نسل چهارم پرادو (اتاق J150) از مدل 2010 به ایران رسید. پرادو نسل چهارم همچون گذشته، در نسخه‌های 2در و 4در به کشورمان آمد که کم‌آپشن‌ترین تیپ آن، TXL نام داشت. تیپ فول پرادو نسل چهارم نیز دیگر مانند نسل سوم نام‌گذاری نمی‌شد چراکه تویوتا مدل 2در آن را با نام VX و مدل 4در آن را نیز با نام VXL به ایران فرستاده بود و هیجان‌انگیزتر اینکه خود VXL نیز دو تیپ آفرود و آنرود داشت. رادار جلو (شامل کروز هوشمند و ترمز اضطراری)، کمکی حرکت در شیب، صندلی برقی راننده، دوربین جانبی راننده و سیستم پخش JBL از مهم‌ترین تجهیزات استاندارد پرادو VXL آنرود و ویژگی‌هایی مانند کرال کنترل، مولتی‌ترین، دوربین جانبی دو طرف و تعلیق سه‌حالته ازجمله امکانات استاندارد پرادو VXL آفرود هستند. متاسفانه به‌علت واردات غیرشرکتی پرادو به‌صورت انبوه (در هر دو نسل) نمی‌توان وجود همه این آپشن‌ها را قطعی دانست از این‌رو، خرید این ژاپنی در بازار دست‌دوم‌ها نیازمند دقت فراوانی است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • توانایی‌ آفرود
    • فضای جادار کابین
    • تنوع آپشن
    • دید وسیع آینه‌های جانبی
    • بهبود سیستم تعلیق نسبت به پرادو J120
  • نقاط ضعف
    • مصرف سوخت
    • فرمان‌پذیری
    • عملکرد فنی در مدل 4 سیلندر
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل مرکزی
  • گیربکس 5 دنده اتومات با حالت اسپرت (PWR)
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 271 اسب‌بخار
  • گشتاور 381 نیوتن‌متر
  • شتاب 9 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 13 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (J150)
  • طول 4930 میلی‌متر
  • عرض 1885 میلی‌متر
  • ارتفاع 1890 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2790 میلی‌متر
  • وزن 2340 کیلوگرم
  • حجم باک 87 لیتر
  • چرخ جلو 265/60R18
  • چرخ عقب 265/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل مرکزی و قفل عقب
  • گیربکس 5 دنده اتومات با حالت اسپرت (PWR)
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 271 اسب‌بخار
  • گشتاور 381 نیوتن‌متر
  • شتاب 9 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 13 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (J150)
  • طول 4930 میلی‌متر
  • عرض 1885 میلی‌متر
  • ارتفاع 1890 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2790 میلی‌متر
  • وزن 2435 کیلوگرم
  • حجم باک 150 لیتر
  • چرخ جلو 265/60R18
  • چرخ عقب 265/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 5 حالته آفرود (مولتی‌ترین)
  • سایر ویژگی‌ها ریموت استارتر - تعلیق 3 حالته هوشمند - تنظیم ارتفاع هوشمند - تعلیق KDSS - کرال کنترل
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل مرکزی
  • گیربکس 5 دنده اتومات با حالت اسپرت (PWR)
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 271 اسب‌بخار
  • گشتاور 381 نیوتن‌متر
  • شتاب 9 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 13 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (J150)
  • طول 4930 میلی‌متر
  • عرض 1885 میلی‌متر
  • ارتفاع 1890 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2790 میلی‌متر
  • وزن 2435 کیلوگرم
  • حجم باک 87 لیتر
  • چرخ جلو 265/60R18
  • چرخ عقب 265/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها ریموت استارتر - تعلیق هوشمند - تنظیم ارتفاع هوشمند - تعلیق KDSS

82 دیدگاه

VahidReza(32 روز پیش)

واقعا حیفه فرمونش هیدرولیکه ماشین به این خوبی چرا آخه 🤕🙁

none (15 روز پیش)

لندکروزم هیدرولیکیه😂

VahidReza (11 روز پیش)

اگه نسخه های جدید که فرمون برقی داشتن وارد میشد واقعا خوب میشد ، حیف تنها ضفعش از نظرم همینه

rabiei (10 روز پیش)

