پس از فیس‌لیفت 2014 فلوئنس، که با تغییر جلوپنجره، چراغ‌ها، سپر و اضافه‌شدن دی‌لایت‌های LED همراه بود، امکان خریداری نسخه‌های غیراتومات آن نیز برای مشتریان ایرانی امکان‌پذیر شد. فلوئنس دنده‌ای اکثر ویژگی‌هایی تیپ E2 را ندارد که مهم‌ترینشان عبارتند از: مه‌شکن‌ها، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، دکمه‌های کنترلی فرمان و روکش آن، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و کنترل کشش. از آنجایی‌که واردکننده‌اش (برای ترغیب مشتریان) برخی تجهیزات اضافی روی فلوئنس دنده‌ای نصب کرده لذا ممکن است برخی آپشن‌های تیپ E4 را هم در مدل دنده‌ای ببینید؛ آپشن‌هایی مثل سنسورهای عقب و باران، گرمکن صندلی‌های جلو و ترمز پارک برقی. همانند تلیسمان و کولیوس، فلوئنس‌های وارداتی نیز ساخت کره جنوبی بودند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • عملکرد فنی
    • فضای جادار کابین
    • ترمزهای مطمئن
    • تعلیقی نرم‌تر از النترا
    • اشتراک برخی قطعات فنی با مگان
    • اضافه‌شدن مدل دنده‌ای (نسبت به قبل فیس‌لیفت)
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • بازار ضعیف‌تر از رقبای آسیایی
    • کمبود تجهیزات در مدل دنده‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.1 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38) - فیس لیفت
  • طول 4623 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1406 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/60R16
  • چرخ عقب 205/60R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.1 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38) - فیس لیفت
  • طول 4623 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1406 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R17
  • چرخ عقب 205/55R17
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی دو رنگ
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.9 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X38) - فیس لیفت
  • طول 4623 میلی‌متر
  • عرض 1808 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1391 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/65R15
  • چرخ عقب 205/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی (رینگ E2 سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

114 دیدگاه

alinamdari(670 روز پیش)

با توجه به اینکه خودم هاچبک این ماشین رو داشتم (اسکالا) بدون تعصب این مطالب رو مینویسم. موتور و گیربکس عالی. شاید این بزرگترین مزیتش باشه. فضای کابین مخصوصا عقب نسبتا تنگه و صندلی جلو کمک راننده پاهاش تو داشبورده... کولر ضعیف با پرتاب باد شل و ول و پرصدا در حالت حداکثر. داشبورد قدیمی و کسل کننده ولی نسبتا با کیفیت. خشکی ماشین و پرتکان بودنش.و از همه مهمتر هندلینگ متوسط این ماشین از معایبش هست. رانندگی توام با ترس تو سرعتای بالای ۱۲۰ و اینکه تو پیچها ته ماشین میخواد در بره ... واما مهمترین عیبش لوازم یدکی بسیار کمیاب و فوق العاده گران... که فقط و فقط تو تهران با قیمت گزاف گیر میاد. یه صدای اضافه موتور دلم رو میلرزوند و خدا خدا میکردم نیاز به تعمییر نداشته باشه... خلاصه با هزار دردسر فروختمش و یه بار به حرف بازار گوش دادم و ماشینی خریدم که رند بازاره... سراتو سایپا... باور کنید راحت شدم. درسته خیلی زیبا نیس و فنیش مثل فلوئنس نمیشه.. اما کابین بزرگتر هندلینگ کاملا بهتر ... کولر عالی... تعلیق نرمتر و لوازم یدکی ارزان و فراوان تر از مزیت هاشه... دوستان حتما قبل از خرید بازار فروشش رو چک کنید و یادتون باشه بازار از هر کارشناسی دقیقتر عمل میکنه!! اگه یه خودرو بازار فروش خوبی نداره مطلقا طرفش نرید...

