بررسی مشخصات پژو 207
بررسی مشخصات پژو 207
بررسی مشخصات پژو 207

هرچند از اواخر سال 94، ایران خودرو ثبت‌نام 207 جدید را آغاز کرد اما اولین سری آن در مدل 95 بدست مشتریانش رسید. 207 نیوفیس به لحاظ ظاهری تنها در فرم چراغ‌ها (اضافه‌شدن دی‌لایت) و طراحی مجدد آینه‌های جانبی‌اش (اضافه‌شدن راهنمای LED) با سری اول 207 متفاوت است. درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای کنسول اضافه شده، سیستم صوتی تغییر کرده و به هندزفری مجهز شده، فرمان دارای دکمه‌های کنترلی است و اهرم تنظیم سیستم صوتی نیز در زیرفرمان دیده می‌شود. اما ایران خودرو از پاییز 97، «رینگ آلومینیومی» و «کروز کنترل» را از تجهیزات استاندارد 207 دنده‌ای و همچنین «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد 207 اتومات حذف کرد. همچنین از ابتدای سال 99 نیز آپشن جدید «فرمان برقی» نیز برای خریداران پژو 207 هاچبک، قابل سفارش شد. ایران خودرو همچنین از نیمه دوم سال 99، پژو 207 هاچبک پانوراما را به بازار فرستاد؛ خودرویی که هم در نسخه دنده‌ای و هم در نسخه اتومات عرضه شده است. نکته جالب اینجاست که ایران خودرو در 207 هاچبک سقف پانوراما، «ترمز عقب دیسکی» را هم سفارشی کرده درحالیکه در 207 هاچبک سقف فلزی، ترمزهای جفت دیسکی بصورت استاندارد هستند. بنابراین برای خریداری 207 هاچبک پانوراما دنده‌ای، باید چک کنید و ببینید آیا چهار آپشن «فرمان برقی»، «رینگ آلومینیومی»، «کروزکنترل» و «ترمز عقب دیسکی» روی خودروی موردنظرتان نصب شده یا خیر. از اواخر بهار 1400 نیز ایران خودرو، سیستم مالتی‌مدیای 207 را به‌روزسانی کرد و قابلیت جدید MirroLink را برای اولین‌بار به آن افزود؛ قابلیتی که به شما این امکان را می‌دهد تا از اپلیکیشن‌های اندروید و iOS موبایل‌تان، در مالتی‌مدیا 207 نیز استفاده کنید. به دلیل اضافه‌شدن «میرور لینک»، دو ویژگی قدیمی یعنی دی‌وی‌دی پلیر و نویگیشن آفلاین نیز از مالتی‌مدیای جدید 207 حذف شده است. ایران خودرو در بهار 1401 عرضه پژو 207 ام سی را شروع کرد که بدلیل داشتن سقف قرمز، به 207 دو رنگ نیز معروف شد. با اینکه 207MC به رینگ مشکی و تریم قرمز (هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی خودرو) مزین شده اما مهم‌ترین تفاوتش با سایر اعضای خانواده 207 در داشتن موتور TU5P به همراه گیربگس جدید 6AT است. بنابراین نسبت به مابقی 207ها، هم خروجی بهتری در قدرت و گشتاور داشته و هم مصرف سوخت پایین‌تری را به ارمغان آورده است. پژو 207MC آپشن‌هایی مانند ترمز دیسکی عقب، فرمان برقی، کروز کنترل و رینگ آلومینیومی را بصورت استاندارد دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای پژو 207

    • کیفیت ساخت
    • مصرف سوخت
    • فرمان برقی سفارشی (از 99)
    • تجهیزاتی بیشتر از 207 سری اول
    • عملکرد جعبه‌دنده دستی نسبت به تیپ 5
    • بهبود موتور و گیربکس در مدل MC
  • معایب پژو 207

    • پایداری در پیچ‌های تند
    • کیفیت غربیلک فرمان
    • قیمت قطعات یدکی
    • عملکرد جعبه‌دنده اتومات (مشابه 206 تیپ 6)
    • سفارشی شدن رینگ آلومینیومی (از پاییز 97)
    • سفارشی شدن کروز کنترل در مدل دنده ای (از پاییز 97)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5P
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 113 اسب‌بخار
  • گشتاور 144 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم 206
  • طول 3900 میلی‌متر
  • عرض 1680 میلی‌متر
  • ارتفاع 1468 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1096 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1395 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم 206
  • طول 3900 میلی‌متر
  • عرض 1680 میلی‌متر
  • ارتفاع 1468 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1096 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم 206
  • طول 3900 میلی‌متر
  • عرض 1680 میلی‌متر
  • ارتفاع 1468 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1096 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1399 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم 206
  • طول 3900 میلی‌متر
  • عرض 1680 میلی‌متر
  • ارتفاع 1468 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم 206
  • طول 3900 میلی‌متر
  • عرض 1680 میلی‌متر
  • ارتفاع 1468 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2443 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
382 دیدگاه

youij(86 روز پیش)

