از نظر فنی ساندرو نسخه هاچ‌بک همان تندر90 (با پلت‌فرم مشترک) محسوب می‌شود که به‌دلایلی و با فاصله زمانی زیاد نسبت به تندر90 و از اواخر سال 94 راهی خط تولید پارس خودرو شد. اما از نظر ظاهری و فضای درونی کابین، ساندرو قرابت بیشتری با تندر90 پلاس (فیس‌لیفت) دارد. کوتاه شدن 2 سانتی‌متری فاصله محوری باعث شده که فرمان‌پذیری ساندرو، اندکی بهتر از تندر90 باشد. گیربکس دستی ساندرو ابتدا از مدل JH3 بود ولی از اواسط سال 96، پارس خودرو گیربکس جدید JHQ را روی آن قرار داد که مزیت‌های زیادی نسبت به جعبه‌دنده‌های قدیمی تندر90 دارد. علاوه بر این موضوع، پارس خودرو حتی برنامه‌ریزی ECU را هم برای ساندرو تغییر داده است. البته در زمان رانندگی، تفاوت این دو پیشرانه محسوس نیست و متوجه این تغییرات جزیی نمی‌شوید. در نسخه اتوماتیک ساندرو نیز مانند تندر90 اتومات، از جعبه‌دنده ساخت ZF از سری AL4 استفاده شده که هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد. از سال 96، آپشن‌های سفارشی هم در اختیار خریداران ساندرو قرار گرفت که مهم‌ترین‌شان در مواردی مانند کروز کنترل (برای اتومات)، دوربین عقب با مانیتور بزرگ، روکش چرم، کفپوش (کابین و صندوق)، دزدگیر تصویری و ... خلاصه می‌شود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • فضای جادار کابین
    • دوام فنی نسبت به رقبا
    • تعلیق نرم‌تر از 206
    • گیربکس دستی JHQ
    • گیربکس اتومات مشترک با 206 و مگان
  • نقاط ضعف
    • امکاناتی کمتر از رقبا
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات AL4
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4020 میلی‌متر
  • عرض 1746 میلی‌متر
  • ارتفاع 1534 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2588 میلی‌متر
  • وزن 1146 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4020 میلی‌متر
  • عرض 1746 میلی‌متر
  • ارتفاع 1534 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2588 میلی‌متر
  • وزن 1105 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

74 دیدگاه

AMIRRZA(708 روز پیش)

دوستان من می خوام این ماشینو بایکی از رقباش مقایسه کنم قبلش بگم که چیز هایی که می گم توی گوگل هست و شما می توانید برید نگاه کنید می خوام این ماشینو با چانگان cs35مقایسه کنم فقط خیلی مختصر توضیح می دم از نظر امنیت چانگان ۴ ستاره امنیتی داره و ساندرو ۱ستاره داره که واقعا ابروریزیه این از امنیت از نظر طراهی چانگان واقعا قشنگ تر هستش ۹۰درصد مردم به نظر من می گن چانگان اینم از طراهی در سیستم اای کمکی راننده که چانگان کروز کنترل داره وساندرو نداره بقیه چیز هاشون باهم مساوی هست توی سیستم های کمکی راننده توی فرمان هم که چانگان روکش چرم داره فرمان برقی داره دکمه های کنترلی داره وفرمونش هم حساس به سرعت هستش که ساندرو هیچکدوم رو نداره وتوی سیستم های هشتار دهنده چانگان سنسور دنده عقب داره که ساندرو نداره توی تعداد ایربگ چانگان ۴ایربگداره وساندرو 2تا

سوال (682 روز پیش)

چنگان ستاره ايمني چين رو داره بدرد نميخوره

Hamed 1992 (680 روز پیش)

مقایسه چینی با ماشین اروپایی اشتباهه ،چانگان ستاره ایمنی چین داره اما ساندرو ستاره ایمنی اروپا داره،چانگان صفر تا صدش از اذان صبح تا صلات ظهر اما ساندرو شتابش قابل قبوله،کیفیت قطعات چانگان افتضاحه اما ساندرو عالیه. خلاصه اینکه خودروسازی چین با خودرو سازی اروپا مقایسه نکن

ostad meisam (680 روز پیش)

