

تاریخ حضور نیسان زامیاد در ایران به بیش از 4 دهه میرسد و هوادارانش نسبت به تواناییهای خارقالعاده آن افتخار میکنند؛ خودرویی که به صورت استاندارد 2.2 تن بار حمل میکند ولی بهصورت غیر استاندارد رکورد بیش از 3 تن نیز دارد! درحالیکه اغلب وانتهای باری موجود در کشورمان، توانایی حمل باری در حدود یک تن را دارند. زامیاد همیشه به خاطر بحث ایمنی بدنه، مصرف سوخت و آلایندگی تحت فشارهایی بوده است. با این حال شرکت سازنده طی سالهای اخیر تغییراتی روی آن اعمال کرده ولی این تغییرات هنوز هم به لحاظ فنی چندان نظر کارشناسان را جلب نمیکند؛ اما از سویی دیگر زامیاد Z24 از نظر قیمت و کارهایی که از او سر میزند حقیقتاً بیرقیب است و جایگزین کردن این خودرو با نمونههای امروزی، حتما بخشی عمدهای از نیروی کار شاغل با آن را آزار خواهد داد. نیسان آبی متولد دهه 70 میلادی و در واقع سومین نسل نیسان جونیور (سری 140) است. تولید این پیکاپ ژاپنی در ایران همزمان با برخی بازارهای جهانی بود و از ابتدای دهه 50 شمسی نیز اولین نسخههای مونتاژی آن از کارخانه زامیاد بیرون آمد. در اواسط دهه 60 شمسی خط تولید آن به سایپا واگذار شد و سایپا هم برای نخستینبار پیشرانه Z24 داتسون 720 را در دل این وانت گذاشت و با نام سایپا 24 آنرا به بازار فرستاد. در اواخر دهه 70 شمسی خط تولید نیسان آبی دوباره به زامیاد برگشت و نامش از سایپا 24 به زامیاد Z24 تغییر کرد. مهمترین تفاوت زامیاد Z24 با سایپا 24 ، در حذف پیشرانه ژاپنیاش است چراکه نیسان خط تولید این خودرو را در همان سالهای ابتدایی دهه 60 شمسی متوقف کرده بود و تامین قطعات این خودرو دیگر برایش بهصرفه نمیشد. تولید نیسان آبی از اواخر دهه 70 شمسی تابه امروز همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است. بهبودهایی مانند: تغییر چهره مختصر این خودرو (Z24NB) در اواخر دهه 80 شمسی، اضافهشدن ترمز ABS و EBD، اضافهشدن پیشرانه 2.8 لیتری برای مدل دیزلی، اضافهشدن پیشرانه 2.4 لیتری برای مدل دوگانهسوز، تغییر میلفرمان، نصب محدودکننده سرعت و نصب تاخوگراف. زامیاد از سال 95 مدل آپشنال وانت نیسان را به بازار فرستاد که چندین ویژگی جدید مانند فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یکتکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسانهای سابق داشت. از زمستان 98 نیز زامیاد تولید دوباره نیسان دیزلی را بعد از توقف دوساله، از سرگرفت؛ البته با این تفاوت که مدلهای 98 نیسان دیزلی مجهز به استاندارد یورو5 هستند درحالیکه پیشرانه مدلهای 95 آن از نوع یورو3 بود.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای زامیاد وانت نیسان
- هزینه نگهداری
- توانایی باربری بیش از 2 تن
- حداکثر گشتاور در دور موتور پایین
- موتور دیزلی یورو5 (از زمستان 98)
- سفارشی شدن فرمان هیدرولیک، کولر و رادیال
-
معایب زامیاد وانت نیسان
- کیفیت ساخت
- خلاصی فرمان
- ایمنی و امنیت ضعیف
- صندلی نامناسب راننده
- مصرف 15 تا 17 لیتری در شهر
- نداشتن امکانات رفاهی متداول
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1388 تا 1401
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 100 اسببخار
- گشتاور 190 نیوتنمتر
- شتاب 18 ثانیه
- سرعت 140 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 13 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه پیکاپ متوسط
- نوع شاسی مستقل
- نسل (کد اتاق) نسل اول - بهروز شده از سال 88