اروین ۱ (658 روز پیش)

دقیقا با نظرتون موافقم کولر هندلینگ و شتاب سراتو از فلوئنس خیلی بهتره

بهنام ع (615 روز پیش)

اصلا با نظر شما موافق نیستم شاید اسکالا اینجوریه فلوئنس کابین بزرگ و جاداری داره و ایمنیش هم تو سرعت بالا خیلی خوبه

MEGAN (444 روز پیش)

مگان یه پیچش میارزه کل سراتو. چه برسه دیگه به فلوعنس که بهتر از مگان است. سراتو چیه یه ماشین بی ریخت ایرانیزه شده که استارتش تویه 10000 کیلومتر میسوزه

Saeed99 (402 روز پیش)

شما اگه به سواری سراتو میگی خوب و فروش براتون مهمه بهتره بری ال نود بخری که فروشش هم بهتره. فلوئنس سواریش عالیه اصلا قابل قیاس با سراتو و اینا نیست. فکر کنم ماشین شما اشکال داشت. و الی هر کی فلوئنس داره از کیفیت امکانات و سواریش لذت میبره.

fgha (219 روز پیش)

هماهنگی موتور و گیربکس و نرمی تعویض دنده سراتو بهتر از فلوینسه

AMIR52 KARIMI (201 روز پیش)

خیلی ماشین ها بازار افتضاحی دارن ولی ماشین عالی هستن و قیمتشان هم کمتره میگی نه یکیش اکتیون دیگه هاوال h9،رکستون، اوانته و...

Taban (171 روز پیش)

ممنون از لطف بزرگتان ممنون

soheilny (153 روز پیش)

شما اسکالا نشستی کا حالا هم کابینش قاعداتا باید کوچیکتر باشه بعدشم فلوئنس شتابش از سراتو سایپا خیلی بهتره کابین خیلی راحته و بدون لرزش و اینکه من با این ماشین تا ۱۹۰ تا رفتم و به جرات میگم اصلا ادم ترس از جون نداره که کابین بلرزه یا هرچیزی. فلوئنس خدای جادار بودنه موتور شاهکار ترمز شاهکار امکانات عالی. هنوز باورم نمیشه این ۲ تارو مقایسه کردی

Rex (19 روز پیش)

جناب alinamdari شما ماشینو برای راحتی خودت میخری یا سرمایه گذاری؟! ما که نمیخوایم دلالی کنیم که به بازار فروش نگاه کنیم یه ماشینی که دوسش داری رو بخر و یه عمر لذتشو ببر( البته نه هر ماشینی یه ماشین با کیفیت)

Khmh(82 روز پیش)

ببخشید دوستان من فلوئنس دنده ای دارم سنسور فشار باد تایرش رو نمیبینم کجاست؟

poornemat [email protected] (22 روز پیش)

نداره

rezavali(151 روز پیش)

سلام من مدل ۲۰۱۵ فلوئنس رو حدود دو ماه هست خریدم دنده ای نه تبلیغه نه مبالغه میکنم واقعا واقعا واقعا با توجه به اینکه خودروی من ۹۰هزار کیلومتر کار کرده بود خریدم اما با توجه به خودروهای که تو این ارنج قیمتی هستن این خودرو از نظر شتاب وهندلینگ از تمام آنها سر میباشد .فقط من فکر میکردم خودروی من فقط این عیب را دارد ولی دیدم بعضی از دوستان به این مشکل برخورد کرده اند کولر خودرو باصدای زیادی که نشان از دور بالای آن است متاسفانه خنکی مطلوب را ندارد ومن حتی فکر کردم از نوع گاز استفاده شده میباشد اقدام به تعویض گازکولر کردم ونوعی گاز مرغوب استفاده نمودم متاسفانه اثر نکرد وهنوز با اون مشکل مواجه هستم .با تشکر از مدیر سایت ودیگر دوستان

farshadv1 (71 روز پیش)

یک گاز کوچک بنام سوپر کول هست که حدود ۲۰۰ تومن قیمت داره ، دو تا بزن و حتما فیلتر اتاق ببر نمایندگی عوض کنه ،مشکل حل میشه

poornemat [email protected] (22 روز پیش)

کلیه خودروهای رنو اکثرأ حساس به فیلتر اتاق هستند و باید به موقع تعویض شوند تا جریان هوای کافی رو بدن ضمنا فیلتر هوا هم خیلی گران هست

moeinA(81 روز پیش)

