شاسی بلند هفت سرنشین جدید کادیلاک با دست پر آمده است

رونمایی از کادیلاک XT6 مدل 2020

23 دی 1397 18:57

خانواده فعلی شاسی بلندهای کادیلاک بسیار متنوع و گسترده است. از کوچک‌ترین مدل که XT4 است گرفته تا مدل سایز متوسط XT5 و نهایتاً مدل بزرگ و لوکس اسکلید که یکی از بهترین شاسی بلندهای فول سایز آمریکایی بازار محسوب می‌شود، کادیلاک برای هر سلیقه‌ای یک مدل شاسی بلند دارد. ولی یک جای خالی بزرگ بین XT5 و اسکلید وجود دارد که از نظر بسیاری از کارشناسان، یک مدل هفت سرنشین با اندازه‌ای نه‌چندان بزرگ می‌تواند آن را به‌خوبی پر کند. از سال جاری میلادی، این جای خالی قرار است با مدل جدید کادیلاک XT6 مدل 2020 پر شود، خودرویی که فردا به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 رونمایی خواهد شد.

با رونمایی این شاسی بلند هفت سرنشین جدید کادیلاک می‌خواهد جای خالی بین XT5 سایز متوسط و اسکلید فول سایز را پر کندبا XT6 بالاخره کادیلاک یک شاسی بلند هفت سرنشین دارد که می‌تواند با آن به جنگ مدل‌هایی مانند آکورا MDX، اینفینیتی QX60، لکسوس RX 350L و لینکلن Aviator برود. در بازار آمریکا، این خودرو در دو تریم Premium Luxury به‌عنوان یک مدل لوکس و راحت و مدل قدرتمند Sport قرار است فروخته شود.

پکیجی کامل از لاکچری، راحتی و آسایش

با رونمایی مدل XT6، طراحی کابین فعلی کادیلاک با یک مدل شیک و زیبا، با خطوط طراحی جذاب و رابط کاربری ساده جایگزین شده است. در مورد طراحی کابین این خودرو با نشستن داخل آن، به‌وضوح می‌توان احساس کرد که روی کیفیت ساخت و اصالت متریال و مواد اولیه تمرکز زیادی شده است.

تریم‌های متنوع و رنگ‌های مختلف استفاده شده داخل کابین، حس و حال متفاوتی به کابین کادیلاک XT6 مدل 2020 بخشیده‌اند. مدل‌های پرمیوم لاکچری به تزئینات زیبای چوبی مجهز هستند و در مدل‌های اسپرت، شاهد استفاده از تزئینات فیبر کربنی هستیم.

ازجمله تجهیزات و امکانات رفاهی که تجربه سواری لذت‌بخشی با XT6 را برای همه سرنشین‌ها به ارمغان می‌آورند می‌توان به سیستم صوتی Bose® Performance Series با 14 بلندگو اشاره کرد که تجربه صوتی فوق‌العاده خاص و قدرتمندی را به ارمغان می‌آورد. از دیگر تجهیزات قابل‌توجه کابین می‌توان به روکش صندلی‌های چرمی، سیستم یونیزه کردن هوای کابین کادیلاک، صندلی‌های جلوی تهویه‌دار و گرم‌ شو، صندلی‌های عقب گرم شو و فرمان گرم شو به‌صورت استاندارد اشاره کرد.

ایمنی و سیستم‌های کمکی رانندگی

کادیلاک XT6 با مجموعه‌ای کامل از سیستم‌های کمکی رانندگی و تکنولوژی‌های ایمنی وارد بازار خواهد شد که به راننده اجازه می‌دهند با آگاهی بیشتری نسبت به محیط اطراف رانندگی کند. مهم‌ترین آن‌ها شامل رادار پیشرفته و دیگر تکنولوژی‌های مبتنی بر دوربین و حس‌گرها می‌شود.

علاوه بر این، ساختار کلی خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده تا سرنشین‌ها همیشه بالاترین سطح ایمنی را داشته باشند. برای این منظور، خودرو به صورت استاندارد به 11 کیسه هوای مختلف مجهز است.

تجهیزات ارتباطاتی بی‌نظیر

در راستای تعهد کادیلاک مبنی بر ارائه یک تجربه سواری مدرن در XT6 مدل 2020، به میزان زیادی از تکنولوژی‌های ارتباطاتی پیشرفته و به‌روز در این خودرو استفاده شده است. با کمک برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز بازار، به جرات می‌توان گفت که از این نظر، XT6 مدل 2020 مجهزترین و مدرن‌ترین خودروی تاریخ کادیلاک محسوب می‌شود.

آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی کادیلاک User Experience 5 بسیار کاربرپسندتر از همیشه شده و با فقط یک لمس اکنون می‌توانید گوشی خود را با آن همگام‌سازی کنید. همه مدل‌های XT6 به شش پورت USB (دو پورت برای هر ردیف صندلی) مجهز هستند.

