آماده برای ماجراجویی

معرفی نسخه‌ای خاص از تویوتا فوررانر

6 مهر 1398 16:07

تویوتا فوررانر 2020 را هم‌اکنون در چند نسخه مختلف میتوان خریداری کرد: SR5، TRD آفرود، لیمیتد و TRD Pro. اما امسال نمایندگی تویوتا در تگزاس تصمیم گرفته نسخه سفارشی جدیدی به مدل‌های قابل انتخاب فوررانر اضافه کند تا افراد بیشتری برای خرید این خودروی توانمند جلب شوند.

اضافه شدن تجهیزات ظاهری جدید، در کنار توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، این نسخه خاص از تویوتا فوررانر را به خودرویی ایده‌آل برای سفرهای آفرود تبدیل کرده است.در نگاه اول شاید متوجه نشوید که با نسخه ویژه‌ای از تویوتا فوررانر طرف هستید اما با اندکی تامل و دقت در جزئیات به اصل ماجرا پی می‌برید. فوررانر Venture Edition به تجهیزات جالبی چون ریل سقفی‌های Yakima با میله‌های ضربدری مجهز است که 52 اینچ طول، 48 اینچ عرض و 6.5 اینچ ارتفاع دارد. با وجود چنین ریل سقفی، می‌توان از فضای روی سقف خودرو بسیار بیشتر از قبل برای حمل بار استفاده کرد.

از سایر تغییرات ظاهری می توان به رینگ‌های 17 اینچی TRD و نشان‌ها و قطعات مشکی رنگ اشاره کرد که شامل نشان‌های برند TRD نیز می‌شود. با ورود به فضای کابین اولین چیزی که نگاه را جلب می‌کند کفپوش‌های چهارفصل به همراه محفظه‌هایی برای حمل وسایل در عقب و سایر بخش‌های خودرو است که تویوتا فوررانر Venture Edition را به خودرویی جادار و مناسب برای سفر تبدیل می‌کند.

نسخه خاص از تویوتا فوررانر

البته با اضافه شدن این موارد ظاهری، چیزی از توانایی‌های تویوتا فوررانر Venture Edition در آفرود کاسته نشده و خودرو همچنان از همان ساختار بدنه مستقل از شاسی، اکسل چهارکاناله مستقل عقب و تعلیق گازی استفاده می‌کند. سامانه چهار چرخ محرک خودرو به همراه ترنسفرکیس دوسرعته وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها را برعهده دارد. سیستم بسیار کاربردی در آفرود یعنی کنترل خیزش که از آن به عنوان کروز کنترل آفرود یاد می‌شود نیز به صورت استاندارد در تویوتا فوررانر Venture Edition نصب شده است.

تویوتا فوررانر

همچون سایر نسخه‌های تویوتا فوررانر 2020، نسخه Venture Edition نیز دارای نمایشگر لمسی 8 اینچی جدیدی است که عملکرد آن بهینه شده و از اپل کارپلی، اندروید اتو و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند.سیستم امنیتی اختصاصی تویوتا به نام TSS-P نیز در این خودرو نصب شده که شامل هشدار پیش از برخورد به همراه قابلیت شناسایی عابر پیاده بوده و مواردی چون دستیار تعویض خطوط، نوربالای خودکار و کروز کنترل تطبیق‌پذیر را نیز دربر می‌گیرد.

نسخه‌های عادی تویوتا فوررانر 2020 از هم‌اکنون قابل خریداری است اما برای دریافت مدل Venture Edition فعلاً کمی باید صبر کرد. درباره قیمت این نسخه نیز فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده است.

دیدگاه کاربران