سلام دوستان بنده به تازگی یه فلوئنس ۲۰۱۶ E4 گرفتم. یه سوال نسبتا خنده دار دارم. وقتی فلش رو میزنم تو سیستم پخش ماشین فقط آهنگای فولدر اول پخش میشه. چطور میتونم فولدرای دیگه رو پخش کنم؟

VahidReza(123 روز پیش)

مدل ۲۰۱۷ این ماشین فوق العاده است هندلینگ و تعادل خوب ، بی صدا ، تعلیق کارآمد و نرم ، سرعت و شتاب گیری نسبت به هم رده ها ، مدل جدید با آپشن های جدید اگه فکر خریدش نیستین بخرین این ماشین پس از خریدتون صاحب اول و آخرش خودتونین

Rezatary(426 روز پیش)

سلام دوستان بین رنوساندرو استپ وی اتوماتیک و فلوئنس دنده ای کدوم رو پیشنهاد میدید؟

Samtutor (374 روز پیش)

فلوئنس دنده ای. چون با کیفیت، پر شتاب، ایمن،جادارتره. البته ۲۰۱۵ رو باقیمت صفر ساندرو استپ وی میخرید.

0585857582227x (349 روز پیش)

قطعا فلوئنس دنده ای

soheilny (153 روز پیش)

۱۰۰ درصد فلوئنس شتاب فوق العاده بیشتری داره جدا از نرمی و امکانات

ManiGR (152 روز پیش)

آره ولی آدم ۶۰۰ میلیون پول میده یک ماشین اتومات داشته باشه اگه می خوای فلوئنس بخری اتومات بخر

Hossain(364 روز پیش)

سلام من این ماشین و مدل 2017 شو تازه خریدم قبل این النترا 2015 با کیا سراتو سایپا زیر پام بوده خداییش وقتی سوار این ماشین شدم اصلا انتظار نداشتم انقد نرم و راحت و پر شتاب باشه هندلینگش خیلی عالی نسبت ب اون دوتا ماشین از همه لحاظ خیلی سر تر حالا من شخصا قیافه النترا برام جذاب تر بود ولی اگه از این یکی فاکتور بگیریم این ماشین عالی مخصوصاً جزو امن ترین ماشینایی که تو ایران و پنج ستاره ایمنی هم داره. من ماشین زیاد عوض کردم این ماشین تو این قیمت واقعا عالی و از رقیباش سر تر اگه قرار ب رتبه بندی باشه فلوئنس اول دوم النترا سوم مزدا سه چهارم سراتو سایپا

soheilny (153 روز پیش)

خدایی سراتو سایپا سر بازارش خیلی تو چشه هیچی نداره مخصوصا با اون ترمز های کاسه ایش😂که داغ میکنه دیگه نمیگیره مزدا ۳ گیربکس خنگی داره نسبت به این

ali.nm(921 روز پیش)

بنده فلوینس دنده ای مدل 2015 دارم بسیار نرم و پر قدرته شتاب بسار خوبی داره و استهلاکه کمی داره توی این رنج قیمت بی رقیبه

Amirkabir (919 روز پیش)

آقا یه سوال شما نرمی فلوینس رو با چه ماشینی مقایسه میکنی؟ من سراتو سایپا داشتم الان رو حساب اینکه تو میگفتن ماشینه نرمیه رفتم فلوینس دنده ای ۲۰۱۵ خریدم ولی تو دست انداز ها نسب به سراتو خیلی بیشتر تکون رو به سرنشین منتقل میکنه. در ها صدا داره و ...

alinamdari (671 روز پیش)

دقیقا همینطوره.... اصلا تعلیق نرمی نداره....تو دست اندازها آدم رو میپرونه بالا و خیلی تکوون داره... سراتو سایپا آرومتره..

