ارائه همزمان زیبایی و ایمنی

معرفی نسل جدید سوبارو لگاسی در نمایشگاه شیکاگو 2019

23 بهمن 1397 11:26

سوبارو امسال مدل 2020 از سدان محبوب و باسابقه خود یعنی لگاسی را در نمایشگاه خودرو شیکاگو به علاقمندان معرفی کرد. نسل جدید این خودرو که رقیب مستقیم خودروهایی پرفروش مثل تویوتا کمری، هوندا آکورد و مزدا 6 بوده و برتری‌های فنی نسل‌های پیشین لگاسی را به همراه دارد، می‌تواند جانشینی شایسته برای گذشتگان خود باشد.

میزان سختی پلتفرم جدید این خودرو در برابر تنش های وارده تا 70 درصد بیشتر از قبل شده و قابلیت جذب انرژی بدنه خودرو در برخوردهای از کنار یا روبه‌رو نیز 40 درصد بیش از پیش خواهد بود.در میان تمام خصوصیات ویژه نسل جدید لگاسی یکی از بارزترین آن‌ها را می‌توان پیشرانه‌های قابل سفارش در این خودرو محسوب کرد که یکی 2.4 لیتری توربوشارژ با قدرت 260 اسب‌بخار و دیگری 2.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 182 اسب‌بخار است. لازم به ذکر است که هردوی این پیشرانه‌ها به صورت تخت هستند.

پیشرانه توربوشارژ 2.4 لیتری که در لگاسی 2020 نصب خواهد شد قدرتی برابر با 260 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 375 نیوتن‌متر دارد. این پیشرانه در هماهنگی با جعبه‌دنده CVT قادر است لگاسی را ظرف مدت 6.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت برساند. براساس پیش‌بینی شرکت سازنده، مصرف سوخت لگاسی با این پیشرانه در شهر و بزرگراه به ترتیب 9.8 و 7.3 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

در لگاسی 2020 امکان انتخاب پیشرانه تنفس طبیعی نیز وجود دارد که نمونه‌ای 2.5 لیتری به قدرت 182 اسب‌بخار و گشتاور 238 نیوتن‌متر بوده و پیش از این در مدل فارستر 2019 نیز به کار رفته است. شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت لگاسی با این پیشرانه 8.4 ثانیه بوده و مصرف سوخت آن نیز به ترتیب 8.7 و 6.7 لیتر در صد کیلومتر در مسیرهای شهری و بزرگراه خواهد بود.

نمی‌توان انکار کرد که لگاسی 2020 تفاوت ظاهری چندانی با نسل قبل خود ندارد، هرچند که می‌توان درک کرد با نسل تازه‌ای از این خودرو روبه‌رو هستیم. گلگیرهای خودرو پهن‌تر شده، چراغ‌های جلو و عقب تغییر یافته‌اند و خط شیب سقف خودرو در موقعیت بالاتری از قبل قرار گرفته که همگی در مجموع ظاهر پویاتری به لگاسی 2020 بخشیده‌اند. وجود آئینه‌های جدید جانبی نیز کاملاً قابل تشخیص است. با وجود این تغییرات ریز و درشت، ظاهر کلی این خودرو همچنان به عنوان یک لگاسی قابل شناسایی است که البته بسته به سلیقه افراد، می‌تواند نکته‌ای مثبت یا منفی درمورد نسل جدید این خودرو باشد.

فضای کابین لگاسی 2020 نیز نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و سرنشینان جلو و عقب این خودرو از فضای شانه و پای بیشتری برخوردار خواهند بود. صندوق عقب لگاسی 2020 نیز با حجم 427 لیتری، اکنون فضایی بسیار کاربردی‌تر از قبل ارائه می‌دهد. بد نیست بدانید طول کف صندوق بار به میزان 3.55 سانتیمتر بیشتر از قبل شده که همین عامل نقش مهمی در افزایش فضای صندوق ایفا می کند.

سوبارو لگاسی 2020 در تیپ تورینگ به صورت استاندارد با پیشرانه 2.4 لیتری توربو ارائه می‌شود درحالی‌که در فضای کابین به چرم با کیفیت ناپا تجهیز شده و در بدنه نیز ستون‌های مشکی براق، دستگیره‌های کرومی درها و آئینه‌های جانبی با روکش براق آن را از سایر مدل‌ها متمایز می‌سازد.

