تانک 350 هزار دلاری با امکانات لوکس

کادیلاک اسکلید AddArmor برای حفاظت شخصیت‌های مهم

24 بهمن 1397 12:00

افرادی که احتمال می‌دهند در معابر عمومی مورد سوقصد قرار گرفته و جانشان به نوعی از سوی دشمنان در معرض تهدید است، معمولاً به شرکت‌هایی مراجعه می‌کنند که خودروهای عادی را به انواع ضدگلوله تبدیل می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها را می‌توان AddArmor دانست که بنابر ادعای بنیان‌گذارانش، در تبدیل خودروها به انواع کاملاً امنیتی تخصص دارد.

کادیلاک اسکلید AddArmor در کنار به همراه داشتن بهترین تجهیزات امنیتی مدرن و سبک، به مجموعه از امکانات لوکس نیز مجهز شده است.اکنون جدیدترین محصول این شرکت نمونه‌ای تغییر یافته از شاسی بلند بزرگ ساخت جنرال موتورز یعنی کادیلاک اسکلید است که در کنار تجهیز به مجموعه‌ای ویژه از تجهیزات امنیتی، انبوهی از امکانات رفاهی خاص و لوکس را نیز در کابین خود به همراه دارد. مطمئناً افرادی که آنقدر ثروتمند و مهم هستند که برای جابه‌جا شدن به چنین خودروی امنیتی نیاز داشته باشند، به راحتی و امکانات رفاهی موجود در خودروی خود نیز اهمیت زیادی می‌دهند.

در همین راستا جف اندرسون -که مدیریت این شرکت را بر عهده دارد- نیز بر این مهم صحه گذاشته و بر وجود امکانات رفاهی و امنیتی به صورت توامان در این خودرو تاکید کرده است. وی همچنین اضافه کرده که این خودرو در کنار به همراه داشتن بهترین تجهیزات امنیتی مدرن و سبک، به مجموعه از امکانات لوکس نیز مجهز شده است.

در این خودرو از شیشه‌های بالستیک به ضخامت 5 سانتی‌متر استفاده شده که در برابر گلوله‌های شلیک شده از سلاح‌های سطح بالا مقاوم خواهند بود. شیشه جلوی خودرو به امکان ضد مه و یخ‌زدگی مجهز شده و همچنین فرستنده‌های رادیو و GPS این خودرو نیز در شیشه جاسازی شده‌اند. برای حصول اطمینان کامل از ارائه عملکردی عالی در حفاظت از جان سرنشینان، شرکت AddArmor از قطعات کامپوزیت کربن در بدنه کادیلاک اسکلید استفاده کرده که ادعا شده 10 برابر مقاوم‌تر از استیل‌های بالستیک بوده و 60 درصد سبک‌تر از آنهاست. بدین ترتیب حفاظت 360 درجه از سرنشینان این خودرو حاصل شده است.

اقدام بعدی مهندسین این شرکت بالابردن ارتفاع سقف این شاسی بلند به میزان 11 سانتی‌متر بوده تا فضای سر سرنشینان این خودروی لوکس بیشتر از قبل باشد. برای تزئین پوشش داخلی سقف نیز از مخمل آلکانترا و چراغ‌های LED استفاده شده است.

از دیگر امکانات رفاهی موجود در این خودرو می‌توان به تلویزیون 32 اینچ نصب شده در دیوار جمع‌شونده میان فضای راننده و سرنشینان، دوربین 360 درجه، ارتباط Wi-Fi،Apple TV و همچنین سیستم صوتی Sony مجهز به درگاه‌های اختصاصی ارتباط با آیپاد و آیفون اشاره کرد.

در این خودرو امکان انجام اقدامات متقابل در هنگام وقوع حملات نیز پیش‌بینی شده، بدین معنی که سلاح‌هایی در اسکلید قرار داده شده تا در صورت نیاز به حملات پاسخ داده شود.

با وجود سیستم ارتباطی ماهواره‌ای با قابلیت ضد ردیابی، امکان شناسایی مسیر مین‌گذاری شده، دوربین 360 درجه دید در شب، تلفن با قابلیت برقراری ارتباط در تمام جهان و البته سیستم ردیاب که تحت نظر GSOC فعالیت می‌کند دیگر نگرانی چندانی بابت عبور از انواع مسیرها وجود نخواهد داشت. بد نیست بدانید کارکنان آموزش دیده GSOC در صورت بروز خطر برای سرنشینان خودرو تا هنگام برطرف شدن مشکل، ارتباط خود با افراد داخل خودرو را حفظ خواهند کرد.

این اسکلید سفارشی همچنین به چراغ‌های اضطراری قرمز و آبی، جعبه‌های امنیتی قفل‌دار، تایرهای ران فلت (با قابلیت حرکت در صورت پنچری)، سیستم تعلیق تقویت شده و ترمزهایی بزرگتر از نمونه‌های استاندارد مجهز شده است.

دیدگاه کاربران