عرضه انبوه نسل چهارم کمری (XV40) در بازار ایران از مدل 2007 این ژاپنی آغاز شد. این نسل از کمری عمدتا در سه تیپ GL (پایه)، GLX (فول) و SE (اسپرت) در بازار حضور داشت ولی با توجه به واردات شخصی و یکساننبودن مبدا وارداتش، تیپهای متنوع دیگری نظیر لیمیتد، اسپشیال و ... نیز به خیابانهای کشورمان راه یافتند و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.2
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
دوام فنی
مصرف سوخت
فضای جادار کابین
تعلیق اسپرت در تیپ SE
نقاط ضعف
مانورپذیری
کمبود امکانات در تیپ GL
تریم های تویوتا کمری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2007مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
158 اسببخارگشتاور
218 نیوتنمترشتاب
10.5 ثانیهسرعت
195 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل چهارم (XV40)طول
4815 میلیمترعرض
1820 میلیمترارتفاع
1480 میلیمترفاصله محوری
2775 میلیمتروزن
1505 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
215/55R17چرخ عقب
215/55R17سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
تعلیق اسپرتسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان 3 شاخهمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفری - سی دی چنجر 6 تاییمانیتور
مانیتور بزرگنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - CD - USB - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستی - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه اسپرتایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
پدالهای اسپرتآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
پرده برقی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
محمدعلی5 1404/8/28
سلام دوستان
در سال ۱۴۰۴ با بودجه حدودا ۱ ۵۰۰ کمری توصیه میکنید یا مزدا ۳ نیو یا سراتو یا....؟ برام نرم بودن وهندلینگ و کم خرج بودن ماشین مهمه
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/9/1
اگر اولویتِ تو «هندلینگ و لذت رانندگی» است → مزدا ۳ نیو. حس رانندگی و هندلینگ بهتر از سراتو و معمولاً از کمری کارکرده هم جذابتره. فقط آماده باش برای کمی هزینه نگهداری بیشتر و دقت در خرید قطعات. Hamrah Mechanic اگر اولویتِ تو «نرم بودن و کمخرج بودن (هزینه نگهداری قطعات)» است → کیا سراتو. تعادل مناسب، قطعات ارزانتر و سواری آرامتر برای استفاده روزمره. Z4Car تویوتا کمری فقط در صورتی منطقیه که یا بودجهات زیادتر شه یا دنبال یک کمری کارکرده کمخطر و سالم باشی — بهطور کلی کمری گزینهی کمدردسر و نرم است ولی نه در بازهی ۱.۵ میلیارد برای نمونهی نو
0
0
Ali1358 1404/8/15
سلام
استفاده از تجربههای دیگران لذت بخش است
پاسخ
0
0
0
Ali1358 1404/8/15
سلام خدمت دوستان
دنبال تویوتا کمری فول سالم هستم،ممنون میشم اطلاع رسانی بفرمایید که کسي فروشنده بود،تماس بگیره
پاسخ
1
0
0
مرتضیهستم 1404/8/17
علی جان ارادت. لطفا از قسمت *آگهی های باما* ماشین موردنظرتون رو پیدا کنید. اینجا محلی برای به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربیات کاربران هست. ممنونم از توجه شما
0
0
1360RL 1404/8/2
سلام دوست عزیز، ببینید خرید خودروبستگی به سلیقه و نوع استفاده شخص و همچنین بودجه و ایمنی و...بستگی داره،اینکه کسی بخواهد کمری بخره و ما بگیم باید به عقلش شک کرد بنظرم درست تمیتونه باشه،با احترام ببخشید.
پاسخ
0
0
0
Tsb 1404/7/28
سلام علیکم
کمری ۲۰۰۸ دارم . فقط روغن مرغوب و بنزین میزنم .تا کنون یک پیچش باز نشده و آب رادیاتور هم عوض نشده و حتی داخل رادیاتور بعد از ۱۸ سال آب هم نریختم .همه چیز فابریک هست . کاملا بی صدا ، پر شتاب و نرم . هنگام افزایش سرعت ، هیچ صدا و تکان اضافه ندارد . سرعت خودرو با دور موتور ۳۰۰۰ دور در دقیقه ، ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است و نیش گاز و بدون صدا سرعت ۱۸۰ میشود ولی رانندگی معقول و مطمئن توصیه میکنم . خودم با دور موتور ۲۰۰۰ و سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و با آرامش رانندگی میکنم . رانندگی درون شهری یا رانندگی در جاده های کوهستانی ، استفاده از دنده اتومات محدود ( مثلا دنده ۳ یا ۴ ) بسیار در رانندگی صحیح خودرو ، مناسب تر خواهد بود .
Glx مدل خوبی است ولی سانروف خیلی مهم نیست . گاها گرمای آفتاب تابستان که از سانروف وارد اتاق میشود اذیت کننده هم هست .
خرید کمری کم کار ، سالم و غیر تصادفی را در هر شرایطی توصیه میکنم .
پاسخ
0
0
0


