یکی از مهم‌ترین نتایج جانبی پروژه ارتقاء پلت‌فرم پراید در سال 1388، خلق محصول جدیدی بود که ابتدا «مینیاتور» و سپس «تیبا» نام گرفت. هم پراید و هم تیبا با پلت‌فرم مشترکی شکل گرفته‌اند که البته به سبب طراحی متفاوت بدنه، تیبا ایمن‌تر به نظر می‌رسد هرچند که دلیل و سندی برای این ادعا نیست. تیبا در سال‌های نخست عرضه‌اش، چهار تیپ مختلف داشت؛ تیپ SL بدون ایربگ، تیپ LX با ایربگ راننده، تیپ EX با دو ایربگ و نهایتا تیپ SX که برخلاف سه تیپ دیگر، به تهویه دیجیتال، شیشه بالابر برقی عقب، تنظیم برقی آینه، ریموت کنترل و رینگ آلومینیومی مجهز است. از سال 1396 به بعد نیز فقط تیپ SX تیبا قابل خریداری بود. اما سایپا از اوایل سال 1400، تیپ جدیدی برای تیبا صندوقدار معرفی کرد که نامش SX پلاس بود اما در بازار به «تیبا آپشنال» معروف شد. در این تیپ جدید، شاهد پنج تغییر ظاهری هستیم: طرح قالپاق‌ها تغییر کرده، زه کرومی به دور جلوپنجره خودرو کشیده شده، سپر تک‌رنگ جلو تبدیل به دو رنگ شده، قاب آینه‌ها طرح کوییک شده و روی درب‌های جلویی نیز برچسب گرافیکی TIBA PLUS اضافه شده است. به لحاظ آپشن نیز سایپا، چندین ویژگی جدید را به تیبا صندوقدار پلاس افزوده که مهم‌ترین آنها عبارتند از: مانیتور لمسی با دوربین عقب، سنسور عقب، روکش چرم صندلی، کفپوش سه بعدی، شیشه دودی عقب، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و شیشه بالابر برقی عقب.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • بهبود ایمنی نسبت به پراید
    • بهبود امکانات در تیپ پلاس
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • فضای کابین
    • عایق‌بندی کابین
    • عرضه محدود تیپ پلاس
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1388 تا 1395
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X231)
  • طول 4105 میلی‌متر
  • عرض 1641 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2410 میلی‌متر
  • وزن 1000 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1388 تا 1395
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X231)
  • طول 4105 میلی‌متر
  • عرض 1641 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2410 میلی‌متر
  • وزن 1000 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1388 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X231)
  • طول 4105 میلی‌متر
  • عرض 1641 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2410 میلی‌متر
  • وزن 1000 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1388 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X231)
  • طول 4105 میلی‌متر
  • عرض 1641 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2410 میلی‌متر
  • وزن 1000 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی:سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X231)
  • طول 4105 میلی‌متر
  • عرض 1641 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2410 میلی‌متر
  • وزن 1000 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی:سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
136 دیدگاه

BARDIYA123(194 روز پیش)

با سلام و عرض ادب از سایت باما و دوستان محترم بنده یکی از بستگان نزدیک قبلا یک اوپل کورسا 1994 داشت که تصادف کرد که حوصله خرج کردن رو نداشت فقط از قسمت موتور و گیربکس سالم بودند بقیه ضایعات فروخته شد از دوستان و سایت باما یک مشاوره ازتون بگیرم اینکه بین ساینا و تیبا و کوییک کدام بهتر است ؟ بعد اون طرف میخواد موتور و گیربکس اوپل رو بزار توی یکی از این سه تا ماشینها میخوام بدونم بخوام از نمایندگی خودرو سفارش بدم آیا قبول میکنند گیربکس و موتور اوپل روی یکی از این سه تا ماشین نصب کنند ساینا یا تیبا یا کوییک کدام بهتر است ؟ خودم شخصا یکی از اینها رو میخوام موندم کدام رو انتخاب کنم تا بودجه 180 میلیون کدام برتری و راحتی خودرو بهتر است ترجیحا ماشین سرعتی لازم ندارم ماشین برای داخل شهر که همه چیز اوکی باشه در ضمن پرسنل های سایت باما بخوام با شما مشورت کنم با چه شماره چه طوری تماس بگیرم در قزوین هم فعالیت دارید یا فقط در مشهد و تهران فعال هستید میخوام حصوری بیام لطفا آدرس رو به من بدهید یا چه برنامه ای و وب سایت تخصص مخصوص باما کدام صفحه برم؟ لطفا راهنمایی کنید پیش پرداخت مهم نیست فقط با اقساط بلند مدت مناسب با ماهی یکی دو میلیون