سلام به نظر شما ارزش داره پارس تیوفایو ای ال ایکس سفارشی مدل 1401 را بفروشم و ساندرو دنده ای یا ساندرو استپ وی دنده ای مدل 97 با کارکرد 50 هزار کیلومتر بدون رنگ بگیرم؟؟؟ یا همین پارس سفارشی را نگه دارمش؟؟؟

Amirq3 (68 روز پیش)

به نظر من پارس را بفروش یا تارا اتومات بگیر یا شاهین

Mersadms7(96 روز پیش)

سلام به نظر شمادوستان از بین 207mc و دنا پلاس اتومات و جک اس ۳ کدوم بهتر و با صرفه تره؟؟البته به نظرم بیشتر بین 207اتومات و دنا پلاس اتومات کدوم بهتره؟

Zfyui (73 روز پیش)

Mc

dl(78 روز پیش)

سلام،اتومات یا دنده ای ۲۰۷؟کدام بهتر

mehdispd11(87 روز پیش)

این نسخه های ایرانخودروییش اسم ۲۰۷ رو خراب کرده برین یه فرانسوی مدل ۸۹ تا ۹۱ رو سوار بشین و قدرت موتورشو ببینید متوجه میشین tu5 واقعی اونه اینی که ایرانخودرو داره میده دسته مردم یه ماشین ایرانی چینیه که صفرشم از روز اول مشکل داره. نسخه های فرانسوی پا به پای مزدا ۳ و زانتیا ۲۰۰۰ میره ولی نسخه های ایرانیزه موتور و گیربکس و سیستم ترمز ضعیفی دارن بماند بدنه و شاسی هاشونم ضعیف تره🤦🏻‍♂️

Javati(93 روز پیش)

سلام خدمت همگی. من یه ۲۰۷ دنده ای نو گرفتم میخام بفروشم و یه مقدار پول بزارم روش مزدا ۳ تیپ ۳ مدل ۸۶ تا ۸۸ بگیرم. ممنون میشم راهنماییم کنید. خودم چون میخام نو رو بدم یه ۱۲ سال کار بگیرم یخورده دو دلم.... اگر کسی در خصوص قطعاتشون هم قیاسی داره(هم موجود بودن و هم قیمتش)بگه ممنون میشم

Mersadms7(96 روز پیش)

سلام به نظر شمادوستان از بین 207mc و دنا پلاس اتومات و جک اس ۳ کدوم بهتر و با صرفه تره؟؟البته به نظرم بیشتر بین 207اتومات و دنا پلاس اتومات کدوم بهتره؟

amirmkamrani(96 روز پیش)

دورنگ خیلی سرتر از اتوماتیک پاناروما ئههه اصلا قابل مقایسه نیستن اونی که داره بد میگه سوار نشده فرقاشو ببینه ماشین نرم تر شتاب بیشتر از دنده ای خیلی شتابش بیشتره اونم یه اتومات خیلی حرفه خلاصه قیمت عالی ۱۰۰ میلیون کمتر از اتومات پاناروما مشکل با دو رنگ بودن داری میبری یه اسپرتی قسمت های رنگیشو کاور میکنی ولی حداقل موتور و گیربکس عالی زیر پاته از رانا هم خیلی سرتره اون دنده دستیه این اتومات کلا غیر تارا اتومات بقیه رقیباشو ۱۰۰ هیچ میزنه

slash1(96 روز پیش)

در مورد ظاهرشم یک نکته ای برام خیلی عجیبه زمانی که فقط با پرداخت یک میلیون تومان می شه به راحتی قطعات پلاستیکی قرمز رو مشکلی رو تهیه کرد و عوضش کرد این همه انتقاد برای چیه؟ الان هر جایی برید 1 میلیون می گیره مشکیش می کنه روی 500 تومن یک میلیون هیچی نیست نهایت سقفشم دوست نداشتید کاور مشکی یا سفید بسیار با کیفیت با یک میلیون دیگه براتون می چسبونن از افتاب سوختگی هم رها می شید ظاهرش طوری نیست که نتونید عوضش کنید یا هزینه ش زیاد باشه که این همه راجبش بحث می کنید در ضمن در رنگ سفیدش قرمزهاش کمتر خودنمایی می کنن البته تریم رنگ ها با قرمز خیلی جذابه اما معمولا برای ماشین های اسپورت طراحی روز هست(البته 207 هم خیلی ظاهرش بد نیست اسپورتم هست) ضمن اینکه رنگ قرمز خالص هست نه گوجه ای این چون گوچه ای هست و پلاستیک ها هم بی کیفیت خودش ناجور نشون می ده. ضمنا چیز دیگه ای که در نقدش یادم رفت بگم در کمال تعجب تعلیق ماشین هم بهتر شده خیلی نرم شده ماشین در دست اندازها عایق بندی اتاقم خوب شده و شیشه بالا باشه صدا به خوبی کم می شه چیزی که در تیپ 5 قدیمی که دارم اصلا وجود نداره اتاقشم فعلا صدا نمی ده در حالی که 206 از مدل 91 به این طرف هر مدلی نشستم اتاقش در دست اندازها صدا می داد مخصوصا صندلی هاش البته اینم بگم صندلی راننده 207 جدید برای من کمی لقه احتمالا خود نمایندگی بتونه درستش کنه

slash1(96 روز پیش)