- طول 4690 میلیمتر
- عرض 1660 میلیمتر
- ارتفاع 1650 میلیمتر
- فاصله محوری 2865 میلیمتر
- وزن 1540 کیلوگرم
- حجم باک 65 لیتر
- چرخ جلو 7.00R16
- چرخ عقب 7.50R16
- سایر ویژگیها ظرفیت بار تا 2100 کیلوگرم
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها محور عقب: صلب با فنر تخت - تعلیق جلو: کمکفنر هیدرولیکی دوکاره با فنر پیچی
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای - کلاچ تکصفحه خشک
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی (سفارشی)
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 2 اسپیکر
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
-
قابلیت پشتیبانی
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها -
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه کولر (سفارشی)
-
کول باکس
-
صندلی راننده
-
صندلی سرنشین جلو
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
-
روکش صندلی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تاخوگراف - باتری 70 آمپرساعت با استارتر 0.8 کیلووات
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه بالابر دستی
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1388 تا 1401
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر دوگانه سوز
- حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 90 اسببخار
- گشتاور 180 نیوتنمتر
- شتاب 21 ثانیه
- سرعت 140 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 13.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه پیکاپ متوسط
- نوع شاسی مستقل
- نسل (کد اتاق) نسل اول - بهروز شده از سال 88
- طول 4690 میلیمتر
- عرض 1660 میلیمتر
- ارتفاع 1650 میلیمتر
- فاصله محوری 2865 میلیمتر
- وزن 1740 کیلوگرم
- حجم باک 45 لیتر
- چرخ جلو 7.00R16
- چرخ عقب 7.50R16
- سایر ویژگیها مخزن گاز: 30 مترمکعب - ظرفیت بار تا 2100 کیلوگرم
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها محور عقب: صلب با فنر تخت - تعلیق جلو: کمکفنر هیدرولیکی دوکاره با فنر پیچی
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای - کلاچ تکصفحه خشک
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی (سفارشی)
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 2 اسپیکر
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
-
قابلیت پشتیبانی
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها -
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه کولر (سفارشی)
-
کول باکس
-
صندلی راننده
-
صندلی سرنشین جلو
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
-
روکش صندلی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تاخوگراف - باتری 70 آمپرساعت با استارتر 0.8 کیلووات
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه بالابر دستی
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1388 تا 1395 و 1398 تا 1400
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 6 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر دیزلی یورو3 (یورو5 از سال 98)
- حجم موتور 2.8 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 93 اسببخار
- گشتاور 225 نیوتنمتر
- شتاب 19 ثانیه
- سرعت 140 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه پیکاپ متوسط
- نوع شاسی مستقل