ساندرو و ال نود آپشن ندارن ولی از لحاظ موتوری و فنی عالی هستن. علت استقبال این دو در بازار بخاطر موتور خوبیه که روی این خودرو ها نصبه و اینکه واقعا خرابی دیر به دیر در قطعات بوجود میاد. اگر مراقبت کنید قشنگ بدون دردسر ده سال ماشین در حد صفره. فقط بنزین و روغن. بشرطی که سرویس دوره ای طبق همون چیزی که توی دفترچه اش هست انجام بشه

navidarabi (632 روز پیش)

این تلاشی که دوستان چینی سوار برای اثبات خوب بودن ماشینشون تو ایران میکنن رو اگه خود صاحبای شرکت ها میشنیدن از تعجب شاخ در میاوردن. داداش ماشین چینی رفته تو پاچت دیگه این مقایسه کردنت با ماشین فرانسوی چیه؟

Ali3731 (608 روز پیش)

شما بهتره همون چانگانتون رو سوار بشید چون از ماشین فقط آپشن میخواین ،ال نود سه ستاره ایمنی یورو انکپ که سخت گیرترین موسسه تست ایمنی هست رو داره ولی چانگان از چین ستاره ایمنی گرفته،از لحاظ کیفیت فنی و موتوری و استهلاک خانواده تندر قابل مقایسه با چانگان نیست ، کلا از نظر من به چیزی میشه گفت ماشین که اولا امنیت داشته باشه دوما روی فنی ماشین چهارتا مهندس و یه شرکت اسم و رسم دار فکر کرده باشن و الا آپشن رو بعدا هم میشه اضافه کرد

افشین س.ی (501 روز پیش)

کسایی که میگن خودرو چینی بدرد نمیخورن یا گواهی های استانداردش کافی نیست یا معتبر نیست فقط در یک جمله بسنده کنم که چین در حال حاضر بزرگترین صادر کننده خودرو شده و با کمی تحقیق درباره خودرهای صادراتیش درمی یابید که به امریکا و اروپا و صد البته به آسیای شرقی و خاورمیانه صادرات داره .

Nima5555 (223 روز پیش)

رنو طراحی اروپایی داره خیلی باحاله ولی آپشن نداره خیلی هم مقاوم هستش

مگان۹۱ (153 روز پیش)

دوستان اپشن رو میشه بست اما با هزینه نه چندان زیاد اما کیفیت قطعات در بلند مدت رو نمیشه کاریش کرد

Yasuj (104 روز پیش)