به خاطر اینکه در آفرود و گردش فرمان در شرایط سخت و سنگلاخ فرمان برقی خیلی آسیب پذیره و هیدرولیک تنها گزینه هست

VahidReza(55 روز پیش)

خیلی عالیه 😍 فقط یه سوال کسانی که مدل شیش سیلندرش رو داشتن (منظورم شیش سیلندر نسل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ هست) ، آیا ماشین نرم هست ؟ هندلینگ خوبی داره؟

masoud52 (33 روز پیش)

پرادو در مسافتهای طولانی قدری صندلی های خسته کننده دارد ولی انقدر مزیت داره که بعد از مدتی عادی میشه... در خریدش شک نکنید

rabiei (31 روز پیش)

سلام ، من بر اساس تجربه شخصی خودم پرادو j150 حتی در نمونه های با آپشن کمک فنر سه حالته و فنر عقب گازی ماشین خیلی نرمی به حساب نمیآد ولی در نمونه آنرود و فول آفرود که kdss دارند به نسبت وزن و ارتفاع هندلینگ خیلی خوبی دارند. پرادو دو درب هم در پیچها حالت گهواره ای دارد و هندلینگ خوبی ندارد.

SHAHBAZCONTROL(245 روز پیش)

سلام ، میخواستم از دوستان بپرسم که من تویوتای رافور 2017 دارم، بنظرتون با پرادو 2013 عوض کنم و بقیشو سر بدم، ارزش داره؟ تفاوت سواریشون واقعا چقدره؟ در چه حدیه ؟ با رافور سرعت 160 تارو توی سربالایی راحت مث آب خوردن میشه رفت، بدون اینکه موتور به زوزه بیوفته، آیا پرادو هم همینطوره؟ یا اینکه پرادو بیشتر قابلیت آفرودی داره، اگه امکانش هست دوستان نظر بدن، ممنون میشم

Radinmnv2003 (229 روز پیش)

خب ببینید جناب من پرادو ۲۰۱۲ آفرود دارم. یعنی تو آفرود حرف اولو میزنه. سربالایی هارو با ۷ سرنشین هم مثل آب خوردن رفتم و خیلی ماشین پز قدرت و پر شتابیه پرادو ۶ سیلندر و تو جاده هم خیلی احساس راحتی و نرمی خواهید داشت. به نظرم آپشن ها و شتاب و توانایی آفرود پرادو نسبت به رافور بیشتره

rabiei (216 روز پیش)

پرادو محور عقبش اکسل هست و راو4 تعلیق مستقل داره، راو4 سواری نرمتری داره و شتاب پرادو کمی بیشتره و البته به خاطر V6 بودن موتور نرمتره . اگر پرادوی تمیز و کیلومتر کم نشده پیدا کردی بخر.

Amin jafari (214 روز پیش)

با سلام به شما دوست عزیز ببینید باید از ماشینی که میخوایید سوار شید چه انتظاراتی دارید اینکه هر دو عالی هستن شکی نیست بستگی به مصرف شما داره رافور یه کراس اووره و چون شاستی مستقل نداره و یکپارچه هست و اصولا همچنین ماشینایی ذات خشکی دارن و بیشتر داخل شهر بهتره استفاده بشن و در آفرود های سبک ولی پرادو اونم نسخه ۶ سیلندرش اگه منظورتون باشه فلسفش جداست و نرمی و افرودش تو شرایط بسیار سخت که رافور رنگش رو نمیتونه ببینه حرف اول رو میزنه و به قولی یه هیولایی هست برای خودش و از هر نظر عالیه ببخشید طولانی شد امید وارم مفید واقع بشه براتون باز سوالی بود من در خدمتم موفق باشید

Rahyar (213 روز پیش)

پرادو هر چه قدر قدیمی باش بهتر

مهدی ... پدرخوانده (96 روز پیش)