- نسل (کد اتاق) نسل اول - بهروز شده از سال 88
- طول 4690 میلیمتر
- عرض 1660 میلیمتر
- ارتفاع 1650 میلیمتر
- فاصله محوری 2865 میلیمتر
- وزن 1660 کیلوگرم
- حجم باک 65 لیتر
- چرخ جلو 7.00R16
- چرخ عقب 7.50R16
- سایر ویژگیها مخزن گاز: 113 لیتر - ظرفیت بار تا 1900 کیلوگرم
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها محور عقب: صلب با چرخنده هیپوئیدی - تعلیق جلو: کمکفنر هیدرولیکی دوکاره با میله موجگیر
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای - کلاچ تکصفحه خشک فشاری با تنظیم هیدرولیکی
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی (سفارشی)
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 2 اسپیکر
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
-
قابلیت پشتیبانی
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها -
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه کولر (سفارشی)
-
کول باکس
-
صندلی راننده
-
صندلی سرنشین جلو
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
-
روکش صندلی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین باتری 70 آمپرساعت با استارتر 0.8 کیلووات
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه بالابر دستی
-
آریسان دوگانه سوز
1399
-
نیسان پیکاپ تک کابین
1389
-
زامیاد پادرا پلاس
1399
Tycjg(573 روز پیش)
سلام من یکی از دوستانم این ماشین داشت میگفت بدرد نمیخوره جاش رفتم یه آریسان خریدم والا هم ارزان بود هم پر قدرت بنظر من یه آریسان جور کنید خیلی هم عالیه
MANOCH (490 روز پیش)
داداش مزدا ۳ تن بار بزنی سربالایی باید پیاده شی هول بدی
Bardo1392 (141 روز پیش)
این آریسان گفته چه ربطی به مزدا داره مشتی...بعدشم مزدا ۳تن بهش بتونی جا کنی همچین میبره عشق کنی...تو سربالایی حتی نیسانم باید با بار ۳ تنی هلش بدی چه برسه به مزدا البته اگه ژاپنی یا میتسوبیشی باشه نه موتور پیکان🙌
Amir3724(225 روز پیش)
سلام دوستان با گواهینامه پایه سه میشه نیسان زامياد سوار شد؟
Hdjdbd(647 روز پیش)
100 اسب بخار پژو یک تنی رو به زور راه میبره بعد نیسان یک و نیم تنی با 96 اسب بخار 2 تن بار میبره!؟ واقعا ماشین عجیبیه
٠٠٠٠ (638 روز پیش)
اسب بخار که قدرت نیست گشتاور قدرت هست ماشین های دیزل گشتاوری هستن که توی ماشین های دیزل اصلن اسب بخار مهم نیست گشتاورش مهمه هست بخاطر همین هم هست که دورموتورشون کمتر هست ماشینی که گشتاوری دورموتورشون کمتر ماشینی که اسبخاری هست دورموتورشون بیشتره
Tonder (370 روز پیش)
نزدیک ۳۰۰ تا گشتاور داره به اسب نیس که😅😅
Tonder (370 روز پیش)
و در پاسخ آقای ناشناس برا خاطر اینه که خودرو های دیزلی گشتاور بیشتر رو در دور موتور پایینتر میدن بخاط همین دیگه لازم نیس دور موتور تا ۳ و نیم و حد اکثر ۴ ادامه پیدا بکنه.....
koorosh.jahanshahi@ Gmail.com(1317 روز پیش)
وقتی وانت مزدا قیمتش ۸۵ میلیون هست وانت نیسان باید ۷۰ میلیون باشد،نیسان ماشین نیست واقعا موندم چرا شرکت زامیاد تولید یه ماشین از رده خارج را هفته پیش تا دو برابر افزایش داد
ali09129633645 (1286 روز پیش)
داداش تو بايد اينو در نظر بگيري كه ايا مزدا ٣ تن و ٥٠٠ بار ميبره؟؟؟نه!!!ولي نيسان ميبره داداش وقتي پرايد ٥٠ تومانه نيسان بايد ١٠٠ تومان باشه چون يه ماشينه كاري هست و خرج ٢ خانواده رو هم ميشه باهاش در اورد البته اگه كلي بخواي حساب كني الان همه چي گرون شده و به همه بايد حق داد