مرتضی هستم! (192 روز پیش)

بردیاجان ارادت. موتور جزو ارکان اصلی خودروهاست و تغییر دادنشون بدون مجوز ناجا، غیرقانونیه. برای کسب مجوز هم باید خودرو رو به مراکز تعویض پلاک ببرید و اونجا تاییدیه تعویض موتور رو بگیرید. این تاییدیه زمانی برای شما صادر میشه که ایراد فنی خودرو، قابل برطرف شدن نباشه. بنابراین برای خودروی سالم، تغییر موتور رو به هیچ وجه نمیتونید (از مسیر قانونی)، انجام بدید! حتی در صورت گرفتن تاییدیه تعویض، باز هم هر موتوری رو نمیتونید تویه ماشین نصب کنید و دوباره یکسری محدودیت هایی هست که بنده اطلاعی ندارم از جزییاتشون.

DF5 (178 روز پیش)

سلام بردیاجان اگر ظاهری میخوای ساینا بگیر اگر ساده میخوای و ظاهر برات مهم نیست تیبا بگیر نکات مثبت و منفی ساینا و تیبا رو بهت میگم که بدونی کدوم رو انتخاب کنی که بعداً پشیمان نشی برادر نکات مثبت ساینا اینکه چهره جدید مصرف سوخت پایین کلاس بالاتر رانندگی بهتر تقریبا از تیبا یکم نرم تر است که بعداً متوجه میشید به روز تر و اقتصادی تر هم است بازار عالی فراوانی قطعات یدکی و پر سود مطمئن نکات منفی اینکه اگر ضربه یا از جلو یا از پشت بخوره کلا باید ماشین جمع بشه یعنی اینکه سپر و چراغ ها و چیزهای دیگر به سختی باید عوض بشه و یکم زمان بر است بی کیفیت کم قدرت سر و صدا و برای 2الی 5 سال خوبه بعد از آن باید یا بزاری کنار یا بفروشی اگر توان مالی خوبی داری برو یکم روش بزار رنو مگان یا ماکسیما یا زانتیا یا پائرول یا هیوندا آوانته یا مزدا323 یا کیا ریو یا 206 یا ال90 بخر تیبا و ساینا یکی هست از لحاظ قدرت و کیفیت و تقریبا قیمت قطعات باهم برابر هستند البته یک مقدار ساینا گرونتر است

ssfree (167 روز پیش)

