خودنمایی بزرگترین شاسی بلند تویوتا در شیکاگو

آسمان‌خراش سکویا آفرودتر از همیشه

20 بهمن 1397 19:58

بزرگ‌ترین محصول تویوتا نمایشگاه امسال شیکاگو را تحت تاثیر خودش قرار داد. پیش‌تر تصاویر غیررسمی ویرایش TRD Pro Beast از شاسی‌بلند غول‌آسای Sequoia را دیده بودیم ولی واقعیت این است که چهره حقیقی آن در لحظه رونمایی رسمی به مراتب باوقارتر است.

تیم TRD با همکاری شرکت Fox بزرگ‌ترین شاسی بلند تویوتا را به خودرویی مناسب آفرود تبدیل کرده است.تویوتا می‌گوید در همکاری با شرکت Fox‌ که در زمینه سیستم تعلیق‌های حرفه‌ای تبحر دارد، سکویا را وارد فاز جدیدی کرده است.

غیر از تغییرات مربوط به توانایی‌های آفرود، جلوپنجره این خودرو دستخوش تغییراتی ملموسی شده است. چراغ‌های LED‌ و مه‌شکن‌های جدید از جمله تغییرات جذاب آن به شمار می‌روند. رینگ‌های جدید 18 اینچی از برند BBS که با تایرهای عریض 275.55 میلی‌متری پوشانده شده‌اند، نمایی پرابهت به سکویا 2020 بخشیده است. البته سیستم اگزوز پرطنین نیز یکی از ویژگی‌های مخصوص سری TRD به شمار می‌رود. مشتریان این خودرو می‌توانند از بین چهار رنگ سبز ارتشی، سفید Super، مشکی نیمه‌شب متالیک و خاکستری متالیک یکی را انتخاب کنند.

داخل کابین صندلی‌های چرم مشکی‌رنگ که نماد TRD به زیبایی روی آن نقش بسته، دیده می‌شود. صندلی سرنشینان جلو با قابلیت تغییر در 8 جهت، سیستم صوتی حرفه‌ای، سیستم تهویه مطبوع 3 گانه، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 7 اینچی، سیستم عامل اپل CarPlay و یا اندروید Auto، دستیار صوتی آمازون Alexa و رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM را نیز به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه کنید.

این غول 7 نفره مجهز به سیستم ایمنی موسوم به Sense-P است که راننده را نسبت به برخورد با عابرین پیاده آگاه می‌کند و در صورت لزوم به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری می‌کند. چراغ‌های اتوماتیک و کروز کنترل راداری نیز از جمله آپشن‌های مربوط به افزایش ایمنی سکویا 2020 هستند. هشدار نقطه کور و نمایشگر دنده عقب برای این خودرو به صورت استاندارد نصب شده است.

درون سینه سکویا پیشرانه آشنای 5.7 لیتری هشت سیلندر V شکل گنجانده شده است. قوای محرکه‌ای با 381 اسب‌بخار قدرت و 544 نیوتن‌متر گشتاور که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند. گفته می‌شود توان کششی این خودرو چیزی بیش از 3200 کیلوگرم است.

دیدگاه کاربران