فوکوس ST با پیشرانه‌های قدرتمند می‌آید

هاچ بک داغ فورد به روز شد

30 بهمن 1397 13:08

پس از انتشار تصاویر جاسوسی زیادی که نسل جدید فورد فوکوس ST را در حال آزمایش نشان می‌داد، اکنون بالاخره می‌توانیم تصاویر رسمی این خودرو را مشاهده کنیم.

این هاچ بک داغ با پیشرانه‌های بنزینی و دیزل، خود را برای رقابتی سخت وهیجان‌انگیز با فولکس گلف GTI آماده می‌کند.با نگاهی به مشخصات این خودرو(حداقل روی کاغذ) به نظر می‌رسد که فوکوس ST ارزش انتظار کشیدن را داشته است.

این هاچ بک داغ (که در کمال تعجب در بازار آمریکا به فروش نخواهد رسید) با پیشرانه‌های بنزینی و دیزل، خود را برای رقابتی سخت وهیجان‌انگیز با فولکس گلف GTI آماده می‌کند.

شرکت فورد ادعا کرده که پیشرانه‌های بهبود یافته این خودرو، تا 12 درصد اسب‌بخار بیشتر و 17 درصد گشتاور بالاتر از مدل قبلی فوکوس ST تولید می‌کنند.

پیشرانه دیزل درنظر گرفته شده برای این خودرو نمونه‌ای 2.3 لیتری چهارسیلندر اکوبوست خواهد بود که طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند فوکوس ST جدید را به قدرتمندترین نسل آن تبدیل کند. این پیشرانه قدرتی برابر با 276 اسب‌بخار در دورشمار 5500 دور در دقیقه و گشتاوری معادل با 420 نیوتن‌متر تولید می‌کند که حداکثر گشتاور از دور موتور 3000 در دسترس راننده خواهد بود. فورد فوکوس ST با این پیشرانه قادر است ظرف کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

فورد فوکوس ST

جالب است بدانید پیشرانه اکوبوست نصب شده در نسل جدید فوکوس ST برای اطمینان از حداکثر انتقال قدرت پیشرانه، به فناوری آنتی-لگ مجهز شده که در خودروهای GT و همچنین پیکاپ قدرتی فورد یعنی F150 Raptor مشاهده می‌شود.

توربوشارژر مورد استفاده در این پیشرانه چهارسیلندر به صورت دوتایی بوده و به صورت استاندارد به جعبه‌دنده شش سرعته دستی متصل شده است. با پرداخت مبلغی بیشتر خریداران می‌توانند جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار نیز سفارش دهند که عملکرد بهینه‌ای نسبت به نمونه‌های قبلی دارد.

برای افرادی که هنوز استفاده از پیشرانه‌های دیزل را در خودروی خود ترجیح می‌دهند، امکان انتخاب پیشرانه اکوبلو 2 لیتری وجود دارد که در دورشمار 3500 دور در دقیقه 187 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. در این مدل، حداکثر گشتاور که معادل با 400 نیوتن‌متر است از دورشمار 2000 دور در دقیقه در اختیار راننده خواهد بود که بدین ترتیب با قوی‌ترین فورد فوکوس ST دیزل روبه‌رو هستیم که تاکنون تولید شده است. این مدل را نیز می‌توان با جعبه دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته خودکار سفارش داد.

دیدگاه کاربران