سلام دوست عزیز نه بابا ارزش نداره بخوای اپل کورسا رو صاف و صوفش کنی و اصلا موتور و گیربکس اپل کورسا رو ننداز رو ماشین نو خیلی ماشینت ازش میفته و در کل اصلا اصلا ارزش نداره اینا کمصرف و پر شتاب هستن بین این خودرو ها تیبا صندوقش بزرگ هست و خوبه شتابش ولی اگه ظاهر تیبا برات خوشیاند نیست و جای پای بزرگ تری میخوای و ظاهر خوشگل و شتاب بیشتر و ... ساینا خوبه و اگه برای شهر میخوای که کوچولو باشه تیبا2 و اگه میخوای ماشینت خوشگل باشه و یکمی از تیبا 2 جادار تر و تند تر مطمئنن کوییک موتور ساینا و کوییک تقویت شده موتور تیبا هست ولی همه لوازم مصرفیشون یکیه.در اخر من میگم ساینا و یا کوییک چون کولرشون خیلی قوی تر از ماشین های هم سطح و بالا ترش هست جای صندوق و کابین بزرگتره صندلی های ساینا اصلا تو سفر های طولانی اذیت نمیکنه و کاملا ادمو بغل میکنه و ضربات کمتری نسبت به تیبا به کابین وارد میشه اینه های ساینا برقیه و شیشه بالابر هاش و سنسور دنده عقب داره ولی بهتره یه بار ساینا رو سوار شین تا بفهمین چی میگم بعدش هم اگه باز هم شتابش کم بود یه ریمپ یه هدرز یه کیت مکش و یه سر سیلندر ریو میشه f16 ماشین و نتیجه این هست که من میگم ساینا بهتره چون یه روزی صندوق به کار ادم میاد

ssfree (167 روز پیش)

و یادم رفت بهت بگم ریو و 206 رو بذار کنار ریو نه صندوقش جاداره نه داخلش 206 هم که کلا بدبختیه بعد ساینا ایمنی بالایی داره من خودم چون تصادف کردم میگم یه چهار صد و پنج از پست کوبید بهم اون کلا له شد کاپوتش گلگیرش چراغ هاش ولی من یه سپر و صافکاری اون لبخند پایین در صندوق رو داشتم و فقط همون بعد یه سری ها الان میگن عقب ماشین مقاومه اگه از جلو تصادف کنه میگن جلو محکم تره از بغل بزنن میگن بغل مطمئن تره کلا توجه نکن ماکسیما هم که با 300 تا لاشه اش رو به ادم میدن پاترول هم نه ال 90 اصلا چون مدل پایین گیرت میاد که یه دفعه میندازت تو خرج که دیگه در هم نمیای خلاصه با این قیمت تا 150 تا ماشینی بهتر از این 4 تا گیرت نمیاد به تبلیغات توجه نکن

ssfree (167 روز پیش)

کلا ماشین دسته دوم یعنی بدبختی

R3 (150 روز پیش)

در جواب SSFERR اوپل کورسا رو با تیبا یکی می‌کنی تا حالا اوپل کورسا سوار شدی یک پیچ چرخش به صدتا تیبا می ارزه کورسا کجا تیبا کجا الان خودروهای تصادفی به این شکل هستش شما یا من الان یک405 بگیریم یدونه ضربه بزنی میشه اوراقی خودروهای ایرانی تا2000کیلومتر به بعد میشن فرسوده ولی چینی یا خودروهای خارجی تا زیر100 هزار تا نو هستند برو یک خودروی چینی با ایرانی با این اوپل کورسای آلمانی ببین داخل کدوم بیشتر سلامت و زنده هستی خودم تویوتا کارینا دارم هر ماه یک دوری میزنم که باطری و سیستمش نخوابه هر ماه یک50کیلومتر راه میرم الان تا این مدت 26/109تا کارکرده در حد صفر هست همه چیز فابریک خودشه لقبش تویوتا شکاری هست راستی نظرات رو دنبال میکنم و میبینم ببین چی برنده میشه تویوتا خودم یا ساینای شما تویوتا20سال نمی‌خواد تعمیرگاه بری خودم پژو405 با موتور2000 داشتم واشر و سرسیلندر می‌سوزاند در جواب به بردیا من طرف هیچ کس نیستم به هر دو حق میدم ولی اوپل رو بازسازی کن در آینده اینجور ماشین ها توی ایران پیدا نمیشه حتی صدا و سیما میلیارد تومان بده تا ماشین رو از شما تحویل بگیرند اینها دیگر عتیقه شدند خودروهای ایرانی و چینی رو میتوانی 20سال دیگر بخری تویوتا دارم مثل اسب و ساعت کار می‌کنه تا بخوام خودروی چینی یا ایرانی بخرم باز هم مرام چینی ها دو سه درجه بالاتر از ایرانی هستند SSFERR عزیز بیا شما با ساینا بزن به گارد ریل منم با تویوتا کارینا یا همان شکاری ببین کدوم آسیب بیشتری میبینه بعدش من یا شما کدام زنده می مانیم تویوتا یا هر خودروی قدیمی خیلی بهتر از خودروی امروزی مانند سایپا و ایران خودرو هست راستی هیلمن سفید آونجر انگلیسی دارم صفر فقط7 دونه راه رفته توی پارکینگ هست فقط یک باطری با دو جفت لاستیک و دو دست درست حسابی باید شسته شود باید بره کارواش یک چند ساعتی طول می‌کشه تمیز بشه باتشکر از دست اندرکاران سایت باما فقط که سایت خوبی هست نسبت به سایت های دیگر هم میتوانیم نظر بدیم هم میتوانیم مشورت و قیمت و مشخصات دیگر رو ببینیم موفق باشید