در جواب نوید عربی...قطعا جک j4 از هر نظر از ساندرو بهتر هست و چانگان هم بهتر هست واسه یه خودروی خوانوادگی آروم... ولی ساندرو یک هاچبک هست که شاید تنها نکته مثبتش دوام فنیش هست وگرنه اونقدری که شما از موتورش تعریف میکنید موتور پارس و خیلی از خودروهای رقیب ایرانیش ازش بهتر هست ظاهر زیبایی هم که نداره آپشن هم نداره شما فقط بخاطر دوام فنیش ازش حمایت میکنی؟ ینی شما بخاطر اینکه میگی دوام فنیش بالایه نمیری پارس بگیری؟ خداوکیلی پارس از این خودرو بهتر هست صد درصد بهتر هست از هرکیم بپرسی هست جز افراد متعصب و طرفداران بسیار بسیار متعصب این خودرو که قطعا این خودرو رو به بنز s500 هم برتر میدونن! لطفا بر اساس واقعیات نظر بدید... خودرویی که هیچ آپشنی نداره و فقط دوام داشته باشه به چ درد میخوره اخه؟ خب زانتیا اپشن نداره دوامشم عالیه قدرتشم خیلی از این بالاتره ظاهرشم بهتره و پژو پارس سمند... درسته قیمتشون کمتره اما دوامشون عالیه... دوامشونم عالی نباشه شما هر ۵ سال یکبار ک میتونی ماشین عوض کنی مشکلی نداری... کسی که 450 تومن میده ساندرو...که هیچ آپشنی گیرش نیاد ظاهر زیبا گیرش نیاد موتور متوسط و فقط و فقط دوام فنی بالا گیرش بیاد ک اصلا منطقی نیست چون اگر منطقی بود توی خیابونای ایران تعداد زیادی ازشو میدیدیم ک حتی تعداد جک j4 هم ازش بیشتره... خودروهای چینی اگر قدرت ندارن حداعقل حداعقل آپشن دارن زیبایی دارن شاید دوام نداشته باشن اما اپشن و زیبایی دارن و مخصوصا راحتی... تیگو ۷ که دوامش عالیه ک من کاملا از این خودرو اطلاعات بالایی دارم حتی تجربه رانندگی باهاشو دارم و صاحبشم همیشه در دسترسه .... نکته اخر پولتونو اگر برای یک خودروی با دوام میخواید خرج کنید گزینه های بهتری هم هست... شما ظاهرو در نظر بگیرید قدرتو و همچنین آپشن ها... امروزه کسی به با دوام بودن اصلا اهمیت نمیده امروزه همه دنبال آپشن و زیبایین و این ماشین به نظر من اصلا هیچکدوم ازا ین معیار هارو نداره و فقط دوام بالایی داره ک اونم زانتیا و ای ال ایکس داره با تشکر

MRZ (13 روز پیش)

نسل اول رنو ساندرو از یورو انکپ ۳ از ۵ ستاره ایمنی برای سرنشینان بالغ ۴ از ۵ ستاره ایمنی سرنشینان کودک و ۱ از ۴ ستاره ایمنی عابر پیاده دریافت کرده . لطفا مقداری تحقیق کنید . با تشکر

Motevasseli(28 روز پیش)

سلام بین اچ‌سی کراس و ساندرو دنده ای کدوم بهتره؟

Soheil192(38 روز پیش)

من تو چند تا مسافرت پشت ساندرو اتومات پدر خانمم که تقریبا ۲۰ هزارتا کار کرده نشستم، به حدی تو ذوقم خورد که نگو، باور کنید تو اتوبان تهران قم مجبور بودم بندازم تو لاین کند چون هرچی گاز میدادم بیشتر از ۸۰ یا ۹۰ نمیرفت در حالی که کلا ۴ نفر سرنشین با یک صندوق نسبتا سبک بودیم! تو جاده همدان هم با سه سرنشین و صندوق خالی وضع همین بود. اصلا قدرت و سرعت نداره و این مسئله در جاده هایی که بایستی سبقت بگیری به شدت آزاردهنده و حتی خطرناکه چون موقع سبقت کم میاره. ماشین بدون دلیل مرتفعه، ارتفاع ماشین به خاطر سقف بلندشه نه شاسی بلندش و این باعث شده وزنش بشه ۱۱۴۵ کیلو! ماشین خودم که لیفان ۶۲۰ هم وزن اینه با اینکه حداقل یک متر کشیده تره! طراحی داخلی صفر مطلقه، به قدری ساده و با جنس ضعیفه آدم حس میکنه سوار پراید شده، آپشن که هیچی نداره، حتی آرم ماشین روی قاب سوییچ حک نشده!!! صندوقش خیلی کوچیکه. هندلینگش خوب بود، نرمی فرمون عالیه، صندلی معمولی و جمع و جوره. به هر حال به نظرم ارزش خریدن نداره. ظاهرشم که دیگه کارمندیه

Moo (32 روز پیش)

سلام آقا سهیل . ما خومون استپ وی اتومات داریم هر جا که رفتیم کم نیاورده حتی سربالایی با ۵ سرنشین و صندوق کاملا پر (حتی نمدی هم برداشته بودیم و تا سقف صندوق وسایل بود ) سربالایی توی اتوبانو با ۱۴۰ تا سرعت سبقت می گرفتیم تازه بیشتر هم گاز میدادی میرفت! در ضمن کولر ماشین هم روشن بود