Ali asadi (1270 روز پیش)
مزدا در مقابل زامیاد ماشین به حساب میاد؟؟؟؟
Nissan (1128 روز پیش)
مزدا موتور پیکان😂😂
محمد.. (1029 روز پیش)
اره راست میگی وقتی مزدا 85میلیون نیسان باید 100میلیون باشه چون کار دوتا مزدارو انجام میده
S.n.h (739 روز پیش)
مزدا ماشین با کیفیت تری هست ما ۷ ساله داریم هیچ خرجی نداشته ۱۵۰ هزار کیلومتر هم کار کرده ولی نیسان ماشین باری هست و هر کدوم یک مزیت هایی دارن البته ما رو مزدا بار نمیزاریم
ss2157 (497 روز پیش)
150 هزار کیلومتر برای وانت کیلومتر حساب میشه؟ شما به عنوان سواری احتمالا استفاده میکنین ازش
Tonder (370 روز پیش)
فرقش اینکه رو مزدا نمیشه ۳ تن بار گذاشت
javad007(531 روز پیش)
سلام میشه بگین چه فرقی بین نیسان سایپا و زامیاد هست؟ اصلا نیسان سایپا موتور ارزش خرید داره یا نه؟
09356343684 (401 روز پیش)
برو نیسان سایپا بگیر عشق کن زامیاد خوبه ولی به سایپا نمی رسه سایپا بگیر
BARDIYA123(620 روز پیش)
سلام میخوام به دوستان محترم اطلاعات کلی درباره ماشینم بگم بنده پدرم نیسان مدل 1365 اصل ژاپن تک برگ سند سبز با اتاقک عقب آهنی مخصوص تیرآهن برای مصالح ساختمانی خودرو000/ 940تا کارکرده مثل بچه ازش مراقبت کردیم موتور و گیربکس تا کنون یکبار تعمیر شدن و موتور حدود 1 هفته پیش تعمیر شده و گیربکس در 415/000 تا تعمیر شده روغن دیفرانسیل و یا واسکازین هر30/000 تا فنی به شرط کارسناسی یکسال بیمه کامل کاپوت به علت پوسیدگی رنگ وبقیه جاها بیرنگ تمام خرج ها انجام شده با فاکتور بدون ضربه زاپاس فابریک لاستیک ها تعویض شده بدنه سلامت قابل تردد پلاک ملی هنوز نامه اوراقی یا فرسوده نشده سیستم و تمام آمپر فعال است خواستم بگم با نیسان امروزی مقایسه کنید هر چقدر خودرو قدیمی باشه کیفیتش بهتر و اصل است از تمامی برادران که حرف بنده رو قبول ندارند به جای نظرات برید دو دستگاه نیسان یکی مدل قبل از1375 و دیگری مدل بالای95 بخرید و نظر بدید کدام بهتر است با نیسان امروزی 300 هزار تا کار کنید بعدش موتور باید باز بشه با تشکر از سایت باما
Amiryz (610 روز پیش)
۴ تن بار میکشه
Mohammad_A(954 روز پیش)
حیف سنسور باران نداره
kasrabarca (689 روز پیش)
داداش وقتی آخه نیسان جان کولر حتی ندارن و ما باید خودمون سفارشی بزنیم براش انتظار سنسور بارون داری ؟😆😆
Nissandazan(889 روز پیش)
نیسان ماشین نیست یک رفیق فاب یه رفیق که خودش ضربه بخوره ولی صاحابش رفیقش ضربه نخوره من به شخصه میگم عاشقتم نیسان😗😙😚😘💗💝💞💖
ZSL (824 روز پیش)
داداش فکر کنم برعکس گفتی تا به تو ضربه نزنه خودش ضربه نمیخوره
Putf (690 روز پیش)
داداش ۲۰۰ کیلومتر برون ببینم کی ضربه میخوره اون یا ستون فقرات تو
جعفر طاهری(1024 روز پیش)
سلام دوستان عزیز میخام نیسان دوگانه بردارم از این هایی که تحویل ۳۰ روزه میدن آیا کسی خریده تاحالا؟ تحویل دادن چجوریه؟اگر لطفا کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون
USS (709 روز پیش)
برو یه پاترول موتور بخر مدل ۷۰ تا ۷۶ .سینه زرد .دستتو بذار جیب کار کن .هر کسی انژکتوری گرفته بر گشته باز سوار کاربرات میشه .
ظفری(1306 روز پیش)
سلام ماشین نازی هست اگه خدا بخواهد من می خرم از دم قسط اگه بدن
محمد هاشمی (928 روز پیش)
ماشین نازیه نیسان ابی؟ 😬🤔
Neysan (763 روز پیش)
ناموسا عشقه من دارم هم دیزلی هم دوگانه ولی نظرم اینه هر کس قصد خرید داشت دیزلی بگیره چون هم قدرت باربریش بالاس و هم اینکه موقع فروش از رو هوا میبرن