طراحی خاص

ابعاد بسیار خوب خودرو پایه و اساس طراحی خاص و جذاب XT6 محسوب می‌شود و در دو مدل پرمیوم لاکچری و اسپرت، شاهد دو سبک طراحی مختلف که شخصیت‌های متفاوتی به آن‌ها بخشیده‌اند هستیم.

اندرو اسمیت، مدیر ارشد بخش طراحی کادیلاک دراین‌باره می‌گوید: «XT6 به معنای واقعی کلمه یک کادیلاک است. طراحی این خودرو تفسیری جدید از زبان طراحی ما، به شیوه‌ای خاص محسوب می‌شود و بسته به تریم پرمیوم لاکچری یا اسپرت، به ترتیب شاهد تمرکزی بیشتر روی طراحی پرزرق‌وبرق و تهاجمی هستیم.»

تزئینات فلزی روی مدل پرمیوم لاکچری این مدل را بسیار متفاوت کرده و از سویی دیگر، XT6 اسپرت از تزئینات تیره‌تری برای داشتن ظاهری تهاجمی‌تر بهره می‌برد و مواردی مانند رینگ‌های بزرگ 21 اینچی، روی قدرت بالای فنی آن تاکید دارند. هر دو مدل به تکنولوژی نورپردازی پیشرفته‌ای شامل چراغ‌های LED عمودی مجهز شده‌اند. برای چراغ‌های جلو دو آپشن پروژکتور تکی LED یا سیستم LED با ترکیب سه پروژکتور ارائه شده‌اند.

پیشرانه و کیفیت سواری کادیلاک XT6

تجربه سواری کادیلاک XT6 توانسته تعادل بسیار خوبی از کیفیت بالا و سواری چالاک ارائه کند و حس و حال خوبی که به دلیل کیفیت ساخت بالای آن راننده دریافت می‌کند قطعاً اعتمادبه‌نفس وی را افزایش خواهد داد. در دو مدل پرمیوم لاکچری و اسپرت تفاوت‌های قابل‌توجهی را می‌توان در کیفیت سواری دید. در تریم پرمیوم لاکچری تمرکز بیشتری روی کابینی بی‌سروصدا و بدون تکان‌های اضافی شده و در مدل اسپرت، تیونینگ شاسی به‌گونه‌ای بوده که سواری چالاک‌تری را در اختیار راننده قرار بدهد.

حالت‌های رانندگی مختلفی که راننده می‌تواند انتخاب کند سبب شده‌اند تا کیفیت سواری با XT6 بسته به تمایلات راننده و همچنین وضعیت جاده‌ای که در آن حضور دارد متفاوت باشند.

سیستم دو دیفرانسیل در مدل پرمیوم لاکچری به‌صورت آپشن و در تریم XT6 اسپرت به‌صورت استاندارد ارائه شده است. مدل اسپرت به یک طراحی دو دیفرانسیل Sport Control Active دو کلاچه مجهز شده که کیفیت سواری آن را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. مدل‌های اسپرت همچنین به سیستم کنترل کمک‌فنرهای لحظه‌ای مجهز هستند که هندلینگ خودرو را بسیار بهبود می‌بخشد و زاویه فرمان سریع‌تری دارند. روی‌هم‌رفته به لطف این تغییرات، تجربه سواری بسیار جذاب و هیجانی‌تری را با مدل XT6 اسپرت می‌توانید تجربه کنید.

کادیلاک XT6 مدل 2020 قدرت موردنیاز خود را از یک پیشرانه 3.6 لیتری DOHC شش سیلندر خورجینی با 310 اسب بخار قدرت تأمین می‌کند و به یک جعبه‌دنده 9 سرعته اتومات که از نسل آینده سیستم تعویض دنده الکترونیکی Electronic Precision Shift بهره می‌برد مجهز شده است. به‌منظور بهبود مصرف سوخت خودرو، تکنولوژی Active Fuel Management این امکان را فراهم کرده تا زمانی که نیازی به قدرت در سطح یک پیشرانه V6 نیست، دو عدد از سیلندرها غیرفعال شوند.

گرچه دو مدل XT6 و اسکلید ظرفیت هفت سرنشین دارند، ولی کاملاً واضح است که کادیلاک با رونمایی این مدل نمی‌خواهد رقیبی برای شاسی بلند پرچم‌دار خود معرفی کند و قصد آن‌ها فقط افزایش تنوع شاسی بلندهای خود است. نمایندگی‌های کادیلاک از بهار امسال ثبت سفارش XT6 مدل 2020 را شروع می‌کنند و تحویل نخستین نمونه‌ها از تابستان آغاز خواهد شد. جزئیات قیمت‌گذاری آن حداقل تا زمان آغاز تحویل اعلام نخواهد شد، ولی می‌توانیم انتظار قیمت پایه‌ای حول‌وحوش 40 هزار دلار برای آن داشته باشیم.

دیدگاه کاربران