تیراژ تولید در دست برندهای چینی

کراس ‌اورهایی که بازار را قبضه کرده‌اند

11 دی 1397 13:45
  • تیراژ تولید در دست برندهای چینی

    تیراژ تولید در دست برندهای چینی

    در بازار کراس اورهای جمع‌وجور،‌ چینی‌ ها به کسی امان نداده‌اند. درباره موفقیت آن‌ها همین بس که از بین 5 کراس ‌اور تولیدی از سوی خودروسازان کشور، 4 تای آن‌ها از برندهای چینی هستند. مدیران خودرو با چری، سایپا با چانگان، کرمان موتور با جک و گروه بهمن با هاوال بازار این نوع از خودروها را قرق کرده‌اند. تنها ایران خودرو و شریک دیرینه‌اش پژو هستند که به‌عنوان تنها عضو غیر چینی 5 کراس ‌اور برتر بازار حضور دارند. منبع رسمی استخراج این آمار، گزارش 8 ماهه دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت است. بنابراین جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در آن نیست.

    4 - هاوال H2

    4 - هاوال H2

    تیراژ تولید: 1.500 دستگاه

    چهارمین کراس‌ اور چینی بازار ایران، اتفاقاً جدیدترین محصول در نوع خودش هم هست. هاوال به‌عنوان زیرمجموعه گریت‌وال که پیش‌تر با مدل‌های H2، وینگل 3 و وینگل 5 به نوعی شکست را در بازار تجربه کرده بود، بعد از تلاش نافرجام عظیم خودرو، این‌بار به لطف مدیریت گروه بهمن توانست دنیای متفاوت را پیش روی خود ببیند. اواخر 95 یا اوایل 96 بود که برای اولین‌بار نامش را شنیدیم. هاوال H2 به دلیل کیفیت مطلوب قطعات از یک سو و آشفتگی بازار از سوی دیگر توانست در همین مدت کوتاه تبدیل به یکی از رکوردداران بازار پرترافیک کراس‌ اورهای چینی شود. برای این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری 1

  • 3 - جک S3

    3 - جک S3

    تیراژ تولید: 8.600 دستگاه

    در حالی که به نظر می‌رسید کرمان موتور با جک S5 بارش را بسته است، اما برادر جوان‌تر و کوچک‌تر این خودرو از راه رسید و توازن بازی را به هم زد. هم‌زمانی تقریبی عرضه این محصول با سدان سایز کوچک شهری جک J4 بی‌ارتباط به هم نبوده است. این دو خودرو از پلتفرم مشترکی استفاده می‌کنند. به نظر می‌آید که جک S3 از نظر فنی قافیه را به هایما S5 باخته است. چراکه پیشرانه 1.5 لیتری آن تنها 111 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند اما چینی رقیب که در شرکت ایران‌ خودرو تولید می‌شود با همین حجم و به لطف حضور

  • 2 - چانگان CS35

    2 - چانگان CS35

    تیراژ تولید: 8.700 دستگاه

    سایپا برای این‌که از غافله کراس ‌اورها عقب نماند مذاکرات فشرده‌ای را با چانگان آغاز کرد. که سرانجام در سال 94 به ثمر نشست. اگرچه اولین محصول همکاری دو طرف سدان ایدو بود ولی دستاورد کراس اور آن‌ها در قالب خودرویی به اسم CS35 وارد بازار ایران شد. خوش به حال اولین مشتریان این خودرو، چراکه نسخه‌های ابتدایی آن به‌صورت CBU (کاملاً وارداتی) به فروش می‌رسید. این خودرو هم مثل دیگر هم‌وطنان تازه‌واردش، ابتدا هم به صورت دستی می‌آمد و هم به صورت اتوماتیک. ولی همان‌طور که تجربه نشان داده، ویرایش دستی کم‌ک

  • 1 - ام‌ وی‌ ام X22

    1 - ام‌ وی‌ ام X22

    تیراژ تولید: 10.400 دستگاه

    اواخر سال 95 بود که مدیران خودرو عضو دیگری به سبد فروش خود اضافه کرد، یکی از تازه‌واردهای کلاس نوظهور کراس ‌اورهای کوچک. همان خودروهایی که بهتر است آن‌ها را هاچ‌ بک بزرگ بدانیم تا یک شاسی ‌بلند کوچک؛ این خودرو ام ‌وی ‌ام X22 نام دارد. شاید تا آن روز هرگز تصور نمی‌شد که خودرویی بتواند پادشاهی X33 را تحت تاثیر قرار دهد، اما برادر کوچک‌ترش آمد و خیلی زود تاج و تخت را از آن خود کرد. X22 باتوجه به امک

دیدگاه کاربران
mehdiojaghi 1400/4/6
فقط فیدلیتی جادار قیمت خوب نسبت به خودروایرانی وطراحی کابین زیبا و بدته زیبا
پاسخ
0
0
0
alireza.n 1398/6/22
وقتی که ایکس 22 اول شده یعنی : یا ایرانیان دارای حماقت محض هستند یا این گزارش مغرضانه و تبلیغاتی است
پاسخ
0
3
3
ali13 1397/12/2
همشون به جز ایکس 22 و هاوال ، ظاهر و طراحی غیر متعارف و ناشینه دارن واقعا
پاسخ
0
2
2