من بین خرید mc با مزدا 3 قدیمی مونده بودم برای ماشین دم دستیم چون توی تهران خیلی بهت می مالن مخصوصا توی ترافیک انگار گلگیر ادم جاذبه داره یا کلا شوتن هی میان توی گلگیر ادم برای همین یک ماشین ایرانیزه که قیمت قطعات بدنه ش ارزونه لازمه برای جاهای شلوغ یا مرکز یا پایین شهر تهران البته توی پارک هم دست بزن خوبی دارن برخی از عزیزان. خلاصه mc انتخاب کردم هنوزم دو دلم البته که کار دستی کردم یا نه چون اینم ماشین صفره بازم بهش بزنن ادم اذیت می شه. من برام همیشه فنی ماشین اولویت بوده برای همین هیچ وقت سراغ گیربکس al4 فاجعه نرفتم باید بگم که این گیربکس واقعا عملکردش بهتره دیگه خبری از لگد نیست چیزی که حتی توی ساندرو هم بود یکسری تقه ریز در سرعت های پایین داره که به دلیل عدم هماهنگی موتور با گیربکس هست کلا باید یک اپدیت حسابی برای ecu بیاد درستش کنه 90 درصد مواقع درست مکعوس می ده سرعت تعویض دنده ش بدک نیست مصرف سوخت هم 30 درصدی کمتر کرده به هیچ عنوان هم در بالایی خنگ نمی زنه و کشش حتی با کولر خوبه. شتابشم با دنده دستی مقایسه کردم 1 ثانیه کمتره که قابل قبوله با ساندرو حدود 4 ثانیه بود این اختلاف. فرمان برقیش خیلی نرمه کاش همون هیدرولیک یکم سفت بود هر چند برای ماشین های شهری برقی خیلی ها بیشتر دوست دارن البته برقی هم داریم تا برقی نیسان جوک اسپورت هم برقیه اما هر چی هیدرولیک قورت می ده(به طور مثال). اما در کمال تعجب باید بگم کیفیت داخل و بیرون 207 جدید از نمونه های دیگش بهتر شده در یا قفل ها و کلیدها دیگه صدای تلق بی کیفیت نمی دن برخی پلاستیک ها هم با کیفیت تر شدن بوی نویی هم بیشتر به خودروهایی خارجی نزدیک شده قبلا لا به لاش بوی چ س نامحسوسی هم می داد که خبر از بی کیفیت بودن پلاستیک ها می داد که بر فرض در پراید نو این بو کاملا بوی چ س می شه. در نهایت الان بخریدش بهتره چون الان نسخه قدیمش بیش از 100 تومن گرون تره و اگر کم کم مردم بفهمن که این مدل به مراتب بهتره فنیش حداقل 100 تومن گرون تر از الان می شه نگران کیفیت گیبرکسش هم نباشید گیبرکس نسل دوم شرکت چینی dae هست که سال ساختش 2018 هست جایزه تا الان برده توی خیلی از خودروهای مطرح چینی هم استفاده شده و جوابش رو پس داده طراحیش هم دقیقا کپی asin 6 سرعته هست شرکت dae زیر مجموعه شرکت چانگان هست که کیفیت محصولاتش بدک نیست خیلی خیلی بهتر از ایران خودرو هست و در نهایت گیبرکس تکنولوژی 20 سال بعد قطعا بهتر از al4 اشغال هست که حتی زمان خودش انداختنش دور بس که اشغال بود طراحیش می دونید که هر چیم بندازن سطل اشغال سر از ایران در میاره من هیچ موقع ماشین ایرانی رو پیشنهاد ندادم الانم نمی دم اما بین بد و بدتر mc گزینه بد هست

Mehran1370(96 روز پیش)

حتما قبل از قضاوت درایو این ماشینو امتحان کنید ، ۲۰۷ ام سی یا دو رنگ جدید با موتور ارتقا یافته و گیربکس شش دنده خودش شتاب و تعویض دنده ها خیلی بهتر شده و مصرف بنزین هم به خاطر دور پایین موتور کمتر شده که صدا و نرمی بیشتر خودرو هم از مزایای دور پایین در سرعت های بالاس این موتور و گیربکس در تارا هم به کار رفته که بخاطر وزن کمتر ۲۰۷ شتاب بهتری از تارا داره

Show More