سبقت بنتایگا اسپید از اوروس

بنتلی رکورد سرعت شاسی‌ بلندها را شکست

27 بهمن 1397 12:00

تا همین روز گذشته این لامبورگینی اوروس بود که رکورد سریع‌ترین شاسی‌ بلند دنیا را در اختیار داشت. اما حالا این رکورد تاریخی در اختیار نسخه Speed از شاسی‌ بلند لوکس بنتلی یعنی Bentayga‌ است.

بنتایگا اسپید دارای یک پیشرانه بهینه‌سازی شده 6 لیتری 12 سیلندر W شکل است؛ با 26 اسب بخار قدرت بیشتر.بنتایگا اسپید توانست در جدید آزمون سرعت خود به سقف سرعت 305 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. این عدد تنها یک کیلومتر برساعت بیشتر از لامبورگینی اوروس بوده ولی هرچه هست یک New Record در مناسبات جهانی به حساب می‌آید.

بنتایگا اسپید دارای یک پیشرانه بهینه‌سازی شده 6 لیتری 12 سیلندر W شکل است که اکنون توانسته 626 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. نسخه جدید 26 اسب‌بخار قدرت بیشتری را نسبت به نمونه قبلی فراهم می‌کند. البته گشتاور هم‌چنان بین دو مدل ثابت است. شتاب صفر تا صد بنتایگای فوق 3.9 ثانیه ثبت شده در حالی که رکورد قبلی 4.1 ثانیه بود. البته قوای محرکه جدید تنها نمره درخشان این خودرو در کارنامه جدیدش نبوده است.

بنتلی بنتایگا

چراغ‌هایی که‌تریم مشکی دارند، جلوپنجره و سپرهایی که کمی برجسته‌تر شده‌اند در کنار رینگ‌های 22 اینچی، رکاب‌های هم‌رنگ بدنه، چراغ خطر روی بال عقب و نماد استیل Speed‌ که اشاره به مدل این بنتایگا دارد، از موارد تمایز این مدل است.

داخل کابین نیز همین جریان زیبای تشریفاتی دیده می‌شود. صندلی‌هایی چرم آلکانتارا اشاره ریزی به رنگ اصلی بدنه دارند و براساس انتخاب مشتری می‌توانند با لوگوی استیل Speed ارائه شوند.

بنتلی برای دست‌یابی به این رکورد مجبور بوده شاسی این مدل را نیز تقویت کند. اکنون شاهد آن هستیم که این خودرو در زیر پوست خود سازگاری بهتری با پیشرانه W12 و جعبه‌دنده هشت سیلندر اتوماتیک خود دارد. هم‌چنین برای اولین‌بار است که روی این خودرو سیستم جلوگیری از واژگونی که توسط مکانیزم برقی 48 ولت عمل می‌کند، نصب می‌شود.

گفته می‌شود رونمایی رسمی از این خودرو در نمایشگاه ژنو آینده برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران