلاصه با هزار دردسر فروختمش و یه بار به حرف بازار گوش دادم و ماشینی خریدم که رند بازاره... سراتو سایپا... باور کنید راحت شدم. درسته خیلی زیبا نیس و فنیش مثل فلوئنس نمیشه.. اما کابین بزرگتر هندلینگ کاملا بهتر ... کولر عالی... تعلیق نرمتر و لوازم یدکی ارزان و فراوان تر از مزیت هاشه... دوستان حتما قبل از خرید بازار فروشش رو چک کنید و یادتون باشه بازار از هر کارشناسی دقیقتر عمل میکنه!! اگه یه خودرو بازار فروش خوبی نداره مطلقا طرفش نرید...

اروین ۱ (570 روز پیش)

دقیقا با نظرتون موافقم کولر هندلینگ و شتاب سراتو از فلوئنس خیلی بهتره

بهنام ع (527 روز پیش)

اصلا با نظر شما موافق نیستم شاید اسکالا اینجوریه فلوئنس کابین بزرگ و جاداری داره و ایمنیش هم تو سرعت بالا خیلی خوبه

MEGAN (357 روز پیش)

مگان یه پیچش میارزه کل سراتو. چه برسه دیگه به فلوعنس که بهتر از مگان است. سراتو چیه یه ماشین بی ریخت ایرانیزه شده که استارتش تویه 10000 کیلومتر میسوزه

Saeed99 (314 روز پیش)

شما اگه به سواری سراتو میگی خوب و فروش براتون مهمه بهتره بری ال نود بخری که فروشش هم بهتره. فلوئنس سواریش عالیه اصلا قابل قیاس با سراتو و اینا نیست. فکر کنم ماشین شما اشکال داشت. و الی هر کی فلوئنس داره از کیفیت امکانات و سواریش لذت میبره.

fgha (131 روز پیش)

هماهنگی موتور و گیربکس و نرمی تعویض دنده سراتو بهتر از فلوینسه

AMIR52 KARIMI (113 روز پیش)

خیلی ماشین ها بازار افتضاحی دارن ولی ماشین عالی هستن و قیمتشان هم کمتره میگی نه یکیش اکتیون دیگه هاوال h9،رکستون، اوانته و...

Taban (83 روز پیش)

ممنون از لطف بزرگتان ممنون

soheilny (65 روز پیش)

شما اسکالا نشستی کا حالا هم کابینش قاعداتا باید کوچیکتر باشه بعدشم فلوئنس شتابش از سراتو سایپا خیلی بهتره کابین خیلی راحته و بدون لرزش و اینکه من با این ماشین تا ۱۹۰ تا رفتم و به جرات میگم اصلا ادم ترس از جون نداره که کابین بلرزه یا هرچیزی. فلوئنس خدای جادار بودنه موتور شاهکار ترمز شاهکار امکانات عالی. هنوز باورم نمیشه این ۲ تارو مقایسه کردی

Rezakaviani(96 روز پیش)

سلام دوستان من ۳ ماهه یه رنو فلوئنس ۲۰۱۷ e4 خریدم. همه چیزش فوق العادست فقط یه مشکل دارم که چند جا رفتم نتونستم حلش کنم. سیتم مپ و تنظیمات مانیتورش تو ایران پشتیبانی نمیشه و نتونستم فعالش کنم. خواستم بپرسم کسی میتونه بهم کمک کنه که چکار میشه کرد.

Alimd10 (82 روز پیش)

سلام دوست عزیز به مجموعه های تنظیم کننده ایسیو خودرو مراجعه کنید در صورت نیاز ایدی خود را وارد کنید تا اسامی آنها رو بهتون بگم چون اینجا میدونم مدیر سایت قبول نمیکنه

مرتضی هستم! (79 روز پیش)

علی جان ارادت. ممنونم بابت رعایت قوانین.

45korosh(168 روز پیش)

سلام دوستان چرا بازار دست دومش خوب نیست این ماشین؟

CRASH (163 روز پیش)

چون ماله رنو هستش. همه ماشینای رنو متاسفانه بخاطر سیاست های غلط شرکت نگین خودرو مشکل دارند تو بازار. چون هم قطعاتشون خیلی گرونه و هم تعمیرکار مخصوص رنو کم هست. پر فروش های رنو هم میشن ال 90- ساندرو- کپچر - مگان 2000 . بقیه دیگه مالی نیستن متاسفانه تو بازار دست دوم. ولی اگر به بازارشون نگاه نکنی از هیوندای و کیا خیلی خیلی بهترن . اگر ماشین کراس اور با بازار فروش خوب میخای برو کپچر- هاچبک پر فروش میخای برو ساندرو ' صندوقدار معمولی میخای برو ال 90 بخر که رو هوا میخرن- سواری لوکس تر میخای مگان 2000 بگیر . باقی زیاد بازار خوبی ندارن تو رنو ها

Amir2 (151 روز پیش)

بازار دست دومش ضعیفتر هست و به همون نسبت هم قیمتش کمتره مثلا قیمت فلوئنس E4 از ماشینهای مشابه کره ای یا ژاپنی خودش تا 50 درصد کمتره و این یعنی شما ارزونتر میخرید و ارزونتر می فروشید. شما یک لتیود را از نظر کیفیت و سواری مثلا با آزرا هم رده اش مقایسه کنید ببینید اصلا قابل قیاس هستند بعد قیمت هر دو رو هم نگاه کنید به هر حال دلیل ضعیف بودن بازار دست دوم رنو هر چی باشه حداقل بخاطر کیفیت نیست چون کیفیتشون از مشابه کره ایها بهتره (ساخت کامل با ترکیب نیسان+رنو). بخاطر دسترسی به قطعات نیست چون خودروهای مشابه اش در ترکیه وجود داره و لوازم یدکیش همه چی تو بازار با قیمت معقول پیدا میشه - بخاطر ایمنی هم نیست چون ماشینهای ایمنتری از نمونه های مشابه هستند - در ضمن استهلاک کمتر و سواری بهتری هم دارند - بنظرم احتمالا بازار دست دوم به سیاستهای نادرست شرکت وارد کننده برمیگرده. شما ارزونتر میخری و ارزونتر میفروشی و همه ماشینی مشتری خودشو داره

Show More