با عرض احترام، دوست بزرگوار بنده راوفور داشتم ، ولي اين توانايي كه شما ميفرماييد مشاهده نشده . كلا تويوتاها ماشينهاي كم استهلاكي هستن و البته كم آپشن. اصلا هم اين دوتا ماشين رو نميشه با هم مقايسه كرد. شما ملاك خريدتون رو سرعت ماشين قرار دادين كه البته توي ماشينهاي اس يو وي يا همون شاسي بلند ، سرعت كمترين اهميت رو داره. پرادو يه ماشين شش سيلندر با اپشنهاي معقول و امكانات افرود قابل قبول هستش . از اونطرف راوفور يه ماشين كم استعلاك و جمع و جور با توانايي افرود و خارج از جاده معمولي هستش.. زماني كه پرادو رو تجربه بفرماييد ، ديگه به سختي ميتونيد سوار راوفور بشيد دوست گرامي

masoud52 (33 روز پیش)

حتی یک لحظه هم شک نکنید البته خودرو مورد نظرتان از هر نظر سالم باشد

Mjd(245 روز پیش)

سلام اقا من میخوام تویوتا کمری هیبریدم رو بدن یه پرادو ۲۰۰۶ اسپشیال ۲۰۰ تا کار بخرم بنظرتون خوبه یا نه

Amirreza1362 (130 روز پیش)

اگه آفرود نمیرین حتی فکرشم نکنین

Saeed.F.O.F (129 روز پیش)

سلام دوست عزیز . کمری ماشین عالیه اما به درد خانواده پر جمعیت نمیخوره چون کفش خیلی پایینه و مدام زیرش میگیره. پرادو هم فوق العادست شک نکن. ولی مدل 2006 خریدن باید با دقت بالایی باشه که ماشین سالم و سرحال باشه وگرنه کیفیت و دوام تویوتا ثابت شدست. بنابراین اگر در منطقه ناجور و کوهستانی زندگی می کنید بدون شک کمری به دردتون نمیخوره و پرادو خیلی بهتره. از طرفی لذت شاسی بلند سواری با سدان خیلی فرق داره. سدان درسته نرمتره ولی هیچوقت حس قدرت و ایمنی شاسی بلند رو نداره.

masoud52 (33 روز پیش)

اگر نیاز به رفتن افرود نداشته باشید قطعا پشیمان میشوید

E1388(64 روز پیش)

سلام من یک سوال داشتم پرادوی دو در چجوریه ؟ مثلا واسه ی اینکه بخوای عقب بشینی باید صندلی ی جولو رو بدی بالا یه یک دستگیره واسه ی در عقب گذاشته؟

mahf (61 روز پیش)

سلام دوست عزیز، سر سندلی را می خوابونی زمین بعد با از روی اون برن

am16in69(286 روز پیش)

مدل آنرود برای آفرود مناسب نیست؟!!!!

Shahin...........igyukk (262 روز پیش)

مناسبه اما یک سری آپشن های آفرودی مثل کرال کنترل رو نداره ولی توانایی آفرودش عالیه ولی از پرادو آفرود امکانات بیشتری داره مثلا سیستم صوتی jbl و رادار جلو و... داره و فول تره هر دو برای آفرود مناسب اند.

asgari (246 روز پیش)

دوستان اصلا هرکسی میگه با آنرود نمیشه آفرود رفت و با آفرود میشه اصلا اینجوری نیست شرکت میگه یک سری از پرادو ها را که آپشن دار کرده میشه آنرود یک سری هارو هم آپشن هاش کمتر میشه آفرود اصلا ربطی به آفرود رفتن ندارم🤦🤦🤦🙎

AmirrezaVakili (195 روز پیش)

خیر مدل آنرودش آپشن های بیشتری نسبت به آفرود داره همین

BabakCrus (148 روز پیش)

سلام و درود، مدل آنرود آپشن بشتری داره ولی دف لاک عقب رو نداره پس تو مسیر آفرود در بعضی مواقع شاید کشش کمتری و بهتون بده یا به اصطلاح کمی کم جونتر ظاهر بشه، ولی با مدل آنرود هم میشه یه آفرود معمولی رو تجربه کرد و لذت برد، مدل آفرود فقط دف لاک عقب رو داره که باعث میشه تو بعضی شرایط و مسیرها بهتر از پس چالشش بربیاد تا آنرود همین، امید وارم مفید بوده باشه، مانا باشید

hej(167 روز پیش)

سلام دوستان این ماشین برای مسافرت مناسب است و مصرف سوختش در شرایط عادی و با رانندگی عادی چقدره؟؟ اگه جواب بدین ممنون میشم