0585857582227x (349 روز پیش)

تالیسمان هم اینجوریه

soheilny (153 روز پیش)

داداش تو جواب شمایی که رفتی فلوئنس خریدی نسبت به سراتو میگی نرم نیست رفتی ترکیدشو خریدی😂 یه سر به تعمیرگاه بزن

farshadv1(264 روز پیش)

سلام دوستان فلوينس دنده اي ٢٠١٧ تازه خريدم ، در حال ثابت قسمت جلويي ماشين كمي لرزش داره ولي حين حركت لرزشي احساس نميكنم، مشكل چيه بنظرتون؟

CRASH (251 روز پیش)

دوست عزیز دسته موتورت رو بده نگاهی بندازن. من مگان 2000 دارم چنین مشکلی پیدا کرد دادم دسته موتورش عوض کردن درست شد. شاید فلوئنس شما هم مثل مگان ما مشکلش همین باشه.

soheilny (153 روز پیش)

دسته موتور هارو یه چک بکنید

ayatansari(453 روز پیش)

سلام دوستان ،این ماشین دنده ای بهتره یا اتومات؟

H4MID (259 روز پیش)

دنده... چون اتوماتش سی وی تی هست

CRASH (251 روز پیش)

قطعا اتوماتیک. ولی بازار فروشش نسبت به دنده ای ضعیفتره. این ایراد هایی که واسه گیربکسش هم در میارن همه الکیه. متاسفانه یه عده هستند که هر ماشینی از رنو میاد ایراد میگیرن رو گیربکسش. تلیسمان رو گفتن گیربکسش پر استهلاکه. که اصلا اینجوری نیست. مگان رو گفتن گیربکسش خیلی خنگ و معیوبه . ولی الان 10 ساله که از هم رده هاش بسیار رده بالاتری قرار داره و هنوزم با ماشین های صفر ایرانی و چینی داره رقابت میکنه. ولی هم رده هاشو جز مزدا 3 نیو نگاه کنی که میگفتن گیربکسشون هیچ ایرادی نداره الان اصلا رو بورس نیستن و هیچکی محلشون هم نمیزاره. در نتیجه اگر با بازارش مشکلی نداری قطعا اتوماتیکش بگیر. ولی دنده ایش هم همچین بازار مالی نداره ها

Amir2 (239 روز پیش)

خوب من دنده ای دارم بنظرم برای ماشین جاده بسیار عالیه. 7 دنده هست یعنی 6 دنده جلو + دنده عقب مصرف فوق العاده مناسب - پرشتاب - کم صدا - بسیار کم استهلاک - شتاب ثانویه محشر که تو سربالایی هم ماشین میتونه شتاب بگیره - زنجیر تایم - فرمان برقی که در سرعت بالا سفت میشه - حس لذت رانندگی و متفاوت - ترمزهای عالی - گیربکس بسیار هماهنگ - کامپیوتر سفری دقیق و کنترل ضبط پشت فرمون - تست ایمنی 4 ستاره اروپا NCAP (تازه برای نسل قبلی نه فیس جدید که تو ایران اومد) + آپشنهای معمولی که ضروری ماشین هست. به نظرم با این کیفیت و قیمت با ماشین های چینی قابل قیاس نیست. فقط باید یک کروز مارک ECC روش ببندید چون تو جاده ثابت نگه داشتن سرعتش یکم مشکله.

Amirshiraz (223 روز پیش)

فلوینس دنده ای واقعا هماهنگی گیربکس و موتور فوق العاده ای دارد و سراسر انرژی و قدرت است بالاخص در جاده، تعادل عالی، کف ماشین پایین نیست،ردیف عقب خانوادگی، خشکی آن از خیلی خودروهای دیگر کمتر است، هندلینگ نسبتا خوب، استهلاک کمتر از خیلی دیگر انواع خودروها و اینکه شما بسختی میتوانید خودرو 2017 با کنترل کیفی غیر ایرانی با این قیمت بخرید. بازار فروش هم خیلی مهم نیست چون مشتری خاص خودش را دارد ضمن اینکه الان شما همان کیا و هیوندای را هم براحتی نمیتوانی بفروشی و مردم عموما پول ندارند

soheilny (153 روز پیش)

پیشنهاد میکنم اتومات بخرید خیلی امکاناتش بیشتره

Show More