یاغی‌دوست‌داشتنی سگمنت A

توئینگو 2019؛ انقلاب فانتزی رنو

4 بهمن 1397 17:46

فیس‌لیفت جدید Twingo معرفی شد. این یعنی نسخه جدید سومین نسل از کوچک‌ترین خودروی درون‌سوز رنو به زودی راهی بازار می‌شود.

این‌که چرا رنو توئینگو توانسته تا این حد دربازار اروپا موفق باشد را علاوه بر طراحی آزادانه، باید به حساب مشخصات فنی عالی آن گذاشت.هاچ ‌بک ریزاندام فرانسوی‌ها در دنیای فانتزی خود شمشیر را از رو برای اسمارت ForFour بسته است. خودرویی که می‌خواهد یکی از یاغی‌های دوست‌داشتنی سگمنت A (خودروهای مینی‌ سایز) بازار اروپا باشد.

شاید در دید کلی توئینگوی جدید تفاوتی با نمونه قبلی‌اش نداشته باشد؛ اما بحث اصلی این خودرو در ریزه‌کاری‌ها و جزئیاتش است. به عنوان مثال این اولین‌باری است که از رنگ زرد موسوم به Mango (انبه) برای چنین خودرویی استفاده می‌شود. به همین ترتیب می‌توان گفت این خودرو برای اولین‌بار است که از رنگ سفید موسوم به Quartz و رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی استفاده می‌کند.

فرانسوی‌ها به منظور کاهش ضریب اصطکاک، ارتفاع این خودرو را تا 10 میلی‌متر کاهش داده‌اند. شاید این عدد چندانی نباشد ولی تاثیر ملموسی روی بهینه‌سازی مصرف سوختش دارد.

سپرهای جلو هم از نظر فرم و هم از نظر رنگ‌آمیزی دستخوش تغییر شده‌اند. حالا در نمونه جدید به لطف ترکیب LED های روشنایی روز و چراغ‌های اصلی شاهد سطح بزرگ‌تری از سپر هستیم که جلوه آن را جذاب‌تر کرده است. درباره همان LED هایی صحبت می‌کنیم که مشخصه اصلی آن نمایش حرف C به منظور پررنگ کردن ویژگی‌های هوشمندانه توئینگو 2019 است. هم‌چنین در مدل‌های سطح بالاتر این محصول می‌توان تریم تجملی‌تری که با استفاده از کروم شکل گرفته را نیز مشاهده کرد. استفاده هوشمندانه رنو از نماد حرف C در چراغ‌های عقب، واقعاً تحسین‌برانگیز است.

درون کابین فول‌ترین و البته گران‌ترین ویرایش توئینگو 2019 می‌توان نمایشگر 7 اینچی لمسی را پیدا کرد که حسب انتخاب مشتری می‌تواند با سیستم عامل اندروید یا اپل عرضه شود.

این‌که چرا خودروی فوق توانسته تا این حد دربازار اروپا موفق باشد را علاوه بر طراحی آزادانه، باید به حساب مشخصات فنی عالی آن گذاشت. رنو این خودرو را به صورت موتور عقب-دیفرانسیل عقب طراحی کرده است. پیشرانه اصلی آن قلبی یک لیتری تنفس طبیعی با 65 اسب‌بخار (در صورت تقویت 75 اسب‌بخار) قدرت است. نمونه جوان‌پسندی نیز موجود است که با حجم 900 سی‌سی و حضور توربوشارژر می‌تواند 93 تا 135 اسب‌بخار قدرت تولید کند. جعبه‌دنده‌ها نیز شامل گزینه‌های 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک (برای مدل توربو) می‌شود. وزن خالص نمونه استاندارد توئینگو 2019 فقط 914 کیلوگرم است. با وجود تمام آپشن‌ها باز هم وزن خالص آن به 1000 کیلوگرم نمی‌رسد. رونمایی رسمی از این خودرو به نمایشگاه ژنو آینده موکول شده است.

دیدگاه کاربران