Mansouri(44 روز پیش)

فقط به درد داخل شهر اونم با زمان کم می خوره ، صدای فن وقتی کولر روشن باشه بسیار زیاده و حتی باعث لرزش کل ماشین میشه، در دور بالاصدای موتور کاملا داخل اتاق شنیده میشه، صندلی کاملا ناراحتی داره ، دید ضعیف ، بر خلاف ظاهر بلند هنگام سوار شدن کنج در به صورت برخورد میکنه و یا سرتون به ستون برخورد میکنه ، مصرف بالایی نسبت به حجم موتورش داره ، خیلی کنده به طوری که اگه در سربالایی از حالت دستی استفاده نکنید سرعت بسیار پایین میاد و بعد دنده میده در عوض جلوبندی قویی و کیفیت موتوری خوبی داره البته نسبت به مونتاژ ایرانی ها

Mohmad(174 روز پیش)

سلام دوستان ساندرو بخرم یا استپ وی؟؟

bahari (171 روز پیش)

استپ وی بهتره ولی گرونه... تندر پلاس هم خیلی عالیه

Sadra295 (54 روز پیش)

چندان توفیری نداره. ولی نظر شخصیم اینه که اگه با قیافه ساندرو کنار میاین (که البته نمیشه گفت زشته! فقط خیلی ساده‌ست!) و دنبال آپشن بیشتر نیستین، ساندروی دستی بهتره

Moo(58 روز پیش)

در جواب به آقای yasuj : من خودم پارس tu5 اتاق ۱۳ داشتم سه سال انقدر اذیتم کرد الان حالم از هرچی پارسه بهم میخوره بالاخره سال ۹۶ تصمیم گرفتم عوضش کنم و یک استپ وی اتومات ثبت نام کردم و گرفتم تا الان که ۴ سال کارکرده هیچ مشکلی نداشته و من ازش استفاده می کنم و لذت می برم

alijahanshiri(839 روز پیش)

اگ اولويتتون اپشن نيس،بهترين ماشينه،كيفيت ساختش استهلاكش از همه توليدات داخل سر تره

رایان (800 روز پیش)

دوست عزیز من الان ۸ سال است ال نود دارم و از ۳ سال پیش هم یک ساندرو خریدیم و قبل از عید هم یک آریو. تا قبل از سوار شدن به آریو نظر شما را داشتم ولی الان حاظر نیستم پشت ساندروم بشینم چون جاداری،نرمی،هندلیگ و هماهنگی و بازدهی موتور و گیربکس در آریو فوق العاده است و اصلا قابل مقایسه با ساندرو یا ال نود نیست. البته بحث دوام ماشین چینی مطرح است که خوب اون را هم ۴ سال دیگر میتوانم نظر بدم ولی کسانی که داشتن تا حالا ازشون پرسیدم راضی بودن.

ramtin (795 روز پیش)

منم موافقم بهترین خودروی این رنج قیمتی ساندرو است. آریو و دیگر محصولات چینی اصلا محلی از اعراب نیست. توصیه میکنم هیچوقت سراغ چینی نرید، حتی اگر بهترین کیفیت را بزنند. اگه پول زیادی ندارید، ساندرو گزینه ارجحی هست. بیشتر دارید، سمت سراتو سایپا، پژو2008 و یا مزدا3 برید و الی آخر. دور جک و لیفان و چری و بید و چانگان و... را خط بکشید. من که تزم اینه. من فعلا ساندرو و 206 دارم و احتمالا گزینه بعدیم پژو2008 هست که رانندگی خوبی داره. صحبتهایی هم از پژو301 شده که ورژن بسیار خاص و جذابی قراره تولید بشه که اگر یکی از کارکنان ایکاپ تایید کردند خدمتتون میگم چه خودروی خاصی میخواد تولید شه از نظر پرفورمنس. ضمنا امسال کاهش 30 تا 40 درصدی قیمتها را خواهیم داشت.