Fast (8 روز پیش)

بابا سر اوپل کورسا و تیبا بحث نکنید 😂🤣 هردو خودروهای بیکیفیتی هستن البته نصف ماشینای ایران بی کیفیتن فقط یکی بیشتر و یکی کمتر که تیبا و اوپل کورسا تو دسته بیکیفیتن 😪

Alirezak004(372 روز پیش)

سلام من یه دونه سمند ۸۸ دارم تیبا بخرم یا خرج سمند کنم ؟

Ilia98 (370 روز پیش)

به نظر من اگه سمندت تمیزه، نگهش دار. در هر صورت از پشت سمند، پشت تیبا ننشین!!

AAAAAAX (286 روز پیش)

تیبا بهتره بنظرم. سمند این قدر خرج داره که پیرت میکنه

Ehsanabedi13841384 (233 روز پیش)

سمند از نظرم

Bayanii (36 روز پیش)

ماشین 12سال پیش هرچی خرج کنی به قول معروف آفتابه سر لئییمه همون تیبا رو بردار ولی بیشتر از پنج یا فوق فوقش دیگه شیش یا هفت سال از سال تولیدش گذشت بفروش. حرف اونایی هم که میگن تیبا همون پراید گوش نکن. نسبت به پراید خیلی سر تر هست هم شتاب هم کولر هم هندلینگ جادار بودن داخل ماشین و صندلی عقب نرم تر از پراید ترمز های بهتر از پراید خیلی سر تر از پراید

Fast (8 روز پیش)

داداش این دو قابل مقایسه نیستن از سمند میخوای پشت تیبا بشینی 😂👌😩😱 سمند با اصالته مال شما هم کیفیتش خیلی خوبه شما داخل تیبا رو دیدید ؟؟ 😫 همه پلاستیک خشک شما موتور تیبا میدونی چقدر قدرتش کمتر از سمنده یا اپشناش یا نرمیش تو سواری و جاداریش ، این دو قابل قیاس نیستن نکن این کارو

ALI0069(28 روز پیش)

تنها علت صدای موتور داخل کابین نداشتن عایق بر رو دیوار اتش یا همون فایر وال است. تمام موتورهای ماشینای خارجی صدا دارن ولی به دلیل داشتن عایق پشت داشبرد و زیر کفی و پشت موتور صدا دیگه به داخل نفوذ نمیکنه. عایق چیز خیلی ساده ایه و قیمتی نداره ولی عمدا نمیزارن ماشین صدا بده مردم برن ماشین گرونتر بخرن. کف ماشین ام وی ام عایق دو سانتی داره شبیه پشم سنگه. همخ لرزش میگیره هم صدا. پشت دیوار اتش هم داره صدای موتور رو خیلی میگیره. بنز هر دو طرف داره. عایق نمدی زیر کاپوتم صدای بیرونی موتور رو کم میکنه و جلوی ارتعاش صدا رو میگیره.