مدل اسپرت اما به پیشرانه 2.5 لیتری مجهز شده و از سپر عقب و جلوپنجره جدید بهره می‌برد. آئینه‌های جانبی این تیپ از لگاسی به رنگ مشکی براق بوده و رینگ‌های 18 اینچی مشکی نیز ظاهری درخور اسم این مدل به آن بخشیده‌اند. در فضای کابین نیز پدال‌های آلومینیومی و دوخت قرمز استفاده شده در پوشش صندلی‌ها، درها و روکش چرمی فرمان، حسی از هیجان بیشتر را القا می‌کنند.

فضای داخلی لگاسی 2020 نه تنها فضای زیادی نسبت به سایر سدان‌های سایز متوسط ارائه می‌کند بلکه چندین فناوری مرتبط با ایمنی را نیز برای سرنشینان فراهم کرده که دسترسی به آن‌ها از طریق صفحه نمایش 11.6 اینچی لمسی تمام HD امکان‌پذیر خواهد بود. این صفحه نمایش در تیپ‌های پرمیوم، اسپرت و لیمیتد به صورت استاندارد ارائه می‌شود. خریداران لگاسی 2020 می‌توانند از فناوری استارلینک موجود در این خودرو لذت ببرند که قابلیت یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند با کارپلی و اندروید اتو، بلوتوث، رادیو Sirius XM و دوربین دید عقب را دارد. مواردی چون دو خروجی برق دوازده ولت و چهار پورت USB (دو خروجی در جلو و دو خروجی برای سرنشینان عقب) از دیگر امکانات ارتباطی قابل ذکر هستند.

در داخل این خودرو برای اولین بار امکان ارتباط اینترنت بی‌سیم نیز پیش‌بینی شده تا سرنشینان قادر باشند در حین حرکت، اتاقی در هتل و یا یک میز در رستوران موردعلاقه خود رزرو کرده و یا برای خرید بلیط اقدام نمایند.

در تیپ‌های لیمیتد و تورینگ صندلی‌های برقی با تنظیم ده گانه و گرمکن سه حالته نصب می‌شوند. در تیپ تورینگ (که بالاترین رده تجهیزاتی لگاسی را ارائه می‌دهد) تهویه صندلی‌ها به همراه گرمکن فرمان نیز وجود دارد. سیستم صوتی هارمن کاردون به همراه 12 بلندگو نیز تجربه‌ای لذتبخش از گوش فرا دادن به موسیقی را برای سرنشینان فراهم می‌سازد.

سوبارو لگاسی 2020 نه تنها طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال را عرضه می‌کند بلکه در بحث ایمنی غیرفعال نیز بسیار بهتر از قبل ظاهر شده است. میزان سختی پلتفرم جدید این خودرو (که مرکز ثقل پایین‌تری نسبت به نسل قبلی دارد) در برابر تنش های وارده تا 70 درصد بیشتر از قبل شده و قابلیت جذب انرژی بدنه خودرو در برخوردهای از کنار یا روبه‌رو نیز 40 درصد بیش از پیش خواهد بود.

در کنار اینها سیستم‌هایی همچون دستیار راننده EyeSight نیز به صورت استاندارد در لگاسی 2020 نصب می‌شود که امکاناتی همچون کنترل حرکت بین خطوط را ارائه می‌دهد. سیستم‌های تشخیص ترافیک پشت سر، پایش نقاط کور، چراغ‌های LED جلو (که در هماهنگی با جهت فرمان عمل می‌کنند) و ترمز خودکار را می‌توان جزء دیگر فناوری‌های موجود در لگاسی 2020 دانست.

سوبارو انتظار دارد با توجه به انبوه فناوری‌های ایمنی به کاررفته در لگاسی جدید، این خودرو هنگام شرکت در آزمایش موسسه معتبر IIHS آمریکا در اواخر سال جاری نمره بالایی به دست آورد.

پیش‌بینی می‌شود لگاسی 2020 در پاییز سال جاری به نمایندگی‌های این شرکت وارد شود اما در مورد قیمت این خودرو هنوز سخنی به میان نیامده است.

دیدگاه کاربران