Kia.sh (155 روز پیش)

با سلام دوست من اگر یک پرادو تمییز و در سلامت فنی رو بخری مطمئن باش هیچ جا نمیزارتت و گیرت نمیده ، واقعا ماشین کم استهلاک و قوی به خصوص در نسخه ۶ سیلندر ، شتاب نسخه ۶ سیلندر هم خوبه و در صورتی که شرایط محیا باشه میشه صفر تا صد ۸.۵ ثانیه ای هم باهاش ثبت کرد، برای مسیر های صعب العبور هم توانایی خوبی داره و به ندرت پیش میاد که برای عبور از جایی به مشکل بر بخوره ، تو جاده هم از نظر راحتی و نرم بودن خوبه ولی نه به اندازه یه خودرو سواری و هندلینگ هم قابل قبول ولی به هر حال یک خودرو آفرودی و برای سر پیچ ها با سرعت بالاحدود ۱۵۰ و بالاتر حرکات عرضی حس میشه ولی در سرعت های تا حدود ۱۵۰ کیلومتر البته در نسخه چهار در که کشیده تره مشکلی نداره و سطح آپشن ها هم قایل قبول هر چند که خیلی زیاد نیست اما خب کسانی این ماشین رو انتخاب میکنند که تب شاسی بلند سواری دارند و به قدرت ماشین و یا فضای جادار و یا به یک شاسی بلند با شتاب بالا نیاز دارند ، برای مسافرت هم ماشین عالیه ولی همونطور که گفتم برای دست انداز ها خیلی راحت نیست که باید باهاش کنار بیایید و البته این مسئله چنان حائز اهمیت نیست ، موفق باشید.

rabiei (155 روز پیش)

برای مسافرت از هر جهت ( امنیت ، جاداری . باک بزرگ) عالیه. حدود 8سال پیش که من داشتم تو ترافیک تهران با سرعت متوسط 30 مصرف حدود صدی 15 بود الان که ترافیک خیلی سنگین تر شده سرعت متوسط روی 20 اومده و مصرف متوسط هم در حدود 19 . تو جاده به نظرم 12 اگر مسیر روزمره پر ترافیک دارین باید یه ماشین سبک کنارش بگیرین

Rahyar(213 روز پیش)

پرادو 2013 افرود 1 ملیاردی گیر میاد؟ میشه خرید؟

Shahin...........igyukk (209 روز پیش)

۲۰۱۳ چپی ۴ در ۴سیلندر بیشتر از ۱میلیارده

rabiei(216 روز پیش)

من قبلایه 2012 آنرود صفر داشتم ولی چوت قبلش آریون داشتم از شتاب پرادو راضی نبودم و با 3000 تا کار به 280 میلیون فروختمش و تا سالها بابت این حماقت خودم رو سرزنش میکردم تا همین برج 3 امسال بعد از چند ماه گشتن یه 2010 فول آفرود 9000 تا کار واقعی قسمت شد. بقدری پرادو دیدم که از بوی ماشین کارکرد واقعی رو تشخیص میدادم و متاسفانه 90 درصد ماشین کیلومتر کم میکنند . پرادو های فول آفرود و مدل آنرود که فول هستند و کمک عقب گازی و kdss هم دارند تعادل فوق العاده خوبی تو پیچ ها دارند من با پرادو نسبت به الانترا پیچها رو سریعتر و مطمئن تر میرم و نسبت به پرادو کم آپشن سواری نرمتری دارند ولی بازهم به نرمی سواری نمیرسه و تو دست انداز کمی سر و صدای بیشتری دارند ولی تو استحکام و ایمنی و قابلیت آفرود کم نظیر و تو شتاب عالی هستند. برای دوستانی که سفر جاده ای بیشتر میروند بهترین گزینه هست.

Abdol(256 روز پیش)

سلام دوستان یه سوال داشتم یه پرادو چهار درب شش سیلندر مدل ۲۰۱۰ بدون رنگ با حدوداً ۲۰۰ هزار‌تا کارکرد حدوداً چقدر درمیاد؟

Lnh (247 روز پیش)

لندکروز موتورش قوی تر از پرادو هستش

Show More