ALI0069(72 روز پیش)

فن کولر و بخاری تیبا صدای جارو برقی میده (فن حلزونی)... تو اینترنت جستجو کردم ظاهرا فن ساینا و پراید شبیهشه... آیا کسی میدونه میشه فن پراید رو بر روی تیبا نصب کرد؟ من فقط به این علت نمیخوام تیبا بخرم

MAHDIS(431 روز پیش)

من مدل ۹۲ دارم خیلی ازش راضی هستم اونایی هم که میگن ۸۷ اسب رو داری مقایسه میکنی بهتر بگم داداش ماشین به قدرت نیست به شتاب و وزن هم بستگی داره من ازش راضیم شتابش خوب ایمنی عالی مصرف سوختش هم که خوبه

Fast (89 روز پیش)

بله ولی سمند و پارس یه چیزه دیگن حتی قدیماشون تیبا اصلا در حد و اندازه سمند و پارس نیست

bahmanatayi(244 روز پیش)

سلام دوستان عزیز من یک تیبا یک مدل 91دارم ازش راضیم هم مصرفش هم کم خرجی موتور ماشین عالیه نسبت به پراید و از پژو سمند بهتره . چون موتورش بی آب بمونه واشر نمی زنه خدایش راضیم ،🗾⁦🎚️⁩

Bfjfjtvleeyhur (228 روز پیش)

سلام دوست عزیز بله حق باشماست بنده هم یدونه هاچبک ۹۴ دارم خیلی ازش راضیم اصلا تو واشر زدن مثل پژو نیست جنس قطعات موتورش همش از چدن هست مثل پراید. قدرت موتور .پرتاب باد کولر،بخاری واقعا عالیه کم استهلاک و نسبت به رقبا واقعا شتاب گیری عالیه داره ولی مدل های امروزی واقعا جنس قطعاتش بدرد نخور هستش

Fast (89 روز پیش)

پس اگه دنا توربو هم بدون اب واشر بزنه ولی تیبا نزنه تازه معلوم نیست که نزنه ، پس نتیجه میگیریم تیبا بهتره اون تیبا رو با سمند مقایسه نکنید

Fast (89 روز پیش)

چرا موتور بدبخت باید بدون اب بمونه اینقدر برات اب ریختن سخته

mehdi1399(467 روز پیش)

من سال 94 این فرغون رو صفر کیلومتر گرفتم از نمایندگی سایپا که اونقد اذیت کرد مجبور شدم بفروشم. گیربکس ایرادای مختلف داشت . سنسورهای بنزین و میل سوپاپ ایراد پیدا کردن بعد مدتی. مصرف بنزین بالا. صدای زیاد موتور داخل کابین . سفت بودن پدال کلاچ طوریکه برای پای چپم کارم به دکتر ارتوپدی کشید. افت شدید قدرت موتور بعد روشن کردن کولر. کیفیت پایین رنگ بدنه . اگه سلامتی تون رو دوست دارید سراغ محصولات سایپا نرید.

1365Mohammad (453 روز پیش)

تیبا بهترین خودروی ایرانی در رنج قیمت خودشه.تیبا یک اشکال داره اونم صدای موتور که در80درصدخودروهای ایرانی وجود داره.واونم تاحدی بانمد کاپوت جلو حل میشه

Khmh (201 روز پیش)

فکر کنم ماشین شما خراب بوده

Fast (89 روز پیش)

سمند ۱۵۳ تا بهت گشتاور میده ولی موتورش صدا داره ولی تیبا با اون گشتاورش و قدرت بازم صداش زیاده معلوم نیست باسه جی

Rahman1572(149 روز پیش)

