یک خودروی لوکس دیگر از باواریایی‌ها

ب ام و سری 8 گرن‌کوپه در راه است

22 آذر 1397 11:30

همانطور که می‌دانید، ب ام و در حال ایجاد تغییراتی در خانواده مدل‌های گرن‌کوپه (Gran Coupe) است. این تغییرات شامل اضافه شدن سری 2 گرن‌کوپه و جایگزینی خانواده جدید سری 8 به جای سری 6 گرن‌کوپه می‌شود.

علاوه‌بر حفظ ظاهری زیبا شبیه به مدل کوپه، اضافه شدن درهای عقب به مدل گرن‌کوپه باعث افزایش کارایی آن شده است.تصاویری که مشاهده می‌کنید، این سدان بزرگ را در حال تست در خیابان‌های شهر مونیخ در آلمان نشان می‌دهد، اما نکته جالب اینجاست که این خودرو در این تصاویر نسبت به تصاویر قبلی پوشش کمتری دارد. اما متاسفانه قسمت فاقد پوشش، بخش جلوی این پروتوتایپ از سری 8 گرن کوپه بوده که برگرفته از طرح نمای روبه‌روی سری 8 کوپه است، موضوعی که می‌توان گفت بدیهی به نظر می‌رسید.

در هر حال مشاهده این خودرو بدون پوشش خالی از لطف نیست، خصوصاً که با توجه به رینگ‌های بزرگ و کالیپر ترمزهای آبی رنگ می‌توان حدس زد که این پروتوتایپ، مدل جذاب M850i باشد. چهار خروجی اگزوز در قسمت عقب، شبیه به نسخه M پرفورمنس از سری 8 کوپه است.

اگر حدس ما درست بوده و این پروتوتایپ ب ام و M850i باشد، زیر کاپوت کشیده و با ابهت آن یک پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندر V شکل مجهز به دو توربوشارژر جا خشک کرده است. این پیشرانه که توانایی تولید 523 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور را دارد، مدل M850i گرن‌کوپه را قادر می‌سازد تا با خودروهایی همچون پورشه پانامرا، آئودی A7 اسپرت‌بک (Sportback) و نسخه کوپه 4 در از مرسدس‌بنز AMG جی‌تی رقابت کند. البته اگر قدرت مدل M850i کافی نباشد، ب ام و مدل M8 گرن‌کوپه را به شما پیشنهاد خواهد کرد که هم اکنون مشغول کار بر روی آن است و می‌توان حدس زد که این مدل به راحتی به قدرت 600 اسب‌بخار دست پیدا خواهد کرد.

ب ام و قصد دارد سال آینده نسخه M850i از سری 8 گرن کوپه را معرفی کند، البته احتمال معرفی نسخه دیزلی 840d هم برای بازار اروپا وجود دارد. اما برای نسخه 4 در از M8، احتمالاً باید تا سال 2020 میلادی صبر کنیم.

دیدگاه کاربران