سوبارو در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2025، دو کانسپت قدرتمند و چشمگیر را با نشان STI معرفی کرده است. قوای حرکتی این دو خودرو که در یکی کاملا برقی و در دیگری به صورت بنزینسوز است، استراتژی دوگانه این شرکت در محصولات آینده را به نمایش میگذارد، بدین معنا که سوبارو باپذیرش ورود به عصر خودروهای برقی، همچنان به اصول پرسروصدای قبلی نیز وفادار خواهد بود.
معرفی کانسپت سوبارو پرفورمنس-ای
اول به سراغ کانسپت پرفورمنس-ای (Performance-E) برویم، یک هاچبک بزرگ که بیشتر به استیشن واگن شباهت دارد و بنابر اعلام سوبارو، پرچمدار نسل جدید این شرکت خواهد بود. حرف B در نام این خودرو به کلمه باتری و هویت برقی آن، اشاره دارد.
برخی معتقدند که این کانسپت میتواند نمایش اولیه از جانشین برقی مدل لهورگ باشد. طراحی بدنه با خطوط مستقیم، فرم تیزگوشه چراغهای جلو و عقب، ابعاد بزرگ ورودیهای هوا و مجموعه قطعات آیرودینامیک، چهرهای تهاجمی و آیندهنگرانه را به نمایش میگذارد. شیب سقف در بخش انتهایی به باله عقب با فرم معروف به دماردکی ختم میشود، درحالیکه پوشش آیرودینامیک و طلایی رنگ داخل رینگها، رنگ کلاسیک خودروهای رالی سوبارو را به یاد میآورد.

زیر پوست این کانسپت، یک معماری پیشرفته با باتری نصبشده در کف، دو موتور برقی در محورهای جلو و عقب و البته سیستم تعلیق اسپرت قرار دارد.
سوبارو از اعلام مشخصات فنی کانسپت پرفورمنس-ای خودداری کرده است، اما وجود دو موتور که قابلیت چهار چرخ محرک را به همراه میآورد، نشان از ادامه سنت همیشگی خودروهای مزین به لقب STI در این کانسپت است.
به علت شیشههای کاملا تیره، به نظر میرسد که طراحی داخلی سوبارو پرفورمنس-ای فعلا کامل نیست، اما سوبارو ضمن اشاره به راحتی کابین بر ایجاد ارتباط حداکثری میان راننده و خودرو از طریق فناوریها تاکید کرده است. نمایش این خودرو را میتوان نشانه ای واضح از برنامه سوبارو برای تولید WRX-STI برقی در سالهای آینده دانست.

معرفی کانسپت سوبارو پرفورمنس-بی
اما دومین کانسپت که میتواند طرفداران قدیمی سوبارو را خوشنود کند، یک هاچبک به نام پرفورمنس-بی (Performance-B) است. این هاچبک پنج در شکل گرفته براساس ایمپرزا، میتواند خاطره نسل سوم WRX STI هاچبک مدل 2008 را زنده کند و احتمالا برای رقابت با خودروهایی مانند تویوتا GR کرولا شکل گرفته است. گلگیرهای بسیار پهن، ورودی هوای بزرگ روی کاپوت، فرم تهاجمی سپرها، باله عقب عظیم و دیفیوزر با طراحی پیچیده در این خودرو، به ارتباط همیشگی نام STI با مسابقات اتومبیلرانی اشاره دارد.
در زیر کاپوت این هاچبک نیرومند، یک موتور تخت بنزینی قرار گرفته است که مطمئنا خروجی را به سیستم چهارچرخ محرک مشهور سوبارو انتقال میدهد.

طراحی ساده کابین با نهایت توجه به اصول زیبایی شناسی این برند و البته هویت STI طراحی شده است، که مواردی شامل صندلیهای اسپرت با جزئیات قرمز را به همراه دارد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز






