443 اسب‌بخار قدرت به لطف همراهی موتور برقی

معرفی بنتلی بنتایگا هیبرید مدل 2021

17 دی 1399 11:33

با روند برقی شدن خودر‌ها، رفته‌رفته همه‌ خودروسازها سعی می‌کنند خود را با این جریان وفق دهند. شرکت بنتلی نیز تصمیم گرفته‌ است که از سال 2023، تمام مدل‌های خود را برقی کند و اولین خودروی تمام برقی خود را در سال 2025 معرفی خواهد کرد.

سقوای محرکه این بنتلی بنتایگا، از یک پیشرانه 3 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی حاصل می‌شود، که به کمک یکدیگر 443 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.چندی پیش بنتلی، نسخه فیس‌لیفت شده از بنتایگا را در مدل پایه، چهار نفره و اسپید رونمایی کرد، حالا این بار نوبت به معرفی نسخه پلاگین هیبرید آن رسیده است.

قوای محرکه این بنتلی بنتایگا، از یک پیشرانه 3 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی حاصل می‌شود. موتور الکتریکی بین جعبه‌دنده و پیشرانه بنزینی تعبیه شده است. این مجموعه به کمک یکدیگر 443 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

براساس سیکل اروپایی NEDC، بنتلی بنتایگا هیبرید می‌تواند 50 کیلومتر را بدون تولید هیچ‌گونه آلایندگی، و پس از آن نیز با درگیر شدن پیشرانه بنزینی تا 860 کیلومتر را طی‌‌کند؛ در صورتی که نسل قبلی بنتلی بنتایگا هیبرید، کمتر از 50 کیلومتر را بدون آلایندگی طی‌ می‌کرد.

بنتلی بنتایگا هیبرید مدل 2021

طبق گفته‌ بنتلی، تقریباً تمام کسانی که مدل قبلی بنتلی بنتایگا هیبرید را سفارش داده‌اند، از حالت EV برای استفاده روزانه و اکثر سفرهای کوتاه خود استفاده می‌کنند. به همین خاطر بنتلی تمام تلاش خود را کرده‌ است تا بنتایگا جدید با باتری‌های قوی‌تری عرضه شود تا مسیر بیش‌تری را بدون آلایندگی طی‌کند.

باتری‌ لیتیومی‌ای که بنتلی بنتایگا هیبرید جدید را مجهز می‌کند، 17.3 کیلووات‌ساعتی است که از 168 سلول مجزا تشکیل شده‌؛ همچنین بنتلی تضمین کرده‌است که این باتری هشت سال عمر می‌کند و به راحتی تا 160 هزار کیلومتر بی‌نیاز از تعویض است. برای شارژ شدن این باتری، دو ساعت و نیم زمان نیاز است.

بنتلی بنتایگا هیبرید مدل 2021

حالت‌های مختلف رانندگی برای بنتلی بنتایگا هیبرید در نظر گرفته شده‌است؛ اما وقتی حالت EV را انتخاب می‌کنید، پیامی از طرف خودرو دریافت می‌شود که باید از بین دو حالت تمام الکتریکی و هیبرید، یکی را انتخاب کنید. نوع رانندگی و میزان استفاده از موتور الکتریکی را می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید اما بنتایگا شما را تشویق و ترغیب می‌کند که از حالت برقی استفاده کنید تا آلایندگی به حداقل میزان خود برسد.

علاوه بر قسمت‌های فنی، امکانات رفاهی نیز در بنتایگا بهبود پیدا کرده‌است. با اضافه شدن سیستم Apple CarPlay و  Android Auto، امکانات فراوانی برای راننده و سرنشینان فراهم شده است؛ همچنین مانیتور 10.9 اینچی را با حساسیت بالای لمسی، روکش مات و ضد انعکاس نور قرار داده‌اند تا به راحتی قابل استفاده در شرایط محیطی مختلف باشد.

دیدگاه کاربران