طراحی مشترک پلتفرم با ولوو

جیلی Xing Yue ؛ اولین شاسی ‌بلند کوپه جیلی

21 مرداد 1399 21:15

شش ماه پیش بود که جیلی تصاویر و اطلاعات مربوط به اولین شاسی‌بلند کوپه خود با کد FY11 را منتشر کرد. اکنون شرکت به صورت رسمی از نسخه نهایی این خودرو پرده‌برداری کرده است. شاسی‌بلند چشم‌نوازی که قیمتی بین 19 هزار و 500 تا 30 هزار دلار خواهد داشت.

در این خودرو از پلتفرمی با ساختار ماژولار (CMA) استفاده شده که به صورت مشترک با همکاری شرکت ولوو در سوئد طراحی شده است. اولین شاسی‌بلند کوپه برند جیلی که براساس پلتفرم ماژولار CMA طراحی شده است. در واقع این یک برداشت چینی از ولوو XC40 و مدل‌های پرچم‌دار Lynk & Co (هر دو از زیرمجموعه‌های جیلی) به حساب می‌آید. طول، عرض و ارتفاع 4605، 1878 و 1643 میلی‌متری آن حکایت از آن دارد که با خودرویی جادار روبرو هستیم. به ویژه آنکه فاصله محوری‌اش نیز به 2700 میلی‌متر رسیده است.

به گفته شرکت در طراحی این خودرو که در بازار بومی چین Xing Yue نامگذاری شده، از لحظات پویا در زندگی و طبیعت الهام گرفته شده است. با این حال در جزئیات ظاهری آن اشاره به حیوانات وحشی هم شده است.

خطوط آغازشده در قسمت جلو تا حدودی دیگر مدل معروف شرکت یعنی Boyue را به ذهن تداعی می‌کند. مانند تمام تولیدات اخیر ولوو، چراغ‌های جلوی این جیلی باریک و کشیده هستند. جلوپنجره کهکشانی محصول جدید ادای احترامی به سنت طراحی مدل‌های مشابه جیلی است.

شاسی‌بلند کوپه جیلی

تغییرات گسترده در بخش دریچه‌های هوا علاوه بر بهبود فرایند تنفس و خنک‌کاری، روی آیرودینامیک نیز تاثیر عمیقی می‌گذارد. چراغ‌های باریک دو تکه در کنار اگزوزهای دوبل در دو طرف بدنه، حس و حال اسپرت‌گرای این جیلی را تکمیل کرده است.

تردیدی نیست که داخل کابین Xingyue، جیلی برگ برنده خود را رو کرده است. جایی که شاهد یک خمیدگی معنادار به سمت راننده هستیم. صفحه نمایش بزرگ مرکزی هماهنگی جذابی با نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی پشت فرمان آن دارد.

کابین شاسی‌بلند کوپه جیلی

جیلی در این خودرو از رابط کاربری GKUI استفاده کرده است. شاید جالب باشد بدانید سیستم HUD (نمایش روی شیشه جلو) این خودرو به تنهایی 9 اینچ اندازه دارد. نکته حیرت‌انگیز اینجاست که در این خودرو فناوری Face ID یا شناسایی چهره افراد نیز تعبیه شده است. البته نه مثل آن چیزی که روی آیفون X و XS دیده بودیم. این سیستم هوشمند تنظیمات اولیه روی وضعیت صندلی و آینه‌ها را بر حسب راننده تغییر می‌دهد. این فناوری قابلیت تشخیص خستگی راننده از روی پلک زدن مکرر و یا خمیازه کشیدن را نیز دارد و به راننده هشدار می‌دهد.

برخی از آپشن‌های استاندارد این خودرو شامل سیستم خودران سطح 2، کروز کنترل هوشمند، دستیار کمکی ترافیک، سیستم نگهداشتن در لاین، ترمز اضطراری، تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد از عقب، تشخیص محدودیت سرعت، دستیار تغییر لاین، هشدار نقاط کور و دوربین 360 درجه هستند.

پلتفرم شاسی‌بلند کوپه جیلی

قوای محرکه جیلی کوپه در حالت استاندارد 2 لیتری توربوشارژ با 235 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور است. جعبه‌دنده نیز 8 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است که صفر تا صد را در 6.8 ثانیه می‌پیماید. یک نسخه سبک‌تر 1.5 لیتری سه سیلندر 174 اسب‌بخاری با جعبه‌‌دنده 7 سرعته نیز در دسترس خواهد بود. نکته جالب درباره مدل دوم قابلیت هیبرید ملایم آن به لطف موتور برقی 48 ولتی است که قدرت نهایی را تا 188 اسب‌بخار افزایش می‌دهد.

ویرایش پلاگین هیبریدی که جیلی برای مشتریان در نظر گرفته به صورت ترکیبی می‌تواند تا 255 اسب‌بخار قدرت و 415 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. جیلی امید زیادی به فروش سنگین این خودرو در بازار دارد تا بتواند دریچه‌های حضور در بازار اروپا را نیز به لطف آن باز کند.

دیدگاه کاربران
محمد92110 1402/5/12
وارد ایران میشه؟
پاسخ
0
0
0