Yasuj (101 روز پیش)

دوست عزیز اولویت جهان امروز آپشن هست کسی بخاطر دوام فنی نمیاد 400 تومن بده به یه ماشینی که نه ظاهر داره نه کابینش قشنگه نه اپشن داره تازه از همه بدتر هاچبک باشه بده... مگر اینکه هنوز تفکر دهه ۶۰ رو داشته باشه... امروزه دنیای اپشن و زیبایی هست دیگه کسی قیافه خودرو هایی مثل ال نود و ساندرو و کوییک و پرایدو حتی نگاشونم نمیکنه کم کم پارس هم بی کلاس شده... دیگه چینی ها بازارو در دست دارن چون هم زیبان هم اپشن دارن هم راحتن درسته بیشترشون خشک هستن اما به هرحال یه چیزی دارن که رو کنن... دوست عزیزمون میگه قیمت قطعاتش گرونه... خب اخه این همه ماشین توی ایران چرا ساندرو؟ خدایی 207 ازش بهتر هست و همه اینو قبول دارن درسته مونتاژ هست اما دوستان لطفا تعصبات رو بزارید کنار خودتون قضاوت کنید این خودرو دیگه اونقدرا هم جذاب نیست بهتره بگیم اصلا جذاب نیست و فقط و فقط دوام فنی داره که اگر جاش یه خودرو با گارانتی بگیری قطعا صد هزار برابر با ارزش تر هست مثلا یه پارس تیوفایو با پنج سال گارانتی بگیر بهترین گزینه بعد هم بفروشش پول بزار روش دوباره یه سورن پلاس صفر بگیر ... و همینطور... اخه خودتون قضاوت کنید ساندرو ارزش 400 تومن رو نداره به نطر من و ۹۰ درصد ماشین بازای ایران این ماشین نهایت قیمتش باید 240 باشه و تمام... شما تنها چیزی که از ساندرو دارید دوام فنیشه... اخه پیکان هم دوام فنی داره پیکان الان از مدل 60 هم داخل ایران هست هنوز سالم خدایی فکرتون رو با این چیز ها مختوش نکنید قطعا گزینه های بهتری وجود داره با تشکر

امیرسالار (75 روز پیش)

منم خدمت آقای یاسوج بگم بله خوشگلی آپشن الان مد روزه همه دوسش دارن همون 207 که میگی باید نزدیک ۴۰۰ تومن تا یه ماشینی با کلی عیب و ایرادات برقی و دور یک بار تعمیر گاه رفتن و ... اما بحث ما سر اینه یه بنده خدایی شاید نتونه هر سال ماشین عوض کنه یه ماشینی با دوام و اقتصادی میخواد قطعا ساندرو از همه رقیباش بهتره من جمله که هرسال ماشین های ایرانی از لحاظ کیفیت روز به روز گندتر میشه بعدش ما تو ایرانیم با هزار تا پستی و بلندی اقتصادی.

ALIlll(75 روز پیش)

سلام بین این ماشین و اچ سی کراس موندم برام راحتی و قیمت قطعات مهمه

Mohammaddvs(611 روز پیش)

دوستان سلام من بين پارس lx و ساندرو موندم براي خريد. دوستاني كه اطلاعات بيشتري دارن و صاحب نظرن ميشه راهنمايين كنن؟

Yasuj (101 روز پیش)

دوست عزیز اگر راحتی و جا دار بودن و مسافرتی آرام و راحت داشته باشی قطعا پارس... اگر توی شهر بزرگی مثل تهران زندگی میکنی که شلوغ هست قطعا ساندرو بهتر هست

hooman7(104 روز پیش)

سلام میشه منو راهنمایی کنید ساندرو مدل ۱۳۹۹ موتور و گیرباکسش کجا ساخته شده؟ بعضی میگن همش ایرانی یا چینی شده مثل پژو ۲۰۶ ها ایران خودرو بعضی میگن فرانسویه میخوام بدونم موتور و گیرباکس چین یا ایرانیه؟ ممنونم

Show More