سلام بنده یه تیبا صندوق دار مدل 90 دارم و ده ساله از اول صفر دست خودمه و 6 سال اول بخاطر شرایط کارم زیاد تو جاده رانندگی کردم و 4 ساله که به عنوان ماشین دوم استفاده توشهری دارم . والا دقیق بخام بگم مصرف بنزین خوبه و از پراید کیفیت رانندگی و قطعات بهتره . بعضی قطعات با پراید مشترک هست و در کل به نسبت قطعات ارزان و زیاده البته نه مثل پراید و بعضی قطعات باید نمایندگی گیر آورد و تو شهر کوچک یدکی فروش ندارند. روی موانع و دست اندازی باید مراقب سرعت ماشین باشید چون سپر جلو با زمین فاصله کمی داره و در ثانی میل موجگیر فرمان هم هنگام کوبش در موانع احتمال شکستگی زیاده مصرف بنزین تو جاده با کولر 6 و توی شهر بین 7و8 هست در کل به نسبت ماشین های گرانتر از خودش کیفیت پایینتری داره و باید ماشین چک بشه . من خودم با وسواس ماشین نگهداری کردم و خیلی از قطعات عوض شده از جمله پمپ بنزین و رادیاتور و واتر پمپ و پمپ ومخزن برف پاک کن و ... به نظر من با ساینا زیاد تفاوت نداره و کوییک هم آپشن زیاد داره و تغییرات ظاهری داره ولی برای رانندگی توی شهر به نظرم تیبا2 بسیار مناسب هست و قیمتش معقولتره به نسبت پراید و ساینا و حتی کوییک

Khmh(162 روز پیش)

یک سوال. من برا تو شهر ماشین میخوام. میتوانید راهنمایی کنید که تیبا پلاس بخرم یا راین وی ۷؟

مرتضی هستم! (161 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. راین اگه به تولیدانبوه میرسید، یک گزینه اقتصادی مناسب بود. اما متاسفانه نشد. در حال حاضر هم توصیه نمیکنم سمتش برید

R3 (151 روز پیش)

راین بهتر از تیبا پلاسه تیبا رو میشه20سال دیگر هم بخری ولی راین قطعاتش کمیاب هست بازار افتضاح داره یکی از بستگانم داشت بعد از6ماه فروخت با زیر قیمت راین هم اتومات هست هم چهره جدید و خودروی جدید هم مقرون به صرفه هست هرگز سمت خودروی ایرانی نرو خارجی یا چینی بخر چون خودروهای ایرانی باید همش داخل تعمیرگاه باشی تا دلت بخواد تعمیرگاه رفتم از شمع و سوزن تا موتور ماشین ولی با خودروی چینی فقط خرج های مصرفی انجام دادم مثل فیلتر و روغن و تسمه و....راین خودروی نرمی هست آدرس تعمیرگاه هارو دارم خودم یکدونه راین ولای وین5 دارم با کارکرد147هزار تا تا بندر عباس هم رفتم بدون دردسر فقط حیف اینکه دیگر تولید نمیشه راین باز بهتر نسبت به قیمت و خودروهای هم رده سمند نگیر زود پیرت می‌کنه ولی اگر خواستی بگیری زانتیا بگیر یک15_30تومان خرج کن چرخش می ارزه به صدتا تیبا یک عمر ماشینه اگر خواستی یکدونه زانتیا نقره ای 85 دارم با کارکرد270هزار تا بیرنگ بدون خرج به شرط ده تا کارشناسی با خودت بیار همه چیز پلمپ گیربکس جلوبندی و موتور دست نخورده بدون ضربه فقط کمی خط و خش داره

Zhyna(218 روز پیش)

سلام دوستان عزیز من تیبا یک فروش فوق العاده برنده شدم ایا احتمال داره زود تراز سه ماه تحویل بدن؟

Umnaby (213 روز پیش)

بله واسه ما هم سه ماهه بود ولی سه هفته ای تحویل دادن

ssfree (208 روز پیش)

من 97 یه ساینا سفارش دادم سه ماهه کشیده شد به 9 ماه

Show More